Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smoking fish

Eerste kweek onder spaarlamp

Recommended Posts

Dank Krasi en evanix voor de bruikbare tips! Die spoeltijd is een week (volgens voedingsschema van Biobizz). Ik merk dat er in een week veel kan gebeuren!

 

@ Evanix: Een nieuwe, waterdichte en hufterproof camera (erg handig voor een andere hobby; visjes IN het water fotograferen.). Ben er ook zeer tevreden over! Goeie macro's en de panoramastand is mooi speelgoed!

 

Nog betaalbaar ook! Zal zo nog even een fotootje plaatsen om te zien wat je met zo'n relatief simpele camera kunt maken.

 

gallery_38601_16294_18009.jpeg

 

panorama-functie levert soms mooie plaatjes op:

 

gallery_38601_16294_268366.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er lekker uit Smoking fish, en lekkere trichomen aanmaak. B)

en inderdaad komen er mooie plaatjes uit de camera.

 

als ik de toppen zo zie gaat dat nog wel een aantal weekjes duren (3 of 4 denk ik) Hier onder de TL heb ik ook altijd vrij snel bruine haren maar dan is het meestal nog lang niet zover.

 

Op naar een mooie oogst.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar weekjes aandikken en drogen maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx DJ, daar kan ik wat mee! B) Blijf maar meekijken over mijn schouder; ik zal regelmatig fotootjes blijven posten. Toch nog wel 4 weken doorbloeien dus? Dan blijf ik nog maar even voeden. (Ik geef voeding bij elke watergift - om de dag -volgens het schema van BioBizz)

 

Ik hoop dat ze nog fijn verder groeien, die topjes! Ze staan ook nog maar eventjes in bloei (klok ging naar 12/12 op 6 september) en ik heb geduld. Ik hoop dat het een succes wordt.

 

@ Elmo: Aandikken. Jaaah, daar ga ik voor! Toch komt kwaliteit voor mij een stuk eerder dan kwantiteit.

 

Mijn rookwaar is bijna op. Ben hier aan het rantsoeneren :lol: . Toch rook ik liever niet dan dubieus koffieshopspul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotootjes van vandaag:

 

Of de toppen nog veel zwellen weet ik niet. Wel lijkt het aantal bruine haartjes snel toe te nemen. (Zie fotoos)

Met Microscoopje:

gallery_38601_16294_19561.jpg

even geïnspecteerd. Ik dacht te zien dat een groot deel, zo'n 50%, van de trichomen niet meer helder is maar wat ondoorzichtig. Jammer dat ik daar geen plaatjes van kan plaatsen maar dat komt wellicht binnenkort (usb-microscoop).

 

Het lijkt me aan de vroege kant (6 weken na het omzetten van de klok naar 12/12). Ik denk nu te gaan stoppen met voeden en dan 2 weken te gaan spoelen. Goed idee of toch nog te vroeg? Wil ik te snel?

 

gallery_38601_16248_1110427.jpg

 

gallery_38601_16248_514460.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht nog maar een weekje met overstappen op schoon water, en een week tot 10 dagen is zat om te spoelen.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk je naar de trichs onder het licht?

Ik heb gemerkt dat als je in een wat donkere ruimte kijkt alles er heel anders uitziet dan onder fel licht.

 

Dat zwellen lijkt niet zo snel te gaan, maar zolang er witte haren blijven komen gaat het gewoon door, ook binnenin de top waardoor ze dan ook weer compacter worden.

 

En in dit stadium is geduld hebben de lastigste factor van het kweken B)

Neem de tijd en je dame zal je belonen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker DJ; in het licht en ook het microscoopje heeft een gemeen fel ledlampje er in B) .

 

Het is niet zozeer dat ik ongeduldig ben alswel bang dat ik straks te laat oogst en een minder goed rokertje heb.

 

Wat daarvoor de criteria worden moet ik ook zelf nog beter definiëren. Ik heb namelijk nooit wiet gerookt maar altijd hash gegeten (sinds '72).

 

Het roken ben ik eigenlijk gaan doen om 'm eigen product beter te kunnen beoordelen. Maar dat beviel me ook wel;een wat directer effect en ook wel een prettig ritueel dat roken.

 

Qua gebruik van hash heb ik dus wél een flinke achtergrond maar qua roken van wiet ben ik nog erg onervaren. Ik hoop dat je dan m'n vragen beter kunt plaatsen.

 

Dank voor je antwoord opnieuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotootje van eergisteren:

 

gallery_38601_16248_3459443.jpg

 

Veel bruine haartjes inderdaad. Maar DJ, heb jij méér bruine haren met TL dan met een ándere lichtbron? Was dat wat je bedoelde?

