Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

real11smoker

mag ik me ook als medicinale roker beschouwen? :)

Recommended Posts

Hey hoi collega's!

 

Ik heb er nooit bij stilgestaan, tot gisteren, dat sinds ik enkele jaren geleden begonnen ben met wiet te roken, ik een aantal storende eigenschappen ben kwijtgeraakt.

 

Dat zijn er zo'n 3, ze zijn wel zeer menselijk, maar toch storend en wat raar :lol:

 

De eerste is dat ik dus voor ik begon met smoren, bij het slapengaan niet kon laten om steeds opnieuw naar men wekker te zien of dat hij wel aanstaat. ook al weet elke normale mens dat eens je hem aanzet dat hij dus aanstaat natuurlijk. Maar ik dacht steeds van misschien staat hij toch niet aan en keek ik wel gemakkelijk meer als 10 keer voor ik in slaap viel. Soms lag ik er echt wakker van omdat ik dan niet wou kijken maar het niet kon laten uiteindelijk..

 

De tweede eigenschap die ik verleerd ben is dat ik bij sommige handelingen zoals bijvoorbeeld het licht uitdoen, dacht bij mezelf dat ik de schakelaar nog 3x uit en aan moest doen omdat er anders misschien iets gebeurd met mijn vader of dergelijke. Ook al wist ik dat het stom was dacht ik : als er nu wel iets gebeurd met mijn vader dan is het misschien mijn schuld. En deed ik het uiteindelijk toch. Ik had het met vanalles, papiertje goed leggen op de trap, en erna dit nog eens verleggen met diezelfde gedachtes..

 

En dan de derde, deze is wel minder van toepassing denk ik maar ik vermeld het toch even omdat ik wel niet de enige zal zijn die dit heeft of heeft gehad. Je kan het misschien bij de eerste rekenen maar toch.

En dat was dan dat toen ik ging slapen eerst naar toilet ging, dan ga je liggen in je bed en je valt niet meteen in slaap, na 5min begin je te denken dat je terug moet plassen ook al is dat niet zo, en dan lig je er wakker van tot je uiteindelijk echt wel moet gaan plassen en dan dezelfde cyclus..

Ik val nu ook bijna altijd direct in slaap terwijl ik vroeger uren en uren wakker kon liggen en daar werd ik echt zot van! Maar dat heeft zo goed als iedereen wel, behalve diegene die ondanks het smoren nog wakker liggen, moet echt kut zijn.

Ik denk nu niet dat ik door het kwijtraken van die eigenschappen direct een medicinale gebruiker ben maar dat het gewoon wat heeft geholpen met storende eigenschappen, maar wie weet :D

 

Maar deze 3 storende eigenschappen die mij soms echt zenuwachtig hadden gemaakt, zijn allemaal verdwenen toen ik vast ben begonnen met wiet te roken.

 

Wie weet wat? Reacties welkom!! :D

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt als dwangneurose

 

wat maakt het uit welke titel jou rookgedrag heeft? probeer je het daarmee te verantwoorden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en andere mensen hebben precies die eigenschappen gekregen toen ze gingen blowen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeice

nee hoor want ik rook zoiezo mijn lekker wietje, medicinaal of niet. En ik rook ook al een aantal jaar en ik heb nog nooit een excuus gezocht om te smoren, zou maar zwak zijn he. Ik ben dan waarschijnlijk wel een recreatieve wietroker maar ben er verdomd trots op!! :lol:

Maar nee ik ben gewoon nieuwsgierig, of mag dat ook al niet?

 

@amnees

Ja die mensen moeten dan maar stoppen met smoren. Als het je meer problemen bezorgt dan dat het oplost heeft het geen zin..

 

reactions are still more than welcome!

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou niks dan grats! Beter toch. Lichte vorm van OCD kwijt, je voelt je er goed bij. Cheers! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@david

Leuk, een positieve reactie :D ik was de naam aan het zoeken en idd obsessive compulsive disorder was het, kon er niet opkomen

En dat zijn we idd mooi kwijt!! :D lag er vroeger echt wel wakker van.

Thanks man! :lol:

 

Grts!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar deze 3 storende eigenschappen die mij soms echt zenuwachtig hadden gemaakt, zijn allemaal verdwenen toen ik vast ben begonnen met wiet te roken.

