Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De planten staan er vrolijk bij, nu de kweker nog :D

 

hoeveel licht hangt er nou eigenlijk boven dilago? 1200w?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er vrolijk bij, nu de kweker nog :D

Tja er is genoeg om vrolijk over te zijn zou je zeggen! :P

hoeveel licht hangt er nou eigenlijk boven dilago? 1200w?

Ik wilde niet voor een broodquacker als jij onderdoen dus is het 3000watt geworden. Eén hok met 600 watt en een met 2400watt. Op naar de kilo zelfs als dit mijn meest beroerde ronde wordt. Kortom, ik hoef niet vrolijk te zijn om toch een kilo te hebben. :D

 

Hoelang zijn deze voorgegroeit?

Vrij lang, denk wel zes weken maar dat was omdat ik nog bezig was met de C99 ronde. Normaal zou ik met zes onder een lamp zo'n twee-drie weken laten voorgroeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kilo maar?

 

denk eerder dat je in maart een dikke 2 kg gaat wegbrengen naar een Leeuwarder coffeeshop :smoke

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn echt hugeeee ja.

 

Normaal ik deze lengte in zijn totaliteit, maar die van jou staan nu pas op 12/12 toch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kilo maar?

 

denk eerder dat je in maart een dikke 2 kg gaat wegbrengen naar een Leeuwarder coffeeshop :smoke

Ik hoop dat je gelijk hebt! :)

 

Ze zijn echt hugeeee ja.

 

Normaal ik deze lengte in zijn totaliteit, maar die van jou staan nu pas op 12/12 toch :P

Nee al sinds 22 december, de meeste groei is er dus wel uit ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie structuur bij je Amnezen.

 

Staan er fris en gezond bij. Binnenkort iedereen op GK-aarde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoor ik graag en sorry voor de vleermuizenbeschermers maar dat is ook zeker de bedoeling! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben heel benieuwd hoe groot ze uiteindelijk worden want een dik weekje groei zullen ze toch nog wel in zich hebben?

Meestal is dat toch nog een week of 3 vanaf moment dat je 12/12 schakelt?

 

Ze staan er in ieder geval glanzend gezond bij, ik kan me een hoop verslagen van je voor de geest halen waar dat duidelijk minder was op dit punt.

 

Hou ze groen!

 

(Ps: met 3 kw erboven ga ik er ook min of meer van uit dat je er een dikke 2k aan over gaat houden.. mits je de dames groen en gezond houd natuurlijk.)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dilago

 

Als het klimaat optimaal is en de spint blijft weg kun je met deze bezetting en grote planten zeker wel een gram de watt halen, dat geld dan wel voor de 2400 totaal. Vergeet niet om wat bacto te geven zo nu en dan...

 

Ik zie trouwens weinig spint rondlopen, de weerstand van de planten is buitengewoon als ze zo gezond zijn.

 

Hou ze groen maat!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties.

 

@ PG, het klimaat is nog niet helemaal optimaal, de nachten zijn te koud en ik moet maar even zien hoe ik dat ga oplossen.

 

@ Scirocco, de paar rondjes dat ik ben afgeweken van vette grond gingen minder maar bekijk dit topic maar eens toen ik ze op All Mix van Biobizz had te staan.

 

Net nog even een tweetal foto's genomen net voor de lampen aangingen.

 

gallery_6495_18534_97440.jpg

 

gallery_6495_18534_14142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie vrije compacte opbouw met stevige stamvorming. Dat betekend dikke en lange top vorming.

Wat een beetje zand al niet ken doen Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik PG goed begrepen heb zou een iets te koude nacht geen groot probleem moeten zijn, bio+bodemleven is veel stabieler dan mineraal+afzuren waarbij de temperatuur de ph beinvloed...

 

Gek is wel dat ik juist makkelijker op arme (lightmix+beetje coco) grond draai, en alleen bijvoed op gevoel, en bij jou precies het omgekeerde beter werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn GK project straks gaat verlopen, want ik heb nog nooit op voorbemest spul gedraaid, laat staan bio-organisch zonder afzuren en al die ellende.

(En uit zaad, met splinternieuwe NAW special soortjes, feltpots, met bacterien, schimmels, seaweed liquid spraymix en groeivoeding wat ik ook allemaal nog nooit gedaan heb...)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een beetje zand al niet ken doen Dilago

Een bietje zand en wat stront en iedereen ken kweken van dom tot blond. :D

Als ik PG goed begrepen heb zou een iets te koude nacht geen groot probleem moeten zijn, bio+bodemleven is veel stabieler dan mineraal+afzuren waarbij de temperatuur de ph beinvloed...

Dat dacht ik ook en dat is een fijne buffer maar ik wil toch proberen de nachten iets warmer te krijgen dan de dag.

Gek is wel dat ik juist makkelijker op arme (lightmix+beetje coco) grond draai, en alleen bijvoed op gevoel, en bij jou precies het omgekeerde beter werkt.

Ik ben heel benieuwd hoe mijn GK project straks gaat verlopen, want ik heb nog nooit op voorbemest spul gedraaid, laat staan bio-organisch zonder afzuren en al die ellende.

(En uit zaad, met splinternieuwe NAW special soortjes, feltpots, met bacterien, schimmels, seaweed liquid spraymix en groeivoeding wat ik ook allemaal nog nooit gedaan heb...)

Ja dat is best gek, al moet ik zeggen dat er meerdere factoren meespeelden. Toen ik mijn kweek op All Mix van Biobizz deed gaf ik nog een beetje voeding mee volgens het schema en gaf ik water via de bovenkant.

