Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baekelandt

Baekelandt's Hericules Scrog

Recommended Posts

Beste Forum Leden,

Geëerde Mods,

Geachte Federale Politie die meeleest over mijn schouder:

 

Dit is Baekie's 3e verslag

 

 

Het plan:

1X Big Bang Feminised in scrog in "ouwe getrouwe" kweekkast

Voorgroeien in 0.75 L pot, daarna 3.5 L pot.

 

Licht:

1X 14 Watt Spaarlamp kleur 840 / 4000 Kelvin (Groei)

4X 18 Watt T8 kleur 827 / 2700 Kelvin (Bloei)

 

Medium:

100 % Kokos (groei)

50 % Kokos, 50% aarde (Bloei)

 

Voeding:

Vloeibare meststof (NPK 7-3-6) (Groei)

Canna Terra Flores (NPK 2-2-4) (Bloei)

 

 

Werkwijze:

De plant wordt ontkiemt op 24/0, zal daarna op 18/6 gaan en gefimd worden. Afhankelijk van wanneer de bloeiruimte vrij is - verwacht midden juni - zal ze worden verpot.

Als de plant te groot wordt en de bloeiruimte is nog bezet zal ze 'zachtjes gemanipuleerd' worden om in het voorgroeihok te kunnen blijven :lol:

 

Hier is ze dan: De laatste Big Bang Feminised, was het eerste zaad dat ik ooit kocht, 2006 als ik het goed heb! Oud zaad dus. Kiemen kan dus wel nog een struikelblok worden maar dat komt wel goed :)

gallery_33521_15719_315546.jpg

 

Ze ontkiemt in haar 0.75 liter cocos, broederlijk dicht bij mijn Ijsbergsla zaailingen :rolleyes:

gallery_33521_15719_1820616.jpg

gallery_33521_15719_2004592.jpg

 

De sla is 3 dagen ouder en staat daar omdat ik honger heb

gallery_33521_15719_2185574.jpg

 

Dat is het voor nu.

 

Vragen? Opmerkingen? Liefdesverklaringen? Doodsbedreigingen? Vuile moppen? Zet ze maar in de reacties!

 

Groeten,

gallery_33521_15040_277320.jpg

Edited by djbroertje
topictitel aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: gooo baekie

 

succes kerel, ik lees ook mee :rolleyes:

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

beakelandt micro kweek koning van belgie .

wat heb je weer een leuk initiatief hier .

nu vind ik cocos ook heerlijk spul om zaailingen in te kweken en stekjes maken is het ook gigantisch geschikt voor is mijn erv .

en heerlijk spul om te handelen (english )omdat je je handen zo aan je spijkerbroek kunt schoonnslaan .

alleen 1 minpuntje met die cocos namenlijks het verpotten is zo drama .

of heb je daar een trucje of een foefje(niet het belgische foefje :rolleyes: :lol: :) ) op ?

want als :) ik zo n lekker doorgewortelde cocoskluit beetpak en wil ompotten dan soms verpulverd het in mn grote klauwen terwijl ik heel voorzichtig doe .

dat was eigenslijk mn vraag .

 

gallery_7335_4882_5066.jpg

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo moet dat, lopende band werk.....succes weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze ontkiemt in haar 0.75 liter cocos, broederlijk dicht bij mijn Ijsbergsla zaailingen :rolleyes:

"Ze" + "broederlijk" = herma = :lol: ?

Okidoki dan, agge mar leut het :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miami en Krasi: Thx! :rolleyes: pak maar een stoel want het wordt een lange reis!

 

@ Macerror: Het is voor de spijkerbroek dat ik het doe! Geweldig is dat! :) wat dat verpotten betreft: ik dacht om de plant met pot en al in te potten, dan uitgraven en de kokos wat bewateren en dan in 1 vloeiende beweging in het geprepareerde gat. Brokkelt wat kokos af dan is het zo. Bij mijn bonsai haalde ik veel aarde weg en herpositioneerde ik de wortels. Die is wel dood nu maar dat is een ander verhaal! Foefjes zijn leuk, maar ruiken raar...

 

@ groen gif: Baekelandt veroordeelt niemand op hun geaardheid enzoverder. :) Ik ben geen hermafoob, planten worden niet zo vlug herma en herma's zijn zo gevaarlijk niet als je weet waarom ze herma zijn.

Neem nu mijn vorige en huidige kweek. Dat zijn 10 zaadplanten in totaal in bloei gebracht - alle 10 vrouwtjes, slechts 1 herma op het einde, goede kwaliteit en sterke, gezonde planten. Die planten komen allen van een herma-bestuiving. Stuk voor stuk.

