Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Feniks

verschil tussen hasj en wiet?

Recommended Posts

hallo,

 

ik weet wel wat het uiterlijke verschil is maar wat voor verschil heeft het eigelijk kwa effect geur enz ik heb eigelijk alleen nog maar wiet gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik heb al in de zoek machine op hasj gezocht maar na talloze topics hebben doorgespit heb ikhet toch echt niet kunnen vindeen (kan natuurlijk aan mij liggen :unsure: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gevoel dat hasj helemaal niet zo "stinkt" als wiet. Je ruikt het bijna niet dat je hasj rookt integenstelling als je wiet rookt, dan ruik je het straten verderop...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf meer hasj roker.. het heeft egt zon lekkere zoete geur/smaak als je goede hasj heb tenmiste.. ;).. mixjes vind ik persoonlijk t lekkerst..het effect is tog dat je wazig bent maar nog zin hebt om dingen te doen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er verschil is dat wiet de toppen zijn van de plant en hasj de resten (zoals takken bladeren wortels en stengels)

de hasj is eiglijk afval van de wietplant

nu was begonnen met hasj en we lachte ons er echt stijk mee en je voelt je actief

en bij wiet vool je je meestal ontspanne blij en ook echt lache geblaza meestal als ik stoned ben kunne we echt DIEPE gesprekke ebben waar we ons echt in plaatsen : wel fijn eiglijk :blink: et is een soort adrenaline kick maar et word so traag opgebouwd dat je niet merkt dat je ze krijgt want eiglijk ben je er al de ele tijd mee bezig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind hasj lekkerder, smaakt lekker en je voelt het meteen lekker vaag worden.

alleen wiet vind ik makkelijke te verkruimelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al eerder zei.. Ik ben Nick en ik rook skunk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb liever wiet...

van hasj krijg ik soms hoofdpijn, en ik vind het lekker effect maar toch niet zo geweldig, je bent niet meer *weg*

 

normaal is hasj X aantal keren sterker dan wiet, maar bij mij dus Niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een ander vraagje ik weet dat het offtopic is maar ik vond de vraag te klein om er een andere topic voor te openen:

 

Heb je alleen afghaanse hasj of heb je ook afghaanse wiet?

 

alvast bedankt! ;)

 

*High*

Share this post


Link to post
Share on other sites
er verschil is dat wiet de toppen zijn van de plant en hasj de resten (zoals takken bladeren wortels en stengels)

de hasj is eiglijk afval van de wietplant

.

mijn god welke coffeeshop ga JIJ WORTELS.hasj is pure thc man op ambachtelijke wijze gemaakt door een uitheemse vakman,of inheems tegenwoordig. al die dingen die jij daar opnoemt kom ik in mijn stukje hasj niet tegen.het smokkelen van pure thc is toch ook veel lucratiever dan WORTELS

Share this post


Link to post
Share on other sites
hasj is pure thc man op ambachtelijke wijze gemaakt door een uitheemse vakman,of inheems tegenwoordig.

grote onzin daar! in hasj zit idd meer THC dan in wiet maar van 100% wordt er niet gesproken.

En daarbij wordt er ook hasj gemaakt van takken en bladeren etc. dat is dan wel de mindere kwaliteit en de goeie wordt gewoon van toppen gemaakt, wil je weten hoe moet je maar even zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites
hasj is pure thc man op ambachtelijke wijze gemaakt door een uitheemse vakman,of inheems tegenwoordig.

grote onzin daar! in hasj zit idd meer THC dan in wiet maar van 100% wordt er niet gesproken.

