Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blower95

mijn planten hebben zeer erge bladproblemen

Recommended Posts

hallo,

 

mijn plantjes hebben behoorlijke bladproblemen en ik weet niet wat dit is en hoe ik het op moet lossen.

het eerste plantje is een purple haze en heeft al ongeveer 3,5 week gegroeit. 1,5 week geleden heb ik het plantje getopt.´ik heb dit plantje niet veel voeding gegeven omdat de bladeren van de onderste internote geel waren een paar weken geleden. deze bladeren zijn inmiddels afgestorven en nu is de internote daarboven af aan het sterven, sinds een paar dagen gaan de blaadjes bovenin ook kapot dus weet misschien iemand wat dit is en wat ik moet doen om het te verhelpen??

gallery_37513_16166_3487359.jpg

gallery_37513_16166_283520.jpg

gallery_37513_16166_3187111.jpg

gallery_37513_16166_215421.jpg

gallery_37513_16166_874200.jpg

 

en dat het 2e plantje is wat kleiner en is ook een week jonger. ook deze een week geleden getopt maar ik denk dat de foto's voorzich spreken:

gallery_37513_16166_1352386.jpggallery_37513_16166_3777105.jpg

gallery_37513_16166_1267778.jpg

gallery_37513_16166_533127.jpg

 

ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen...

 

grtz blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja dat kan natuurlijk van alles zijn. Geef eens wat meer info man, welke grond? Luchtvochtigheid? Temperatuur? Welk licht en hoe dicht erop??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een vergiftigingsprobleem/ aanvoer verse lucht.

 

MDF in de buurt gehad met warmte en vocht?

Zeil op de vloer, behang of.. iets in de tent/kast/hok waar de planten staan zelf.

 

Ziet er ook uit alsof ze amper wortel hebben geschoten en dus al zeer ruime tijd veel te nat staan op die grote potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste indruk zou zijn dat je medium puur vergif is..

 

Aan de kleur te zien is het cocos ? Misschien die geperste cocos blokken van de Action of zo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

klopt ze staan inderdaad op cocos aarde van de action. ook kan het kloppen dat ze te lang veels te nat hebben gestaan. maar wat kan ik hier nu aan doen??

de temp in het hok is met de lamp aan 28,6 en met de lamp uit 25,4 en de lv is ong 30 %

wat moet ik doen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

je schrijft dat je geen voeding gaf omdat de onderste bladeren geel worden

 

als onderste bladeren geel worden heb je een stikstof tekort, dus jouw oplossing was je eerste fout

 

elke dag goed wateren met Biobizz Biogrow ( volgens schema), en mogelijk wat per 10 liter voedingswater 1 kopje natuurazijn toevoegen omwille van de ph.

weet bijna zeker dat binnen een week de groei fors op gang komt mits je vanaf nu degelijk gaat voeden.

 

ga ook even bij de Conrad langs, en haal warmte matjes. zet ze op een timer : hald uur aan half uur uit.

dan heb je ideale kluit-temperatuur= nog mooiere groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo MeneerJansen,

 

dank u wel voor uw antwoord, ik ga vanmiddag biogrow en een warmtemat bestellen en even natuuraziijn halen. waar kan ik dit laatste halen? gewoon in de supermarkt of moet ik dan naar een speciale winkel ofzo??

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opnieuw beginnen en goede aarde halena

 

Dit.

 

Gewoon bio gaan kweken als je een relatieve beginneling bent, werkt dit het makkelijkste.

 

www.sanniesshop.com en dan bio pakket met buffers e.d. aanschaffen.

 

Een goede aarde voor deze manier van kweken is Goldlabel custom mix.

 

Dan hoef je ook niet meer af te zuren en vanaf week 4-6 bijvoeden.

 

Gr,

Donnie

Edited by Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad die bagger cocos van de Action DUMPEN en een zakje fatsoendelijke aarde bij de growshop of Boerenbond halen (bij ons heeft de Boerenbond Plagron en Canna producten)

 

Ik heb dit probleem ook ondervonden en mijn plant ging er bijna aan kapot, dus ik denk dat het je enige optie is; nieuwe aarde !

 

Als je heel voorzichtig de aarde beetje afslaat en met lauw water de rest wegspoelt met een douchekop of zo, dan kan ze zo overgepot worden

 

Suc 6 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb in het voorjaar buiten ontkiemd in cocos van de action, ze kwamen wel boven maar waren toen binnen 2 weken dood. Vergelijkbare verschijnselen. Rotzooi alleen maar goed om je gaten in de tuin of guerilla wat luchtiger te maken. Ze zijn makkelijk te vervoeren en goedkoop dat is het enige plus punt aan deze bricks.

 

Heb buiten wel eens een kweekje gedaan op eco style (?) cocos peat en dat wou prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om te horen....

wij hebben heel de geurilla gedaan met coco's van de action.... :verrygood

 

vuile schijtgrond!

en wij maar verschieten dat er ni veel van komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ecostyle coco peats is inderdaad goei spul, maar dat spul is al goed voorgewassen.

 

Die blokken van de Action zijn niet of heel slecht gespoeld, en blijft wit kalkachtige laag afgeven in de potschotel.

Feit dat na elke waterbeurt er een dikke witte laag achterblijft, zegt denk ik al genoeg...