 

 

prima toch dan , laat gaan laat gaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon vroeger ook nooit slapen, uren wakker liggen en hoe langer ik wakker lag hoe meer ik me ging irriteren aan het feit dat ik niet kon slapen. Met het gevolg dat het alsmaar lastiger werd. Tegenwoordig heb ik net genoeg tijd om mijn tweede been het bed in te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gobru

Idd makker! En dat gaan we zeker doen :lol:

 

@sjors b.

Ik weet goed waarover je het hebt! vooral het zorgen maken over niet kunnen slapen en daardoor meer denken en moeilijker kunnen slapen, vroeger toch :D nu heb ik dat heel soms, maar dan is dat omdat ik vroeg het bed in moet dus dat telt niet :D

Als ik lig met een jointje in de avond voor de tv dan duurt het nooit lang

 

grts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook wel inmiddels aangenomen dat cannabis werkt op je "fuckit" receptor. De wetenschap heeft de locatie daarvan nog niet gevonden en er is niets bewezen, maar elke blower weet ook wel, dat dingen waar je vroeger makkelijk druk om kon maken, vooral dingen die absoluut niet bijdragen aan een gezond gelukkig en makkelijk leven zonder zorgen, ineens niets meer uitmaken. Ik denk dat vooral veel van deze stoornissen waarbij je druk kan maken om van alles en nogwat wel gebaat zijn bij een blowtje.

Dingen die echt belangrijk voor je zijn, die doe je toch wel. Ik kan me ook wel vinden in je verhaal. Ik begon met gebruik van weed om van pijnstillers en ontstekingsremmers af te komen, maar merkte ook dat zo langzamerhand alle zorgen om nutteloze dingen ook afnam. Ik controleerde zo vroeger mij auto gerust een keer of 10 savonds, of deze wel op slot zat. Maar ik heb een verzekering, dus, ik maak me er nu niet meer druk om. Laat ze hem maar jatten, zoek ik wel een andere uit. Het enige waar ik nu nog over na denk, is mij eigen wellbeing en dat van mijn familie. En een handjevol vrienden. Al doen die hetzelfde, dus maak ik me daar ook niet (zoveel) druk om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als de eigenschappen van OCD: obsessive compulsive disorder.

Het is een stoornis waar anti-depressiva vaak tegen worden ingezet..

3x raden: jawel ook wiet heeft een anti-depressieve werking.

 

Van mij moet jij verplicht een paar speedboat ritjes per jaar met 120 kmh/h maken , of een hobby nemen zoals motorrijden op circuit..

Die adrenaline en testosteron moeten ff goed blazen... daar knapt een mens van op.

 

Pas op dat je niet in je comfort-zone blijft hangen..af en toe moet je de beuk erin gooien ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha meneer jansen, dat klinkt als een goede therapie. Zou je daar ook nog kosten op kunnen declareren bij de zorgverzekering hahaha. Prachtig. Maar ben het helemaal met je eens. De mens moet af en toe gewoon ff knallen. En om het testosteron gehalte op te krikken: 420mag, zoeken op girls & weed. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit juist gekregen nadat ik ben begonnen met blowen, niet in zo'n sterke mate als jij uitlegt maar wel bijv het 2x nachecken van lampen of ze wel uit zijn en het controleren van de deuren. dan daarbij val ik nooit meteen inslaap ongeacht het aantal gram dat ik gerookt heb.

 

kortom het tegenovergestelde...

 

groetjes bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaapproblemen en cannabis gebruik is wel een feit, hiervoor kan je extra melatonine nemen, een stof die je normaal wanneer je je eerste joint opsteekt er helemaal doorheen blaast. Niet iedereen heeft dit, dat ligt er maar net aan wat je normale productie is, op welke tijden, wat je eet en leefgewoontes zijn en nog veel meer. Maar een goede hulp daarbij is het innemen van extra melatonine, kan geen kwaad. Alleen niet innemen in hoge doseringen en dan nog een raket opsteken, dan krijg je een beetje trippy effect. Hier staan op erowid.org wel ervaringen over en zo ervaar ik het ook soms. ( half droom slaapwandel idee, kan er mee omgaan, maar functioneel is het niet ) duurt een half uurtje voor zo een pilletje een beetje gaat werken, beste is om in die tijd lekker een tijdschrift of een boekje te lezen.

