Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

Hele grote plant PROBLEMEN.

Recommended Posts

HEY,

Al mijn nieuwe `bac` cocos dames, gaan echt allemaal heel slecht ( nieuwe cocos)

dag 10 vanaf direct 12.12, ze zijn allemaal zeer slecht, allemaal lichte wazige vlekken over de bladeren.

overal verbranden ze, zo lijkt het i.i.g ... en het zijn wel heel veel plantje !!!!!!!

 

De stekken waren echt super mooi,(EERSTE KNIP) en in andere hokken draaien dezelfde stekken super.

en dit alles met dezelfde voeding,cocos, potten.,meters,lampen,afzuiging alles is indentiek !!!..

alleen is dit een nieuwe intense tent !!!!!!!!!!!

 

 

Ec 1.2

ph 6.0

 

drain waardes 1.1 ph 5.9

 

Temp hok. 26gr

lv 70.

 

Voeding

 

b.a.c cocos a en b

bac wortel

bac pro active

bac bladvoeding.

 

 

WIE O WIE WEET HET !!!!

 

OJA ER ZIT OOK GEEN ONGEDIERTE

 

gallery_22371_10176_13502.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt wel heel zwaar tmv

 

wat zijn t voor stekken?

wat is dat voor cocos?

 

kun je foto maken van het hele hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het begint nu overal lichtelijk en soms zwaar op te spelen....

 

stekken zijn, White widow. en de cocos is van bac.

 

maar in een ander hok loop ik 2 weken voor en die zijn super groen en vitaal.....

 

ik laat niet alles zien, de ene is genoeg om te zien wat er aan de hand is.

maar hier ff iets.

 

gallery_22371_10176_1380508.jpg

 

GIFTENT ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vat m niet, zijn alle 2 de foto's van jou zelfde tent? Of is de 2e een voorbeeld van een giftent?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

allebei van 1 hokje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel echt zwaar K*T man..!!

Volgens mij is het niet de tent, heb het vroeger met een tent gehad en dat was een hele andere verkleuring en kreeg ook geen rare bladeren op deze wijze....

is de plek nieuw waar de tent staat..??

Of haal je je lucht binnen op een plek waar je geen controlle hebt op wat voor lucht je aanzuigt..?? (buiten)

 

Het rare is dat ik dit wel eens met wat planten gehad heb, zo ook de vorige ronde met de kf's maar dan bij 1 of 2 stuks (heb er nu 1 staan met precies dit uiterlijk maar dan 2 weken oud ofzo)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan op de locatie iets wat meer tentjes,

echter krijgen deze allen de lucht vanauit dezelfde ruimte( voorverwarmde garage van continu 18gr)

 

Het enigste verschil met alles is dat dit een nieuwe tent is,.

alle dames beginnen te verkleuren maar WAAROM .

Het grootte watervat voorziet wat tentjes met dezelfde voeding, en bij de andere is alles gewoon goed !!!

dus aan de voeding ligt het niet.

 

Het klimaat is continu perfect, dit heeft zich al meerdere keren bewezen.

 

Dus zou het aan de tent kunnen liggen......

 

HET LULLIGE IS... ik kom er maar 1x per 2 a 3 weken, en alles draait gewoon automatische.

dus ik ga nog even terug dit weekend, om te kijken of het gekker word.. anders gewoon weer nieuwe dames proberen...

 

Maar dan weet ik nog steeds niet hoe of wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto is voor 1000% zekerheid een zwaar geval van TMV, de rest van de planten kan aan de hand van de foto niet beoordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je last van zoute cocos. ;)

Zeker als de plantjes klein zijn vinden ze het natrium niet lekker.

Je mag bij mij wat gratis zakken cocos komen ophalen om er naast te zetten om het verschil te zien.

Het spoelen/bufferen van coco is heel belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of misschien iets IN de tent......ik roep maar wat. Zet eens wat stekken in voorbemeste aarde op de hoeken van de potten. Je kan niet zomaar roepen "het is dit of dat" uitsluiten zal de oplossing moeten geven. Of misschien ff ruilen met wat planten van een ander tentje...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm ik ken die coco.

Ik spreek uit klantervaringen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB.

 

de stekken komen van een Vrij verse zaad moeder af( t.m.v vrij)

tevens de eerste knip.

 

Er zijn nu al veel stekken genomen, die zijn alle in mij bezit.

En geen enkele locatie vertoond dit probleem, echter alleen in 1 tent...

en langzaam begint alles nu zo te vergroeien/verkleuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm zelfde substraat ook op een andere locatie zonder problemen??

Dit is een echt Rackerprobleem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc.

Cocos is 2/4 dagen van te voren voorzien/gespoeld van Buffer-agent.

dit doe ik met alles cocos potjes.

 

Ik heb een aantal pallets van dezelfde lichting, en alleen hier is er iets geks.

 

HEB JE EEN HEFTRUCK DOC ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je aanbod hoor, maar dat hoeft niet ..

