Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Dimlux 1000watt

Recommended Posts

Dat hij je lampen koelt en niet je ruimte. Lampenkoeler vs klimaatregeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, geen bevochtiger nodig dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook geen ruimte-koeler meer nodig dus. Onderdruk afzuigertje om klimaat te regelen?

 

Dan blijft de nacht nog over. Zware afzuiger voor ontvochtigen van de nacht of ontvochtiger voor de nacht en verwarming is nog wel nodig dus...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt ook geen ruimte-koeler meer nodig dus.

 

Dat zijn jouw woorden :) Ik heb geen idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lampen gekoeld worden dan blijft natuurlijk de stralingswarmte nog over maar je hok moet ook op 28 graden komen. Ik ging er inderdaad gemakshalve maar even vanuit dat die stralingswarmte niet nog extra koeling behoeft.

 

Neemt overigens niet weg dat er snachts ook nog steeds iets moet gebeuren. Misschien dat je de mini opti snachts kunt gebruiken als verwarming/ontvochtiging.

 

Genoeg vragen weer dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straling kun je niet wegkoelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straling welke op de muren/vloeren etc geprojecteerd wordt en daarmee de ruimte verwarmt wel. De vraag is alleen in hoeverre dat nodig is met deze techniek.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heet t geen straling meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat mij voor de volledigheid herformuleren dan. Warmte die door straling teweeg wordt gebracht. Dan wordt het dus:

 

Als de lampen gekoeld worden dan blijft natuurlijk de stralingswarmte welke op muren/vloer etc geprojecteerd wordt nog over om te koelen, maargoed je hok moet ook op 28 graden komen. Ben benieuwd hoe je dus uiteindelijk je klimaat regelt. Moet daar nog iets aparts voor gebruikt worden of kan ook dat met dit apparaat.

 

Neemt overigens nog steeds niet weg dat er snachts ook nog steeds iets moet gebeuren. Misschien dat je de mini opti snachts kunt gebruiken als verwarming/ontvochtiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me ook af hoe vies de kappen en lampen worden door de lucht die je er de hele dag langs trekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een gesloten systeem is, komt er geen vuil in. Als je door je kap afzuigt moet je raggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En deeltjes van het koelelement oid?

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie tread hier heren, ik heb weinig kaas gegeten van OC- gewoon weg omdat ik maar 1 lampie aan hebt staan en ik portemonnee niet heb voor welke type OC dan ook :D

 

maar wat zijn de grote voordelen van een OC voor kleinere tenten? ik bedoel heeft een oc echt meerwaarde op een 1 tot 2 lampies (600 tot 2300 watt). die krengen zijn prijzig. daarbij komt dat je ook nog is je waterrekening omhoog ziet gaan als ik het goed begrijp?

 

nogmaals ik ben een noob op high tech gebied, kweek nog altijd met een normaal kappie en een vsa etc etc. ik ga zeker niet beweren dat ik de beste resultaten behaal ofso maar al die high tech op kleine ruimtes is dat nu wel nodig? en hoelang duurt het voordat ik dat apparaat terug zou verdienen. ik geld en gebruikers gemak.

 

en wat gaat dat allemaal niet kosten nie ?

 

daarbij lees ik shit over gesloten systemen en co2 erg leuk en interessant voor grotere hokken van 4 + lampies maar gaat dit ook op kleinen hokjes.

 

hoe zit het als je met een tentje werkt, gesloten kweken kan je dan wel vergeten.

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mini OC zal alleen kunnen koelen en verwarmen. Niet koelen in de nacht of ontvochtigen in de nacht en ook geen pre-heat en dergelijke andere features. Hij zal en de lampen en de ruimte koelen. Er komen 2 lucht aansluitingen op een voor de lampen in/uit en een voor de ruimte in/uit.

De mini OC zal geen stof of andere vervuiling afgeven dus de lamp en Nanotubes blijven brandschoon.

 

De mini OC is juist voor 1-2 lampen. Er komen ook grotere modellen maar het gaat om de kleinere set-ups.

 

Bij de open reflector en lucht koeling adviseren wij een Swiffer duster te gebruiken, 1 x per 2 maanden met lamp uit langs de openingen halen en de reflector blijft stofvrij.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker is er al een prijs indicatie voor die oc mini.

want als die pas rond de 1500 begint ( nu de goedkoopste 2500) dan is er voor een hoop "kleinere" kwekers alsnog niet weggelegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

is maar net wat een kleinere er voor over heeft..

 

ik zie het wel voor me hoor, een leuke 1200 watt van de nieuwe dimlux evsa gekoeld door de nieuwe oc in een 150x150 tentje...

hele jaar door knallen zonder problemen :D

 

ben dan alleen nog benieuwd hoeveel er nog ontvochtigd en verwarmt moet worden, maar dat zullen de eerste tests wel duidelijk maken als het zo ver is ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 3.0. Over het verwarmen hebben we al antwoord. Ontvochtigen moeten we nog zelf regelen.

