Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chjez

Eerste maal outdoor ( sweet mango auto )

Recommended Posts

Thx mindfang.

 

Doordat ik heb voorgegroeid in men kamertje, en met zo"n slechte lente, heb ik nog wel geluk dit jaar ;)

 

Maar er is nog een lange weg af te leggen.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey chjez, ik heb nu de mijne na 3 dagen onder hps te staan gewoon buiten gezet. De 2 ik over heb lijken het goed te doen alhoewel er 1 een rooie stengel heeft. Greengo zegt me dat dit normaal is. alhoewel ik er toch mee inzit dat er wat mis is. Jij soms ook niet meegemaakt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Riina

 

Kheb gezien dat je er nog 2 overhad, pech dat u kittens er niet konden vanaf blijven ;) !

 

Ik heb in het begin wel hier en daar een beetje rood en paars gezien op men stengels, maar die zijn na verloop van tijd verdwenen.

 

Dus ik verwacht dat het bij jou ook zal verdwijnen. Geef ze nog enkele weken tot ze volgroeid zijn, dat zouden de rode stengels verdwenen moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updatetje!

 

Lekker zwoel weertje was me dat laatste dagen! Niet echt van kunnen genieten wegens examens... ;)

 

De plantjes in de serre hebben het perfect overleeft, Max temp was 32°C met een briesje.

 

Ik heb opgemerkt dat ze amper tot niet meer groeien, dus nu beginnen de buds dikker te worden ;)

 

De hoogste plant is 132cm, twee plant 124cm en de andere zijn rond 1 meter blijven steken! Not bad for autoflowers.

 

Pic's

 

gallery_37869_15756_1082200.jpg

 

gallery_37869_15756_459275.jpg

 

gallery_37869_15756_1151478.jpg

 

gallery_37869_15756_579631.jpg

 

gallery_37869_15756_1434428.jpg

 

gallery_37869_15756_1113666.jpg

 

gallery_37869_15756_321483.jpg

 

 

Fijne avond :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat er goed bij vriend.

grote blaadjes of heb jij kleine handjes?

gezonde planten en wat de rest al zegt over die stippen; waarschijnlijk ontlasting van insecten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die ramen nou zo smerig of is dat condens? Ik heb ook pas autoflowers gehad maar is niks geworden

door de slechte start van het voorjaar. Ik zet ze niet meer zo vroeg volgend jaar of ik moet ze in de kas kweken

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat goed. Even opschrijven welke zaadjes dat waren, worden inderdaad goed groot. Tijd voor bloeivoeding me dunkt! Laatste weekjes geen PK 13-14 vergeten hé. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kalemafkees: Ik heb nog wel vrij grote handen hoor ;). Bij de dame waar ik het blad vasthou, deze bladeren zijn belachelijk groot ivm mijn andere dames.

 

@ Zappie: Ja, men ramen zijn nogal redelijk vuil, maar des te beter, want je kunt moeilijk herkennen van een redelijk afstand dat het weedplanten zijn.

 

Ik heb al veel rondgekeken, en idd, er zijn veel mensen die problemen hebben met autoflowers. Ik ben tevreden dat ik het slim heb aangepakt door ze eerst binnen voor te groeien!

 

We hebben idd een enorm slecht voorjaar gekregen ;) . Hopelijk dat de volgende dagen ook het goed blijft, maar ik kijk net het weerbericht, en het lijkt dat het de volgende dagen weer minder wordt.. en morge begint de zomer..

 

@ Winterwolf: Hehe! Het zijn zaden van GHS. Ik heb nogal klachten gelezen over the green house, dat ze soms slecht kwaliteit van zaden hebben, maar vorig jaar en dit jaar heb ik nog geen enkel probleem gehad!

 

Ik ben nu momentueel de restjes voeding van vorig jaar aan het geven ( Canna ), maar ik heb allesinds niet genoeg voor de hele bloei. Ik zou graag eens een andere lijn proberen, zoals plagron of Bac.. Ik ben er nog niet uit.

 

Thx for the comments

 

Chjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals een updateje!

