Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Elmo2007

"Coffeeshops opnieuw open voor buitenlanders"

Recommended Posts

bron : http://www.l1.nl/nieuws/213067-rechter-ste...jk#.UXkZE7UWpMY

 

De gemeente Maastricht had coffeeshop Easy Going niet tijdelijk mogen sluiten. Dat heeft de bestuursrechter in Maastricht donderag bepaald.

 

In juni verloor Josemans een kort geding over de sluiting van zijn coffeeshop Easy Going door de burgemeester. De coffeeshop werd gesloten omdat er buitenlanders aanwezig waren bij een controle, die plaatsvond na de invoering van de wietpas. Josemans spande daarop een bodemprocedure aan.

 

De uitspraak werd tot 3 maal toe uitgesteld omdat de rechtbank meer tijd nodig had om tot een oordeel te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

discriminatie van buitenlanders is dus vanaf vandaag verboden

 

en buitenlanders mogen de shops weer in

 

even wachten op details , maar daar gaan we wel vanuit ;)

 

Marc heeft op alle fronten gewonnen en de shop had helemaal niet gesloten mogen worden

dikke vinger naar opstelten dus !!

 

 

nederland is een stukje mooier geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lets hope so

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu alleen nog wachten op een offciele bevestiging......en geen dikke duim voor opstelten maar de midden vinger

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff paar ton schadevergoeding claimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie nederlaag voor de redneck Opstelten.

Nu nog de eerste kamer zover krijgen dat de anti-growshopwet sneuvelt. Iedereen al begrepen dat die wet door de tweede kamer is? Dat Ops en de karakterloze Schippers aan de goedgelovigen het einde der wietteelt hebben beloofd om de wet er door te krijgen ? We zullen binnenkort bei die deutsche zuchthauser (zou het zo heten?) onze kweekspulletjes moeten halen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

onno heeft verloren ... en nu gaat die nog piepen ook .. ?

hij kan beter kwalbert zn aars gaan leeg likken .

 

is die beter in dan zn stad besturen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo erg heeft hij dus niet verloren , geen buitenlanders in de shop...hij heeft dus gewoon gewonnen.....punt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja de rechter heeft de shop in het gelijk gesteld ivm.. zijn sluiting vorig jaar... hij heeft in mijn ogen niets gezegd over het algemene ingezetene criteria ivm buitenlanders..

dat Onno de easy niet had mogen sluiten....... zegt de rechter, hij heeft niet gezegd dat nu weer iedereen de shops in mag.....

 

;) tja zo gaat dat ik had ook niet anders verwacht hoor!! Ze mogen blij zijn met hun gelijk.. maar er verandert niets hoor!!

 

zolang Opstelten zijn zin doordrijft blijven we op deze manier door huppelen..

een paar steden hebben voorrang op de rest van Nederland

( snap nog altijd niet hoe de wet voor de ene wel en de andere niet geld) mja daar doen we niets aan, het is zoals het is

 

En als je verwacht dat door deze uitspraak alles verandert dan vraag ik me af waar je die positiviteit vandaan haalt in een land als dit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ONNO HOES VERLIEST DIT GEWOON WEER.

PUNT . UIT.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar er verandert niets hoor!!

 

 

laat ze maar dromen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONNO HOES VERLIEST DIT GEWOON WEER.

PUNT . UIT.

 

Gr.

 

Onno heeft idd verloren.. de sluitingsreden vd easy going........

Maar dat heeft niets te maken met de regels die Opstelten heeft ingevoerd mbt.. de buitenlanders toch!!!

daarover ging de rechtzaak toch niet??

 

Opstelten en zijn wietbeleid stonden niet terecht toch ... hoe kan dan het beleid veranderen als de rechtzaak helemaal niet daarover ging..

er is een heel specifieke beslissing genomen.. en dat heeft niets met het landelijke beleid te maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De shop heeft deze zaak gewonnen op grond van motiveringsgebreken. Een bestuursbesluit dient met gegronde redenen te zijn omkleed. Wegens het ontbreken van die redenen is er sprake van een vormverzuim. Dit strijdt met de Beginselen van Behoorlijk Bestuur. Dit is dus geen materiele overwinning, maar een formele overwinning. Het "buitenlandersbeleid" is dus nog steeds van kracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bla, Bla, Bla .. je begint op opstelten te lijken. of ben je het zelf.

 

edit : ik weet dat je best veel weet m.b.t zaken. * Maar wat je nou neerzet is pertinent onjuist.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie nederlaag voor de redneck Opstelten.

Nu nog de eerste kamer zover krijgen dat de anti-growshopwet sneuvelt. Iedereen al begrepen dat die wet door de tweede kamer is?