En daarbij wordt er ook hasj gemaakt van takken en bladeren etc. dat is dan wel de mindere kwaliteit en de goeie wordt gewoon van toppen gemaakt, wil je weten hoe moet je maar even zoeken

de thc word toch van de bladeren gescheiden of wilde je mij vertellen dat hasj stukken blad bevat hasj word verkregen door het scheiden van de thc van het blad wortel bevat te weinig thc om dat rendabel er uit te halen goede hasj is absoluut 100 % thc (eerste klopping)daarna word de kwaliteit steeds minder per klopping maar dat is te wijten aan het feit dat de beste thc eerder loslaat omdat die rijper is dan de thc van mindere kwaliteit. als jij hasj rookt die zoals je zegt van bladeren en wortels en stammen gemaakt word dan noem ik dat geen hasj.(mooi knipafval van een nederwietje uitgezondert natuurlijk maar die heeft ook een veel hoger thc gehalte als een marokaanse of andere buitenlandse wietsoort) heb jij ooit een marokaans wietje gerookt, nee omdat alles in die hasj gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@master

 

geldt dit ook voor de afghaanse hasj? zit daar ook wiet inverwerkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@master

 

geldt dit ook voor de afghaanse hasj? zit daar ook wiet inverwerkt?

voor het produceren van hasj heb je thc nodig en hennep is de enigste plant die ik ken die thc produceerd.het productie proces van afghaanse hasj ia anders waardoor het zijn speciefieke kenmerken krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het klopt dat ze in marroko de wiet niet kennen zoals wij het kennen. Zij flikkeren inderdaad ook de toppen in de hasj. De hasj in marroka heet Kif. Dit is ambachtelijke hasj die van de boerderijen afkomt vlak bij de plaats Chefchouen (ofzoiets) -in het noorden ligt dat- .

 

Jaja ik heb me goed voorbereid op de vakantie naar Marooko ;) . (met zn vieren aan de enorme waterpijpen) :blink::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasj geeft meer het high effect, door de thc, je bent niet stoned en voelt je wat actiever.

 

wiet word je meer stoned van. soms voel je je zwaar (ligt aan de wiet) en het stinkt veel meer. en soms voel je het ook in je keel. dat vind ik persoonlijk niet zo fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar krijg je van hasj wel het gevoel dat je zweeft enzo en dat alles mooi is ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
normaal is hasj X aantal keren sterker dan wiet, maar bij mij dus Niet

 

Dan moet je maar eens netzoveel hasj in je joint doen als wiet..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hasj is pure thc man op ambachtelijke wijze gemaakt door een uitheemse vakman,of inheems tegenwoordig.

grote onzin daar! in hasj zit idd meer THC dan in wiet maar van 100% wordt er niet gesproken.

En daarbij wordt er ook hasj gemaakt van takken en bladeren etc. dat is dan wel de mindere kwaliteit en de goeie wordt gewoon van toppen gemaakt, wil je weten hoe moet je maar even zoeken

de thc word toch van de bladeren gescheiden of wilde je mij vertellen dat hasj stukken blad bevat hasj word verkregen door het scheiden van de thc van het blad wortel bevat te weinig thc om dat rendabel er uit te halen goede hasj is absoluut 100 % thc (eerste klopping)daarna word de kwaliteit steeds minder per klopping maar dat is te wijten aan het feit dat de beste thc eerder loslaat omdat die rijper is dan de thc van mindere kwaliteit. als jij hasj rookt die zoals je zegt van bladeren en wortels en stammen gemaakt word dan noem ik dat geen hasj.(mooi knipafval van een nederwietje uitgezondert natuurlijk maar die heeft ook een veel hoger thc gehalte als een marokaanse of andere buitenlandse wietsoort) heb jij ooit een marokaans wietje gerookt, nee omdat alles in die hasj gaat.

Hasj is 100% hars van de plant man. Niet 100% thc.

 

In de hars zit wel meer thc dan in gewone toppen. In toppen zit ook van deze hars, maar hasj is echt de hars afgescheiden van de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hasj is 100% hars van de plant man. Niet 100% thc.

 

In de hars zit wel meer thc dan in gewone toppen. In toppen zit ook van deze hars, maar hasj is echt de hars afgescheiden van de plant

ok en als ik wiet boter maak ik heb altijd geleerd, dat thc zich bind aan plantaardige olie en niet hars ofzo.en als ik het door een polinator haal dan?dan breken de thc klieren toch af.of ben ik verkeerd ingelicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hars en Harsklieren versus THC/Hasj/Wiet.