 

Alles gaat lekker zijn gangetje! Alleen rot dat het weeral slecht weer is.. En dat in de zomer, ongeloofelijk! Ik word gek in dit land :s

 

Temperaturen zijn in de serrekas nog redelijk, max 22°C graden gehad vandaag..

 

Mijn laatste dame die een week achter zat op de rest, is lekker in bloei gegaan de laatste drie dagen!

 

De buds beginnen een beetje thc aan te maken, ruikt al lekker! :verrygood

 

Pic's

 

gallery_37869_15756_279202.jpg

 

gallery_37869_15756_1501767.jpg

 

gallery_37869_15756_1131138.jpg

 

gallery_37869_15756_75574.jpg

 

gallery_37869_15756_775998.jpg

 

gallery_37869_15756_1645761.jpg

 

Chjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker goed uit Chjez. Hier ook last van het slechte weer. Veel motregen en soms af en toe een paar uurtjes zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan weeral een schijtezomer krijgen zoals vorig jaar denk ik Riina... :verrygood

 

Ik heb vandaag geen enkel minuut zon gezien.. Dammit!

 

Ik heb ook enkele lekken in de serre, waardoor druppels op men plantje vallen, en kheb toch hier en daar een bladje moeten weghalen, doordat die verderfde..

 

Please Jah, give sunshine, that's all we need! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Positive vibes! :verrygood

 

Net nog het weerbericht gehoord, eerste tien dagen amper tot geen zon :s Crap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook gereageerd met een fototje van mij plantjes..

En hij is in een x verdwenen..

Om te laten zien hoe ze eruit zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pretsigaret

 

Ik heb de foto's bij Riina zien staan! Ze staan heel lekker bij uw Mango's :verrygood

 

Er zal wss iets mis zijn gelopen bij het posten! Kan gebeuren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellowah

 

Korte update, omdat ik dit weekend eens ga ontspannen in A'dam. De vakantie is begonnen! :D

 

Ik heb op enkele bladeren roestvlekken gevonden, en ook verbrande puntjes op 1 dame.. Ik denk dat ze teveel voeding hebben meegekregen, of ik heb een tekort..

 

Kan mij iemand meer duidelijk geven aub?

 

gallery_37869_15756_1658106.jpg

 

gallery_37869_15756_353205.jpg

 

Niet erg scherp, maar het is duidelijk..

 

gallery_37869_15756_446574.jpg

 

Voor de rest gaat het allemaal wel vrij lekker, alle andere dames maken lekker buds.

 

Als ik mijn serre binnenga, is er al een lekkere geur aanwezig :verrygood

 

gallery_37869_15756_441448.jpg

 

gallery_37869_15756_2922.jpg

 

gallery_37869_15756_330975.jpg

 

gallery_37869_15756_30322.jpg

 

Chjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Chez,

 

Die vlekken op het blad vd 1e foto zijn geen roest maar van dierlijke/luis aard.

De jonkies v/e bepaalde luis eet zich zo rond.

Als het enkel dat blaadje is zou ik't afknippen tot iets voorbij dat eerste spoortje.

Zoek zeker even de details na van om welke luis het hier gaat, ik kan er helaas even niet opkomen.

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die sporen zijn van een mineervlieg. meestal zit de larve (of iets dergelijks) in het blad verstopt even pulken bij de verdikking aan het eind van de gang.

 

volgens mij kunnen ze niet heel veel kwaad, maar als het er veel zijn dan is het natuurlijk weer anders.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kase & djbroertje: Jup, het waren dus inderdaad larven. Rode larven, die zich een baan in het blad eet..

 

Kheb het volledige blad eruit gehaald, voor de zekerheid.

 

Gelukkig was dat maar op 5 bladeren aanwezig. Ben nog net gaan kijken, en zag geen andere bladeren met deze verschijnsel!

 

@ nickname: Ik gebruik nog restanten van Cannavoeding, De boost en Flores.

 

Ga next week waarschijnlijk nog voeding aanschaffen..

