Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

stand van zaken omtrent de wietpas

Recommended Posts

Als een bestuurder handhavend optreedt, dient hij dit bij alle shops te doen. Hoes heeft zijn hand overspeeld. Er is gewoon te weinig menskracht om dit beleid uit te voeren. Al met al is er een choas ontstaan met rechtsongelijkheid. Door het i-criterium niet meer te handhaven, zijn de problemen niet opgelost. De straatdealers laten zich echt geen inkomensbron afpakken nu ze het grote geld hebben geroken. Het is gewoon een bestuurlijke blunder. Hoes is zijn gezag kwijt en dat is dodelijk voor een bestuurder. Een nieuwe ambtstermijn of promotie naar een grotere gemeente zit er waarschijnlijk niet meer in. De burgers zijn ontevreden en de oppositie ruikt bloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je in Breda nu nog zo'n uitreksel van het volksregister nodig of voldoet alleen je ID ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen mijn wietje gevonden in België. Super kwaliteits Amnesia. Na een tijdje niet roken sloeg het lekker in. :rolleyes:

Ik vind het ook veel beter met dat ik geen sjag meer rook. Puur natuur :lol:

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even... en we zijn zover!!! ;)

heel limburg heeft opgegeven, daar zijn we al terug welkom...

nu brabant nog!!!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.nu.nl/binnenland/3492756/staat-...-vergoeden.html

 

Staat moet deel schade door wietpas vergoeden

Coffeeshops in het zuiden van het land hebben een paar maanden onnodig schade geleden door de 'wietpas'. Daarom moet de Staat nu een schadevergoeding aan hen betalen.

 

Foto: ANP

Dat heeft de rechtbank in Den Haag woensdag bekendgemaakt.

Volgens de rechtbank werden klanten van coffeeshops in Limburg, Noord-Brabant en Zeeland afgeschrikt door de eis dat zij zich moesten inschrijven als lid van de coffeeshop als besloten club.

Die maatregel is te zwaar, zegt de rechtbank. Het gewenste effect, het weren van buitenlandse drugstoeristen, kon namelijk ook worden bereikt als klanten van coffeeshops konden aantonen dat zij Nederlands inwoner zijn.

B-criterium

Het zogeheten B-criterium, waarbij klanten zich als lid moesten inschrijven, was in de zuidelijke provincies tussen 1 mei en 19 november 2012 van kracht. Volgens de coffeeshophouders verdween toen 90 procent van de klandizie, omdat de registratie zoveel weerstand opleverde.

De rechtbank wijst er ook nog op dat verantwoordelijk minister Ivo Opstelten zelf ook al had gezegd dat drugstoeristen al met minder ingrijpende maatregelen geweerd konden worden.

De hoogte van de schadevergoeding is niet bekend, daar moet een aparte procedure over gevoerd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je regelgeving -het B-criterium- tot norm stelt en binnen 7 maanden deze regelgeving ongedaan maakt, tendeert dit naar wet- of regelgeving, die niet te handhaven is.

De rechtbank heeft naar mijn oordeel terecht deze wetgeving bestempeld als een onrechtmatige (overheids)daad. Dus de overheid is schadeplichtig voor de gederfde en nog te derven inkomsten van de coffeeshops.

Jammer dat de leden van de wetgevende macht (regering en parlement) voor deze schade niet hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Trouwens, onrechtmatige wet- of regelgeving is niet van vandaag of gisteren. Ooit heb ik -zo'n 25 jaar geleden- een PAO bijgewoond, waarin professor Evert Aardema het belang voor de Nederlandse wetgeving van een, op het eerste oog lijkende, flutzaak (Ozturk bij het Europese Hof) aan de orde stelde.

In de zaak Ozturk werd namelijk gesteld dat een administratieve boete gelijk werd gesteld aan een strafvervolging in de zin van artikel 6 van het EVRM.

Dat hield in dat alle administratieve strafzaken binnen een redelijke termijn (reasenable time) in casu 3 jaar moesten worden afgedaan. Bij alle zaken die ouder waren, was er sprake van een "undo delay". Dus alle administratieve boeten van ouder dan drie jaar, waarover de rechter nog geen oordeel had gegeven, vervielen na ommekomst van drie jaren onder de voorwaarde dat je een beroep deed op een "undo delay".

Maar om terug te komen op Van Opstelten: het zou hem niet misstaan eerst wat aan zelfreflectie te doen. Het volkomen voorbijgaan aan de door hem ingevoerde en niet te handhaven regelgeving, grenst aan het onbetamelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
(reasenable time) i

 

ja ja ja 1 gevonden, ik blij dat je engels dus blijkbaar niet zo goed is als je nederlands

want deze ongeschoolde is hier instaad je engels te verbeteren

 

reasonable time :)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
(reasenable time) i

 

ja ja ja 1 gevonden, ik blij dat je engels dus blijkbaar niet zo goed is als je nederlands

want deze ongeschoolde is hier instaad je engels te verbeteren

 

reasonable time :)

 

Mea culpa maxima: inderdaad een typefout.

