Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
styn69

tl-kweek groot probleem plante verotten

Recommended Posts

jah manne godverdomme e nu zenk aant flashe e alle WORTELS ZIJN NA DE KLOTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!

 

wa moek na doen , die plante kank toch evegoe wegsmijte :s mss 1-20ste zijn er nog over ma zover ik weet is ne wortel waarvan het onderste puntje eraf is niet meer goed en groeit niet meer trug man man man niemand wou zen hande hier vuilmake en men ma floep haar hande erin en dan pakt ze dat er zo uit joenges toch ik zalt wel is deftig schrijve alsk rustig zen

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nou in het Nederlands graag... begrijp er geen klap van!

Share this post


Link to post
Share on other sites
en nou in het Nederlands graag... begrijp er geen klap van!

 

alle wortels zijn zo goed als kapot gegaan tijdens het overplanten in grotere potten heb ze nu eventjes in de badkamer gezet voor herstel met heel hoge vochtigheid

ik hoop dat ze mss nog herstellen maar ik denk het niet ;) grond was droog ;s )

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, dan vrees ik inderdaad ook het ergste voor deze plantjes...

 

misschien beter nieuwe zaadjes bestellen en opnieuw beginnen..? ik weet dat het niet fijn is, maar misschien wel beter...ikzelf ben ook nog aan het leren, en ik heb ook nog niet zo heel veel kweekjes gedaan. maar al doende leert men.

 

trouwens als je er geld in steekt, koop dan een tentje en een t-neon van secret jardin.

 

voor 250 tot 300 euro ben je dan gesteld met afzuiging enzo erbij...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je stekken snijden van delen van de plant die er nog goed uitzien? Maar je kunt ook even afwachten wat ze gaan doen.

 

Het verstandigste bestel je denk ik wat nieuw zaad, lees je goed in, en begin opnieuw.

Met zo een slechte start loop je vast tegen meer problemen aan straks, dan is het helemaal zonde van de tijd en energie..

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hier ook een zak DCM liggen met voeding voor 100 dagen. De pH is okay (5,8), maar de EC ligt rond de 4. Veel te hoog dus!

DCM potgrond bevat organische langzaam vrijkomende ("minigran") meststoffen, die hoort geen EC van 4 te hebben (zelfs potgronden met minerale voeding hebben dat nooit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al gooi je de beste aarde ter wereld in de potten en GIGA genetica dan nog is het helemaal kansloos als je blijft kweken in die kast die je nu hebt en die "fijne" aarde maakt dat ht net nog ff wat harder gaat.

 

Hoe kom je erbij om met zo'n opzet de aarde de schuld te geven van dit drama?

 

uithuilen, bouwtekening en DIY projectje vd boeg ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zaai en stekgrond, is feitelijk alleen nodig in de toplaag, als je de palntjes of als je zaden wilt planten, is t veilig voor de jonge wortels, als ze dan een dag of 10 a 2 weken verder zijn is de meesta potgrond prima. daar ik de dcm aarde niet ken en hier dus las dat die mogelijk te zwaar bemest is, zou je er idd iets van zaai en... door kunnen mengen, maar als ik de reakties verder lees, ligt daar t probleem niet echt.

wat dj ook zegt, een slechte start betekent problemen, de cruciale startfase; de tijdsspanne is te kort voor echt goed herstel. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een topic weer oei oei oei ...

 

gooi weg die plantjes koop nieuwe grond

spoel je potten goed af

en begin opnieuw

 

alsjeblieft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahhaha niemand wou zn handen vuil maken en zn ma trekt ze dr zo uit geweldiggg volgende keer toch zelf maar vuile handen krijgen ......op naar de volgende ronde

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
zal mij niets verbazen als jij de planten overpot dat er iets mis is met de worteltjes

 

zoals ik al zei... ;)

 

nu dus eerst eens gaan lezen en dan weer opnieuw beginnen... anders blijf je dezelfde fouten herhalen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nieuwe zaadjes zijn onderweg :)

