Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stone reed

10 x Kolossus & 1 x Sugarpunch - 2 x 400W

Recommended Posts

Ola, ik dacht toch maar even mijn eerste kweek met jullie te delen.

Door de mooie verhalen van het met aardebakken te werken heb ik er zelf

één met een dikke 600l aan aarde ineengeknutseld.

 

Qua voeding werken we met de Canna aarde lijn, en nog een flesje B.A.C. Pk boost.

Tent is een homebox xxl van 2.40*2*1.20 met 2*400W Greenpower's.

 

Ondertussen zitten we net een kleine 2 weken in de bloei,

de boel is gescrogged & getopped na een voorgroei van 3 weken.

 

De bloei is nu met blote oog zichtbaar, enkele pics van een week geleden :lol:

 

gallery_36455_15209_821947.jpg

 

gallery_36455_15209_128886.jpg

 

gallery_36455_15209_840227.jpg

 

gallery_36455_15209_11229751.jpg

 

 

 

Lv zit aan een goede 50, dag temperatuur komt tegen de 29graden en nacht 19.

Aarde zelf is vrij arm, buitengrond van een plaatselijk tuinbedrijf genomen (toch wat beters nemen volgende keer),

en voor het planten van de zaadlingen met B.A.C. Fungi bestrooid.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er heel goed uit voor een eerste kweek! Van de arme aarde heb je weinig last gehad zo te zien. Geen paarse steeltjes, mooie groene bladeren.

 

Petje af, en veel plezier nog :lol:

 

 

PS: voor de experts > vind de Sugarpunch :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: voor de experts > vind de Sugarpunch :lol:

Geen expert, maar wou net posten: Is dat de SP links onderin op de een na de laatste foto?

 

Ziet er inderdaad heel strak uit voor een eerste kweekje. Mooie stam ook. Je zou alsnog de grond wat kunnen opwaarderen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker veldje heb je staan man :lol:

 

600liter grond is ook wel een stevige buffer, dat kan wel wat hebben :D

 

Jammer dat je nie organisch bent nt kweken.. had je je grond kunnen opwaarderen, nu kun je volgende ronde weer met zakken gaan slepen :D

Goed het is te doen, misschien een ronde extra, toch te veel grond, ma dan moet je tog gaan oppassen met ophopingen van minerale voeding in je medium..

 

Dikke stammen btw, gewoon lekker doorknalluh nu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit. Je hebt 3 weken voorgegroeid en dat in een 600 liter aarde bak, dan zijn de stammen van je planten erg smal. althans dat concludeer ik uit je foto's. hoe groot is je aardebak, wat zijn de afmetingen?

Ik ben uitermate geinteresseerd in de kolosus. Ik zie veel hobbyísten deze soortje kweken.

Ik zie je topica wel voorbij komen. Het gaat je goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er mooi uit. Je hebt 3 weken voorgegroeid en dat in een 600 liter aarde bak, dan zijn de stammen van je planten erg smal. althans dat concludeer ik uit je foto's. hoe groot is je aardebak, wat zijn de afmetingen?

Ik ben uitermate geinteresseerd in de kolosus. Ik zie veel hobbyísten deze soortje kweken.

Ik zie je topica wel voorbij komen. Het gaat je goed :D

 

1.00 br x 1.80 l stammen dikker dan n dikke duim

Ik hou het goed in t oog maar blijft enorm spannend , ervan dromen enz ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: voor de experts > vind de Sugarpunch :D

Geen expert, maar wou net posten: Is dat de SP links onderin op de een na de laatste foto?

 

Ziet er inderdaad heel strak uit voor een eerste kweekje. Mooie stam ook. Je zou alsnog de grond wat kunnen opwaarderen.

 

Succes!

 

Nope good try maar moest k het niet weten zou k het ..he..ook niet weten snapie ..nee tis de enige die in het midden staat een beetje rechts van de thermometer..Iedere kant 5 kollos en in t midden dus de SP . Thx voor de motiverende talk . :lol:

 

Dit ziet er heel goed uit voor een eerste kweek! Van de arme aarde heb je weinig last gehad zo te zien. Geen paarse steeltjes, mooie groene bladeren.

 

Petje af, en veel plezier nog :D

 

 

PS: voor de experts > vind de Sugarpunch :D

 

Thx foto 's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben beetje afhankelijk vn m'n zoon vr foto's maar probeer t wel met m'n klein cameraatje te updaten

morgen bijzetten

Nu wachten op 19u

Daar net gekeken 18 ° lv 42 temp bleef 20 lampen uit mr nu met de sneeuw en Vries toch 2° gedropt

Nog 5 minuten en ik ga nr mijn lampen harem :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd flinke aarde bak! :lol:

Ben zelf ook Kolossus aant kweken.. kom eens kijke zou ik zeggen..

Erg benieuwd naar nieuwe foto's!

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen 3 weken in de bloei en het begint er aardig uit te zien B)

Er wordt momenteel 'Canna Flores' met 'B.A.C. PK Boost' mee gegeven.

 

De grondlaag ziet er ook clean uit door het dieven, de scrog nog wat onder de knie krijgen &

we zijn weer een heel eind verder!

 

Merk wel dat alle planten last hebben van gele puntjes, lijkt me niet echt van overvoeding,

iets met de magnesium huishouding te maken?

