Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

www.growerschoice.nl iemand ervaring mee ?

Recommended Posts

ja dat is ook niet het probleem denk ik het probleem is dat als ik bv sannie's jack koop zelf wat zaden daarvan ga maken en ze dan aanbied onder dezelfde naam mensen toch het idee hebben dat ze originele sannie zaden hebben die ook bij sannie zijn ingekocht

 

ik denk zelf dat mocht ik ooit een keer zaden willen gaan verkopen dat ik dan zelf een nieuwe soort probeer te maken dan probeer ik niet mee te liften op iemands naam en heb ik iets origineels aan de zaden handel kunnen toevoegen

 

het is net als een ferrari namaken met minder hoge kwaliteits eisen maar hem wel verkopen alszijnde een origineel snap je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je dan wel kunt doen is in de beschrijving uitleggen hoe de zaden tot stand zijn gekomen, dan kan je een hele hoop goed maken maar dan zouden ze hun eigen glazen ingooien maar dat doen ze niet.

 

Greetz

 

p.s. het wilt zeker niet zeggen dat de zaden slecht zijn hoor, maar de prijs is aantrekkelijk en dat zul je nooit zien voor echt originele breeder zaden.

Originele zaden zijn prijzig maar dat mag ook wel. Moeite en tijd mogen beloond worden, zeker als het kwaliteid heeft gebracht.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop het morgen binnen te hebben, maar heeft geen haast. :lol:

 

Ow was ik vergeten te melden. ik heb ze al een poosje binnen. 3 zakjes met 5 zaadjes in plastic buisjes in eeb bubbel enveloppe. Zeer solide.

Ik ben wel happy so far.

Over kiemen kan ik niets zeggen want heb ze nog niet gekiemd :D

 

The Need for Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk persoonlijk dat er maar heel weinig zaadbanken echte F1 zaden hebben. Dat geintje kost je minimaal 2 jaar.

En als het dan zover is gaan mensen ermee vandoor.

 

Alle nieuw rassen die gecreerd worden is nagenoeg ook altijd jatwerk.

En bij lange na geen F1 kruisingen.

 

En het valt ook bijna niet te controleren of het ook daadwerklijk F1 is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarbij doel jij op F1?

 

Ik vind het raar dat Heribei er bij komt. Iemand enig idee hoe dat kan?

Hebben ze een fem bestuift? Of zelf een kruising gemaakt en dat heribei genoemd, beide vind ik niet ok. Is gewoon prut of totaal iets anders.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is altijd een beetje zuur als een ander jouw soorten gaat verkopen.

Je kan er kwekersrecht op aanvragen maar in praktijk zal dat weinig effect hebben, als het al mogelijk is.

De verkoper hierop aanspreken lijkt me het beste.

 

Feitelijk is een F1 niets meer dan de nakomelingen van twee ouders. Dit zegt dus niets over de kwaliteit of eigenschappen.

Wat in de land en tuinbouw vaak wordt verstaan onder een F1 of F1-hybride, is een plant die door de combinatie van genitische eigenschappen van de ouders, beter is dan deze ouders en waarvan de nakomelingen bij voorkeur uniform zijn. Dus de F1 is vaak, sneller, meeropbrengst en bloei gelijk af.

Ik moet zeggen dat ik voor cannabis een dergelijke F1 nog niet heb gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal inderdaad lastig worden.

 

Je kan de naam laten vastleggen, maar ze zullen er weinig mee doen als je ziet dat iedereen dezelfde namen erachter zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja het is altijd een beetje zuur als een ander jouw soorten gaat verkopen.

Zo werkt het nou eenmaal in dit wereldje. Je kan het ook als compliment opvatten. Sannie heeft z'n genetica zelf ook niet in het oerwoud verzameld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit is er iemand op het idee gekomen om eieren met bloem en melk te mengen, en noemde het pannekoeken.