 

Ik heb opnieuw de trichomen bekeken en ik zie véél milky. (plm. 50-75%). Maar nog geen bruine trichs. Tot nu toe geef ik nog steeds water om de dag. Zelfde verhaal qua voeding.

 

Wordt beetje saai zo. We kijken het nog even aan na inmiddels 45 dagen 12/12. Zwellen maar en geduld hebben. Zzzzz.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor het meekijken Piet. Een balletje? Zou evt. een banaantje kunnen zijn?

 

Is dat in dit stadium nog schadelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebeurt verder niks meer mee. Ziet niet uit naar banaantje. Bij twijfel er uit knippen.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt gelijk Jack. Ik nam het nu al even voor kennisgeving aan - ook omdat het een verklaring LIJKT te zijn voor wat ik in de praktijk zie.

 

Maar ik zou 't ook wel willen weten. Hoe kun je dit eigenlijk meten?? Lijkt me lastig.

 

Als het de algemene indruk is die ontstaat bij meerdere kwekers hier lijkt me dat ook wel genoeg om 'r waarde aan te hechten; er is zó veel ervaring hier.

 

@ Grow weed: Heb je misschien een bronvermelding van het onderzoek waaruit dit blijkt? En anders ben ik ook nog steeds blij met je reactie hoor! ;)

Dus in het vegetatieve(groeifase) stadium mag altijd de luchtvochtigheid hoog zijn. Eens in de bloeifase stilletjesaan gaan afbouwen. Eens de topvorming begonnen is verdampt de plant al veel water, neemt meer water op. De bloemen bevatten veel water ook. Indien nu de luchtvochtigheid ook hoog zal blijven, dan is er een overvloed aan vocht in de ruimte. Dit vocht kan niet voldoende meer weg en zal zich tussen de toppen in de vorm van waterdruppels zich gaan nestelen. Dit gaat dan gaan schimmelen. Deze aantasting veroorzaakt dan het gevreesde toprot. Dus heel belangrijk: Ventileer voldoende. Ook in de donkere uren, die zijn nu net het gevaarlijkst door de afkoeling, en vermindering in ventilatie, waarbij de LV weer gaat toenemen. Het mooiste voorbeeld hiervan kunnen we in de buitenteelt gaan vinden. Na de zomer begingt voor de meeste buitensoorten de eigenlijke bloei. In ons klimaat wordt het net dan ook al frisser en vooral vochtiger 's nachts. Duidelijk waarneembaar als je in de vroege morgen je planten kan observeren. De vele dauwdruppeltjes zijn duidelijk te zien. Gaat de zon doorbreken, dan is er geen vuiltje aan de lucht, alles zal verdampen. Indien het anderzijds gaat regenen en blijft dit dagen achtereen duren dan bestaat de kans dus ook dat de toppen dit overtollige water niet meer kunnen kwijtraken. Zo is de kans op toprot ideaal

 

zie growguide verdampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat ik de afgelopen week toch ook wel wat lichtbruine trichomen heb ontdekt en een week alleen wat heb gegeven. De laatste dagen heb ik de plant laten uitdrogen en ga 'm nu omhalen en ophangen.

 

Foto's volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smoking fish,

 

Ben benieuwd naar je resultaat! Succes met het knipwerk :D.

 

Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Caskafa en alle anderen,

 

foto's van drogende plantjes vind ik toch echt minder spannend. Ben even druk geweest en weinig tijd iets te posten.

 

Wel een kwaliteitscheck gedaan van de (nog niet helemaal gedroogde) Bubble gum; in tegenstelling tot wat mijn naam doet vermoeden rook ik minder dan verwacht. Maar de space-chocolademelk was supergoed. Dat belooft nog wat.

 

Als ik wat meer tijd heb zal ik jullie op de hoogte brengen van het eindgewicht.

 

En daarna door naar een nieuwe kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou breng me maar eens op de hoogte van dat eindgewicht dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Elmo, dat dat zo lang duurde. Alles goed laten drogen en rustig in paar keer alles geknipt. Ik kom tot 59 gram. Niet zo veel maar ik ben blij met het smakelijk eindproduct. Zal ongetwijfeld nog wel beter worden.

 

Ik heb niet zoveel nodig dus kan hier lange tijd mee vooruit. Ga toch binnenkort een nieuwe kweek starten. Puur voor de fun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd smoking, mooie topjes! Zou ook overwegen om een hps te nemen, 250 watt, je hok is er groot genoeg voor, lamp kan hoger en betere lichtspreiding, of een tl installatie, zoals oa broertje. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...