Ga naar inhoud

18 X Amnees Onder 1200Watt

amnees haze stekken biobizz aarde

509 replies to this topic

#41 dilago

dialog

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • 9804 Posts:

Gepost 10 november 2015 - 17:21

Bekijk Post cityboxer, op 10 november 2015 - 13:56 , zei:

Nog een vraag; waarom heb je zulke 'voorgroei' potten. Heb je nu niet dat als je ze gaat overpotten dat de kluit helemaal uit elkaar valt omdat de wortels nog niet door de hele pot zijn gegroeid? Ik heb voorheen ook wel in 4L potten voorgegroeid maar kreeg daar altijd problemen mee vandaar later altijd in 1L potjes gaan voorgroeien. Die zit tenminste goed vol en dan trek je de kluit niet uit elkaar bij het verpotten. Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik heb deze 4literpotten uit praktische redenen, zodat de planten groot genoeg kunnen worden om meteen op 12/12 te gaan als ze verpot worden. Als je ze wat langer laat staan is de kluit stevig genoeg.

Misschien is 25% kokos ook wel een idee i.p.v. 50/50, ik heb nog even bedenktijd.

Deze post is bewerkt door dilago: 10 november 2015 - 17:22

Het berouwt mij niet, hoewel het mij berouwd heeft.

#42 cityboxer

Extreme kweker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2546 Posts:

Gepost 11 november 2015 - 01:47

HOe lang laat je ze staan dan?

Hoe kleiner de pot hoe steviger lijkt mij? Je moet dan alleen iets vaker water geven maar dat hoeft de eerste week toch eigenlijk al niet. Helemaal niet met cocos ivm het grote water vasthoudend vermogen. Of denk ik nu verkeerd om?

Voorgroeien deed ik btw in 50/50%, alleen voor het bloeihok 25% cocos en 75% aarde
I will solemnly stand by every statement I've stated...

#43 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 11 november 2015 - 10:46

Door een gebrek aan plantenmateriaal kon ik slechts één lekbak vullen van de twee in mijn groei hok geschikt voor 4 x 600watt.

Tijdens die kweek met 2 x 600watt kon ik de hand leggen op genoeg stekken om het hele hok mee te vullen, maar ik had nog het halve. De andere planten waren al te ver om nog weg te doen, dus liet ik ze staan en had op een gegeven moment Amnees en C99 in twee stadia in mijn bloeihok op 12/12. De voeding maakte ik dus eerst voor de Amnezen in week 7 en dan voor de C99 in week 2.

Zo kon ik de klok dus niet meer op 18/6 zetten en moest een manier vinden om in een kleine ruimte van 150x150 moeders te houden én planten voor te groeien, groot genoeg om direct op 12/12 te gaan in het bloeihok. Vandaar mijn keuze voor de 4literpotten, zodat de planten een buffer hebben en ik ze niet elke dag hoef water te geven. Ik laat ze net zo lang staan tot er plaats is én/of dat ze groot genoeg zijn om direct op 12/12 te gaan en een s.o.g. te maken.

Vorige keren was dat dus in twee stadia met twee soorten planten. In de praktijk niet ideaal. Nu mijn tweede ronde in de andere lekbak nagenoeg ook tot een einde gekomen is, is het hele hok straks weer leeg. Bijna dan, op twee grote Amnees moeders na die ik wegens ruimtegebrek in het groeihok wel verhuizen moest naar de `12/12 kamer. Die zijn ondertussen alweer zo vergevorderd in de bloei dat ik het spijtig vind ze weg te doen. Maar toch wil ik het liefste het hele hok met één soort vullen.

Ik vind 4literpotten derhalve een prima tweede station voor de stekken bij ruimtegebrek en tijdsdruk.

Deze post is bewerkt door dilago: 11 november 2015 - 10:54

#44 Nakkeau

Hang hier wat rond lid

• Members
  • Pip
  • 93 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 08:25

Waarmee vul je die 4 liter potten, hetzelfde als wat je gebruit in de uiteindleijke bakken?

En is het raadzaam om smartpots te pakken voor zo een tussen stadium?

#45 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3101 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 09:42

Ik gebruik 25% cocos in zowel mijn 3.6 liter potjes als de uiteindelijke 11 liters.
Voor mij is het grootste voordeel dat er precies 50 van in een dr150w passen, zodat ik alle planten van 1 ronde kan voorgroeien onder 1x600w.
Scheelt wat ruimte, stroom, ik kan 3 weken snellere rondes draaien en het is gewoon makkelijker.