Dutch Automatic - Kies aantal zaden : 5 Seeds 17,95 €

Spliff Cheese - Kies aantal zaden : 5 Seeds 22,00

 

ik wou er nog maar die waren er niet meer

 

 

 

Producten 64,45 €

Kortingen 0,00 €

Cadeaupakking 0,00 €

Verzendkosten 3,00 €

Totaalbedrag 67,45 €

 

-------------------------------------------------------------------------

Welke hps-lampen zijn het beste? ik vind de greenpower goed maar veel te veel wattage,400watt da zou 0.60cent kosten per dag :wave:

 

tot mijn verbazing leven de plantjes nog altijd :) xp

had ze eventjes in hoge luchtvochtigheid geplaats voor 9uur dan trug onder de lampen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van waar komen de zaden?

 

want als ik snel even reken kom ik op

 

Dutch Automatic - Kies aantal zaden : 5 Seeds 17,95 €

Spliff Cheese - Kies aantal zaden : 5 Seeds 22,00

 

producten : 39.95

Share this post


Link to post
Share on other sites

pungent aroma, notoriously smelling,

 

Ik zou eerst snel een geurfilter halen, nog voor de zaden komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt 60 cent/dag duur. ga dan gewoon je wiet in de sjop halen als dat goedkoper is. voor de prijs van je zaadjes zou je al 100 dagen je lamp kunnen laaten branden.

Wacht maar tot je een filter en afzuiger gaat halen dan nog een beetje voeding voor deftige resultaten leuk hokje maken enz enz niemand heeft gezegd dat t een goedkope hobby is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht laat maar, sommige willen gewoon niets leren/aannemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
400 watt 60 cent/dag duur. ga dan gewoon je wiet in de sjop halen als dat goedkoper is. voor de prijs van je zaadjes zou je al 100 dagen je lamp kunnen laaten branden.

Wacht maar tot je een filter en afzuiger gaat halen dan nog een beetje voeding voor deftige resultaten leuk hokje maken enz enz niemand heeft gezegd dat t een goedkope hobby is.

ja seg ik woon nog bij mijn ouders. die gaan ook verschiete als ze zoveel zien bijkomen op hun rekening xp

en 100dagen dan is het toch wel veel te overgroeit xp ne boom van 3meter hebbe is ook niet goed

voeding heb ik al 3jaar lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe gewoon je ding, maar een t-neon raad ik je tog aan, dat kost maar 50 euro. en dat kan je zo in het stopcontact steken met een timer tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
want als ik snel even reken kom ik op...

 

De prijzen zijn vaak vermeld exclusief BTW en verzendkosten.

Sannies bacto's van 18 euro worden dan ook ineens drie tientjes.

 

Maar een gigantisch probleem heb ik hier nog niet gezien.

Wel veel spelfouten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietzadenkopen.nl dat is de site, ik heb nog een waardebon van 24euro

en 60cent per dag dat was nog maar gerekent per 100watt dus dat is 8kilowatt per dag da kan al tellen en ik heb er meer nodig dan 1-lamp

 

hoeveel hps lampen kan ik gebruiken van 400watt per 7planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Styn, check ff deze site... T-Neon ik denk dat dat de beste optie is voor jou... als je hps lampen wil, dan moet je al een schakelkastje maken, en dat zullen je ouders helemaal niet zien zitten..

 

 

T-Neon word niet te warm, kan lekker dicht boven de plantjes hangen en kan op een gewoon timertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik wil niet die lampen weer er keidicht opzetten enzo dat schijnt niet tot vanonder aan de bladeren, ikga gewoon een hps lamp kopen, wij hebben zonnepannelen en het is toch bijna zomer :wave: ik ben nog altijd aan het wachten op die zaadjes. het was al verzonden op 7/03/2013 ik heb nog 1 zaadje kunnen kopen van een vriend, die is al ontkiemd

deze keer in een washandje xp kan er nog altijd niet inkomen hoe dat er zo een lang worteltje uit een zaadje komt xp mistery x

 

en de plantjes die leven nog altijd lol

 

het is te zien dat het onkruid is xp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...