Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Gerevegd door instellingsfout klok

Recommended Posts

Ola Queeckers,

 

Door een foutje van mijn schakelklok, heb ik een paar weken geleden 3 dagen op 24 uur gedraaid.

Toen ik er achter kwam en de boel herstelde, was het kwaad al geschied

De planten waren terug in vegetatieve groei fase! Net nu ik een week of 5 onderweg was. :)

 

Ik had eigenlijk verwacht dat ik nu wel volgens het oude schema in de afronding van de bloei moest zitten, maar ik heb weer allemal nieuwe topvormingen in de uitschieters die er door de tijdelijke terugval naar de groeifase bij waren gekomen.

Ik vraag me nu af of de planten helemaal teruggaan naar 0 en dus weer opnieuw de 8/9 weken bloei moeten doormaken. :)

 

Op zich ben ik er niet ongelukkiger door geworden, behalve misschien door de kleine gladdere blaadjes in de uitschieters. (het oog wil ook wat) Maar de toppen die al even onderweg waren, groeien nu lekker dicht. :)

Ook geen symptomen van einde bloei waar te nemen. :engel

 

Klopt dat?

Kan zo'n terugval z'n voordelen hebben? En begint ze echt weer vanaf 0 in de bloeifase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat men in de teelt van chrysanten wel werkte met een periode lange dag, een korte periode korte dag, een periode lange dag en vervolgens weer korte dag. Volgens mij werkt dit dan als volgt, eerst groeit de plant, en dan zet men door de korte dag het bovenste groeipunt om naar een bloem, hierdoor gaan de ondergelegen groeipunten uitlopen, maar door de daglengte vervolgens weer lang te houden, schieten hier niet direct bloemetjes in groeit er dus wat extra gewas, waarna vervolgens alles weer in de korte dag gaat om de nu extra zware plant af te gaan bloeien.

Om de uitgroei van de scheuten te stimuleren kan je natuurlijk ook toppen, maar deze methode werkt net even anders.

Het zou dus kunnen dat je meer top ontwikkeling krijgt. Als dat zo is, is het de vraag of de langere tijd die je nodig hebt in verhouding is tot het aantal grammen wat je meer zou maken.

 

Kan je wat foto's laten zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit de nu bestaande toppen zullen nieuwe groeischeuten gaan groeien als ze vol in de reveg zitten en dat kan tot 6wk duren voordat je weer een beetje plant hebt en daarna kan je weer op 12/12 dus nog wat weekies erbij optellen :)

Wel mooi freakcircus wat je krijgt dan :)

 

Had je het net weer beetje op orde krijg je dit weer, t'is je niet gegund ook :engel

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je een foto laten zien ben eigenlijk wel benieuwd?

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vorige week ook door een fout 38 uur licht gegeven, in week 4 12-12 :engel afwachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's volgen later.

De uitlopertjes vormen alweer bloemen en gek genoeg heeft de ene plant er meer last van lijkt het dan de andere.

Hij heeft maar 2 of 3x 24 uur aangestaan. Ik hoop maar dat het de einde bloei even wat uitstelt. Wat er al aan bloemen in zat geeft nog geen bruine haartjes. Best wel vreemd inderdaad.

 

Lost,

Ik heb de spint onder controle gekregen door elke dag de ontdekte concentraties te sprayen.

Verder verdampt mijn systeem elke dag ca 10 liter water :engel

De temp in de pieken is 34 graden top en in de dalen (helaas) 17 graden. Ik krijg het ook niet hoger. (of lager)

Hij moet nog wat lager om de roofmijt straks wat meer levensvatbaar te houden.

 

Het verdampen van al die liters heeft wel als resultaat dat ik nu aan de 74% LV zit, op z'n hoogtepunt.

laagste punt ca 34%. Afzuiging slaat nu sneller aan vanwege de temp, ik merk dat nog niet aan de LV.

 

Oja, de roofmijt zal ergens de komende dagen wel binnen komen. Dan kijken of we de boel schoon weten te houden.

 

Oja, weet je waar die uitschieters me aan doen denken? Aan die groeispurt die ik ook eens heb gehad met die DWC kweek, een paar jaar geleden. Daarin heb jij ook nog een paar keer gereageerd.

 

Volgend bericht zal gepaard gaan met wat foto's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap dat je de spint eronder houdt enne ik herinner je DWC kweek van vorig jaar nog wel met je emmert :engel

Kzou toch proberen die temperatuur ook omlaag te halen, 34C is wel lekker vd spint om bij minste geringste weer plaag te worden.

 

Waar laat je al dat uitgeblazen vocht (10ltr pdg)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak je wel de juiste roofmijnt spidex doet het volgens mij niet goed bij hoge temperaturen

kan je beter spical pakken.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...