Het is praktisch niet te vinden op internet , geen media belangstelling....

maar ja , helaas ;de wet is aangenomen in de tweede kamer.

Tweede Kamer heeft wetsvoorstel aangenomen

Bij uitzondering was de pvda het er niet mee eens, maar ze hebben er maar geen punt van gemaakt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONNO HOES VERLIEST DIT GEWOON WEER.

PUNT . UIT.

 

Gr.

 

Onno heeft idd verloren.. de sluitingsreden vd easy going........

Maar dat heeft niets te maken met de regels die Opstelten heeft ingevoerd mbt.. de buitenlanders toch!!!

daarover ging de rechtzaak toch niet??

 

Opstelten en zijn wietbeleid stonden niet terecht toch ... hoe kan dan het beleid veranderen als de rechtzaak helemaal niet daarover ging..

er is een heel specifieke beslissing genomen.. en dat heeft niets met het landelijke beleid te maken....

 

Het ging op grond van de RECHT van de MENS. (Europees) m.b.t discriminatie voor het weren van niet ingezetenen.

Heeft helemaal geen REET te maken met opsteltens wet e.t.c

En door deze uitspraak is er nu jurisprudentie, om alles van opstelten van tafel te vegen.

Waar eerst dus niets was.

En dat is een goede zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en dat snappen ze hier nog niet helemaal MrG ;)

 

het hele buitenlander beleid is discriminerend volgens het europees hof !!.. dus de dingen die opstelten wil kan helemaal niet en kunnen ook per direct van tafel ja

 

 

en opstelten maar lullen dat het telen niet mag volgens europa ???/

DAT MAG GODVERDOMME WEL LEGAAL,............

er ligt een heel pak papier met richtlijnen voor het oprichten van` social cannabis clubs` in heel europa

.. dus ja de teelt kan gewoon legaal gemaakt worden !!

 

 

. daar heeft europa niets op tegen

 

 

 

OPSTELTEN LULT UIT ZN DIKKE DRANK NEK

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bla, Bla, Bla .. je begint op opstelten te lijken. of ben je het zelf.

 

edit : ik weet dat je best veel weet m.b.t zaken. * Maar wat je nou neerzet is pertinent onjuist.

 

Dat ik het verkeerd zie, zou best kunnen. Misschien is mijn conclusie ook onjuist. Maar op zijn minst zou je argumenten kunnen aandragen, waarop je mening is gestoeld. Ik houd nu eenmaal niet van een Jip en Janneke discussie met iemand, die waarschijnlijk nog nooit een wetboek heeft gezien, laat staan het heeft opengeslagen.

Lees de argumenten van de bestuursrechters, zo moeilijk zijn die niet te bevatten. Overigens vind ik je aanvang met "bla, bla, bla" beneden alle peil. Maar dat neem ik je niet kwalijk hoor: waarschijnlijk is dat een gevolg van een gebrek aan innerlijke beschaving. Ik vind dat dus eerder komisch en zielig, dan dat dit me stoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat doen we toch wel , maar liever in alle rust ..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is dus geen materiele overwinning, maar een formele overwinning. Het "buitenlandersbeleid" is dus nog steeds van kracht.

 

 

Zo is het maar net Xtreme....Maar dat snappen wij niet ;)

 

en liever met "echte" planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buitenlanders beleid is van de baan dus met deze uitspraak (als jurisprudentie) , kan dat beleid onderuit gehaald worden smartass..

 

 

@ xtreme, Als dus nu de nederlandse staat word aangeklaagd. met deze uitspraak op grond van mensenrecht (Eu) , als jurisprudentie.

Vervalt het ingezetenencriterium op basis van die uitspraak daar de andere rechter deze naleeft.

Wou je vertellen dat dat niet zo is ? dan weet ik wel wie hier de zielige is.. en aan vijandige discussies en onzin heb ik helemaal geen zin, moge dat duidelijk zijn..

 

En of je het met mij eens bent ook.

Ik ga er niet meer op in.

Prettig weekend.

 

One Love.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was, zou ik mijn schoolgeld terug vorderen. Je leraren hebben een ongelofelijke wanprestatie geleverd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, en dat zegt iemand die een beetje van bestuursrecht afweet.

Ik ben niet naar die school geweest zoals jou, zo slim ben ik niet.

De irritatie in je reactie zegt meer dan genoeg, en geeft me bevestiging voor hetgeen ik al dacht.

En op u leeftijd zou je beter moeten weten zou je zeggen, he.. die jeugd van tegenwoordig toch.

Dat deze zaak nog moet worden aangespannen speelt zeker ook geen rol he?

 

Amen, bij deze de discussie met u ook gesloten van mijn kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...