 

er zitten zelfbestoven zaden in ook, van die "speciale plantjes", maar net daarom selecteer ik ze in de groei :)

 

Deze Big Bang is van Greenhouse, ik weet niet hoe zij hun banaantjes hebben gekweekt. Zal wel chemisch geweest zijn, maar waarschijnlijk uitsluitend kruisbestuiving. Wat wou ik weer zeggen? Ik ging ergens heen hiermee maar weet niet meer waar...

 

 

Er zit toekomst in de XXy generatie! :lol: :)

 

Baeke-ik-heb-drie-pintjes-en-evenveel-gram-op-Landt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad lekker spul dat cocos, heb er afgelopen week een dikke 80 liter mee lopen slepen...

 

Suc6 met deze ronde, altijd een genot om jouw buig en bloei kunsten aan het werk te zien.. :lol:

 

Mijn volgende ronde wordt een Santa Shiva onder 6x18W in scrog, 1 plantje, kijken of ik daar het maximale uit kan halen, en dat is ook jouw plan denk ik ? Zo lang mogelijk voorgroeien om 1 plant over een de gehele ruimte te scroggen ?

 

It's gonna be a blast, I know it..! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier en succes Baekelandt.

Pintjes drinken en wietje roken......dan kunde den draad al is kwijt zen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Tune. Ja, dat is waar, alcohol en thc kunnen soms tot rare dingen leiden :rolleyes:

 

@ blue: Inderdaad. 1 plantje, net zo lang voorgroeien tot 3/4 van het net gevuld is en dan 12/12. Duurt wel wat langer, maar aangezien ik al voorbij de 200 jaar oud ben is tijd voor mij niet zo van belang :lol: en 1 plant met langere voorgroei geeft ook wat meer volwaardige toppen dan 4 plantjes met minder voorgroei.

 

Mijn zaad is nog niet in beweging!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn zaad is nog niet in beweging!

 

Nee laat maar...

Te makkelijk :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn zaad is nog niet in beweging!

 

Nee laat maar...

Te makkelijk :lol:

 

Ja echt he.. :rolleyes:

 

Grappig dat jij dat met de BB doet Beake, ik ga dat volgende keer doen met de Santa Shiva die ik in een opwelling heb gekocht.. In elk geval succes, looking forward to see what you're cooking up this time.. ouwe plantetapper.. :)

 

Hier een inspiratie filmpje:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Oud zaad ontkiemt moeilijker! Dat wisten we al...

 

Na 5 dagen geen beweging in de kokos was het welletjes en heb ik een iets agressievere manier toegepast.

 

Heb het zaad uit de kokos genomen, heb de zaadhuls geschuurd met grove korrel schuurpapier en daarna in een glas lauw water gelegd voor 24 uur. Zaad dan in een kiempotje gevuld met cocos gezet. Ze is nu een dagje boven de grond!

 

gallery_33521_15719_396818.jpg

gallery_33521_15719_1228865.jpg

 

Omdat Mac wel gelijk heeft en 0.75 liter cocos niet zo eenvoudig verpot heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar voorgroeipotje te vullen met een zelfgemaakte mix van kokos, zaaigrond en perliet!

 

gallery_33521_15719_605958.jpg

 

Plantje zit 1 mm boven de grond, lekker nat, lekker warm onder de artificiële zon!

 

gallery_33521_15719_1389478.jpg

 

Baekelandt staat op permanentie :)

 

Groeten

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

u wenst vuile moppen:

 

Zit een vent op het terrasje, toevallig naast een keurig oud dametje, je kent ze wel. Op een gegeven moment ontsnapt er bij die beste man een dikke vieze stinkende ruft. Uiteraard is hij helemaal geneert, en kijkt eens om zich heen. Als afleidingsmanoeuvre begint hij een gesprek met het deftige dametje. Hij vraagt haar: heeft u de krant vandaag ook gezien? Nee zegt die vrouw, maar anders pak je toch gewoon wat oude bladeren bij die boom vandaan :) :)

 

In ieder geval succes weer deze ronde, hopend dat je tijdig kunt oogsten en het behang aan de muur kunt laten zitten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijne mop hoor! ;)

 

"Het was valentijn en de boer en zijn vrouw waren aan het 69-en. Zei de boerin tegen de boer 'Sjarel, de pastoor is dood!'. Boer sjarel zei 'hoe komt ge daar nu plots bij vrouw' waarop de boerin antwoorde 'ik lees dat op het stukje krant dat aan uw hol hangt sjarel' "

 

De Big Bang heeft het niet gehaald

 

Er staat nu voor de derde keer op rij een Hericulesje...