 

De mini OC zal alleen kunnen koelen en verwarmen. Niet koelen in de nacht of ontvochtigen in de nacht en ook geen pre-heat en dergelijke andere features. Hij zal en de lampen en de ruimte koelen. Er komen 2 lucht

 

De temperatuur van je klimaat is dus geregeld. Alleen vochtigheid in de nacht nog. Daarvoor kun je natuurlijk een externe ontvochtiger gebruiken maar misschien ook een zware afzuiger. Je moet dan wel weer grote gaten maken maar krijgt in de nacht geen last van hotspots.

 

@ Limit; denk dat je mijn andere vragen over het hoofd hebt gelezen door de discussie van gisteren over stralingswarmte :D

Is inmiddels al bekend hoe veel watt aan nanotube lampen kan deze mini-opti koelen (ongeveer)? En is er al iets bekend over deze efficiëntie? Het verbruik in water/electriciteit van deze mini opti?
Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
is maar net wat een kleinere er voor over heeft..

 

ik zie het wel voor me hoor, een leuke 1200 watt van de nieuwe dimlux evsa gekoeld door de nieuwe oc in een 150x150 tentje...

hele jaar door knallen zonder problemen :D

 

ben dan alleen nog benieuwd hoeveel er nog ontvochtigd en verwarmt moet worden, maar dat zullen de eerste tests wel duidelijk maken als het zo ver is ..

ik ook in me 1,10*120

 

moet deze op een water leiding worden aangesloten of volstaat een radiateur?

 

1425 = wel een beetje buiten me budget, mischien met de belasting terug gave, maar dan ben ik er nog niet

evsa+afzuigessyteem kap ( neem aan de gavita die ik tijdje terug in een filmpje van een beurs voorbij zag komen )

nieuwe schakel klok (dv 12 kan dat niet aan)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is inmiddels al bekend hoe veel watt aan nanotube lampen kan deze mini-opti koelen (ongeveer)? En is er al iets bekend over deze efficiëntie? Het verbruik in water/electriciteit van deze mini opti?

 

Het is voorlopig nog niet bekend wat het kleinste model gaat worden 1 of 2kW koelvermogen, het grootste model zal voorlopig 3-4kW worden. Ze werken proportioneel dus vergelijkbaar met een inverter systeem, het max. vermogen maakt daarom niet uit.

 

De efficiëntie is niet te vergelijken met een normale airco omdat de mini OC's geen compressor hebben en gebruik maken van de warmte van de Nanotubes wat ze ongekend zuinig maakt. Max 30W. Het waterverbruik ligt gelijk aan een water gekoelde airco van de zelfde capaciteit. Reken op 0,3-0,6l/m per kW koelvermogen. Nog een voordeel is dat de unit volledig geruisloos en trillingvrij werkt.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is inmiddels al bekend hoe veel watt aan nanotube lampen kan deze mini-opti koelen (ongeveer)? En is er al iets bekend over deze efficiëntie? Het verbruik in water/electriciteit van deze mini opti?

 

Het is voorlopig nog niet bekend wat het kleinste model gaat worden 1 of 2kW koelvermogen, het grootste model zal voorlopig 3-4kW worden. Ze werken proportioneel dus vergelijkbaar met een inverter systeem, het max. vermogen maakt daarom niet uit.

 

De efficiëntie is niet te vergelijken met een normale airco omdat de mini OC's geen compressor hebben en gebruik maken van de warmte van de Nanotubes wat ze ongekend zuinig maakt. Max 30W. Het waterverbruik ligt gelijk aan een water gekoelde airco van de zelfde capaciteit. Reken op 0,3-0,6l/m per kW koelvermogen. Nog een voordeel is dat de unit volledig geruisloos en trillingvrij werkt.

 

Mvg,

Limit

 

wanneer komt dat leuke speelgoed. Ik wil het graag testen.

super spul. Ben super tevreden.over opti en de dimlux

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zullen in Januari leverbaar zijn. De kleine OC volgt 6 maanden later.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er ook nog plannen voor een variant oc die ook de ruimte zal koelen. Met andere woorden, zijn mensen die nu één Gavita 1000W DE hebben hangen in bijv een 150x150 of 120x120 die geïnteresseerd zijn in een oc gebonden aan de dimlux?

Het lijkt mij juist een slimme zet om ook die relatief grote groep mensen te bedienen, maar wie ben ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sinds ik de Gavita (1000DE) armatuur zag verliefd geworden. Robuust, plug en play en het belangrijkste; de efficiëntie umol/s/watt verhouding. Maar de functies van een Dimlux hebben me altijd wel aangetrokken. Als deze opti in combinatie met nanotubes uitkomt en het doet wat hier beloofd wordt dan gaat dat er 100% zeker in. Door een 30watt verbruik in stroom zullen de lampen, ook als ze een lagere efficiëntie hebben dan de 1000DE (wat niet zo zal zijn) dan zal door de drastische afname van het verbruik van de mini OC de watt/umol verhouding over je gehele ruimte genomen een stuk beter worden in deze nieuwe set. Ideaal voor de mensen die hun stroom betalen (of met maxima aan amperage zitten).

 

Heeft Gavita hier ook al een antwoord op?

 

@ limit: Blijf wel benieuwd naar een oplossing voor de beheersing van het nachtklimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...