#46 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 10:46

Bekijk Post Nakkeau, op 13 november 2015 - 08:25 , zei:

Waarmee vul je die 4 liter potten, hetzelfde als wat je gebruit in de uiteindleijke bakken?
Omdat dit zo prima werkt en ik anders niks had. De 4literpotten gebruik ik alleen om ruimte te besparen maar in de praktijk zijn te alsnog te groot voor mijn kweekruimte. Volgende keer stap ik over op 2-3literpotten.

Bekijk Post Nakkeau, op 13 november 2015 - 08:25 , zei:

En is het raadzaam om smartpots te pakken voor zo een tussen stadium?
Ik werk nooit met smartpots, dus ik zou het niet weten. :)

Bekijk Post scirocco, op 13 november 2015 - 09:42 , zei:

Ik gebruik 25% cocos in zowel mijn 3.6 liter potjes als de uiteindelijke 11 liters.
Voor mij is het grootste voordeel dat er precies 50 van in een dr150w passen, zodat ik alle planten van 1 ronde kan voorgroeien onder 1x600w.
Scheelt wat ruimte, stroom, ik kan 3 weken snellere rondes draaien en het is gewoon makkelijker.
Spoel jij de kokos ook die je zelf toevoegt en meet je de drain? Ik heb de Amnees stekken in 50/50 kokosmix van de Welkoop staan. Na enig wikken en wegen heb ik besloten om ze volgende week of de week daarna te verpotten naar Biobizz aarde, omdat ik die voedingslijn ook heb. Ik neig naar All Mix, wat ik puur gebruik of zal mixen met 25% kokos van eveneens Biobizz. Of misschien nergens mee mixen, daar ben ik nog niet over uit. Maar aangezien Amnezen van een lage EC houden is lightmix misschien verstandiger keuze. Ik heb al eens een ronde met Amnezen op All Mix gedraaid, hoewel de kwaliteit van de wiet top was mocht het wel iets meer opbrengst zijn met 0,55gr de watt.

Deze post is bewerkt door dilago: 13 november 2015 - 11:00

#47 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3101 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 15:00

Spoelen/meten doe ik niet.(hoeft ook niet, en alle belangrijke waardes staan op de zak vermeld)
Merk aan mezelf dat ik steeds makkelijker (lees:luier) word, zelfs ph afstellen doe ik nu al op het gevoel.
Ik meng de lightmix en cocos gewoon goed, en behandel de kweek verder als een gewone aardekweek.
Voordelen voor mij zijn betere doorwatering, betere doorluchting, grondmix zakt niet meer in, overpotten van 3,6 naar 11 liters gaat veel makkelijker/sneller omdat de kluit bijna niet meer uit elkaar valt.
Atami cocos kost vrijwel hetzelfde als biobizz(dacht ik?)lightmix dus daarvoor hoef ik het ook niet te laten.
Opbrengst kan ik nog niks over zeggen, ronde draait net 2/3 weken.

Waarom allmix gebruiken als je ook zelf kunt voeden? Dan weet je tenminste wat je geeft...

Ik gebruik bcuzz/atami a+b basisvoeding met over een week of 2/3 een paar waterbeurtjes met canna pk13 en daarna nog een beetje bloomblastic als extra booster.
(Die laatste is inweze extra, ik heb 2 flesjes als testertje gekregen bij 123 en mijn amnezen vonden dat zo te merken aan de eindscore wel lekker)

#48 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 15:18

De komende ronde wil ik niet meer aanzuren, ik krijg de indruk dat het voor de manier waar ik op kweek weinig invloed heeft dus dan laat ik het liever.
Waarom All Mix i.p.v. Light Mix? Ik heb de indruk dat planten op Light Mix eerder te korten krijgen. Fijn dat de kokos niet gespoeld hoeft te worden. Hoe dat zit met die van Biobizz als je het mengt met aarde weet ik niet. Als het gespoeld moet dan moet het maar leuk is anders.

