Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Een eerste kennismaking met hydro

Recommended Posts

oei, is beetje lastig starter, je hebt niet echt een lekkere start gemaakt.

 

voortaan bekende altijd vragen of ze je kunnen helpen, een dag zonder optie is een dag niet geleefd!

 

ik hoop voor je maar ben er bang van dat t niet meer dicht komt, probeer nu een beetje te knakken naar de lege plekken toe, geef veel voeding, veel licht en zet je co2 op 1200, waaier erop

 

misschien dat ze dan nog wat voller komen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor jullie reactie.

 

Ik heb de ppm op 900 staan. Wat een gesleep met die flessen hahah wordt tijd dat ik op aardgas over ga.

 

Ze groeien best nog hard wordt natuurlijk geen toppertje maar ik ben gematigd positief.

 

Is voor rondes zoals deze een klokfout zoals prutsertje maakte geen oplossing? Gewoon je lampen 24 uur aan en de bijbehorende stress voor lief nemen maar wel wat meer dagen groei of zie ik dat verkeerd..?

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Starter leuk he lekker slepen, hoe lang doe je met je tank en hoeveel kg is ie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OC weer ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fles is 10 kg en gaat een dag of 4 a 5 mee.

 

@racker draait weer redelijk. Krijg het koelblok niet echt boven de 6 graden bij 28 graden. Heb er een 254 slang bijgezet op de plenum. Misschien nog wat stof in de filter. Hier een nieuwe voor gehaald. Alleen heb ik de plenum vast geschroefd dus die krijg ik er nu niet zo 1 2 3 vanaf.

 

Iig houdt hij de temp en draait hij stabiel. Dat is belangrijk. Limit nog bedankt voor de gasfles voor het biivullen van de opticlimate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het goed gemaakt hebt is je aangezogen temperatuur in je plenum niet veel lager als je ruimtetemperatuur. Is dat wel zo dan zuig je dus koude uitblaaslucht van de oc aan. Dat kost je capaciteit en zorgt ook voor een lagere koelbloktemp.

 

Het lijkt alsof je aangezogen lucht niet echt warm is......?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sow he dat is wel vaak zeg. Heb je soms veel kieren in je ruimte ofzo? Misschien loont het zich de randen te sealen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaahzo nee oke dan begrijp ik het. Had je startpost niet gelezen en nam aan dat je volledig gesloten werkte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee semi idd. Zuig ong 150 kuub af.

 

Om de hoeveel tijd moet ik mijn vat verversen? Ik vul het terug gepompte water altijd bij met krantjes water dus eigenlijk ververst het zich zelf toch?

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat CO2 snachts uit, of in ieder geval niet te lekken?

en waarom 150m2 en niet meer of minder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je ruimte inhoud x 5 verversen.

 

Ongeveer 3x3x2x5 is iets minder dan 100. Dus iets meer gepakt.

 

Snachts wordt er door de maxi controller geen co2 gedoseerd is nutteloos voor de planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet je ruimte inhoud x 5 verversen.

 

Ongeveer 3x3x2x5 is iets minder dan 100. Dus iets meer gepakt.

 

Snachts wordt er door de maxi controller geen co2 gedoseerd is nutteloos voor de planten

 

Het "moeten" verversen is is volgens mij nergens voor nodig, zolang je maar geen ophoping krijgt van schadelijke stoffen zoals ethyleen of stoffen die voorkomen uit in je ruimte aanwezige materialen zoals oplosmiddelen, lijmen, weekmakers en dergelijke.

Doe je dit dus niet of minder, verspil je geen of minder CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker blijven afzuigen hoor!

Beetje onderdruk is ook nooit weg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuigen zou ik zelf alleen doen als ik met een co2 kachel zou werken. Met co2 uit de tank en een opti kan je net zo goed volledig gesloten gaan imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als Ik niet extra afzuig krijg ik last van geurtjes.

 

Bij omschakeling van dag naar nacht en andersom heb ik daar nu al last van.

Nieuw filter morgen monteren. Wordt weer pokkewerk.

 

Nog een vraagje. Welke ec en ppms kan ik de komende weken het beste hanteren?

 

Ik zit nu op 1.6 en 850 ppm.

Als de groei gestopt is over 5 dagen wil ik naar 900 en 1.7.

 

Hoe verder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lekkere ruimte hoor... beetje hennepdesk style :lol:

zou ook graag wat meer nacht foto´s willen zien

Bijna alle mapito kratjes kweek komen indirect via hennepdesk vandaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Starter voor je geur onderdrukking hoef je niet af te zuigen... je kan ook je filter + afzuiger los in de ruimte zetten dan word de schone lucht direct weer de ruimte in geblazen.

 

gallery_38677_16170_150944.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je minder geurdruk binnen, niet buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was nog niet helemaal wakker Racker :lol: Als je met semi gesloten werkt gaan je geurtjes indd lekken op die manier my bad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 17 op 12/12 nog een paar daagjes groei en dan gaan we ons op de geliefde bloemetjes richten. .

 

dag temperatuur 28 nacht temperatuur 23. Die gaat naar 21 vanaf week 3.

 

ec 1.6 en ppm 850

 

ik heb de meest potente planten naar de buitenkanten verplaatst om de welwillende dames goed in het zonnetje tw zetten.

 

gallery_38836_16246_216130.jpg

gallery_38836_16246_948665.jpg

gallery_38836_16246_3085148.jpg

gallery_38836_16246_2713202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig al een stuk voller :lol: , maar zie wel veel strek en hoogte verschillen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig al een stuk voller idd, laatste paar dagen willen ze nog wel een stuk groeien.

 

hoe hoog zijn ze nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 3.0 klopt de hoogte hoogteverschillen zijn grotendeels aan de kutstekken te wijden. De strek komt omdat ze natte voetjes hebben door een fout van mii met de drainage vN de kratten.

 

@ noobie Ik hoop dat ze nog wat cm's pakken de laatste dagen.

 

Morgen netje erover en flinke vertimec douche geven. Even mn koolstofmasker zoeken.... :lol:

 

kan iemand me zeggen om de hoeveel tijd ik mijn voedingsvat moet verschonen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

starter.

 

zou geen vertimec spuiten nu, volgens mij remt dat de groei die je zo hard nodig hebt :lol:

 

wat gebruik je voor voeding, hoeveel water vloed je en hoeveel krijg je er terug?

 

 

 

 

ps: jij hebt je stekken van dezelfde boer als ik toch? op grote steenwol pluggen? pruts zag ook eitjes zitten. ik behandel mn stekken of planten helemaal nooit meer, en nooit spint. ook niets gezien nog van eitjes..... must be lucky ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...