Ga naar inhoud

Aurora Indica X Afghani: Van Zaad Tot Plant Onder 70 Watt Hps

132 replies to this topic

#21 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 10 januari 2008 - 08:10

Om het vol te krijgen zullen ze zowieso wel moeten groeien ja. Ik volg je advies op en zet ze vooralsnog op 18-6, dan zullen we zien hoe snel ze groeien. Het lijkt me inderdaad ook wel leuk om te kijken of ik de oppervlakte vol kan krijgen. :verrygood

#22 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 10 januari 2008 - 16:31

Oef, 16.5 graden in het kastje toen ik net thuis kwam. De timer er nu even tussenuitgehaald en ik laat de lampen in ieder geval tot morgen middag aanstaan. Daarna gaan ze op 16-8 (inclusief de fan), het weekend ben ik er niet, dus dat wordt het vriendinnetje lief aan kijken.

#23 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 13 januari 2008 - 23:26

Vanaf vrijdag weg geweest en een blije verassing toen ik thuis kwam. De twee potten bij de deur hadden allebei al een miniplantje: links 2 en rechts een. Het hoedje zat er bij een nog op, die heb ik er net voorzicht afgetikt. Het zelfde moest ik doen bij een van de achterste pot, want daar was inmiddels ook al een zaadje naar boven gekomen :verrygood . In de laatste pot zie je als je goed kijkt het hoedje bij de grond komen.

fotos (net water gegeven, ziet er meer uit dan het is):
Geposte afbeelding

Twee van vanmiddag met lamp uit:
Met hoedje:
Geposte afbeelding

Hier had ik ook voorzichtig het hoedje afgetikt:
Geposte afbeelding

En van daarnet met de lamp aan:
Camera wilde niet goed scherp stellen, maar als je goed kijkt zie je hem komen:
Geposte afbeelding

Nu word het dus beslissen wat te doen. Hoe hoog moet de lamp en wat doe ik met de reserve als de laatste ook nog mee komt. Vanmiddag voor ik ging werken hing de lamp nog een cm of 10 hoger dan nu. Nu hangt ie op ongeveer 27 cm. De plantjes die vanmiddag al stonden zijn sindsdien niet meer gegroeid. Ff kijken hoe het er morgen uit ziet qua lengte, want ik ben bang dat als ik hem lager hang dat het te warm wordt voor de plantjes.

Nog een andere vraag: Kan ik nu al alleen van onder water geven, kan me voorstellen dat de wortels daar nog niet zo snel zijn en dat ik er even mee moet wachten. Erge veel water kan er ook niet in de lekbakjes.

Tips and tricks zijn uiteraard welkom, want ben nog steeds een beginner... ;)

edit: het valt me nu op de de steeltjes paarsig zijn. Ik denk dat het komt doordat de temp met de lamp uit terug loopt naar 16.5 graden. Helaas kan/zal ik daar vrij weinig aan doen. Worden ze hard van ;)

#24 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 14 januari 2008 - 17:09

Er staan er nu 4 fier overeind. Rechtsachter had nog een soort van vliesje overde kiemblaadjes wat er heel makkelijk afkwam, dus die staan nu ook mooi open. De laatste ligt klaar om (nu de lamp weer aanstaat) overeind te komen.
Geposte afbeelding

De lamp heb ik nu op 20 cm gehangen van de pot af gerekend. Het langste plantje is nu 5,5 cm. Zodra alles staat zoals moet vul ik de potten nog een keer tot het randje bij.
Geposte afbeelding

Ik weet nog niet wat ik met de reserve doe, er zo snel mogelijk uit halen en ergens anders in doen (nu de wortels nog niet zo diep zitten) of lekker met zijn tweetjes in een pot laten zitten.

#25 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 15 januari 2008 - 17:15

De zaaiingen zijn tijdens de lichtperiode van vannacht ongeveer 1 cm gegroeid gok ik, de een wat meer dan de ander. Is dat strekken of is het gewoon en staat mijn lamp goed?

De laaste is er nu ook bijna:
Geposte afbeelding

Het lijkt mij dat ik die beter kan vervangen door een van deze twee:
Geposte afbeelding

Dus:
- Hangt mijn lamp nu op goeie hoogte?
- Wat te doen met de reserve? Alles laten staan (dus twee in een pot houden) of de laatkomer eruit halen?

#26 Achterhoeker

Kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 760 Posts:

Gepost 15 januari 2008 - 17:18

Gewoon laten staan, laatkomers kunnen net zo goed een prachtige plant worden :verrygood

#27 tnt

Ere lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1990 Posts:

Gepost 15 januari 2008 - 18:25

Je kan verder op in je kweek altijd nog beslissen om de minst mooie neer te halen
Ik zou ook nog even wachten

TnT

#28 tuinkabouter2003

less is more...

