Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rjbakker88

Heeft er iemand een aantal tips voor mijn plantje?

Recommended Posts

Goedenmiddag,

 

Ben nu een aantal maanden een vrouwtje aan het kweken op mijn balkon... Het is mijn eerste kweek en weet er vrij weinig tot niks vanaf.... Iemand tips??

 

gallery_38838_16242_1246730.jpg

 

gallery_38838_16242_2151872.jpg

 

gallery_38838_16242_1092450.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staat er netjes en gezond bij, voor de rest kun je weinig anders doen dan nog een maandje of 2 te wachten tot ze rijp is..

 

Enig idee welk soortje ? Gebruik je voeding, of alleen de aarde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staat er netjes en gezond bij, voor de rest kun je weinig anders doen dan nog een maandje of 2 te wachten tot ze rijp is..

 

Enig idee welk soortje ? Gebruik je voeding, of alleen de aarde ?

 

Volgens degene van wie ik het stekkie heb gekregen is het NLX. Ze drinkt biologische bloeivoeding van plagron en staat in aarde van een growshop(zak met een kabouter erop:\). Waar ik nog een beetje mee zit is dat ze pas sinds een goede 2 weken in bloei staat en bang ben dat ze kapot vriest. Iemand heeft vast wel ervaring met dit soort dingen?!

 

Thanks iig Blueboomer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde probleem, 1 hele grote plant die pas halverwege bloei is, niks aan te doen. Als mama nature de kuren heeft kun je alleen maar mee gaan met de rit....

 

Verder heb ik nog 4 andere plantjes staan die ook pas halverwege bloei zijn, afwachten en hopen.

 

Enige geluk is dat de dagen rap korter worden, en de bloei misschien beter inzet.

 

Verduister je ook ? Plantje binnenzetten van bijv. 8 tot 8 kan heel veel schelen..

 

Ook de kleine fluffy topjes verwijderen die toch geen echte levenskansen hebben kan helpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ellende overal! :(

 

Bij mij staan ze ook nog maar 4 e week in bloei en er hangen slechts dunne topjes van 5 a 6 cm aan! :lol:

Wil ze ook binnenzetten snachts maar dan zien men buren me elke dag met die planten zeulen, is ook niet echt gezond...

Maar vertraagd de bloei niet door de koude?

Trimmen vind ik echter ook gevaarlijk wegens stamrot, en ga met de fluff wel een hasjies maken dus niks verloren... :D

 

Maar ja wat gaan we nog oogsten jongens? ;) zal niet echt vet zijn denk ik dan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne staan ook 4/5 weken in de bloei en gaan zeer goed.

Het weer blijft voorlopig hier ook nog even redelijk goed dus ik snap niet wat jullie klagen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zingen helpt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar vertraagd de bloei niet door de koude?

Het opnemen van fosfor (P) komt in de problemen. Binnen zetten om te verduisteren is nu echt niet meer nodig

maar kan mischien wel handig zijn voor de temperatuur.

Nu schijnt de zon en is het 15 graden overdag, straks is het weer bewolkt en 20 graden. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten gaan, die red het wel als je zo doorgaat als je nu doet. Lekker donkergroen bovenin en maak je niet druk over de temp.

De echte funeste temperaturen blijven nog wel ff weg.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Tijd voor een kleine update! Ze staat inmiddels lekker te bloeien denk dankzij het lekkere weer van de afgelopen 2 weken:) Heb de fluffy zooi en grote bladeren eruit gesnoeid.

Maaaaar hoe nu verder iemand tips over oogsten en dergelijke?!

 

gallery_38838_16242_218275.jpg

 

gallery_38838_16242_2226202.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1381073548/gal...242_1769551.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me al vast gaan orienteren waar je die plant gaat drogen als je die geknipt hebt, dat gaat goed ruiken dus een afzuiger met filter is geen overbodige luxe, of je moet omwonende hebben die het niet erg vinden.

 

Knippen zelf spreekt voor zich, buitenwiet kan je iets meer blad aan laten als je dat wilt, bij binnenwiet is het zaak dat je het blad goed weg knipt romdom te rop. Zijn verschillende filmpjes over te vinden op youtube hoe je dat doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen met filter is wel wat meer low-profile inderdaad. Doe het zelf (nog) niet, had m'n buitenplantjes op zolder hangen te drogen maar geurde beheurlijk ja bovenaan de trap ;)

 

Maar als je voor een ruimte met filter gaat... kun je er net zo goed een lamp inhangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...