Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botsautobob

DR120 600w - 5x KF / 4x Blueberry / 1x Mad Jack

Recommended Posts

De mijne hadden nu ook zo kunnen zijn :D

 

Ze gaan lekker bob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te weten dat er toch nog mensen meelezen :rofl

 

Vond het al zo stil, maar ach, ik lees ook zovaak topics door zonder te reageren.

FF checken op nieuwe foto's, etc... Dus neem aan dat andere medesmokers/growers dat ook zo doen :D

 

Ja, ze gaan wel lekker op wat dingetjes na hoor.

En greengifter, ga je ook loggen? Volg zowat elk actief kweekverslag, dus 1 volger heb je al sowieso :lol:

Is het je eerste kweek? Zaad of stek... 1 tip als je zaad pakt, neem er wat meer dan je nodig hebt en selecteer de sterkste.

Ik denk dat ik daar nu tegenaan loop namelijk. Sowieso wou ik er 9 wegzetten, zijn er 7 geworden door uitval.

Dan ook niet bepaald de sterkste planten (verschil onderling was groot, en dat is zo gebleven)

 

Dus bijv. mijn volgende ronde word denk ik 9x Jack herer, en dan bestel ik bijvoorbeeld 20 fem zaadjes. Had voorheen praktisch nooit uitval, maar deze keer wel een aantal. Maar met 20 zaadjes neem ik aan dat er nog genoeg ontkiemen. Zet deze allemaal in voorgroeipotjes en dan de 9 sterkste selecteren.

Dat maakt denk ik een groot verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Bob dat gaat goed :D

 

Mag ik je vragen hoelang voorgroei je hebt gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 september zaadjes laten kiemen

20 september in voorgroeipotjes

5 oktober 18l pot

8 oktober hps

19 oktober 12/12

 

Al met al dus best een tijdje!

Had de zaadjes al eerder in hun voorgroeipotjes kunnen doen denk ik achteraf, en ze hebben vanaf 20 september tot 8 oktober on de T-neon gestaan. Dit had wellicht ook wat minder gehoeven. Onder de HPS gingen ze een stuk harder naar mijn idee.

 

In totaal dus 29 dagen vanaf het voorgroei potje! Sommige hier zullen nu van hun stoel vallen vrees ik... Ach, eerste keer kan niet perfect gaan :D

Volgende keer pak ik echt zoveel anders aan als nu!

 

Had ook echt het idee, als ik de plant nu al in bloei zet blijven ze zo klein. Maar ze groeien nog 200 of 300% door zo te zien.

Geloof dat KF tot 5 weken kan groeien, ze staan nu nog geen 3 weken in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ziet er nog steeds puik uit bob ! :D

Hoop dat als je bladeren weg dieft het de plant niet te erg gaat stressen.

Dat met die gele bladpunten had ik toendertijd ook terwijl ik niet eens bezig was met voeden.

Mischien dat er al voldoende in de aarde zit in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ze gaan wel lekker op wat dingetjes na hoor.

En greengifter, ga je ook loggen? Volg zowat elk actief kweekverslag, dus 1 volger heb je al sowieso :rofl

Is het je eerste kweek?

 

Ja ik denk dat ik wel een klein verslagje bij ga houden. ik ben al zaden aan het ontkiemen. ik ga even kijken hoeveel er uitkomen. K heb meerdere tentjes en begin nu met 15 zaden chemdog dus even kijken hoe sterk ze zijn. Ik zag dat de eerste zaden na 18 uur al ontkiemt zijn dus komt wel goed denk.

ben erg benieuwd naar dit soortje, is niet me eerste kweek nee.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto'tje tussendoor, was weer te laat voor de lamp...

Verder weinig spannends te melden, de dagen kruipen voor m'n gevoel voorbij :rofl

 

Enige wat ik tot nu toe doe is wat blad wegduwen zodat er wat topjes in het licht komen. De bloei zit er overal goed in.

Denk dat ik volgende week langzaam wel kan beginnen met wat bloom, of zou dat nog te vroeg zijn?

 

Maar ze steken ondertussen flink boven het net :lol: Ruimtes beginnen al dicht te groeien.

So far, so good :D

 

gallery_35872_16182_104457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even voor de liefhebbers... Foto's zonder licht.

Ik weet het, zou ze eigenlijkt met rust moeten laten als ze slapen, maar kon het niet laten.

Gebeurt overigens niet heel vaak hoor, en heb nog nergens een banaantje of wat dan ook kunnen spotten.

 

gallery_35872_16182_3757199.jpg

gallery_35872_16182_2329547.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24 van de bloei.

Toch nog maar geen bloom gegeven, zie hier en daar toch nog verbrande bladpuntjes.

