Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
den

Eerlijkheid/Betrouwbaarheid van de coffeeshops

Recommended Posts

Het komt vaak voor.

 

Heb jij niet eens dat als je in een coffeeshop een grammetje wiet haalt je denkt "relax dikke zak"?

Heb jij niet eens dat als je in een coffeeshop een grammetje wiet haalt je denk "pfff, wat een mager zakje"?

 

Ik vraag me af, is een gram wel een gram?

 

Dus ik zou zeggen, heb je een nauwkeurige weegschaal? Koop je wel eens wiet in de coffeeshop?

Weeg het en laat het weten met de naam van de coffeeshop.

 

Ik ben erg benieuwd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het wel een na gewogen maar het klopt altijd precies.

Het is wel dat bijv Bubble gum heel compact en zwaar is dan bijv nlx das vaak een lichter wietje.

Amnezia haze licht ertussenin kwa volume gewicht verhouding.

Heb wel eens hetzelfde gedacht grappig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger lieten ze je het gewoon zien in de shop kwam het zo hup uit het plasticke tuperware doosje op de weegschaal en hup het zakje in

maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik soms ook nog wel eens een weegschaaltje erbij pak en moet concluderen dat ze heel precies afwegen in de shops :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek me leuk om eens te zien of de coffeeshops inderdaad betrouwbaar zijn. Vooral in de grote steden met toeristen heb ik wel eens mijn twijfels. Binnenkort maar eens een weegschaal kopen en eens testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je vraagt amnesia en je bent zeker na het roken dat het geen amnesia is maar iets anders.........een grammetje minder dat valt op vorige keer bestelde ik een jack herrer ( 10 euro/ gr) en ik was 100% zeker dat het pepsi was ( 7 euro/ gr) ...maar bon

Share this post


Link to post
Share on other sites

het geld wat je voor een weegschaaltje betaald haal je er niet zo snel uit.........

 

of misschien wel, maar dan ga je niet meer naar die sjop.....en straks met de wietpas mag je blij zijn dat je nog een sjop in mag.

 

sjops die voor je neus wegen zijn TOP.

 

sjops die je verneuken zijn niet top.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo beste blowers en kweekers.

 

denk dat de shop niet expres minder of de foute wiet zullen geven.

ze maken hier trouwens al winst genoeg op ze kopen dat spul aan de helft van de prijs dat en koper het zou kopen in de shop dus voor het geld zulle ze het echt niet doen. Ik denk dan zo liever en goede klant die terug komt en wat goede reclame maakt voor de shop dan en slechte klant die slecht reclame maakt en niet meer terug komt !! :D :verrygood :P :lol:

 

Greets

 

Blow what you have growd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik eigenaar was zou ik het ook niet doen, maar in veel shops werken der mensen die niet zo veel verdienen als de eigenaar en die durven het zeker wel doen: grammeke minder of iets goedkoper geven ipv wat je hebt bestelt.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot op de 10de precies hier in de shop. Dus geen rede tot klagen, ook al blijft het nog te weinig wat je krijgt voor je geld..

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik eigenaar was zou ik het ook niet doen, maar in veel shops werken der mensen die niet zo veel verdienen als de eigenaar en die durven het zeker wel doen: grammeke minder of iets goedkoper geven ipv wat je hebt bestelt.......

 

dat lijkt me onzin

wat zou jou het interesseren als je in een shop werkt om iemand minder te gaan geven , daar hou je zelf toch niet meer salaris aan over ?

dat er een hoop van hetzelfde onder andere namen word aangeboden dat is een feit

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeger lieten ze je het gewoon zien in de shop kwam het zo hup uit het plasticke tuperware doosje op de weegschaal en hup het zakje in

maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik soms ook nog wel eens een weegschaaltje erbij pak en moet concluderen dat ze heel precies afwegen in de shops :-)

jah wat er op de weegschaal klopt wel maar je ziet bij een aantal shops voor verpakte verpakingen liggen bij dat soort shops twijfel ik wek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin?

 

Elke mens is anders ingesteld.....ik spreek uit mijn eigen ervaring......ik zeg niet dat alle shops het doen.....maar ze durven het wel....wat ik onzn vind dat iemand denkt dat geen enkele shop het zou durven doen......

 

wie verdiend niet graag extra geld als een gewone werkmens....1 gram minder wiet of shit merk je amper zeker als je 5 gram bestelt, doe dat aan een paar of 10 onbekende kopers of toeristen dan haal je gemakkelijk per dag 70 euro en niemand merkt er iets aan......bestel amnesia 10 euro per gram en je krijgt northerlight 7 euro pero gram......som dat er ook bij dan haal je zeker op een zaterdag wanneer het zeer druk is gemakkelijk 100 euro.....de eigenaar zou het niet doen ( denk ik toch) maar wie der gewoon werkt of gewoon eventjes komt helpen ( daar heb ik mijn twijfels)

 

In Breda zijn er toch een stuk of 2 die het doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik eigenaar was zou ik het ook niet doen, maar in veel shops werken der mensen die niet zo veel verdienen als de eigenaar en die durven het zeker wel doen: grammeke minder of iets goedkoper geven ipv wat je hebt bestelt.......

