Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

diy i-growbox wie weet hoe en wat ?

Recommended Posts

Hi growers,

 

de I-growbox is een mooi systeem, maar het goedkoopste systeem heeft 4 boxen en kost 130 euro ex verzendkosten.

 

nu zou ik graag zelf een igrow box in elkaar zetten, maar vroeg me af of iemand dit ook al geprobeerd / gedaan heeft, en misschien tips heeft om het systeem te verbeteren, en natuurlijk de 'ingedienten' om dit systeem te maken. Plus waar je het koopt, want ik kan die 'knietjes' maar nergens vinden..

 

Of iemand moet sam sam willen doen en samen met mij een set van 4 boxen durven / willen kopen..

 

Maar zelf maken is goedkoper denk ik, tenzij je alles in delen online moet kopen en 5 keer verzendkosten kwijt bent... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is misschien handig om erbij te vermelden dat het hier om het iGrow-box Intensive Irrigation System gaat, ik kende de merknaam nl. alleen nog van de oude (een van de eerste) groeikasten die destijds op de markt kwamen, zeg maar de voorlopers van de huidige tenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo nergens 'knietjes' (oftewel een 45graden PP koppeling) te vinden?

 

Zelfs Wildkamp heeft ze (al is het misschien niet helemaal wat je zoekt ivm koppelen).

 

Ff meedenken (met wat er aan curver bakken ed zo te krijgen is)..

Grote Curver bak van 50ltr, vierkant met deksel (zag ik bij de Praxis) met daarop bakken voor mapito die al met een knietje komen

 

Daarom dat ik die Curver met deksel vermeldt, hebbie tenminste nog een beetje waterbuffer

en op die deksel kunnen ze staan en makkelijk gaatjes maken voor je 'knietjes'.

 

Beter nog:

boodschappen kratjes, vullen met (er zijn meerdere) ..pito en eb& vloedden maar, oa Racker kan je van alles over pito vertellen die zweert erbij en weet goed hoe of wat <_<

 

Die systemen allemaal mooi leuk en aardig maar t'is wel erg veel geld hoor voor 4 bakken die toevallig net een andere afmeting hebben dan gangbaar en een luchtpomp van max € 20, ieder zijn ding natuurlijk maar dit heb je zo DIY gefikst:

zelfs met standaard 11ltr plastic pot kan het, 18ltr mag ook als je deksel verstevigd of plank gebruikt en vervang die zuurstofpomp dan door een normale circulatie pomp, scheelt je een boel gedoe :tu

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey verloren kindje, thanks.

 

Het pito systeem dat ik een aantal jaren geleden had, en ik weet niet of het hetzelfde is als de iGrow-box, had van die hele kleine knietjes waar de luchtslang op aangesloten werd aan de buis die in het water hing en zo omhoog werd gepompt.

 

Ja de bakken om te gebruiken en de luchtpomp is allemaal goed te doen. Maar het systeem om dmv lucht het water omhoog te pompen komt vrij precies, al loop ik toch ook wel te twijfelen of het niet gewoon te doen is met een vijverpompje en een druppelaar set. Voor hydro gebruik je geen organische mest toch ? Dus met een filtertje voor een waterpompje en dan 5 druppelaars per bak zou moeten werken toch ?

 

Maar dan moet je bij 2 bakken ook de boel aan elkaar koppelen, dat is misschien allemaal nog wel te koop bij een bouwmarkt, maar bij een dergelijk systeem MOET je met een voorraad vat werken he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe je zelf een lol en koop gewoon kratten of potten om je mapito in te doen.

 

dan eb vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad en geef je geld uit aan een leuk setje meters ofzo, heb je veel meer aan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

poehee dure bedoening hoor, dit is met beetje creativiteit prima zelf te maken.

 

zou zeggen luister naar de heren en doe er je voordeel mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik volgende ronde voor een hempy bucket ga, en mezelf eens goed ga inlezen in het hydro gebeuren (alleen PH is al een moeilijk verhaal) en dan inderdaad eens paar metertjes ga aanschaften.

Pest is alleen dat hoe meer je leest soms, hoe meer je aan het twijfelen wordt gebracht wat nu de juiste volgende stap zou zijn..

 

Nu had ik gelezen dat het ook weer verschil maakt of je een systeem gebruikt waarbij de voedingstoffen worden rondgepompt of waarbij de voeding stilstaat en gebruikt wordt.. PFFFFF hoemeer ik lees hoe minder ik weet.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'r is geen 1 systeem 'het beste'. Je hebt 'voorkeuren', praktische overwegingen, budget etc. Gebaseerd daarop maak je een keuze en dan ga je alleen daar wat meer over lezen en vervolgens BEGIN JE GEWOON!

 

En 'ja', dan zal je ooit een foutje maken, hoort erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi growers,

 

de I-growbox is een mooi systeem, maar het goedkoopste systeem heeft 4 boxen en kost 130 euro ex verzendkosten.

 

nu zou ik graag zelf een igrow box in elkaar zetten, maar vroeg me af of iemand dit ook al geprobeerd / gedaan heeft, en misschien tips heeft om het systeem te verbeteren, en natuurlijk de 'ingedienten' om dit systeem te maken. Plus waar je het koopt, want ik kan die 'knietjes' maar nergens vinden..

 

Of iemand moet sam sam willen doen en samen met mij een set van 4 boxen durven / willen kopen..

 

Maar zelf maken is goedkoper denk ik, tenzij je alles in delen online moet kopen en 5 keer verzendkosten kwijt bent... ;)

Hoi die knietjes heb je niet nodig gewoon het gaatje in pijpje iets groter boren en de luchtslang er in steken en vastzetten .

De T stukjes en doorvoerrubber om de bakken te koppelen koop je gewoon bij ieder tuincentrum.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een die zich scheel aan het lezen is in de Hydro sectie!

Maar ik ga gewoon zoals de mannen al zeggen voor het gemak, dus bak maken..kratten erin en met eb / vloed bewateren!

Mocht ik met deze opstelling een x-aantal mooie rondes maken kunnen we nog altijd upgraden! Maar voor nu lijkt me dit wel voldoende voor een eerste hydro kweekje..

 

Maar snap ook dat je soms gewoon dingen wilt proberen ;)

 

Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...