Lamp wat hoger gehangen, want de afstand was erg kort, al zag ik nog geen blad krullen.

Temperatuur was overigens goed, het is lekker koud in de ruimte nu.

Ze groeien nog wel verschrikkelijk door zeg, maar vind het een mooi veldje worden, blijf goede hoop houden :rofl

 

Maar... nog geen kleurtje te bekennen helaas... En wat gaan de dagen langzaam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bob je linker dame op de eerste foto,ze ziet eruit of ze te nat staat meschien goed idee om haar es de pot goed leeg te laten trekken?

 

gr xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf ook niet zo goed te zeggen wat nou de oorzaak is. Buiten dat ik een leek ben, de ene doet het super, de andere helemaal niet. Zelfde medium, zelfde hoeveelheden, vanaf het moment dat ze 'achter' bleef lopen nog geswitched van plek in de tent etc etc...

Dat begrijp ik gewoon niet helemaal goed, waar dit nou aan kan liggen. Rest is allemaal mooi diepgroen en zonder problemen, drinken gewoon goed.

 

Want ze krijgt eigenlijk niet eens zo heel veel water sinds dat ze deze kleur vertoont, was inderdaad ook bang voor overbewatering, maar ze drinkt nauwelijks. Als m'n tent te vol zou staan had ik d'r eruit getrapt, voor nu laat ik ze het hoekje maar bedekken.

 

Heb het andere luchtgat van de tent ook opengezet, wellicht dat dat nog iets uitmaakt...

 

Mijn S4 kan supermooie foto's maken, maar zodra het wat donkerder beeld is zijn de foto's altijd vaag. Heb er tig gemaakt, dit waren de minst vage.

gallery_35872_16182_127810.jpg

gallery_35872_16182_1614573.jpg

gallery_35872_16182_2916901.jpg

gallery_35872_16182_4288377.jpg

gallery_35872_16182_291272.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je op je scherm drukt voor je een foto gaat maken, Dan doet hij focussen. Anders maak je met 13 mpx echt blurry fototjes ja ;)

En je kan in je menu instellen dat hij zich aanpast aan donkere ruimtes.

 

Maar is het niet gewoon iets met voeding? Meer voedingsbehoefte? Want hij is ook wel aardig licht van kleur.

 

Maar de rest staat er wel goed bij opzich :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn gisteren verwend met een scheerbeurtje van onderen :likken:

Gelijk hebben ze ieder weer wat bacto gehad en ben begonnen met bloom, 3 ml op een liter water zoals er op het flesje stond.

 

Maar ze zijn echt nog ver boven het veld uitgegroeid, had ze korter kunnen voorgroeien :P Maar goed, mochten het nu nog zware toppen worden, dan zijn ze in ieder geval goed ondersteund :innocent:

 

gallery_35872_16182_1167080.jpg

gallery_35872_16182_595985.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30 bloei.

 

Paar foto's zonder lamp voor de liefhebbers.

Foto's waren net voor een flinke waterbeurt, ze konden het weer gebruiken (goed zichtbaar aan het blad op de foto) en heb de lamp een heel stuk hoger moeten hangen! Topjes kregen het veelste warm, ook goed te zien op de foto.

 

Eerste paarse gloed in de top is te zien (of ik wil het te graag zien?)... maar ook veel rode steeltjes door de kou!!

Maar echt ik verbaas me erover hoe verschrikkelijk hard die krengen groeien. Het scrogprincipe is z'n doel wel enigzisn voorbij geschoten vrees ik :whistle:

Ga nu ook niet meer scroggen, dat lijkt me te stressvol al met zulke topvorming.

Al doende leert men. :icecream:

 

Maar ik zit dus met een probleem. De kou is vele malen erger dan ik had verwacht. Het is zelfs al om en nabij de 14 graden geweest!

Met de lamp aan is alles prima, maar de kou overdag is nog te erg voor de ruimte.

Wat zou een goedkope maar effectieve oplossing zijn? Heb kleine badkamer kacheltjes gezien, maar dat is allemaal 2000watt!

 

En zet je deze dan in de ruimte waar de tent staat, of zelfs in de tent? Dat laatste lijkt me wat brandgevaarlijk, maar denk niet dat ik de ruimte warm gestookt kan houden...

Dus dan staat er dus de hele winter een electrische kachel te pompen en dan zou het waarschijnlijk nog te koud zijn. Plus de energierekening.... :thumbsdown:

 

What to do?!

 

gallery_35872_16182_3627140.jpg

gallery_35872_16182_3305029.jpg

gallery_35872_16182_5219893.jpg

gallery_35872_16182_5370524.jpg

gallery_35872_16182_3305499.jpg

gallery_35872_16182_1498279.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tentje is goed gevuld botsauto,

 

3 ml/l is te veel om mee te beginnen, beter 1 ml/l en dan opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het niet zo heel goed zien op die foto

paarse verkleuring wel, maar zitten daar ballen?

