Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BBB

Lesbian Dream 3%

Recommended Posts

Heb er totaal geen beschrijving bij gekregen, heb dus nog wel wat vragen.....wie o wie ?

 

Lesbian Dream

 

Mengverhouding zou 10ml op 4 liter water zijn, iemand andere ervaring ??

Wanneer uiterlijk beginnen met spuiten

Wanneer eindigen met spuiten

Enz. Enz.

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was het een week voor 12/12 beginnen met spuiten

tot de eerste bloeiharen verschijnen.

Volgens mij had torsten er ergens een topic over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Bram. Wat ben jij van plan dan?

 

Ik weet op welke schaal jij ongeveer werkt, wat is volgens jouw het voordeel hiervan dan?

 

Nou weet ik wel wat de voordelen zijn van met zaad werken, alleen heb ik die nog steeds niet zien opwegen tegen de (eventuele) nadelen van met zaden werken in een maatje meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me maatje hobbybobby heeft er mee gewerkt en vond geloof ik veel info op het net.

 

@boefje, zal gewoon een beetje spelen zijn Bram zal niet op zijn BigBud zijn gevallen ;)

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poehee, lastige vraag.

De dosering hangt af van de strain die je gaat "aanpakken" . Simpel gezegd: Hoe herma resistenter de strain hoe meer/sterker je moet spuiten.

Vaak zie je "wilde" rassen wat gemakkelijker om gaan. Zo rond de 1 op 400.

Ver uitgeselecteerde rassen kunnen soms wel 1 op 25 nodig hebben voor ze om gaan en gaan stuiven.

 

Veel gebruikte methode is:

1. op 12/12 zetten en direct bespuiten (goed nat, laten drogen en nog een keer goed nat. evt uitvloeiertje erbij)

2. een week later nog maals behandelen zoals hiervoor,

3. nog weer een week later nog een keer.

Ten tijde van de derde behandeling is het ook tijs om de planten die bestoven moeten worden op 12/12 te gaan zetten.

De te bestuiven dames lopen dan dus 2 weken achter op de "mannen" qua bloei. De dames kunnen het best pas bij de heren gezet worden als ze behoorlijk bloeien want zodra ze bevrucht zijn maken ze geen nieuwe bloemen aan.

Het kan gebeuren dat de heren wel ballen maken maar niet gaan stuiven. Dan moet de oplossing nog wat sterker aangemaakt worden en/of vaker bespuiten.

Ook kan het gebeuren dat je het stuiven niet ziet, maar dat er wel een beetje gestoven wordt. Vaak levert dat toch nog een redelijke hoeveelheid zaad op.

 

Meer weet ik er ook niet van ;)

 

Hier een plaatje van een omgebouwde NDB x The One. Deze dame ging al om bij een verdunning van 1 op 400:

 

gallery_22580_9520_1736912.jpg

 

veel plezier met experimenteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje, Is gewoon voor de fun !, heb nog nooit zaad gekweekt, en feminized al helemaal niet :D

 

@PH, als Lesbian Dream intyp bij google, krijg ik heel veel info, maar geen zaad :P B) B)

 

@Buzz, een week voor 12/12 meen ik ook ergens ooit gelezen te hebben.

Vraag me af of het ook kan zodra je bijv. geslacht kunt zien (ik ga het in ieder geval proberen)

 

@Chassie ;)

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB : Dat doet google bij mij nou ook.

Maar google zit er niet helemaal naast hoor, de naam voor LD komt er wel een beetje vandaan:

Twee meisjes gaan samen kinderen krigen, en dat worden allemaal meisjes. De ultieme Lesbian Dream toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oké dacht dat je het ging gebruiken..

 

Zou wel mooi zijn als het werkt, scheelt een hoop gedoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet 61, dat zochten we !!!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte dmv. een verslagje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het meteen ff in de koelkast zetten als het er nog niet in stond. STS is niet echt stabiel in een oplossing, is maar een paar weken houdbaar zo dacht ik. Snap ook niet echt hoe dat LD werkt, hoop dat het aangemaakt wordt meteen na een bestelling en niet eerst weken op de shelves staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het in de koelkast liggen :P

Aangezien ik het niet op korte termijn nodig zal hebben, ben ik benieuwd of het straks nog wel werkt ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied heeft voor de moment een verslag in de indoorsectie waar hij ook experimenteert met een dergelijk product, waagt zich ook aan het

 

maken van fem.zaad. Een berg van uitleg over de manier van het bestuive enz... Misschien kan je daar ook es kijke

 

 

 

 

veel Geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linkie ?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb het in de koelkast liggen :P

Aangezien ik het niet op korte termijn nodig zal hebben, ben ik benieuwd of het straks nog wel werkt ? ;)

Ja geen enkel probleem, als het maar lucht dicht verpakt is want breekt af onder blootstelling van zuurstof,

Ik heb al eens een Dame omgebouwd met een 20 ml flesje dat al ruim een jaar stoflag te verzamelen in me koelkast,

 

ik spray 2 keer eerste spray bij 12/12 zetten en 10 dagen later nog een spray

Eerste spray 1:400 en 2de 2ml:400 ml lesbiabdream :water

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow Weed, bedankt voor je input ;)

Ik zie dat jij, en ook andere het hebben over een mengverhouding van 1:400

 

Op de website waar het middel vandaan komt staat echter:

 

10 ml voor 4 liter spuitoplossing

50 ml voor 20 liter spuitoplossing

Donker en koel bewaren (bijvoorbeeld koelkast)

 

Let wel:

Op de flesjes die ik heb staat: Lesbian Dream 3%

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat in de koelkast bewaren blijkt geen overbodige luxe. ;)

 

gallery_19177_16058_1994891.jpg

 

Zo ziet het eruit na 2 jaar (of zo) in een donkere kast, 1 keer opengemaakt om wat te delen.