Iedereen kan eieren, melk en bloem kopen en samenvoegen en dus ook pannekoeken maken, als ik ze maak zijn het Doorkweker's pannekoeken, als Jantje ze maakt, Jantje's pannekoeken, enz., enz.....

 

Kwaliteit zal het verschil maken, niet de naam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zit um in de eigenschappen van bepaalde genetica zo goed mogelijk te isoleren zodat je planten krijgt met alleen of ten minste voor het leeuwendeel de gewenste eigenschappen, dit kan smaak, opbrengst, hoogte, bloeitijd etc. zijn.

 

De naam word vaak in verband gelegd met de eigenschappen die bekend zijn van de "originele" soort. En doordat andere breeders een kruising maken met dezelfde ouders die gebruikt zijn bij de originele soort wil niet zeggen dat ze dezelfde eigenschappen zullen vertonen als deze.

dus in die zin maakt de naam wel degelijk wat uit. Namen worden gebruikt als herkenning van een product.

 

als ik zeg, ja die hele mooie grote goede snelle dure auto.. Dan weet niemand waar ik het over heb.

Als ik roep Mercedes weet iedereen hoelaat het is.

 

Het draaid wel degelijk om de naam.

 

Greetz

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ monti

 

Ik doel erop dat er 2 volwaardige rassen voor nodig zijn om tot een F1 te komen.

Maar hoeveel rassen zijn er daadwerklijk nog zuiver....

 

Veel zaad wat er op de markt is subtiel gezegd niet echt uniform qua gewas en qua afbloei al helemaal niet...

En als er met een F1 wordt doorgefokt krijg je een F2 waarbij bepaalde eigenschappen verloren gann die juist de F1 zo sterk maakte.

 

En aangezien er veel amateurs rondlopen, wie kan dan nog zeggen ik heb een echte F1 met een mooie uniformiteit, sterke karakteristieken, een een gelijke afbloei...

Er zijn er zeker bij die dat hebben, je komt er alleen achter door het neer te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kost zoveel kostbare tijd en moeite waardoor het eigenlijk niet te veroorloven is om met zaad te werken waar je eigenlijk niet weet wat je kan vewachten, je moet op z'n minst een richtlijn hebben van waar je mee werkt.

En vaak loont het de moeite niet, zo heb ik een aantal mooie zomers naar de klote geholpen met wat ik dacht dat het mooie soortjes waren.

En zelfs komend jaar is het nog maar afwachten.

 

Neem de Double Fun, de eerste keer was ik best tevreden, redelijk compacte toppen en best redelijk te oogsten nog. Ik maakte zaad van 2 mooie planten maar de nakomelingen werden fluffy. Kon ik niks aan doen.

 

Dus zelfs met een mooie selectie kan de genetica rare dingen doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net een zaadrun met kronocaine van wazzup gedaan. Nakomelingen zijn erg mooi, tot nu toe bij mijzelf geen hermas gehad (elmos miss had er wat mannelijke bloempjes in, maar had die ook bij andere soortjes). Ga er nog een keer een zaadrun mee doen, deze keer selecteer ik op de meest hazy achtige pheno om met een hazy kronocaine man te sexen.

 

Kost idd veel tijd, maar de beloning is ook groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geplaatst door: growerschoice.

Het zijn dan ook dezelfde zaden die je bij de grotere

zadenbanken hier in nederland vindt.

wij hebben bulkvoorraad en kunnen dus ook bulkprijzen

geven (voor prijzen even mailen)

ik heb de volgende soorten nog liggen:

Hij zeg dus ook zelf/of wek de indruk dat het originelen zaden zijn.

 

 

/zODd

Edited by zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had wat zaden besteld bij growerschoice, na 3 dagen had ik het nog niet.. toch maar even bellen.