Deze post is bewerkt door dilago: 13 november 2015 - 15:19

#49 scirocco

Unrankable Forum Junkie

• Full member
  • 3101 Posts:

Gepost 13 november 2015 - 15:41

Op lightmix moet je optijd beginnen met voeden, (ik start met voeden dag 1 12/12) en dat afzuren is hier wel nodig(ph 8.x uit de kraan), maar sinds ik niet meer zo strak op 6.0 afzuur zijn de tekorten bij mij veel minder geworden.
(En met 1170g droog uit 19 planten op 11 liters in exact 80 dagen vanaf stek ondanks spint en trips...)

#50 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 15 november 2015 - 17:59

Dat is een hele nette score ja, daar zou ik voor tekenen. ;)

#51 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 16 november 2015 - 13:53

Kan ik nog niet zeggen. Het voordeel van 11literpotten is dat je zoveel grond niet nodig hebt, maar elke dag water geven is voor mij lastig.

Beide mediums hebben voor- en nadelen vind ik.

#52 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 16 november 2015 - 15:06

Kan ik niks over zeggen, want ik heb tot op heden nog nooit Amnees in 11literpotten gekweekt en ik zie op dit forum kwekers op beide mediums prima resultaten halen. Het is maar net wat je wilt, meer of minder buffer.

#53 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 01 december 2015 - 00:44

De topic titel is niet meer actueel, want de plannen zijn enigszins gewijzigd. Bij nader inzien wilde ik liever in een leeg hok beginnen dus heb ik eerst mijn C99 kweek afgerond.

Organisch kweken leek me wel wat en zodoende ben ik vorige week afgereisd naar Poldergrower en heb de hiervoor benodigde materialen aangeschaft. 10 zakken GK grond, schimmels, voeding (voor tijdens de bloei) en 10 feltpots van 11liter om te proberen. Dat zijn potten van stof, ze lijken wel op smartpots, maar dan is het meer een deken.

Ik heb 10 Feltpots gevuld met de GK grond, een kuiltje gegraven in elke pot, een schepje schimmels er in gedaan en de stekken er in geplant. Hierna heb ik de potten verdeeld over twee lampen.

Onder de andere twee lampen zal ik 10 planten in gewone plastic 11literpotten plaatsen, of zes in 18literpotten eventueel in lightmix. Daar ben ik nog niet geheel over uit.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding
Elke plant heeft een liter water met schimmels gekregen.

Aangezien ik een aantal stekken heb die wat groter zijn, lijkt een zestal in 18literpotten mij de beste keus. Deze laat ik eerst voorgroeien onder 1 lamp.

Geposte afbeelding
De andere stekken heb ik er maar even tussen geplaatst zodat de derde lamp nog niet aan hoeft.

Dat was de update.

Als laatste nog even een paar kiekjes van de twee moeders die ik een week of zes zeven geleden in de bloei heb gezet wegens ruimtegebrek. Vandaag hebben ze plaats moeten maken voor de nieuwe generatie.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding
En dit is hun nieuwe onderkomen, ze zijn nog niet omgehaald wees gerust!

Groet en een goedenacht gewenst,

Dilago

Deze post is bewerkt door dilago: 01 december 2015 - 00:46

#54 Poldergrower

Complete Organics - Organic all the way!

• Full member
  • 3122 Posts:

Gepost 01 december 2015 - 06:52

Ik zou de plastic 11 liters gebruiken om goed te vergelijken en als ze wat groter zijn knip je er een stuk af,

Succes man!

Pg
NAW Seeds
3 soorten Amnesia
KillerQueen F6
Uberkush
S5 Scrog in Smart Pots
Killing Fields x Blue Hammer
Afghaan x Sannie's Jack
Hericules op Docpito van Peter Pompemopski a.k.a. Poldergrower ;-)
White Rhino, Ceres Skunk en Double Fun - Test 2 Humboldt Nutrients
Blue Hammer - Test 1 Humboldt Nutrients

Outdoor 2017
Outdoor 2016
Outdoor 2013
Outdoor 2012
Outdoor 2011
Outdoor 2010

#55 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 05 december 2015 - 15:01

We zijn een paar dagen verder. Heb de planten alleen nog een slok kraanwater gegeven, zo'n 250ml per stuk. Ondertussen staan ook de andere stekken klaar die nog verpot zullen worden in gewone 11literpotten. Deze stekken zijn iets groter omdat ik die al twee weken eerder had gesneden. De grootste stekken zet ik allemaal in de linker lekbak en de kleinere stekken die in feltpots staan houd ik rechts. Maar misschien draai ik het ook wel om, want dat kan altijd nog.