Net nu ik ook wat wilde proberen ermee.

Misschien ga ik het toch proberen, wie weet doet het nog wat.

 

Anders maar even een nieuw flesje regelen.

 

Mij is ook verteld 1:400, dat gaan we dan ook proberen op een verwaarloosde dame in de tuin van ruim 8 maanden oud.

 

post-19177-1376823367_thumb.jpg

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJbroertje, staat er bij jou niks op het flesje hoe sterk het is in %

 

Ik vroeg me ook af waarmee je het beste kunt verdunnen ;)

 

1. Kraan water

2. Gedestilleerd water

3. Gedemineraliseerd water

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Grow Weed, bedankt voor je input :P

Ik zie dat jij, en ook andere het hebben over een mengverhouding van 1:400

 

Op de website waar het middel vandaan komt staat echter:

 

10 ml voor 4 liter spuitoplossing

50 ml voor 20 liter spuitoplossing

Donker en koel bewaren (bijvoorbeeld koelkast)

 

Let wel:

Op de flesjes die ik heb staat: Lesbian Dream 3%

 

10ml. voor 4.000ml. en 50ml. voor 20.000 spuitoplossing zijn toch ook beide mengverhoudingen van 1:400 B) (of bedoelde je wat anders?).

 

Ik kijk al uit naar je topic; blijft interessante materie B) .

 

Succes ermee straks.

 

Groeten Beaker ;)

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
@DJbroertje, staat er bij jou niks op het flesje hoe sterk het is in %

 

Ik vroeg me ook af waarmee je het beste kunt verdunnen ;)

 

1. Kraan water

2. Gedestilleerd water

3. Gedemineraliseerd water

 

Op mijn flesje staat helemaal niets, dus daar kan ik niets over zeggen.

 

Volgens mij maakt het niets uit wat voor water, ik ga er vanuit dat het voornamelijk om de toevoeging gaat die er is. Wellicht dat inderdaad een uitvloeier wel een positieve bijdrage heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraanwater BBB, die andere 2 zijn 'dood' water en nergens voor nodig.

 

Goed tip vd uitvloeier DJ... collodiaal silver.. zijn die balletjes in dat flesje geen zilver (weetikveelbengeenchemicus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild, duidelijk. ;)

@Beaker, ik twijfelde of die 3% die op mijn flesje staat, de mengverhouding of sterkte van de oplossing aangaf.

 

@DJBroertje, Als ik wikki erop na lees:

 

Dit zilverthiosulfaat is echter onstabiel in waterige oplossing en disproportioneert met vorming van zilversulfide

(dat ligt volgens mij bij jou op de bodem van het flesje) en zwavelzuur.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen uitvloeiers, gewoon demi of ro water. Dat dooie water wil je juist hebben, gaat het geen reacties aan met andere stoffen die in je kraanwater present zijn.

 

Van die houdbaarheid, dat moet ik ook weer ff opzoeken. Zou best kunnen dat het alleen onder invloed van zuurstof en/of licht degradeert, maar ik dacht dat het na verloop van tijd ook gewoon nutteloos werd. Kan die post waarin ik het had gelezen ook niet zo snel meer vinden.

 

Eerste zoekresultaat op google met "silver thiosulfate in solution stability":

Prepare a 0.1 M Sodium Thiosulfate (STS) stock solution by dissolving 1.58 g of Sodium Thiosulfate (Product No. S 7026) into 100 ml of water. Prepare a 0.1 M Silver Nitrate stock solution by dissolving 1.7 g of Silver Nitrate (Product No. S 7276) into 100 ml of water. Store the stock solutions in the dark until needed to prepare the STS.

In general, the STS is prepared with a molar ratio between silver and thiosulfate of 1:4, respectively. Nearly all of the silver present in the solution is in the form of

[Ag(S2O3)2]3-, the active complex for ethylene effect inhibition.

Prepare a 0.02 M STS by slowly pouring 20 ml of 0.1 M silver nitrate stock solution into 80 ml of 0.1 M sodium thiosulfate stock solution. The STS can be stored in the refrigerator for up to a month. However, preparation of the STS just prior to use is recommended.

http://www.sigmaaldrich.com/life-science/m...hiosulfate.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
can be stored in the refrigerator for up to a month

 

Dat is niet lang ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-19177-1376850806_thumb.jpg

post-19177-1376850812_thumb.jpg

 

ik weet niet wat er op de bodem ligt maar het lijkt me raadzaam om voor een nieuw flesje te gaan zo alles even lezende.

 

Wel inderdaad erg korte houdbaarheid. Maar afhankelijk wat er in het flesje zit om de 3% verdunning te krijgen is alleen misschien de verdunning die je zelf maakt kort houdbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...