Bleek dat het vertraagd was en dat ie vanwege het ongemak wat freebees erbij doet ;)

 

Chill :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie's Jack is origineel ook de Sensi Jack. Jullie kennen Sannies passie voor sativa dus Sannie heeft heel erg veel moeite gestoken in het isoleren en verder selecteren van een extreem sativa dominante pheno. Sannie zit al op F7 inmiddels. Daar is ook niks mis mee. Hij is eerlijk over de afkomst en voegt daar wat aan toe, in dit geval een specifieke selectie.

 

Ik vind het helemaal niet erg als mensen mijn zaden gebruiken om serieuze selecties te doen en daar kruisingen mee te maken maar ze moeten wel eerlijk zijn over de afkomst en inzicht geven in hoe dat tot stand is gekomen. Gewoon een zooitje zaailingen bij elkaar zetten en die elkaar laten bestuiven is wel het allerslechtste wat je kunt doen om voor goed nageslacht te zorgen. Je gelooft toch niet dat ze serieus een man en vrouw selecteren uit een stuk of 40 planten he? En dat voor al die soorten?

 

Ik ga er vanuit dat iemand een selectie doet, en backup stekken bewaart voor een selectie om tot in den treure deze "keeper" te kweken, heel goed zelfs. Daarom maak ik ook uitsluitend de F1, om de kweker zelf de keus te geven, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Net zo als don bone probeert de haze kronocaine te selecteren, of DJ die een kleine batch zaadjes uitprobeert. Da's toch super? Anesthesia word al gebruikt in een aantal kruisingen door een paar Amerikaanse medische cannabis breeders in Canada en de VS en daar ben ik best trots op. Als ze daarmee naar buiten treden dan vernoemen ze dat netjes. Een mod van ICmag heeft ooit de Annaberry gemaakt. Dat vind ik echt heel wat anders dan te pretenderen dat je dezelfde zaden verkoopt.

 

Als ik uiteindelijk iets maak dan laat ik dat zien hier. Zelfs meerdere malen als ik nieuw zaad maak, en ook de mislukte experimenten, zoals de F2's. Sannie heeft ook altijd laten zien hoe hij werkt en met wat hij werkt en zeker met wie. Dat maakt het allemaal een stuk transparanter. Wat het ook heel eenvoudig maakt is het feit dat hij zijn zaad alleen via zijn eigen shop verkoopt. Al het andere is automatisch inbred.

 

Sannies fem seeds kunnen niet eens goed worden nagemaakt door het proces dat Sannie gebruikt: Vader en moeder van verschillende soorten, dus dat levert een F1 hybride fem op. Bovendien moet je van fem ook geen fem meer maken, dat is echt wel een eindstation.

 

Ik wil dus bij deze een lans breken voor de experimenten, maar ook voor de breeders die er echt heel erg veel tijd in stoppen. Wil je echt gaan selecteren doe dat dan van origineel F1, en niet van inbred. Behaalde resultaten bij vorige kruisingen geven geen garantie voor de kwaliteit van het nageslacht. Dat heb ik al twee keer meegemaakt met Anesthesia en Sannie nog veel vaker bij het zoeken naar een nieuwe generatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn zelfs websites die gewoon Sannies beschrijvingen en foto's jatten ervoor!

Deze site kopieert t/m het overnemen van de term F1, gebruikt de naam van een zaadbank in de naam van soorten, ript het merendeel van de foto's, zelfs van een site die fotocontracten verhuurt, en stelt afbloeitijden mooier voor dan ik ooit heb meegemaakt.

Somalicious: "buiten is de oogsttijd ongeveer half tot eind september."

 

So malicious indeed.

Edited by Groen Gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

 

Je gelooft toch niet dat ze serieus een man en een vrouw selecteren uit een stuk of 40 planten he?

 

Dit is echt pure speculatie, en een aaname van jou kant.

Wie zegt dat er niet volvelds te werk is gegaan....

 

Ik weet het niet en jij ook niet ;)

 

En als jij iets maakt laat je het zien hier. respect daarvoor. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat een vereiste is toch? Moeten vind ik vrij grof.... En dat het netjes is om afkomst te vermelden. Dat ben ik zeer zeker met je eens.