 

 

gallery_36455_15209_564475.jpg

 

gallery_36455_15209_171018.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij, je zit op je max qua voeding, witte bladpuntjes, niet hoger zou ik gaan, een dagje fris water af en toe zou ze ook niet verkeerd doen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die staan er mooi bij, je zit op je max qua voeding, witte bladpuntjes, niet hoger zou ik gaan, een dagje fris water af en toe zou ze ook niet verkeerd doen B)

 

Thx, ik had zo,n donkerbruin vermoeden en heb t gisteren al s gedaan gewoon afgezuurd water , vandaag nog s maar kblijf wel goed gieten ongeveer half litertje pr dag zo staan ze gewoon vochtig niet nat :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die staan er mooi bij, je zit op je max qua voeding, witte bladpuntjes, niet hoger zou ik gaan, een dagje fris water af en toe zou ze ook niet verkeerd doen B)

 

Thx, ik had zo,n donkerbruin vermoeden en heb t gisteren al s gedaan gewoon afgezuurd water , vandaag nog s maar kblijf wel goed gieten ongeveer half litertje pr dag zo staan ze gewoon vochtig niet nat :-)

 

 

Ik moet zo snel mogelijk foto's plaatsen want plots , sinds 2 dagen spuit het lekkere spul uit alle gaatjes van de kolossus en de S.P onwaarschijnlijk en zeer leuk om te zien bij je eerste kweek je , mar voorzichtigheid blijft geboden want nog een goeie 4 weken te gaan . Mr ondertussen ...genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update, nu middenweg de 4de week bloei en de plantjes staan er kleurig bij B)

Zit wel met het probleem dat ze wat meer water lusten en de lv ook goed omhoog gaat.

Heb mijzelf daarom een paar silica luchtontvochtigingszakken gekocht, iemand ervaring mee?

Luchtvochtigheid schommelt rondt de 54.

 

Grts

 

gallery_36455_15274_224541.jpg

 

gallery_36455_15274_581544.jpg

 

gallery_36455_15274_458208.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een update, nu middenweg de 4de week bloei en de plantjes staan er kleurig bij B)

Zit wel met het probleem dat ze wat meer water lusten en de lv ook goed omhoog gaat.

Heb mijzelf daarom een paar silica luchtontvochtigingszakken gekocht, iemand ervaring mee?

Luchtvochtigheid schommelt rondt de 54.

 

Grts

 

gallery_36455_15274_224541.jpg

 

gallery_36455_15274_581544.jpg

 

gallery_36455_15274_458208.jpg

 

De foto,s zijn van 3 dagen geleden en ondertussen zijn ze 50% bijgebloemd met veel nectar haaaa :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit verder.. fijne plant die kollosus.. maare las dat jij gele puntjes had terwijl krasi het over witte puntjes heeft???

is je grond ook droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er leuk uit verder.. fijne plant die kollosus.. maare las dat jij gele puntjes had terwijl krasi het over witte puntjes heeft???

is je grond ook droog?

 

Nee niet droog , maar vochtig , t'is wel moeilijk in te schatten zon bak met 600 l grond en inderdaad gele puntjes maar heel weinig en sommige ook niet at random over alle planten zelfs de sugar p . Ik moet zeggen voor de rest zien ze er wel heel goed uit . N beetje te hoge lv

naar m,n zin . Ik ben zo benieuwd om te zien wat er in die grond gebeurd is als de plantjes er uit zijn:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn we een week verder en ik heb moeten wachten op de fotograaf vn dienst die in Berlijn zat

Maar verder moet ik zeggen dat op die 10 of zo dagen de kolossus echt zijn naam waar maakt en verder langzaam ( nachttemp misschien iets te laag bij dit weer / 17° ) maar gestaag haar ding doet , zoals behoorlijk parels maken dikke top aanmaken en dat bij een luchtvochtigheid van 30 dag en 40 s'nachts en toch krijgen ze minstens hun litertje per dag en ik geef ze een derde minder voeding dan aangeschreven want ze hebben blijkbaar nog wel ff te gaan en ik wil nog boost ruimte houden , in ieder geval voor alle geïnteresseerden vanaf morgen avond of overmorgen terug foto's :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje idd, goede conditie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou best wel foto's posten maar het gaat gewoon gestaag verder als voorheen, ik begin de eerste bruine haartjes te zien wat mijn ongeduld hongerd

Maar lv tussen day time/ 30>45. Night time 55 . Plantjes zien er keigezond uit drinken tussen 1 liter en half temperatuur 26 /. 28

Toppen groeien in breedte nu al zijn ze ook weer goede 7 centimeter gegroeid , om

In ieder geval: de weckpotten staan klaar nog 2 werken tandjesgruizen en dan misschien n top of 2

 

Vraag: als k een top afhaal kan ik de rest van

N de plant nog laten voortgaan. Deze week nieuwe pics. G

Kga voor de volgende ronde 5 herruana fem en 7 kolossus en buiten 4 suchar punch .

Kan k nu nog wat fluf weg snijden in dit stadium? Thx For the info mates , IT helped me 'till now

 

Thx :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk veldje hoor! Ben zelf ook bezig met kolossus en je planten zien er goed en gezond uit.

Had jij geen problemen met het zaad ontkiemen en veel verschillen tussen de planten onderling?

Ik heb vanaf de groei al gele bladpuntjes zonder extra bij te voeden.

4 weken bloei zeg je bedoel je vanaf omschakeling naar 12/12?

 

Suc6 en blijf je verslag volgen!''

 

Grtzz Kweektentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...