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tentje is goed gevuld botsauto,

 

3 ml/l is te veel om mee te beginnen, beter 1 ml/l en dan opbouwen.

 

Hmmm, ik stond met dat flesje in m'n hand en dacht er goed aan te doen het etiketje te volgen.

Was al een heel gedoe voordat ik mijn 5ml doseerspuitje had gevonden.......

 

@Lord Imotep

Het lijkt mij dat het bloemzetting is, er komen overal lange witte haren uit iig. Maar vond het ook wat gek eruit zien.

Heb de originele foto even uitvergroot.

 

Wie geeft mij de geruststelling?

gallery_35872_16182_62653.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat je hebt een meisje. :)

Ziet er goed uit Bob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahaha Tune, gouden opmerking :likken:

 

Ben trouwens qua verwarming nu het volgende aan het bedenken/jatten. Zag net bij Piet zijn topic dat hij een verwarmingskabel heeft gekocht, deze met kabelgoot op een plaat heeft bevestigigd.

Vind het wel een goed idee, maar als ik zie hoe scheef m'n scrognet al was.... Vrees ik hiervoor :P

Sowieso vind ik het 'gek' om iets op de grond te leggen. Komt toch regelmatig water terecht, aangezien ik van boven en onder water geef.

 

Heb nu dus het idee om een 2 platen van 120 x 120 te scoren (of 115x115 zodat het wat praktischer erin gaat.

Hier dan ook kabelgootjes overheen leggen en het dus eigenlijk als vloerverwarming gebruiken in m'n tent.

Kan dan ook wel gelijk een piepschuim laagje maken, zodat de kou vanuit de grond minder invloed heeft...

 

Maar wat ga ik hiervoor gebruiken? Hout gaat rotten lijkt me, zeker met water geven? Heb het nu ook voor scrognet gebruikt, maar deze staat niet met zijn voetjes in het water.

 

Of de easy way out wat zijn? Deze is maar 100x100 maar dat zouden de potten wel kunnen halen. Nadeel is wat dit wel een stuk duurder is.

http://www.kweekshop.com/a-22445700/grond-verwarming/aluminium-grond-verwarmingsmat-incl-thermostaat-100x100cm/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kabel die Piet in zijn topic had gezet is volledig waterdicht.

Daar heb ik geen schrik voor, zolang je de mantel die er rond zit niet beschadigd.

Ik denk meer dat die plastic kabelgootjes niet goed tegen een temperatuur van +/- 50gr gaan kunnen.

 

Als ik zo iets zou maken dan kan je best met betonplex werken, die kan tegen vocht.

Ben er zelf nog niet uit hoe die kabel vast te maken zodat er potten kunnen op staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou kijken voor piepschuim platen die je tegen elkaar aan legt en dan wat keepjes uitsnijden waar de tentstokken zitten.

Dan aan de bovenkant gleuven maken voor de kabel en mischien daar dan bovenop je lekbak leggen die bij je tent zit.

Verlies je wel 5 cm hoogte maar is geen ramp volgens mij.

 

Zo ga ik het de volgende ronde wel doen in ieder geval.

Die kabels van piet is waterdicht die kunnen wel wat hebben hoor.

 

Hastelacasto!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarmingskabel is besteld!

16 meter bij barteljo. Die van 25 meter stond een wat 'vagere' omschrijving bij. Hier stond dat de kabel zoveel graden werd, bij de ander stond dat deze de omgeving tot 8 a 12 graden kon verwarmen. Maar zit met verlies door kabelgootjes en plaat, dus ja, hoeveel graden word zo'n kabel dan als hij de omgeving zoveel verwarmt.

16 meter zou ook voldoende moeten zijn.

 

Hopelijk kan ik de dames nog redden, ze lijden nu ongelovelijke kou en kan er echt op het moment niks aan doen.

Wasmachine en droger vaker aan overdag :P Als de lamp aan is gaat het prima.

 

Word wel een gevecht om dat nog in m'n tent te krijgen... scrognet is nou niet bepaald handig om achteraf nog iets op de vloer te leggen... :thumbsdown:

Kom handen tekort vrees ik dan.

 

Of zou ik de kabel voor nu ook gewoon langs de potten kunnen leggen als oplossing, en voor volgende ronde een plaat inclusief kabelgootjes kunnen fixen.

Misschien weer te warm om zo over de grond te laten kruipen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst eens bekijken hoe warm die kabel word!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is al binnen hoor ik net :o Binnen 24u, heb 'm gisteren rond deze tijd besteld.

 

Pluspunten voor hun :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...