Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DTK1

Hoogte Amnesia planten

Recommended Posts

stop & go.. bij mij was het gewoon alleen stop.. hele plant deed het niet meer

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen dan in de ergste vorm, had er 40m2 mee ingespoten :lol:

 

 

10maal het salaris van een Mc Donalds medewerker zo de prullenbak in

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan had je waarschijnlijk niet het goede ik gebruik het altijd en np,tis gelijk ook bladvoeding

 

daarom bullshit man

je bedoeld je reactie ? indd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je een groeistopper gebruiken, hou dr rekening mee dat het vlot werkt.

Scheeld knipwerk, maar het heeft een prijs. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had zeker niet het goede haha.. maar laat al die rommel lekker links liggen, geef je planten een knakje als ze te hoog worden, dan verlies je tenminste geen grammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor liter potten gebruik jij ?Ikzelf nu 18 liter en me volgende word 11 liter,hoe groot zullen ze dan worden ?misschien dat ik het red met me hoogte en indd anders ff knakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje Mearl toevoegen als je je aarde hergebruikt,ik gebruik zelf geen enzymen bij een organische kweek.

Kijk wel uit met Aptus P en K,je hebt zo een overdosering te pakken.

 

Ik gebruik zelf buffertabs i.c.m Bac Bloei of Bio-Sevia bloeivoeding(GHE),i.c.m. met schimmels en wat wormenmest.

Mijn ervaring met Aptus dat je voorzichtig moet doseren met P en K,snel teveel en dat vinden de planten niet leuk,kan best zijn dat er nog teveel in je aarde zit en te weinig N waardoor de groei stagneert.

 

Wat gebruik jij als basisvoeding?

Wat je kan doen is een beetje Mearl en Wormenmest toevoegen i.c.m. buffertabs maar ik kweek organisch en meet geen Ph of ec B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DISBALANS van je aarde hoe kom ik er aan?

 

 

Wat vaak de reden is met al de extra toevoegingen die men gebruikt om de extra dikke toppen te kweken is

 

 

Zoals gezegd gebruik ik de volledige voedingslijn van Aptus (http://www.aptus-holland.com/wp-content/uploads/2012/11/kweekschema_NL_web.pdf) dus Regulator, P-boost, K-boost, CaMg-boost , Startbooster en Topbooster. Als basisvoeding gebruik ik de Canna . Daarnaast dus nog Enzym+ (1x per week) en op het eind de al eerder besproken Humic Blast. Helaas is het niet mogelijk om de gehele aardebak bij elke ronde van nieuwe aarde te voorzien. Als het een tekort/schrale aarde is zoals jij eerder schetst, wat kan ik dan nog toevoegen tegen het eind van mijn ronde of aan het begin van mijn nieuwe ronde? Ik ben over het algemeen een beetje huiverig om meerdere merken door elkaar te gaan gebruiken ivm overvoeding....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden dat ik geen Aptus meer gebruik bij mijn combi van voedingsstoffen,heb het getest bij een plant B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb daar goed mee gekweekt hoor, no problem, maarja je moet wel nadenken over de verhoudingen, laag in ec blijven en de volle dosis P en K etc geven dan gaat het fout.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het een hoop scheelt als je "P-boost, K-boost, CaMg-boost" weg laat. een wortelstimulator of een eindbooster gebruikt bijna iedereen wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt!

Ik Rip daarom ook maar 2x en spoel min 2weken.

Verder;als je een voeding gebruikt zit er alles in wat genoeg moet zjn in de juiste verhouding.

ga je met die extra's aan de gang gaan de verhoudingen verkeerd en begint de elende.

 

Toch zegt die zelf,

Ik ben over het algemeen een beetje huiverig om meerdere merken door elkaar te gaan gebruiken ivm overvoeding....

 

Basis,canna en dan de rest.......

 

Lesgeld noem ik dat B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus heeft geen basisvoeding in hun lijn, dus je moet daar wel een ander merk gebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is dat amnesia een week moet groeien en daarna op 12.12 dan bereiken de ongeveer 1,20m

Top je ze dan worden ze ook al 80cm!

Maar amnesia moet wel hoogte hebben voor opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit dat als je uit zaad kweekt met amnesia in 11 liters of 18? meteen op 12/12 of een week wachten?

 

 

Bedankt alvast. i'm a noob -.- ( heb trouwens geen hoogte probleem ) wou het ff weten :rofl

 

 

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze direct op 12/12 gezet en ik heb ook een hoogteprobleem gekregen, tent is 180cm hoog met een 400W. En ik maak gebruik van 11 liter smartpots.

 

De oplossing voor mij was knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dan nog wel goeie opbrengsten vergeleken met een wat langere voorgroei, of maakt dat niet veel uit? laten we het maar op 11 liters houden kwa potten.

 

 

:rofl W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar moeten we nog achter komen, het gaat me gelukkig niet om de hoeveelheid opbrengst gezien het voor eigen gebruik is :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha oke ik ben benieuwd :) , toch denk ik dat er wel een verschil zit tussen de dames meteen op 12/12 te zetten uit zaad, dan een week of meer voorgroei, hoe groter (als het past ) hoe meer buds?

 

graag een correctie als ik fout zit :lol: :lol: :rofl

 

 

W :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant gaat pas echt groeien als je op 12/12 gaat omdat ze een langere donker periode hebben,en als je ze dan gaat toppen na 5 dagen bloei

ja dan ga je de boel weer zitten remmen :) denk dat dit ook het probleem is,maar het kan ook een te hoge ec zijn in het medium of ze staan te koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou best kunnen dat het medium koude voeten heb .. zal er denk ik ook maar de volgende ronde aan denken :) B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben klaar en ondanks de wat kleine planten toch redelijk tevreden.

 

Nu heb ik mijn ec en ph in mijn (grote bak) met aarde gemeten volgens deze methode: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...de+meten‏

 

Ec: 1.0

Ph: 7.0

 

Vooral mijn PH wijkt nogal af van de ideale waarde (5.3 en 6.2).

 

2 Vragen:

1/zou dit het probleem kunnen zijn van mijn kleine planten?

2/ Waar kan ik nu het beste doen op mijn aarde op te waarderen voor een volgende ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...