 

Maar jouw bericht had moeten luiden:

 

Ja, ja, ja, een gevonden. Ik ben blij dat je Engels dus blijkbaar niet zo goed is als je Nederlands.

Want deze ongeschoolde is hier in staat je Engels te verbeteren.

 

Ik hoop dat je geestelijke bereik er in voorziet, dat je interpunctie en het gebruik van hoofdletters, waar nodig, aan een grondige revisie toe zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij moet het laatste woord hebben he. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgeving...eding-1.3854830

 

Tilburgse coffeeshops niet uit op schadevergoeding

Geplaatst op

07 juni 2013

Laatste update

07 juni, 07:40

Foto's 1

TILBURG - Coffeeshops van de Tilburgse branchevereniging De Achterdeur zijn niet direct uit op een schadevergoeding door de staat. Ze willen liever overleg over het huidige beleid.

 

De coffeeshops willen dat Tilburg het ingezetenen criterium loslaat waardoor ze ook weer aan buitenlanders mogen verkopen zoals in het overgrote deel van de Nederlandse gemeenten. Hierover loopt een rechtszaak bij de Raad van State.

 

De rechtbank in Den Haag heeft woensdag bepaald dat coffeeshops in het zuiden van het land hebben een paar maanden onnodig schade geleden door de 'wietpas'. Daarom moet de staat nu een schadevergoeding aan hen betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het nu allemaal goed heb gelezen want het was en heel stuk ;):P kan en belg nog alleen maar naar amsterdam ??

 

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
als ik het nu allemaal goed heb gelezen want het was en heel stuk ;):P kan en belg nog alleen maar naar amsterdam ??

 

 

 

Greets

Nee geldt alleen voor Zeeland, Brabant & Limburg

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik het nu allemaal goed heb gelezen want het was en heel stuk :specool:P kan en belg nog alleen maar naar amsterdam ??

 

 

 

Greets

Nee geldt alleen voor Zeeland, Brabant & Limburg

Maar Limburg verzette zich toch tegen het beleid? Dus ik neem aan dat je daar (buiten Maastricht dan) opnieuw terecht kan. Of ook al niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maastricht ook niet ( momenteel)

 

Daar is het onstaan daar zal het weg verdoven ( binnenkort)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maastricht ook niet ( momenteel)

 

Daar is het onstaan daar zal het weg verdoven ( binnenkort)

Bedankt voor je antwoord. Maastricht voorlopig niet, dat weet ik :specool (vocm-online.nl) maar omdat andere gemeenten in Limburg uit solidariteit ook opnieuw verkochten aan buitenlanders,

vroeg ik me af of ze dat nog steeds doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad allemaal erg krom. Ik weet dat ze hier limburg het zelf nog allemaal niet kunnen geloven (haha) en zien het vaak door de vingers. Je merkt wel dat de beste blowers uit het buitenland wat minder langskomen, maar de die hards blijven komen. Je merkt ook meer overlast op straat van eeuwige kleinverkopers die hun best doen. Ik kom de buitenlanders liever tegen in de shop en maak er een praatje mee dan buiten op straat en ze betoept worden.

 

Zo loopt de staat ook een hoop geld mis. Eerlijk is eerlijk, dit vinden zij ook jammer!!

 

Zonde eigenlijk!

 

Mocht je als 'buitenlander' dan in maastricht bijvoorbeeld opzoek zijn naar een shop heb je de k ik de meeste kans in een klein shoppie dan bijvoorbeeld de grote boot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar loopt de staat geld mee mis ?

 

Op dat bakkie koffie ??parkeergeld ??

 

Op die zwart ingekochte kilo zit ook niet zo veel btw....

Drankje is 6%

Daarom hangen er sigarettenautomaten... Das wel voor de staat..

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De staat laat inderdaad veel geld liggen en geeft er te veel geld aan uit om de cannabisconsumenten te kleineren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar loopt de staat geld mee mis ?

 

Op dat bakkie koffie ??parkeergeld ??

 

Op die zwart ingekochte kilo zit ook niet zo veel btw....

Drankje is 6%

Daarom hangen er sigarettenautomaten... Das wel voor de staat..

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

 

Neem maar aan dat er heel veel meer geld daardoor binnenkwam.

Inderdaad de parkeerboetes voor het even snel naar binnen en naar buiten zijn ook een feit. Haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat er echt een 'lijst' zegmaar is van steden / provincies die wel of niet met of zonder wietpas verkopen kan ik vergeten?

Ik zal het moeten doen met een gok.

Het laatste wat ik gehoord heb en dat is alweer een tijd geleden is dat Limburg, Zeeland en Brabant hier aan meedoen?

 

Roll light smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet te gokken. De situatie is niet veeel veranderd sinds de invoering van de Scheetpas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...