 

Ik kan de titel van deze topic niet veranderen, zou ik een nieuwe maken of gewoon doordoen?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hericules rules ;)

Maar wel jammer van big bang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer inderdaad :)

 

maar nu groei ik dus al 3 rondes enkel mijn "inbred hericules hermaphrodites" ;) deze werk ik af maar dan is het tijd voor iets anders!

 

Goed! Er is leven!

 

gallery_33521_15719_1451169.jpg

 

Nieuw plantje, ze heet Geraldine Grunwald! ;)

 

gallery_33521_15719_546668.jpg

gallery_33521_15719_827735.jpg

gallery_33521_15719_478767.jpg

 

Ze is nog jong, maar heel beloftevol. Al is haar jeugd niet makkelijk, het voorgroeikastje is minder comfortabel als de bloeiruimte. Maar ons Geraldineke kan het wel aan!

 

Grtz,

 

Ludo en Geraldine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Have fun met Geraldine dan maar.

 

Ik heb ook even je topictitel aangepast. Kijk maar of je het zo wat vind. ;)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig! ;) bedankt man ;)

 

jij weet hoe ik het graag heb blijkbaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje is wat, 2-3 weken oud?

 

Heb haar vandaag overgepot naar een 3.5 Liter pot met herbruikte en nieuwe aarde. Beetje opgewaardeerd met kalk korrels en organische meststof die ik ook voor mijn sla en muntplanten gebruik :verrygood

 

Ze heeft wat ongelukkig gestaan in het voorgroeihok maar dat trekt wel recht

 

Grootste verschil is dat ze nu 18/6 staat, daarvoor was het 24/0

 

Overgepot en in de bloeikast onder 4x 18 watt T8 6500Kelvin (dat is kleur 965 en 865)

gallery_33521_15719_1062766.jpg

 

Het hangt nog een beetje :D

gallery_33521_15719_1848620.jpg

 

ze is 2 dagen geleden gefimed.

gallery_33521_15719_1662628.jpg

 

gallery_33521_15719_2257504.jpg

 

temp en rlv van het voorgroeihok is mij onbekend :D

Temp en RLV nu is 24°C, 52%RLV, 18/6

 

We gaan ervoor!

 

Baekie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh wat een schattig kind, ze is echt heeeel lief he..

 

Dodend als je dat tegen een moeder zegt... :verrygood

 

Big Bangs beginnen keer op keer traag en klein, en knallen dan als een tierelier er op los..

Good luck deze ronde en laat het dametje niet meer zo koud staan... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

korte update want Baekie is moe.

 

Geraldine past zich aan aan haar nieuwe schoenen. Ze is bijna terug veerkrachtig!

Haar opvoeding is niet optimaal verlopen maar Baekelandt geeft er momenteel niet veel om, ik zuur zelf haar drinkwater niet af. Ik ga daar wel mee beginnen :D

 

best wat gegroeid, mooie zijtak aanmaak

gallery_33521_15719_589973.jpg

 

Mooie bladen, ben blij dat ze geen mongooltje is :verrygood

gallery_33521_15719_664651.jpg

 

en ik heb haar niet te kort gefimd, het is goed gelukt!

gallery_33521_15719_422080.jpg

 

Geraldine en Ludovicus, één strijd!

 

Grtz, Baekeldine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heer Ludovicus, je Geraldine is anders een knappe jonge dame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku! Geraldine bloost ervan :lol:

 

ze is aan het bossen zoals gefimde planten wel vaker doen... :specool

gallery_33521_15719_2011316.jpg

gallery_33521_15719_537152.jpg

stevige groeier, dat wel!

 

Scrognet mag erboven, ik begin van achter in het midden

gallery_33521_15719_1352003.jpg

gallery_33521_15719_595321.jpg

 

niet veel te melden verder. Buiten dat ik nog altijd te lui ben om de ph aan te passen.

 

Groeten,

 

Koning Baekelandt van Saxonkoburgh Ghota

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koning Baekelandt van Saxonkoburgh Ghota

 

Liever jou als die smalle die der eind van de maand Bert Bibber ze stoeltje krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk houd uw Geraldine van een ferme portie bondage. :specool geniet er dan maar samen van tijdens de bindsessies.

 

Op naar een mooi gevuld veldje.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...