 

Veel mensen beschouwen potentie en harsconcentatie als synoniem.Mensen horen verhalen over planten waar een overvloed van hars uitsijpelt of zelfs uitstroomt en daarbij stellen ze zich voor dat de hars door de plant stroomt als de latex in een rubberboom.Dit soort visioenen zijn echter slechts wensdromen.Het is even goed mogelijk om een harshoudende plant te hebben met weinig potentie als een plant zonder zichtbare hars met veel potentie.

Potentie hangt in de eerste plaats af van het gehalte aan THC in het plantemateriaal (....). Er maken echter meer stoffen dan enkel cannabinoïden deel uit van de onbewerkte hars van Cannabis. Preparaten zoals ghanja of Hasj bestaan voor ongeveer een derde van hun gewicht uit niet psycho-actieve, in water oplosbare, stoffen en restanten van cellen.

Nog een derde deel bestaat uit niet-psychoactieve harsen zoals phenole- en terpenoïde polymeren, glyceriden en triterpenen.

Slechts een kwart tot een derde deel zijn cannabinoïden - waarvan het THC gehalte dan nog kan uiteenlopen van 30 % tot kwasi te verwaarlozen (....).

De rest (5 tot 10 %) van de hars bestaat uit etherische (vluchtige) oliën, steroïden, vetzuren en verschillende andere koolwaterstoffen zoals deze in alle planten voorkomen.

Cannabinoïden stromen niet door de plant, noch zijn ze het sap van de plant.Ongeveer 80 tot 90 % van de cannabinoïden wordt gesynthetiseerd en opgeslagen in microscopisch kleine harskliertjes die op alle delen van de plant voorkomen met uitzondering van de wortels en het zaad.(Maximum 10 % van de cannabinoïden bevindt zich in de inwendige weefsels van de plant.....).

De rangschikking en het aantal (de concentratie) van deze harskliertjes varieert volgens soort Cannabis.Marihuana variëteiten hebben in het algemeen meer harsklieren en die zijn groter dan bij niet-drug variëteiten.

Er bestaan veel structurele verschillen tussen de harsklieren, maar er zijn drie grondtypen : Het tulpebol-vormige type is het kleinst en wordt op alle bovengrondse delen van de plant aangetroffen.Het tweede type klieren is veel groter, komen veel vaker voor en worden "capitaten" "(= "met een bolvormige kop") genoemd en heeft korte steeltjes.Tijdens de bloei nemen de bolvormige kliertjes die op nieuw gevormde delen van de plant verschijnen een derde vorm aan.Een aantal wordt omhoog getild omdat hun stelen langer worden.Deze klieren met lange steeltjes zijn het dichtst geconcentreerd op de schutblaadjes van de vrouwelijke bloemen.Ze zijn ook goed vertegenwoordigd op de kleine blaadjes die de bloemen van goede wiet begeleiden.

Dit derde type harsklieren is het enige type dat zonder microscoop zichtbaar is.

Ze worden pas zichtbaar tijdens de bloei.

Bij een aantal bijzonder goede wietsoorten wordt de hars tegen 't eind van de bloei wel bijzonder zichtbaar.Harsen kunnen zich namelijk gaan afscheiden via de porieën in het membraan op de koppen van de harskliertjes.Deze afscheiding treedt meestal pas diverse weken na de verschijning van de gesteelde kliertjes op.Na de afscheiding houden de klieren op  te werken en beginnen ze te degenereren.De koppen, de stelen en de trichomen gaan aan elkaar plakken en 't hele oppervlak van de bloem wordt één kleverige massa.

In India worden, om de beste hasj te maken (nup), de gedroogde planten over hekels gehaald.De koppen en de stelen van de harsklieren worden als een wit tot goudkleurig poeder opgevangen en vervolgens samengeperst tot blokken hasj.

Bereidingswijzen van hasj lopen kwalitatief sterk uiteen - in sommige streken bevat de hasj zeer veel grove planteresten, in andere nauwelijks. Commerciële hasj wordt helaas vaak grof versneden, met producten uiteenlopend van henna tot rubber.

 

Vrij naar Frank & Rosenthal (Marihuana groeiboek).

 

:blink:

 

Seraph. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...