 

 

Zal vandaag/Morge update doen, Donderdag Rock Werchter! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een belangrijk updateje

 

Ik ben sinds gisterenavond terug thuisgekomen vanuit amsterdam, lekker gechilld, good vibes, Mooie Noorse meisjes leren kennen,.. :specool

 

Deze morgen ging ik een kijkje nemen in men kas, en zag ik dat een plant heeel lichtgroen is geworden :s

 

Ik denk dat mijn moeder geen water heeft gegeven de dagen dat ik niet aanwezig was thuis... Alle 5 dames stonden kurkdroog...

 

De buds zijn wel vetter geworden, de dagen dat ik weg was..

 

gallery_37869_15756_1122050.jpg

 

gallery_37869_15756_1049200.jpg

 

gallery_37869_15756_1564828.jpg

 

Hoop dat het niet ernstig is, zou graag zekerheid willen... :lol:

 

De rest van de dames gaan zeer goed, heb deze ochtend dan een grondige watergift gegeven.. Ze zuipen tot en met..

 

gallery_37869_15756_93993.jpg

 

gallery_37869_15756_1180040.jpg

 

gallery_37869_15756_322733.jpg

 

gallery_37869_15756_261502.jpg

 

gallery_37869_15756_74814.jpg

 

Zo, ga nu een lekkere kush roken.. helaas te overprized..

 

Alles hulp is hartelijk welkom medeforumleden!

 

Peace

 

Chjez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo jochie, even niet wezen kijken en al 3 paginas vol geluld, gaat goed daar. Inderdaad wat gestrekt en ietsje verder als mijn dame.

 

Voor de voeding, ik had voor mijne AF in de GS Bionova Autoflower Supermix mee gekregen, heb 2 weken terug de rest van hun gamma ook besteld.

Heb dus AF Supermix, PK13-14, Roots, BN-Zym, X-Cell en TML allen van Bionova (tot nou ook de enige die ik heb tegen gekomen specifiek voor AF, alhoewel elke voeding het wel zal doen. De NPK van de AF supermix is 525

Sinds vorige week krijgt mijn dame het hele gamma (buiten de PK, die krijgt ze de voorlaatste week bloei ff mee) en de week ervoor heeft ze een keer Roots mee gehad, ik hoor of zie haar niet klagen.

 

Bionova Autoflower Supermix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel interessant!!

 

Ga ze waarschijnlijk volgende week is aanschaffen!

 

Ps. Eerste link werkt niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik, ben zo gene grote pc krak, daarom zette ik de gewone link er ook bij. Is aangepast en zou moeten werken nou, met dank aan DJBroertje voor de uitleg

 

En oh ja, de Supermix kun je een liter in nemen, de pk eventueel ook, de 4 andere kom je zelfs met de 250ml flesjes al een eind toe ook al kosten die uiteraard meer per liter.

Ik heb nou gemengd

10 liter water ongeveer 6regen, de rest leiding water.

35ml AF Supermix

8.5ml X-cell

5ml TML

en 3ml BN Zym

De PK mag van 1.5ml tot 10ml per 10 liter gegeven worden maar geef ik nou in elk geval nog niet, zoals gezegd waazg ik me er pas later aan, of zelfs pas in een volgende ronde waar ik met armere grond ga starten.

De X-cell moet ook opgebouwd worden aan het begin van de bloeiperiode, vermits ik op Batmix zat heb ik de eerste weken niks gegeven aangezien de Batmix voor 6weken bemest is, geef dus ineens 8.5ml maar je mag maximaal 10 geven dus ruim veilig lijkt me. Geen spoor van verbrande puntjes of gele bladeren

 

 

Dit alles volgens BN kweekschema en van 100ltr naar 10 om gerekend, nou ja nulletje verwijderd achteraan.

Hoop dat je der wat aan hebt, en een indicatie van wat je zult verbruiken,

Oh ja last but not least, ik heb ene plant, en ook al heb ik een hoop vodden met men waterhuishouding en ons degelijk Belgisch weer, ik houdt het op een 0.3liter per dag op dit moment, dus ik kom met men 10 liter water een maandje toe, tenzij toch eens wat meer gaat drinken. Dus ken je zelf je planten uittellen, je voedingswater vat incalculeren en weten hoeveel je gaat verbruiken. Denkelijk kom je dan toch nog steeds met de kleine flesjes toe. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...