 

gallery_35305_14517_4873.jpg

 

Het is geen al te beste foto, maar de witte laag is duidelijk. En de voedingstekorten die daardoor ontstonden ook. Gelijk verse grond gehaald en overgepot, plantje doet het nu prima. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 kopje natuurazijn toevoegen omwille van de ph.

 

beter een meter kopen en ph- :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou maar eens een beetje voeding geven want in de cocos van de action zit geen gram voeding,niks,noppes ,nada,njet,helemaal niks.

 

@bluebloomer

is die witte laag niet gewoon kalk afzetting van je kraanwater?

ik kweek altijd op de cocos van de action,nooit geen problemen mee.

 

als ik wil ontkiemen in de cocos,gooi ik 4 liter water in een emmer,10ml rhyzotonic erbij gooien, en dan je blok cocos erin.no problemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

bedankt allemaal voor jullie reacties maar wat kan ik nu het beste doen?

1. de plantjes nu weer voeding geven zoals op het schema staat?(voeding is van GHE trouwens) volgens het schema moet ik 6 ml op een liter mengen in deze fase van de groei.

2. betere grond halen en de planten in die andere grond zetten?

3. de plantjes weg gooien en de volgende ronde beter voorberijden kwa voeding en betere grond halen.

 

zelf heb ik de plantjes een paar dagen geleden flink doorgespoeld met water omdat ik dacht dat er te veel overbodige voedingstoffen in de grond opgehoopt zaten maar dit heeft dus ook niks geholpen. naa het spoelen heb ik de aarde 2 dagen laten drogen en toen heb ik 2 liter water gegeven met 6 ml voeding, dus de helft van wat eigenlijk moet, omdat ik dus er van uit ging dat mijn planten overvoed waren. de dag erna heb ik de aarde weer doorgespoeld met water en dat was gisteren.

stel ik doe niks aan de aarde hoe kan ik dan dit probleem dan zo snel mogelijk oplossen? door nu meer als normaal te voeden of minder als normaal en moet ik evengoed gewoon aanhouden dat ik 1 dag voedt de dag erna alleen water geven en de dag daarna de aarde weer laten drogen en dan zo verder?

 

helpt het misschien als ik het wat vochtiger maak in het hok of minder vochtig of zijn er andere dingen waardoor ik de omstandigheden voor de plantjes kan verbeteren zodat ze sneller kunnen herstellen??

 

ik hoop snel een antwoord te krijgen zodat ik zometeen aan de slag kan met de plantjes omdat ik zelf denk dat als ik er niks aan doen dat ze dan over en week dood zijn en daarom heb ik ook de hulp van het forum in geroepen, want ik ben zelf pas een beginner en dus kan ik nog veel leren van mijn fouten. ik weet nu in ieder geval dat ik geen aarde meer van de action moet gebruiken maar beter gewoon inderdaad Goldlabel custom mix zoals donnie zegt.

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harry: nee hoor dat is puur het effect van die cocos blokken, misschien een batch die niet goed gespoeld is, ik gebruik het iig NOOIT meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beste gespoelde en gebufferde cocos van goldlabel of canna nemen. De cocos van de action of ikea is wel te gebruiken, maar dan moet je die zelf eerst spoelen. Voor kleine hoeveelheden is dat nog wel te doen. Ik gooi de action blokken in een bak regenwater met calcium en magnesium en laat dat een dag intrekken. Je moet wel veel water gebruiken zodat het een soort dikke soep wordt die je af en toe doorroert. Dan giet ik de boel af door een zeef en herhaal dit nog een keer, maar dan met een lichte voedingsoplossing op pH 6. Weer afgieten, uitknijpen en je hebt een prima medium waar de planten direct in kunnen. Wel een gedoe, maar ik weet wel zeker dat ik begin met de goede pH en EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs kamerplanten gaan kapot op de Action briks.

Mengen met bouwmarkt aarde is wel weer goed (voor kamerplanten dan).

 

Dat witte in de schotel is restant zouten wat je uitspoelt, als het nu de goede zouten waren geweest..

 

@achterlijke

ff op blok gekeken EC <700mS en nu komt het

voorzien van mineralen die genoeg voeding bieden voor de 1e 6 weken en alles ook nog eens ph stabiel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken je nagaan zeg, verpakking checken dus voordat je de brikkies mee neemt vd Action :P

 

Bij mij staat er echt mineralen em 6wk voeding regeltje tussen en ze hebben hier bij de Action maar 1 soort bricks :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadat ik die kalkafzetting in die onderzetter heb gezien zeg ik ook : voorzichtig de wortels afspoelen , en overpotten in fatsoenlijke aarde.

als je de lv% hoog houdt na overpotten, en wat geduld hebt komt het allemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

morgen ga ik bij de growshop even biobizz lightmix aarde halen en de hele biobizz voedingslijn en dan plant ik de planten gelijk in die aarde maar dan in kleinere potjes zodat ze een beetje wortels kunnen ontwikkelen voordat ze weer naar een grote pot gaan, als ze het overleven. dus als ik ze overgepot heb de lv omhoog en wat kan ik dan nog meer doen om het de plantjes zo prettig mogelijk te maken?

 

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct na verpotten eenmaal goed doorwateren .

opnieuw wateren als de pot licht aanvoelt

dan zal je optimale ontwikkeling zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

direct na het overpoten gelijk doorwateren met de biobizz voeding neem ik aan?

in de plaats van vandaag ga ik zaterdag langs bij de growshop want ik heb daar vandaag geen tijd voor.

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...