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1144 Posts:

Gepost 15 januari 2008 - 18:47

JO

leuke mini opzet.
Maar waarom zou je die nu al vervangen, straks blijken die dat over te zijn enkel mannetjes zijn , wie weet.
Gewoon laten staan :D ga je die nu verplanten een van die 2 ga je meer schade verichten dan goed aan te doen :verrygood
Je kan ze toch een beetje scroggen, 55cm hoog moet lukken hoor, gun ze nog effe 18/6, dit gaat je opbrengst goed doen.

mazzel
- 1ste plaats ESARA outdoor weedcup 2009 - NYCD -

I like Marihuana, yes!!! :)

#29 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 15 januari 2008 - 19:04

Tnx voor de replys :verrygood

Laten staan, dat is eigenlijk ook wel wat ik het liefst doe. Ze blijven nu wel op 18/6 staan, kijken wat ze gaan doen en of ik er een fatsoenlijke scrogg uit kan halen nadat ik weet wat vrouwen zijn en wat niet. Ben in ieder geval weer blij dat ik plantjes kan verzorgen :D

#30 patpot

Harde kern lid

• Members
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1335 Posts:

Gepost 16 januari 2008 - 16:41

kweken in zo'n kleinere kast is toch ook wel speciaal.
Ún een niet alledaags soortje,

dit gaan we volgen, :verrygood

succes

greetz p

#31 Isan

bioman

• Members
  • Pip Pip
  • 134 Posts:

Gepost 16 januari 2008 - 17:22

Ben hier ook goed aan het meevolgen.
Jij bent fijn bezig
Succes

#32 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 16 januari 2008 - 20:22

Bedankt Patpot en Isan!

@Patpot, ik ben ook erg benieuwd wat dit gaat brengen. Zeker met deze flinke potten in tegenstelling tot de eerste ronde en de 18/6 lichturen.

Bij de eerste ronde toch wel laten zien dat onder 70 watt hps best leuke plantjes te kweken zijn. De toppen hadden wel beter gekund (qua dichtheid), maar mijn twee rondes buiten hebben het niet kunnen halen qua kwaliteit dan die ene binnen. We zullen zien of we met die voorgroei en het eventuele scroggen over de 28 gram van de vorige keer gaan. Lijkt me wel, zeker als ik nu eerder top (zal Speedway eens trot maken :verrygood)

Super white vorige keer:
Geposte afbeelding

#33 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 18 januari 2008 - 18:09

Even een foto update, vraag me af hoe het gaat met de zaaiingen. Kan beter denk ik, maar ik heb nog te weinig ervaring met water geven om dat aan te kunnen voelen. tot nu toe heb ik ze eigenlijk bijna geen water gegeven, omdat ik het gevoel had dat in de grond het vochtig genoeg is. De potten voelen ook redelijk zwaar aan. De vraag is dus of dat water is of gewoon meer grond dan ik gewend ben.

Deze twee hebben het duidelijk het meest naar hun zin. Toch zien de blaadjes er een beetje vreemd uit:
Geposte afbeelding

De achterblijver blijft achter blijven:
Geposte afbeelding

Deze heeft nu al gele blaadjes, lijkt me toch nie al een voedingsprobleem. Te weinig water?
Geposte afbeelding

Deze vind het allemaal ook wel prima zo dacht ik:
Geposte afbeelding

Totaal shot:
Geposte afbeelding

Ik heb net bij allemaal de bovenlaag met de plantenspuit nat gemaakt (dus niet kleddernat) en de lekbakjes vol gegooit me water. Ik benieuwd wat jullie van de zaaiingen vinden...

edit: niet onhandig te vermelden: lamp aan geeft tussen de 23 en 25 graden en lamp uit tussen de 15.5 en 17 graden.

#34 Exhile

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 213 Posts:

Gepost 18 januari 2008 - 19:02

De plantjes linksvoor lijken een beetje gestrekt, als ik jou was zou ik de lamp nog wat naar beneden halen.
Zaailingen kunnen heel veel hebben dus wees niet bang en verlaag die lamp wat.

een goede start is de helft van het werk!

#35 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 19 januari 2008 - 13:20

Ik heb de lamp 5 dagen geleden al een stuk lager gehangen dan die hing. In 5 dagen tijd 2 cm groeien, is dat strekken?

#36 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 21 januari 2008 - 20:20

Drie van de week gaan wel lekker, de andere twee doen nagenoeg niks. Morgen wil ik de twee goeie in een pot over twee potten verdelen. Ik vraag me af of de wortels niet al te vet in de pot zitten, heeft iemand een tip hoe ik dat moet doen?

Fotos:
De blaadjes zijn wel een beetje verfrommeld, te warm?
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Totaal:
Geposte afbeelding

#37 Thomson

Harde kern lid

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip
  • 1046 Posts:

Gepost 22 januari 2008 - 13:23

Nice, onder een 70 watt! Deze ga ik zeker volgen!

Thomson
"What is a cynic?"
"A man who knows the price of everything and the value of nothing."
~Oscar Wilde

Buiten spelen met vanzelfbloeiende plantjes

#38 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 22 januari 2008 - 21:46

;)

#39 red68

Kind aan huis lid

• Members
  • Pip Pip
  • 191 Posts:

Gepost 22 januari 2008 - 22:20

zet er een kleine ventilator, richt deze net onder je lamp, om de warmte te verspreiden.
verder veel sukses.

#40 kobuz

zubok

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2173 Posts:

Gepost 23 januari 2008 - 14:21

Bedankt voor de tip, ik heb er ook over na zitten denken. Toch vind ik het teveel werk om nu nog doen, zeker omdat de fan straks recht tegen over de lamp komt te zitten als de lamp een paar cm omhoog gaat. Dan is die extra fan alweer nutteloos volgens mij.