Of bedoel je een volle pallet ;)

 

Als je mij kan mededelen dat het aan de cocos ligt, breng ik je de pallet terug :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen en bufferen moet alleen met slechte coco heb nog nooit gebufferd

ik ontkiem recht uit de zak gebruik vam en ook wel eens atami

stekjes ook meteen op coco uit de zak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik pas altijd buffer-agent toe op mijn cocos.

 

Nooit geen problemen gehad, en altijd goede results verkregen..

Maar wat er nu aan de hand is........ tja.

 

denk nieuwe dames. alleen zijn de moeders ff aan het rusten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er nieuwe dames op gezet gaan worden, want zo heb ik er weinig hoop op.....

 

Eventueel even een gratis pallet cocos ophalen bij DOC ;)

 

en dan eens kijken of het toch aan de cocos zou liggen, gezien er ook nieuwe stekken op komen,

kan ik direct 2 dingen proberen....

 

Ik laat er ook even wat andere dames inzetten van een andere unit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap dit niet:

Nieuwe tent.. klimaat heeft zich bewezen?

Hoe dan als het een nieuwe tent is?

 

Wat ik tegenkwam is dat verse kokos de volgende stoffen erg aan zich bindt in begin:

calcium, magnesium en kalium verdwijnen als sneeuw vd zon op verse kokos.

 

Ik geef nu standaard al Calgel mee om dit te compenseren aangezien mijn water al erg zacht is en ik vd extra ca/mg die er in

kokos/hydro voeding zit niks overhoudt als het de kokos in gaat en de stekken dus al meteen flink tekort hebben.

 

Mijn stekken trekken nu allemaal weer bij waar ik eerder ook dacht dat het de kokos zou kunnen zijn ik heb nl BN bricks en

meerderen hier op WF hebben daar weinig geluk mee (EC van 4) waar ik nergens last van heb na mijn ontdekking.

 

Canna kokos eender, dat is zelfde laken een pak qua tekort door binding van, weet niet of GL daar nu zoveel in gaat verschillen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOSTCHILD

er stond al een intense tent, maar deze had 2 kapotte ritsen, en ik heb er een scheurtje in gemaakt(per ongeluk) dus ik heb maar een nieuwe tent er neer gezet(het oog wil ook wat he)

 

Het klimaat is overal dik in orde, en heb totaal geen problemen. Er wordt altijd meer dan 0.7 gr per watt gedraaid!!!!!!

 

Alle tentje hebben dezelfde inrichting en hardware. En ze worden gevoed met een aantal waterbakken die dezelfde waardes hebben.

dus je kunt stellen dat alle tenten indentiek zijn aan elkaar.

 

Nu zijn de stekken allemaal genomen van dezelfde lichting moeders. die allemaal SUPER vitaal zijn.

 

En alle tenten draaien goed behalve deze ROTZAK !!!!!!!

 

 

Het medium voor deze tent was een aangebroken pallet.. dus het kan ziin dat het toch echt een probleem is in de cocos.

Dus ja nieuwe medium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alle tentje hebben dezelfde inrichting en hardware. En ze worden gevoed met een aantal waterbakken die dezelfde waardes hebben.

dus je kunt stellen dat alle tenten indentiek zijn aan elkaar.

 

Apart dat je dit zomaar aanneemt en hoop dat je het juist hebt.

Een tent is nl. geen hok en is VEEL gevoeliger voor omgevingsinvloedden.

Bij mij heeft de tent een halve meter verplaatsen of de aanvoerslang iets verleggen al een behoorlijke impact op klimaat en ik draai nu bijna 1jr met dezelfde tent setup en toch iedere keer wel weer iets anders.

 

Hoop voor je dat met de nieuwe kokos het probleem opgelost is maar vindt je het zelf ook niet raar dat op zelfde medium in een andere tent de boel wel goed draait?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Canna kokos eender, dat is zelfde laken een pak qua tekort door binding van, weet niet of GL daar nu zoveel in gaat verschillen dan?

 

De Canna en de GL coco zijn de enige op de markt die gespoeld/gebufferd zijn met Calcium nitraat tot een aanvaardbaar level.

 

@topic

Als een substraat lang in opslag staat kan de ec stijgen en de ph dalen.

Een vers mengsel is zeker een aanrader.

Op sommige merken kan je aan een sticker op de pallet de productie en houdbaarheids datum vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cocos was nieuw besteld, dus ik neem aan dat deze vers is ;)

de aangebroken pallet die ik voor deze tent gebruikt heb, was omdat ik dus een aantal pallets besteld had.

en totaal ..,5 pallets nodig had , zodoende

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het medium voor deze tent was een aangebroken pallet.. dus het kan ziin dat het toch echt een probleem is in de cocos.

Ik begrijp dat deze cocos van een pallet komt die je alleen in deze tent gebruikt? Dan denk ik dat er inderdaad wat mis is met die partij cocos. Zie ook de ervaringen van klanten van Doc. Blijkbaar wisselt de kwaliteit nogal. Als je het zeker wil weten zou je bij je volgende kweek met een ander merk cocos ook een paar planten op deze 'foute' cocos moeten zetten. En dan niet alleen in de nieuwe tent, maar ook in een tent waarbij je deze problemen normaal niet hebt. Dan kom je er snel genoeg achter of het aan de cocos ligt of aan de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...