 

dat lijkt me onzin

wat zou jou het interesseren als je in een shop werkt om iemand minder te gaan geven , daar hou je zelf toch niet meer salaris aan over ?

dat er een hoop van hetzelfde onder andere namen word aangeboden dat is een feit

ik weet wel zeker dat het gebeurd bij de shop waar ik vaste klant ben word ik meestal door de eigenaar zelf geholpen en haalde er een aantal maanden 100 tot 150 euro in de week ( ik 18 me vrienden nog niet ) in die tijd merkte ik duidelijk dat ik maar 9 euro voor een gram amnees betaalde waar hij voor 11 op stond vergeet niet dat een shop eigenaar en goede bediende zijn vaste klanten wel kent zeker de gene die vaak veel halen

 

als jij 10 gram vraagt krijg je die

als jij voor 70 wiet wil tjah dan kan het wel eens ietsje meer of minder krijgt dan 10 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik eigenaar was zou ik het ook niet doen, maar in veel shops werken der mensen die niet zo veel verdienen als de eigenaar en die durven het zeker wel doen: grammeke minder of iets goedkoper geven ipv wat je hebt bestelt.......

 

dat lijkt me onzin

wat zou jou het interesseren als je in een shop werkt om iemand minder te gaan geven , daar hou je zelf toch niet meer salaris aan over ?

Nee, maar je kan wel gratis blowen of het onder de toonbank verkopen. Ik weeg het ook vaak na. Vorige week nog 1,80 gram i.p.v. 2. Daar kom ik dus nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bezoek enkele CS per jaar. Zo was ik vorige week in A'dam en voor een cannabisgenieter is dit toch altijd wel een beetje een feest :wub: :lol: In de eerste CS was het al prijs. Op de menukaart stonden verschillende soortjes waarop ik al tijdje geilde, dus ik begon. Euh 1gr red congolese graag, en ook nog 1 gram congolese red berry aub.Waarop de verkoper reageerde met een vervelende blik : "je gaat toch niet allemaal grammetjes bestellen hé". Waarop ik met een brede glimlach, instemmend knikte en vervolgde : "en 1 gr Kalihaze" want dat is toch al weer een tijdje geleden hé". Geen reactie, enkel een ijzige norse blik, wel op een vlot tempo mijn bestelling aan het verwerken. Ondertussen hoor ik op de TV dat het nederlandse voetbal elftal verloren had. Om de verkoper niet verder te irriteren zeg ik : "en om af te sluiten nog wat hash, 2gr sticky fingers graag" ... Toen ik thuis kwam heb ik naar aanleiding van dit topic alles eens nagewogen en wat bleek ? De wietjes wogen : 2 x 0.90gr, en 1 x 0.89gr. De hash 1.84gr en deze bestond uit 2 stukjes. Spijtig genoeg 2 verschillende soortjes. Naast de heel voortreffelijke sticky fingers zat er ook nog een stukje maroc van lage kwaliteit in :lol:

De kwaliteit van het gevraagde lekkers was prima B) Spijtig dat er een verkoper was i.p.v. een trekautomaat :lol: nou ja, een goede naam kan deze wijze vlug afgebroken worden ... Maar ja, de CS verdwijnt toch eind dit jaar, dus welk nut heeft een goede naam ?

Sticky or stinky finger

gallery_33184_14168_24207.jpg

gallery_33184_14168_71967.jpg

Kalihaze

gallery_33184_14169_69805.jpg

Red congolese (kwam zo uit het zakje, hmm)

gallery_33184_14169_62407.jpg

gallery_33184_14169_33018.jpg

Congolese red berry (takje inclusief)

gallery_33184_14169_90177.jpg

gallery_33184_14169_59758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een treurig verslag.

 

je gaat toch niet allemaal maar grammetjes bestellen? wtf...

 

had wel verwacht dat het er kwa gewicht net onder zou zitten maar die hasj is toch wel echt een grote afgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die red congolese hadden ze ergens kunnen stoppen waar de zon niet schijnt :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook allemaal niet makkelijk:

50 % van de kwekers weten niet welke stekken ze krijgen

verkopen het deels door onder een eigen naam

een CS geeft er soms een andere naam aan i.v.m. belanstingcontrolle

en het personeel?

die kunnen het soms niet laten om zakjes af te romen, of zelfs eigen wiet te gaan verkopen

 

dus tja, dat zijn nogal wat redenen om dingen niet te laten kloppen.

 

Wat een feit is:

shops met voorverpakte hoeveelheid worden gecontroleerd door de gemeente op de hoeveelheid.

weegschalen moeten gekeurd zijn.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoelt de rest van de shops die wel afwegen tijdens aankoop?

persoonlijk denk ik dat je daar gemiddeld minder afwijkingen hebt, maar ben geen koopexpert meer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vaker bij meerdere shops meegemaakt dat een 1 gram zakje meestal wel klopt, maar als je een (voordeel)vepakking koopt het gewicht wel klopt maar inclusief zakje..

Ik heb voor mezelf dan ook een weegschaaltje aangeschaft, heb al vaak mijn gelijk gekregen gemiddeld 0,8 gr te weinig.

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik 1 keer meegemaakt dat ze het zakje mee wogen en dit heb ik ook direct tegen ze gezegt aangezien het een mager zakje was.

Maar dat ging per ongeluk gaven ze toe, voor de rest van de vele keren altijd netjes afgewogen op een weegschaal waar bij je kan meekijken.

Coffeeshop Countdown Rotterdam is mijn vaste shop en ben er altijd wel tevreden over.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...