Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

wat is slaap

Recommended Posts

waarom niet

 

daarom niet

 

 

 

test test 1 2 3 test was da allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaap kun je zien als het resetten van je brain.

 

Één theorie is dat slapen een manier is om het lichaam en vooral de hersenen te laten herstellen van de inspanningen van de vorige dag. Tijdens het grootste deel van de slaap (tijdens de periodes van niet-remslaap) werken de neuronen (hersencellen) in mindere mate, waardoor ze de kans krijgen te herstellen van de schade die is aangericht door vrije radicalen. Dit wordt verondersteld omdat grotere dieren een lager metabolisme hebben dan kleine dieren en dus minder vrije radicalen, daardoor hoeven ze minder te herstellen en dus minder te slapen. Een mens slaapt gemiddeld zeven tot negen uur per etmaal.

 

Bron: Wikipedia.

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

De slaap is de zijkant van het hoofd, achter de ogen. In de cladistiek worden de gewervelde landdieren geclassificeerd op basis van de anatomie van de slaap. De meeste gewervelden hebben ter plekke van de slaap een opening in de schedel, wat de slaap tot een kwetsbare plek maakt, maar er bestaat ook een groep, de Anapsida, die niet zo'n opening heeft. De enige nog voorkomende soorten in deze groep zijn schildpadden.

wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijdje ploegendienst gedraaid maar niemand houd rekening met mensen die nachtdienst hebben gedraaid en hun nest in gaan om 07:00h in de ochtend. Ze staan gewoon de weg open te breken en grote funderingen palen in de grond te slaan met die stamp machines.

En nu ik het niet meer doe is het overal rustig, ik noem dat onrecht :lol:

 

En dan moet je ook nog een buurvrouw hebben die niet helemaal spoort in de bovenkamer en zo nu en dan keihard de muziek draaid als ze weer een depressieve bui heb.

 

Ik kan het niemand aanraden om nachtdiensten te draaien als je niet deftig kan verdienen! En blijf weg bij uitzendbureau's!

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitzendbureau's hebben tegenwoordig ook geen werk meer voor je dus dat scheelt. Maar inderdaad uitzendbureaus zijn een slechte zaak, gaat veel geld in om, terwijl degene die er hard voor werken bijna niks krijgen. mf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sprak een Poolse collega die via een uitzendbureau bij het bedrijf terecht kwam waar ik ook werkzaam was, hij had een rekening in handen gekregen wat het bedrijf aan het uitzendbureau aan loon rekende per persoon en dat ging dik over de €2500,- heen.

Terwijl die jongens net een 1200 euro verdienen..

 

Als ik een uitzendbureau zou beginnen met 10 mensen in dienst word ik slapend rijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom is er ook niet zoveel werk meer bij uitzendbureaus, kost teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaap is voor homo's!

En agenten! Daarom ga ik nu lekker naar bed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik sprak een Poolse collega die via een uitzendbureau bij het bedrijf terecht kwam waar ik ook werkzaam was, hij had een rekening in handen gekregen wat het bedrijf aan het uitzendbureau aan loon rekende per persoon en dat ging dik over de €2500,- heen.

Terwijl die jongens net een 1200 euro verdienen..

 

Als ik een uitzendbureau zou beginnen met 10 mensen in dienst word ik slapend rijk.

 

 

Dat valt nog mee Tijdje geleden toen we nog guldens hadden pas begonnen daar loon 12 a 13 gulden per uur via uitzend kantoor iemand erbij uitzend kantoor rekende 80 gulden per uur aan dit was enkel vanwege de diploma's

kerel kon nog geen kapje op een schakelaar klikken was dus ook na 1 uur terug wandelen gestuurd

 

Uitzend kantoren zijn de grootste ripoffs die je kan bedenken voor een bedrijf maar handig als je maar om de zoveel tijd een iemand nodig hebt voor een korte periode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 28 december 1963 besloot de zeventienjarige Randy Gardner om zo lang mogelijk wakker te blijven. Hij hield dit vol tot 8 januari 1964. In totaal bleef hij elf dagen wakker: een record. Natuurlijk blijft niet ieder mens zolang wakker. Hoelang kan een gemiddeld mens zonder slaap?

Gardner bleef 264 uur wakker en had last van stemmingswisselingen, geheugenverlies, hallucinaties en verlies van coördinatie.

 

Wie probeert wakker te blijven, houdt dit normaal gesproken 36 uur vol. Daarna begint een gevecht tegen vermoeidheid. Na 48 uur is de neiging om te gaan slapen bijna onweerstaanbaar.

 

Wie lang probeert te vechten tegen slaap, heeft last van microslaapjes. Een persoon slaapt dan voor enkele seconden, zonder dat diegene dat doorheeft. De ogen blijven tijdens een microslaapje gewoon open.

 

Overigens is het geen goed idee om langer wakker te blijven dan Randy Gardner. Het is namelijk mogelijk om te sterven aan slaaptekort. Wetenschappers hebben in een experiment ratten wakker gehouden en die stierven na twee weken. Een mens kan waarschijnlijk minder lang zonder slaap dan zonder eten.

 

Er is een erfelijke ziekte bekend met de naam ‘fatale familiale insomnia’. Mensen met deze ziekte vervallen in een status van complete slapeloosheid. De hersenziekte is onbehandelbaar en resulteert in de uiteindelijke dood van de patiënt. Mensen met fatale familiale insomnia sterven binnen drie maanden na de eerste symptomen.

 

Bron: http://www.scientias.nl/hoelang-kan-een-me...nder-slaap/7804

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm slapen.... Heerlijk :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaap is weer eens verstoppertje met me aan het spelen ,mocht iemand hem tegenkomen stuur hem dan terug met wat red bull voor de vodka :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha is dit en slapend topic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verwerken en organiseren van je dagelijkse bevindingen/ervaringen zodat het allemaal lekker soepel loopt de volgende dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaap is het stukkie tussen rukken en draaien in..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghehehehe alleeejuppaahhhh BUKAKKEEEEEEEEEEEEEE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor u wel maar ik zie u niet.

 

T is de slaap of dat verdoemde camouflagepak weer.

 

BURKAKKEEEEE ALLEEEEJUPPAAAAAH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...