Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jakkes

Seconde timer?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een secondetimer, alleen wil ik hem zo instellen dat ik 24 uur per dag hetzelfde cyclus laat draaien. Deze cyclus wil ik zo kunnen instellen dat hij tussen de 10 en 30 seconde aan gaat iedere 10 tot 30 minuten. De schakelaar van Davin komt aardig in de buurt, alleen heeft de digitale maar 50 schakelmomenten per dag. Dus dat is niet genoeg als ik iedere 10 minuten wil kunnen schakelen.

 

Ik ben al dagen aan het zoeken op dit forum en internet, alleen is er geen een die dit kan. Ik vrees dat ik met relais e.d. moet gaan werken, alleen is dit nieuwe materie voor mij.

 

Iemand een goede tip of advies?

 

Gr. Jakkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 50x per dag niet genoeg dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
is 50x per dag niet genoeg dan?

 

Om de 10 minuten aan is 6 keer per uur x 24 uur is 144 schakelingen per dag.

 

Dus nee, 50 keer is teweinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Lucky Reptile easy timer - tientje of 3, werkt prima, maar niet geaard en alles gaat in vaste stapjes. Dat schema dat je voor ogen hebt kan die draaien. Een PM doet wonderen.

- Ecotechnics seconde timer - tientje of 6 (growshoponline.nu heeft ze geloof ik), werkt prima, maar de max 'uit' stand is 15 minuten en alles gaat in vaste stapjes.

- Op ebay heb je af en toe inbouw modules voor een tientje of 3 met gratis verzending vanuit Taiwan. Volledig vrij programmeerbaar met keuze uit secondes, minuten en uren voor zowel aan als uit. Moet je dus wel nog inbouwen etc, maar dat werkt echt prima om je cyclus op maat te maken.

 

En anders met een RV sensor werken, die in je wortelzone proppen en die waarde je waterbeurt laten sturen. Dat vereist overigens wel een meer 'echte' aero aanpak, anders werkt het niet, dus ik zou opperen voor de 'ebay' optie als je echt volledige controle wenst (op semi NFT). Hele fijne module, simpel te programmeren, werkt als een dolle. Was binnen 3 weken binnen.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhhhhhh, na een PMetje en een bezoekje aan Ebay blijkt dat de desbetreffende verkoper niet meer actief is. Da's dus balen, want iets vergelijkbaars staat er niet op en zeker niet voor die prijs (was dus iets meer dan 24 euro incl verzenden).

 

Zo ziet ie er uit:

 

gallery_33926_15223_2371704.jpg

 

En dit staat op de zijkant:

 

gallery_33926_15223_231953.jpg

 

Gaat dus op een dinrailtje en hij werkt gewoon perfect. Kan er niks slechts over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek je mischien dit

 

Tijdrelais MCB-8 ( conrad)

Ik heb zelf soort gelijk relai voor mijn earo systeem

Vrij instelbaar. 10min uit dan weer 10sec aan bevoorbeeld

Succes

Gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppaateeeeee! :rofl

 

Dus Jakkes, als het op WF niet lukt, dan lukt het nergens!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Dit is exact wat ik zocht en nog tegen redelijke prijzen.

 

Bedankt jongens!!!!!

 

Ps. Topic kan gesloten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eenzelfde vraag. Ik wil graag hetzelfde ding hebben maar dan voor een stopcontact. Het hoeft niet perse een secondentimer te zijn, mag ook per minuut, per seconde zou wel fijn zijn. Dus een schakelaar die om de 5 minuten in en 5 minuten uit kan schakelen. Of 3 minuten in en 6 uit oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe dit met zo'n klokje met ruitertjes en een Omron H3DR-A (tien euro op Marktplaats).

De ruitertjes zijn een kwartier en de Omron kan ik instellen tussen 1s en 100 uur of zoiets.

Als het ruitertje aan gaat geeft de Omron output en als het ruitertje uit gaat geeft de Omron ook output, op programma C (signal On/Off delay).

Ik kan dus om de vijftien minuten iets aanzetten. Bijvoorbeeld 10min aan en 5min uit. Of 1min aan en 14min uit.

Ik zet daarmee de luchtbevochtiger aan en uit.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...