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Jammer van de foto's met hps licht, maar gelukkig hebben de de moeders nog!

Geposte afbeelding

Geposte afbeelding
Kip met gouden eieren drie weken voor de slacht.

Geposte afbeelding
Als dit S5 is breng me dan maar Amnees.

Dat was het snoepgoed dus snoep goed!

Groet en fijne Sinterklaasmiddag en/of avond.

#56 Grass-hopper

Volwaardig lid

• Full member
  • Pip Pip Pip
  • 424 Posts:

Gepost 05 december 2015 - 22:55

Die moeders zien er echt verbluffend goed uit, kon zo van een reclame folder af komen. :icecream:
In welke mix van medium heb je die staan??? misschien wel 'n hint voor je volgende kweek

#57 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 06 december 2015 - 00:20

Dank je wel! Het medium waar ze op staan is 50/50 perliet en universele potgrond van de Welkoop. Bij mijn vorige Amnees ronde had ik twijfels over die grond, maar nadat ik er 50% perliet bij deed en de watergift flink opvoerde t.o.v. mijn vorige kweek kreeg ik dit als resultaat. Als mijn huidige ronde Amnezen op GK niet bevalt wordt de eerstvolgende er een op 50/50 perliet en Welkoopgrond. Organisch kweken heeft als groot voordeel dat je minder gedoe hebt omdat je alleen maar in de bloei hoeft te voeden met een fles. Verder hoef je niet af te zuren en niks te meten. Dus, dat waren voor mij voldoende argumenten om het eens te proberen, lui als ik ben.

Vanavond had ik geen tijd om lui te zijn, want terwijl de wind waaide door de bomen en de kindervrind de Sint de pakjes langs heeft gebracht was ik doende de laatste tien 11literpotten te vullen met Guano Kalong, een schep schimmels en daarna de stekken die al flinke planten zijn geworden in hun vorige 4literpotten.

Geposte afbeelding
Onderin heb ik het meeste al weggehaald en ze zijn getopt.

Vervolgens heb twee scheppen bacto in het 10litervat gedaan die met lauwwarm water gevuld en de planten via de bovenkant allemaal 1 liter gegeven. Ze staan voorlopig even tussen de kleinere planten in de feltpots. Op korte termijn zal ik ze verplaatsen en de derde lamp aan doen.

Geposte afbeelding

Links staan de planten die 'over' zijn, allemaal kerngezonde Amnees/S5. Een paar zal ik nieuwe moeders van maken, nog een paar een maat mee blij maken en de anderen weet ik nog even niet wat ik mee aan zal vangen. Vandaag of morgen moeten ze sowieso verpot worden.

Dat was 'm alweer, zo hoor je tijden niks en dan maar liefst twee updates in een etmaal! Dat moet wel het werk van de Sint zijn die nu alweer naar Spanje is.

Goedenacht en groet,

Dilago

#58 Crimson Fart

Midnight Toker

• Full member
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1538 Posts:

Gepost 06 december 2015 - 01:11

Dilago goes Bio, dan toch :likken:

Ben benieuwd. Trouwens die moeders zien er lekker uit.

#59 Poldergrower

Complete Organics - Organic all the way!

• Full member
  • 3122 Posts:

Gepost 06 december 2015 - 11:19

Ziet er prima uit zo man, is het nog gelukt om je afzuiging beter te krijgen omdat je onder je lamp toch wat warmte had?

Poldergrower
NAW Seeds
3 soorten Amnesia
KillerQueen F6
Uberkush
S5 Scrog in Smart Pots
Killing Fields x Blue Hammer
Afghaan x Sannie's Jack
Hericules op Docpito van Peter Pompemopski a.k.a. Poldergrower ;-)
White Rhino, Ceres Skunk en Double Fun - Test 2 Humboldt Nutrients
Blue Hammer - Test 1 Humboldt Nutrients

Outdoor 2017
Outdoor 2016
Outdoor 2013
Outdoor 2012
Outdoor 2011
Outdoor 2010

#60 dilago

dialog

• Full member
  • 9804 Posts:

Gepost 06 december 2015 - 11:34

Het lag niet aan de afzuiging want de Amnezen stonden in dezelfde kamer, waren haast in de lamp gegroeid en hebben wel keiharde compacte toppen.

Deze post is bewerkt door dilago: 06 december 2015 - 11:34