Vervolgens ben ik toen bezig gegaan met een druppelsysteem wat water via de onderkant geeft en op lichte grond. Al met al geen succes en veel te korten. Uiteindelijk tot tweemaal toe de kweek afgebroken en het systeem verkocht. Daarna een ronde met de hand gedaan via de onderkant op lichte grond en wederom veel tekorten en een matige opbrengst.

 

Momenteel gaat het uitstekend en ik deze manier van kweken is makkelijker omdat je minder fout kan doen. Het enige wat je echt fout kan doen is te veel of te weinig water geven.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een tweetal planten een beetje teveel liefde gegeven. Dit is gekomen doordat ik een keer wat teveel water in de lekbak had gekiept, ik denk wel dat ze het overleven maar ik vind het wel een bietje jammer. Tot de twee weer wat droog zijn getrokken geef ik de anderen water via de bovenkant.

 

gallery_6495_18534_89253.jpg

 

gallery_6495_18534_11757.jpg

 

De temperatuur is redelijk nu, overdag 25 graden en dat vind ik prima maar 's nachts is het zo'n 20 graden en dat zou wel wat warmer mogen van mij. Om die reden zit ik er aan te denken om de kachel tussen de planten te zetten, zodat ze meer gaan drinken.

 

gallery_6495_18534_173781.jpg

 

gallery_6495_18534_72113.jpg

 

De zeven Amnezen en twee S5 moeders onder 1 x 600watt doen het ook goed en mogen wel op 12/12 maar ik heb nog geen plek voor de moeders.

 

gallery_6495_18534_93501.jpg

 

Dat was het weer, fijne avond gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je wel eens gemeten met een afdakje boven de sensor? Als dit je enige meter is natuurlijk.

 

Voor hetzelfde geld wordt er door stralingswarmte ook nog wat te hoge temp aangegeven, dan zit je overdag ook erg laag.

 

Just a thought.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De thermometer hangt buiten de stralingswarmte dus als het goed is is dit de daadwerkelijke temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dilago,

 

Hoe staan je amnezen erbij in de Feltpots en op de Guanokalong aarde?

 

Bevalt het een beetje gewoon water geven?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacheltje erin of fannetje van boven naar beneden blazen met lamp aan (al is dat risky ivm roosteren van blad door föhn effect).

 

Fotosynthese verloopt het best als op tophoogte de temperatuur zo rond de 28C zit.

Verdamping (indien potten rond de 21C na aangaan licht) verloopt dan ook een stuk beter en zie je meteen terug in de planten.

 

Wat een paar graadjes al niet kunnen doen :innocent:

 

Ze staan er netjes bij hoor Dilago, plantopbouw en node afstand is dik in orde.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dilago,

 

Hoe staan je amnezen erbij in de Feltpots en op de Guanokalong aarde?

 

Bevalt het een beetje gewoon water geven?

 

Pg

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ben begonnen met bijvoeden want er werden tekorten zichtbaar. Ik heb nu eenmaal fishmix meegegeven en zal dit de eerstvolgende voedingsbeurt herhalen. Tot de tekorten zich aandienden beviel het uitstekend. De feltpots zijn voor aarde duidelijk ideaal, maar waarschijnlijk zijn 11literpotten te klein om een cyclus vol mee te maken met alleen kraanwater, schimmels en bloeivoeding.

 

Ik begin nu een testje met rfx-1 en als dat bevalt laat ik het hele kweken op aarde achter me. Het kweken op aarde vind ik met water geven een lastig verhaal. Voor je het weet zijn de planten verzopen en hoger dan 0,5 heb ik nog niet kunnen halen dus nu eens hydro proberen met een lampje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je misschien een foto posten? Op welke dag zit je nu?

 

Je hebt ook vrij grote planten erin staan die vrij lang voor gegroeit zijn.

 

Als je tekorten hebt gekregen betekent idd dat je iets te laat bent gaan bijvoeden, iets waar je wel rekening mee moet houden als je organisch kweekt.

 

Als de stekken er vers ingegaan waren had je zat gehad aan de 11 liters, nu waren ze al vrij groot.

 

Let op als je op rfx gaat draaien, dan is wat je geeft meteen van waarde.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn drie planten die ernstige tekorten vertonen en me droevig stemmen als ik er naar kijk. Wat zo mooi begon begint langzaam maar zeker op een ramp te lijken.

 

gallery_6495_18534_97731.jpg

 

De planten gaan zienderogen met de dag achteruit.

 

gallery_6495_18534_134917.jpg

 

Ik zit er sterk aan te denken om ze mineraal te voeden met aangezuurd water, want dit is absoluut niet fijn.

 

gallery_6495_18534_26549.jpg

 

Dit is niet waar ik op gehoopt had en organisch kweken heeft voor me nagenoeg afgedaan. Alles wijten aan het formaat van de potten vind ik te makkelijk.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb je duidelijk iets teveel liefde gegeven, dat is inderdaad een bietje jammer.

 

Het is belangerijk dat je de water huishouding op peil houdt, dat is even wennen met stoffen potten.

 

De rest gaan nog wel goed?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een beetje aptus calmag erbij pompen, en de ph omlaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PG, de onderste van de drie foto's is het gemiddelde, zoals je ziet is de glans er af. Bij de twee planten die ik heb verzopen ligt het probleem aan de waterhuishouding, maar de anderen die ik niet verzopen heb gaan ook met de dag achteruit. Ik vermoed dat het veelmeer aan de grond ligt. Het werkt niet met 11literpotten, dan zal je moeten bij voeden om de problemen waar ik nu mee kamp te voorkomen.

 

@ Rodja, ik heb niks van Aptus in huis, ik ben vandaag begonnen met het Biobizz kweekschema op te pakken op light mix en zie wel hoe het nu loopt.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...