 

Ik zie hier niet veel zaadbanken opereren hier op het forum. Zal vast een reden hebben.......

 

Ik kies trouwens geen partij voor zowel growerschoice als voor jullie, alleen gal spuwen en aannames waarvan niemand de waarheid weet, is denk ik wel een beetje kinderachtig te noemen.....

 

Off topic vraagje:

 

Hebben jullie ooit wel eens 2 F7ens met elkaar gekruist?

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup - Ik begrijp je frustratie, maar dit is nu eenmaal hoe zoiets gaat in de wereld. Mensen pronken met andermans veren als ze de kans krijgen, zeker als dat inkomsten genereert.

 

In het verleden al te vaak gebeurd, kijk naar Greenhouse Seeds, DJ Short's seeds, ect ect.

En als heet ff kan ook nog liegen/ verduisteren van de herkomst

 

 

De moraal van dit verhaal:

Lijkt me allemaal vrij duidelijk toch.

 

Wil je zeker weten dat je kwaliteitszaad hebt, koop het dan direct bij de producent of de erkende dealer.

Niet bij een andere site, want je weet niet of het rechtstreeks bij de producent vandaan komt of dat ze zelf hebben lopen kloten.

 

En tja niet klagen als je een paar euro minder uitgeeft voor je zaad en het toch niet is zoals je had verwacht.

Daarom laat ik de pizza aanbiedingen van 3 euro voor een pizza wel liggen en betaal iets meer. Dan heb ik teminste ook een ECHTE pizza. En als hij toch niet goed is kan en MAG ik ook zeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frustraties mogen geen aanleiding zijn tot speculaties....

Hoewel ik het wel kan begrijpen.

 

We zijn allemaal mensen niet waar...

 

 

Ik had gisteren trouwens nog een F3 pizza op maar vond de F1 pizza toch beter..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had gisteren trouwens nog een F3 pizza op maar vond de F1 pizza toch beter..... ;)

 

Betaal dan ook gewoon die euro meer man! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je gelooft toch niet dat ze serieus een man en vrouw selecteren uit een stuk of 40 planten he? En dat voor al die soorten?

 

Daar wilde ik even op inhaken, dit is absoluut een veronderstelling en geen feit. Ook eerdere beweringen in dit topic dat weinig zaadboeren F1 zaden leveren is niet helemaal juist. Er zijn zeker derderangs zaadboeren die als zodanig hun zaden in de markt zetten. Maar er zijn ook veel zaadboeren die uit een gezamenlijke bron putten(samenwerking of externe inkoop of zelfs uitbesteedde productie) al dan niet met eigen merk of zelfs naam op de verpakking. Ook dit wereldje is een ons kent ons wereldje.

 

In Zwitserland met name in het zuiden is het jaren mogelijk geweest om op grote schaal cannabis/zaden te telen. Zwitserland kent geen provincie maar een kanton. Ieder kanton hield zijn eigen wetgeving er op na en in sommige was daardoor e.e.a. mogelijk. Voor de scherpe lieden onder ons. Arjan verteld dit in feite in zijn filmpje bij The Church. Wie daar op doorgraaft ontdekt dit. Ook Shantibaba liet/laat(heb al tijdje niet meer gekeken) op zijn site diverse kassen complexen zien die aangeven hoe dergelijke projecten worden aangepakt. Zon kas vol zaden, ga maar eens na hoeveel dat er wel niet zijn. Er komen al duizenden aan 1 grote plant en dan heb je een kas van een paar hectare met duizenden planten. Dit gaat om miljoenen en uiteindelijk miljarden zaden(er is duidelijk te zien dat er meerdere kassen worden ingezet). Zoveel zaden verkoop je niet in 1 leven via je eigen online site hetgeen mijns inziens vorige alinea indirect bevestigd.

