Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Royaums

Hoeveel Pp Planten Kan Ik Kwijt In Een Kamer Van 15M2

Recommended Posts

Hallo, na lang tijd surfe op wf wil ik graag mijn eerste eige hok beginnen. Ik wil de bekende powerplant kweken, in 18 liter potten met 600w licht nou vraag ik mij zelf af hoeveel planten ik in mn kamer van 15m2 kwijt kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verder geen looppad hebt en rechte wanden hebt in die ruimte dan kun je dat zelf uitrekenen.

 

2 keer 30,5 cm voor een vierkante 18 literpot om vierkante cm L x B te krijgen.

En die uitkomst deel je door 15.000 vierkante cm.

 

Kwa hoeveelheid 600watt lampen kom je zo'n beetje uit op een stuk of 15. max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verder geen looppad hebt en rechte wanden hebt in die ruimte dan kun je dat zelf uitrekenen.

 

2 keer 30,5 cm voor een vierkante 18 literpot om vierkante cm L x B te krijgen.

En die uitkomst deel je door 15.000 vierkante cm.

 

Kwa hoeveelheid 600watt lampen kom je zo'n beetje uit op een stuk of 15. max.

Ik denkt toch eerder meer als 15 want de ruimte is opzich best wel groot

25 per m2

-.-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitgaande van een minimale belichting van 1 vierkante meter maal 15m2. Dan kom je toch echt uit op 15 stuks verdeeld over die ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

88_1375445194_groot.jpg

 

Heb het over deze ruimte hier kan meer dan 15 planten neem ik aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe water en hoe stroom en waar gaat watervat en waar gaat schakelbord en trafos en slakkenhuizen

 

en slakhuizen is teveel herrie voor zo kleine garage

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe water en hoe stroom en waar gaat watervat en waar gaat schakelbord en trafos en slakkenhuizen

 

en slakhuizen is teveel herrie voor zo kleine garage

wil het liefst een tent erin zetten tegen het muur aan mij die ventilatie roosters en daarvoor een stuk ruimte voor voeding en alle electra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Rodja.dat filmpje yeaahh.

 

Royaums_

 

Die 15 stuks bedoel ik lampen mee. Geen planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe water en hoe stroom en waar gaat watervat en waar gaat schakelbord en trafos en slakkenhuizen

 

en slakhuizen is teveel herrie voor zo kleine garage

wil het liefst een tent erin zetten tegen het muur aan mij die ventilatie roosters en daarvoor een stuk ruimte voor voeding en alle electra

is die garage aan je eigen huis of een garage box die je ergens huurt? zal als ik jou was geen tent pakken maar een dubbele want erin zetten met gipsplaten en tussen gipsplaat en muur steen wol, voor de rest dempers gebruiken goeie fancontrollers die het gebrom uit je box halen en niet te vergeten uitblazen via het dak en inblazen via een tussen ruimten niet direct op het gat van buiten! voor de rest zal ik 25 liter potten pakken! ben ook zeer benieuwd hoe je het met de stroom gaat doen aangezien ik geen stroom aansluitingen zie dat wordt dus een kabel door je tuin trekken :lol: Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht van buiten pakken kan wel, hoezo niet? Verder denk ik dat dit vragen om problemen is om te kweken in deze garage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach waarom niet. Roy zit wellicht wel vogelvrij op die locatie. Of als losse unit waarvoor het gebruikt gaat worden voor spannende evenementen.

Een ventilatie rooster zit er al en een paar kleintjes erboven zover ik ken zien.

Een mooi kabeltje trekken van 10 kwadraat 3 aderig afgeschermde ymvk kabel die je wel nodig bent voor 15 x 600 Watt.

 

250 planten erin in 18 liter potten..en gaan met de dames!

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 lampen in die garage, trap de muur er dan maar uit .. lol

je hebt dan wel wat grotere ventilatie gaten nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer zo'n plan gedoemd om te mislukken.. mensen denken echt dat het allemaal makkelijk snel geld is ofzo..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

7500m3 afzuiging duwen door dat roostertje?? :lol: en dan ga je de 4000m3 inblaas zeker uit die twee mini gaatjes halen of hoe moet ik dat zien? :lol: :wtf:

hoe dan ook je komt sowieso grote gaten het maken met die kut roostertjes ga je het niet redden, maar op de manier al hoe je praat kan ik al zien dat je volgens mij nog nooit 1 plant hebt gekweekt. :whistling

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er anders 2 tentjes in en draai om en om zodat je de warmte van elkaar kan gebruiken. Je kan er ook makkelijk zelf 2 hokken in bouwen, is maar net wat je wilt. En begin gewoon met wat minder lampen. De ventilatie roosters aanpassen heb je met half uurtje wel gedaan, en je moet er een paar extra maken.

 

Er is me wel een nadeel op gevallen van je garage. En dat is dat de garagedeur naar binnen kantelt als je hem opent zoals je op de foto kan zien. Dus dit betekent dat je alleen het achterste gedeelte kan gebruiken van de garage. Want als je het voorste gedeelte ook vol bouwt dan kan je garagedeur niet meer open. Want je moet zowieso 1 of 2 gesloten ruimtes bouwen. Want je kan je garagedeur niet als deur van je hok gebruiken. Want anders kan heel de buurt mee genieten van je hps licht als je de deur open doet. Maar zo ver was je zelf denk ik wel.

 

Ps: wat je eventueel wel kan doen is het voorste gedeelt van je hok iets verlagen. Dan heb je kans dat de garagedeur daar boven kan schuiven, en heb je extra ruimte. Maar ik kan vanaf hier niet bepalen in welke hoek (graden) de deur kantelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch gewoon een kansloos idee.. volgens mij heeft die box niet eens stroom, dat moet je ergens vandaan zien te halen, vervolgens water met emmers gaan halen ofzo? al met al is het gewoon geen succes formule

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rest van de situatie is ook niet echt duidelijk beschreven. Dus het is moeilijk in te schatten.

 

In principe kan je er makkelijk een hokkie in bouwen als je geen 2 linker handen heb die niet met elkaar kunnen communiceren. Je maakt gewoon in je woning extra groep(en) en je legt een grondkabel onder de grond naar je garagebox. Waterleiding (slang) leg je ook onder de grond. Dat is allemaal niet zo moeilijk.

 

Maar als de garage aan de straat grenst wat meestal het geval is met een auto garage. Dan is het inderdaad een kansloos plan. Want je buren worden toch nieuwsgierig als je regelmatig je garage in loopt en met lege handen weer weg gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als optie kan hij de garagedeur dicht laten en een doorgang maken in de achterwand. Als alles licht en luchtdicht wordt gemaakt kraait er geen kip na.

Zo komen de effenheden en oneffenheden vanzelf naar voren in dit topic. En het bedje is bijna gespreid voor de dames die komen gaan in dat hokkie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de manier van praten en het feit dat hij geen duidelijk verhaal heeft over zn plan van hoe en wat zegt toch genoeg, hij heeft een tijdje gelezen op wf, denkt vervolgens dat wil ik ook en gaat opzoek naar een goedkope ruimte, dat komt hij op een garage box alleen vergeet hij even dat alle voorzieningen en in en uitlaat van lucht wel een groot belang zijn op de locatie, dan ziet hij in dat t niet zo'n goed idee is en je hoort nooit meer iets van deze kerel..

 

jammer dat de mensen die er echt verstand van hadden zich niet meer laten horen, t forum zakt een beetje af naar mijn idee..

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen vanzelf nieuwe generaties die er nog meer verstand van krijgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...