Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hovenier

Killoknaller 2 ( Puk Support )

Recommended Posts

Dus eigenlijk moet je een umolmeter hebben als je bij je toppen de juiste lichtsterkte wilt hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup, mijn ruimte is 1,20 x 2,40 (2.15 hoogte) met 4x 600 w gavita pro

 

Als ik jou verhaal zo lees kan ik dus beter op 65 cm afstand draaien dan wat ik nu doe op 55 cm? (lampen hangen in line)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee gewoon een duimstok......

 

:rofl :) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kilo knaller ziet er fraai uit. ik ben zelf in het bezit van een 600 watt setje wellis waar geupgrade maar ben meer kwijt geraakt aan dat setje dan die kilo knaller.

 

qua opbrengst haal ik het nooit vergeleken met de kilo knaller

 

800 grammies moet idd peanuts wezen. qua investering een veel beter optie ( maar ja is achteraf lullen ) :rofl

 

wie weet wat voor in de toekomst. zo wat ik kan zien kan ik het alleen maar aanbevelen aan de starter met 'beperkt' budget.

 

met deze set begin je goed.

 

iets om in het achterhoofd te houden

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee gewoon een duimstok......

 

 

Knap dat jij met een duimstok je umol kan meten, zou er gelijk patent op aanvragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whazzup, mijn ruimte is 1,20 x 2,40 (2.15 hoogte) met 4x 600 w gavita pro

 

Als ik jou verhaal zo lees kan ik dus beter op 65 cm afstand draaien dan wat ik nu doe op 55 cm? (lampen hangen in line)

met VIER lampen op 55 cm zit je aan gemiddeld meer dan 1500 micromol met uitschieters naar 1600+! Reken het maar uit met de ppf van de lamp en het oppervlak. 65-70 cm is de beste minimum afstand met deze opstelling en dan heb je nog ruim 1400 umol gemiddeld, met uitschieters iets boven de 1500. Persoonijk vnd ik 3 op deze oppervlakte ruim voldoende en veel eenvoudiger om een gram per watt mee te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup

 

Kan jij niet eens een lijstje maken met de beste afstanden voor welke lamp?

 

Ik heb bv 4 11 literpotten breed en 36 in de lengte

daar hangen 6 400 watt bals boven (dwars erop)

Wat is dan de beste hoogte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whazzup, mijn ruimte is 1,20 x 2,40 (2.15 hoogte) met 4x 600 w gavita pro

 

Als ik jou verhaal zo lees kan ik dus beter op 65 cm afstand draaien dan wat ik nu doe op 55 cm? (lampen hangen in line)

met VIER lampen op 55 cm zit je aan gemiddeld meer dan 1500 micromol met uitschieters naar 1600+! Reken het maar uit met de ppf van de lamp en het oppervlak. 65-70 cm is de beste minimum afstand met deze opstelling en dan heb je nog ruim 1400 umol gemiddeld, met uitschieters iets boven de 1500. Persoonijk vnd ik 3 op deze oppervlakte ruim voldoende en veel eenvoudiger om een gram per watt mee te halen.

 

Toch een mooi resultaat behaald de laatste ronde in deze opstelling met 4 gavita's op 50 cm! De planten kunnen 1500-1600 goed hebben dus. Ik neem aan dat jou advies is gebaseerd op het gemiddelde micromol over het hele oppervlak van je tent, die wordt dus hoger als ik ze op 65 cm hang terwijl de pieken lager worden?

 

Ben het zeker met je eens dat het makkelijker is om 1op1 te kweken met 3 lampen, alleen mij gaat het om de weegschaal dus als de temp het toelaat in de winter, waarom niet een lampje erbij. Laatste ronde 2050 gram pp, geen vlekkeloze ronde geweest.

 

Ga ze vanavond gelijk een stukje optakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
elke keer als het over de kiloknaller gaat hoor ik opbrengsten voorbij komen die echt niet reeel zijn. 800 gram als beginner uit deze tent halen? ik moet het nog zien.

 

Ja, en horen.

Ik heb nog geen knal gehoord. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee gewoon een duimstok......

 

 

Knap dat jij met een duimstok je umol kan meten, zou er gelijk patent op aanvragen.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar hadden ze wel 1400w voor nodig. :)

Dat doen we tog stukken beter tegenwoordig.

Ook de prijzen zijn veel beter.

Ik kan me van de Positronics nog herinneren dat mijn duo 600w (in plastic kistje) 1000 gulden moest neerleggen. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kilokampioen, 5xamnessia haze op 65ltr

3weken voorgroei, 10 weken bloei

eerste keer voor deze persoon, alleen wat tips gegeven en af en toe wezen kijken

do the math;)

 

med_gallery_35330_14430_972577.jpgmed_gallery_35330_14430_1957606.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer als een Kilo is de bom.My_first_Emoticon_Weight_by_keredlo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nette kweek dus, Amnesia is ook wel een kampioen hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...