 

Daarnaast zijn er heel erg veel mogelijkheden bijgekomen in Spanje. Iedere burger mag daar een X aantal planten hebben. Mensen die b.v. in flats wonen of om een andere reden niet kunnen telen(geen tuin/ouderdom) doch wel behoefte hebben kunnen zich aansluiten bij een club. De club teelt dan voor haar leden. Iemand die er geen behoefte aan heeft, daar is snel iets mee geregeld gezien de niet geringe baten dus er zijn mogelijkheden te over om zeer grote en gevarieerde tuinen te creëren die zich uitstekend lenen voor selectie. Zaadbanken schieten immers alles paddenstoelen uit de grond daar in Spanje. Ook deze productie is zo overvloedig dat ik vermoed dat dergelijke soorten ook wel bij een ander in de schappen liggen onder een andere naam. (idd, dit is ook geen feit maar wel betere en onderbouwde logica)

 

Dit alles geeft aan dat het hebben van een groot assortiment daarom niet automatisch hand in hand gaat met het doen van slecht werk. Er zijn mogelijkheden te over, of deze man daar gebruik van maakt is een andere vraag.

 

Wat deze growshop doet lijkt mij wel allemaal eigen inzet en een enorm ondernemers initiatief(ook een veronderstelling en geen feit). Dat hij geen eigen selecties doet zal in dit geval waarschijnlijk wel kloppen, maar in hoeverre dit een feit is valt te betwisten. Misschien heeft hij er 1 of 2 soortjes tussen zitten waar hij op zijn manier trots op is waar meer mee gebeurt, dat weten we niet. Zuur is natuurlijk wel dat een anders werk ervoor wordt benut. De opmerking wordt wel begrepen maar ik vind niet dat je daarom een dergelijk initiatief de grond in moet boren. Hij zorgt wel op een (soorten van een ander gebruiken daar gelaten) verder eerlijke manier voor gezonde concurrentie. Iets wat in mijn ogen met de huidige zaadprijzen helemaal niet verkeerd is. Even kort door de bocht zitten we nu in een markt van: heeej, we spuiten er zilverwater overheen en we kunnen vijf keer zoveel vangen. In welke sector zou zoiets nu niet worden uitgemolken. Nu gaan de zaad producenten natuurlijk allemaal roepen: "er komt wel heel wat meer bij kijken" en dat is ook zo maar niet vijf keer meer. Komt ook nog bij normaliter worden nieuwe processen op langere termijn efficienter waardoor de prijzen omlaag kunnen maar dat zie ik hier niet gebeuren. Uiteraard wordt natuurlijk door producenten zo snel mogelijk gestreefd naar een markt waarin de prijzen min of meer standaard worden en daarom is dit voor de consument zeker een gunstig initiatief.

 

Consumenten zouden dergelijke projecten voorrang moeten geven om de mogelijkheden tot het creëren van een dergelijke markt aan de gevestigde orde te ontnemen. Dit zou op zijn beurt meer dergelijke initiatieven stimuleren het geen ook geweldig is want dan begint het in de low budget markt ook om de kwaliteit te draaien. Als consument kunnen we dan overal gemakkelijk aan goedkope kwaliteit zaden komen.

 

Men zou beter aan de kaak kunnen stellen, hoe pak je het plagiaat probleem in dit wereldje aan? Dit schijnt heel moeilijk te liggen.

 

Wat ik zelf niet snap in deze, waarom kan deze knakker identieke namen als het origineel hanteren, terwijl ze bij Nirvanna haar AK47 AK48 (moeten?) noemen? Is het echt zo simpel als de toevoeging GC voor de naam en je omzeilt de regelgeving op dit gebied al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan mag je wel een misleidende indruk wekken over de zaden?

 

Het zijn dan ook dezelfde zaden die je bij de grotere

zadenbanken hier in nederland vindt.

 

Dit is dikke misleiding en niet de hele waarheid vertellen.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...