Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietmeister

Wanneer gaan geoogste toppen naar wiet ruiken?

Recommended Posts

Ik heb de toppen geoogst en ondersteboven opgehangen.

 

De toppen zijn nu ongeveer 10 dagen aan het drogen in een donkere tent met een temp van 15 - 18 graden en een lv van 33% - 45%.

 

Ik heb de planten oogsten waren er 75% - 80% bruine pistols. Nu zijn de toppen na 10 dagen drogen tot wel 95% bruin geworden :S is dit normaal?

Verder stinken de toppen van lange na niet naar wiet maar naar vers gemaait gras. Ik las hier op het forum dat dat normaal is in het begin.

Nu wil ik graag weten, hoe lang duurt het ongeveer totdat de toppen naar wiet gaan ruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze lang genoeg gedroogd zijn.

En gecured. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :lol:

 

Vergeet ik het nog te vragen. Is het roken van deze wiet schadelijk (meer dan normaal) wanneer het zo stinkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet ik het nog te vragen. Is het roken van deze wiet schadelijk (meer dan normaal) wanneer het zo stinkt?

 

Je bent chlorofyl dan aan het roken, iets meer met "verse" wiet dan met gecurde.

Tevens brand het niet lekker als het nog "nat" is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in een topje beetje knijpt komt ook de ''wiet'' geur vrij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het nog droogt ruik je 't minder dan dat 't in een zak of pot heeft gezeten

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu alle toppen in poten gestopt en het curing proces begonnen.

 

Maar is het nou slecht voor je om deze wiet te roken? Want het is droog (plakt wel super) en brand uit zichzelf zonder tabak. En ik voel het flink na een half jointje..

 

En is het slecht dat nu 95% van de pistols bruin geworden zijn? Is dit normaal (ik oogste ze toen het 80% - 85% was)? Onder de micro zie ik heldere, melk en hier en daar een amber gekleurde paddenstoel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik denk dat dit normaal is omdat de wiet gwn droog word en de pistels dus ook uitdrogen, worden ze bruin van. wiet die je koopt heeft ook enkel maar bruine/oranje pistels voor zover ik weet toch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf vind ik na 3 weken en eigenlijk vanaf de 4e week droog anderhalf week hangen of liggend en dan in potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wietmeister.......... de zoekfunctie eens zou ontdekken ...

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reacties.

 

@sneeuwwitje Ja dat dacht ik al, maar ik schrok wel ff toen ik het zag :lol:

 

Hierbij nog wat foto's. Sorry van de kwaliteit (tel foto's).

 

upload1pl.jpg

upload2u.jpg

upload3c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel een idee wat er met je geur is gebeurd.

Dit soort oogst heb ik vaker gezien bij mij in de buurt.

Dat ziet er zo uit en heeft die specifieke geur.

hooijpg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry van de kwaliteit

 

Het is je vergeven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat is nu echt grass.Hoe werden de planten geteeld???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitz ja ik gooi ze elke dag open.

 

@doc wat bedoel je? Heb ik het te vroeg geoogst? Ik heb het namelijk geoogst toen 85% bruin was..

 

@elmanito In grond, in een tent met een 600 watt lamp. Of bedoel je dat niet?

 

Maar is het nou niet meer te redden? troep? Snap er niks meer van :S

 

PS: de kleuren van de foto's zijn niet goed. In het echt zoet het er

 

 

@urbangrower Aan die opmerkingen heb ik niks man. Plaats dan liever geen opmerking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na hoeveel weken zijn deze geoogst?

en

verwijder je überhaupt al dat blad nog voor je t rookt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen: Haal het uit de pot en plaats in een schoenendoos met kranten. Maak er gaten in voor ventilatie en plaats het in een donkere donkere plekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf een week of 2 a 2,5 is de ergste gras smaak er wel vanaf en vanaf een week of 4 beginnen ze echt lekker te worden.

 

Hebben ze te warm gestaan in je hokkie ofzo? Toppen zien er een beetje fluffie uit. Weekje langer laten staan zal ze wat voller maken. Zolang ze er goed uit blijven zien uiteraard. Het kan ook aan de soort liggen. De ene is meer fluffie dan de andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reacties.

 

Ik heb alles zo goed mogelijk gedaan qua temp en lv. Ik heb de planten geoogst na ongv 60 dagen na 12/12 (52 gem voor de soort) en pas wanneer er 80% - 85% bruin was (ook de laatste 2/3 weken geen voeding).

De temp bij het drogen (ondersteboven hangen in tent) is altijd tussen de 15 - 18 graden geweest en de lv niet hoger dan 45% (gem. 35%) en natuurlijk in het donker.

 

Ik maak de potten elke dag 3x open voor 5min en de geur wordt nu al beter. Ik bewaar de potten nu op kamer temp en in het donker.

Ze zijn idd een beetje fluffy maar dat komt door het blad. Het blad moet ik er nog vanaf halen, ik heb bij het oogsten alleen de grote bladeren verwijderd die geen paddenstoelen hadden :P

 

De soort is Master Kush btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het nu nog naar gras ruikt, gooi het eens volledig uit die potten op een rek of iets in die geest en laat het eens goed drogen een dag ofzo en dan weer terug die potten in. Weg met al dat vocht!

 

'een beetje fluffy' is een beetje een understatement :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...