 

Bron: mijn nederlandse huisarts en mijn eigen ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je advies, het is niet dat ik uren draai maar een kwartier toch altijd zeker! melatonine een lichaamseigen stof begrijp ik dus??

 

groetjes bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bijster, heb je dat ongeacht wat voor wiet je rookt? Kan me voorstellen dat je dat meer hebt bij sativa soorten. Probeer eens een indica soort, northen light, orange bud, kush, buble bijv(er zijn vele andere).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spacy cortex

Helemaal met je eens, wiet neemt nu eenmaal wat onbelangerijke zorgen weg, zoals diegene dat ik vernoemde

En wat je vroeger deed lijkt idd sterk op dat van mij. Dwangstoornissen die je wat kunnen overheersen als je er geen afleiding van hebt, in dit geval is dat een lekker wietje :D

 

@meneerjansen

Ik had idd last van ocd, maar dat is sinds het wiet roken volledig opgelost hoor :lol:

Maar toch wil ik wel vliegen tegen 300 per uur!

 

@bijster

Als je dit krijgt van het smoren kan het ook aan de soort van wiet liggen, misschien een type waarvan je een beetje zenuwachtiger word ofzo.. Maar je zal al wel vanalles gerookt hebben dus ik zou het niet weten.

Al is op zich een kwartiertje wakker liggen niet echt erg he :D er zijn hier zelfs mensen die dagen niet kunnen slapen..

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bijster Ja, melatonine is een lichaamseigen stof, je kan het via je huisarts krijgen als je aangeeft moeite hebt met in slaap geraken. Meestal als je om melatonine vraagt krijg je dat gewoon. Een andere optie is het kopen van melatonine via een reformzaak. Helaas hebben die vaak een te lage dosering van 0.1 mg, waardoor je net als ik dus 20 pillen zou moeten nemen om aan 2 mg te komen. Die ik van de huisarts krijg zijn 1mg per stuk, alleen moet je wel altijd met 1mg beginnen en bekijken hoe dat werkt. Werkt het nog niet, neem je pas de volgende dag 2mg. Altijd onder de 6mg blijven, als dat nog niet werkt, kan het zijn dat je via de slaap poli doorverwijzing van je arts een beter advies kan krijgen. Ik wil hier niet voor doktertje spelen, maar melatonine is veilig. Ik gebruik het niet elke dag, maar een paar dagen in de maand. Heb zelf het idee dat je daardoor je lichaam helpt het ritme van de productie weer op te pakken rond een vast tijdstip. Maar goed, dat kan verschillen van persoon tot persoon. Ook opassen met peppers zoals cola en koffie etc.

 

En zoals altijd, raadpleeg uw arts en lees de bijsluiters goed door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ongeacht welke soort, rook altijd iets verschillends en ook stuff.. meestal zet het me aan het denken ipv de rust toestand te geven als ik wil slapen...

 

nogmaals bedankt voor het advies

 

bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Helaas hebben die vaak een te lage dosering van 0.1 mg

Tegenwoordig gewoon 3 mg van verschillende merken te krijgen.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas hebben die vaak een te lage dosering van 0.1 mg

Tegenwoordig gewoon 3 mg van verschillende merken te krijgen.:lol:

dan moet ik er nog 10 slikken om terug op me oude dosering te geraken die ik naast me ritalin bijgeschreven kreeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was je vraag : mag ik me ook als medicinale roker beschouwen? .

 

In mijn ogen zeker wel. Je hebt (medische) klachten en je pakt die aan met wiet. Dus ben je voor mij een mediwiet-gebruiker.

Ongeacht welk probleem je er mee oplost, of dat nou op de lijst van BMC staat of niet. als het werkt dan werkt het. Werkt het niet, dan weer op zoek naar een andere oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen is in principe patiënt. in de ogen van de doktoren.

Alleen bij sommige mensen is nog geen diagnose vastgesteld voor hun ziektebeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnks chassie en foolonthehill!

 

Ik ga me als semi-medi-recreatieve smoker beschouwen :lol:

maar ik maak me gewoon minder druk dan vroeger in onbelangrijke dingen, dus des te beter B)

En in de tussentijd ben ik van mijn wietje gaan houden!

 

Grts!! R11S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...