Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

westcoast_oadon

Bladprobleem: gele verwelkte bladeren

Recommended Posts

Hallo vrienden,

Dit klinkt misschien wat gay maar ik zou graag nog een beroep doen op jullie hulp.

Ik ben bezig met mijn eerste kweek en heb wat bladproblemen.

Ik kweek fruit spirit van dutch label seeds.

Nu is het probleem dat de onderste bladeren geel worden en de rest van de bladeren nog niet maar alle bladeren hangen gewoon heel erg naar beneden.

Ik woon in de week bij mijn tante en mijn zus geeft ze om de 2 dagen een beker water met voeding van het merk hesi.

De bladproblemen kunnen dus waarschijnlijk niet komen door een teveel aan water.

Nu zijn mijn 2 vragen:

-Hoe komt het dat mijn bladeren allemaal zo hangen?

-Hoe komt het dat de onderste bladeren een geel kleurtje uitslaan.

De kweek is toch al ruimschoots een maand bezig maar ik heb mijn vochtigheid nooit boven de 40 procent gekregen dus waarschijnlijk daarom dat het zo een klein plantje is.

 

Alvast bedankt,

een potliefhebber.

Ik weet niet echt hoe je fotos toevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's plaatsen

 

 

en ook niet onbelangrijk

 

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

Okeej, er is dus iets vreemds of vervelends aan de hand met je planten.

 

 

LET OP!!

 

Geeft altijd volledige info, aan dingen zoals me blaadje is geel/droog of pimpelpaars met een goud randje hebben we niets en kunnen we je echt niet mee helpen omdat dit echt te weinig info is. Dit soort dingen gaan meestal ook gelijk op slot...

 

Probeer altijd informatie te geven over, zaaing of stek, de maat van je potten, waar kweekje op(aarde, mapito enz), staat ie binnen of buiten, luchtvochtigheid, temperatuur, pH waarde, EC waarde, welke week bloei/groei, soortje, enz enz... En een foto maakt vaak dingen ook veel makkelijker.

 

Voorbeeld van een post

 

Binnenkweek

 

Soortje:

Week Bloei / Groei :

Zaaiing of stekje:

Medium(aarde/mapito enz):

pH van het medium :

EC van het medium :

Temperatuur :

Luchtvochtigheid :

 

Buitenkweek

 

Soortje:

Stek of Zaaiing:

Aantal weken oud:

Meet je de pH:

Zo ja wat is de pH:

EC:

Veel water gegeven of weinig:

Andere bijzonderheden:

 

 

Enz.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak er eens 2 liter p 2 dagen van...en als ze beginnen te slurpen ga je naar 4 liter. gewoon wachten tot ze droog en licht zijn , en weer goed wateren.

 

jij zet ze te droog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is normaal dat de onderste bladeren geel beginnen te worden daar is geen enkel probleem mee. Maar als ze naar beneden hangen en ze krijgen maar om de 2 dagen wat water dan denk ik dat je gewoon wat meer water mag geven ;)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan nu in mijn gallerij kijken voor de foto's,

Ik kweek op aarde

Het zijn fruit spirit zaadjes van growshop holland

ik voed mijn plantjes met Hesi en maak dat aan met 10 liter water per keer

Dan schep ik om de 2 dagen voor iedere plant een volle beker uit dat water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou goed kunnen dat je ph te hoog zit omdat je water niet afzuurt, als dat wel nodig is. Hiervoor haal je best even een ph meter of ph testvloeistof voor aquarium. En grote potten is ook altijd prettig, want bigger roots is bigger fruits. Door een te hoge ph waarden kunne bepaalde voedingstoffen niet meer opgenomen worden.

 

Hoe zich dit verhoud en welke bladproblemen je dan kan krijgen kan je hier lezen:

 

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=231387

 

gallery_36515_15160_3413184.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek op aarde

Het zijn fruit spirit zaadjes van growshop holland

ik voed mijn plantjes met Hesi en maak dat aan met 10 liter water per keer

Dan schep ik om de 2 dagen voor iedere plant een volle beker uit dat water.

 

dus hoe lang staat die emmer daar lekker zo te staan?

vooral geen pompje in die emmer om de boel in beweging te houden ... heeft meten ook geen zin en wat je geeft is complete gis naast dat je of veel te weinig of veel te veel met veel te hoge EC (of juist helemaal niks) geeft

 

als je 10ltr aan kunt maken kun je ook 1ltr aanmaken en dan terug naar wat je per keer nodig hebt (halve liter?).. wel ff naar de apotheek voor een 5ml spuitje dan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel die ook geeft (zij eigenlijk) als het op die manier uit die emmer blijft komen gaat niks helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet de potten in waterdichte bak.

geef van onder water

verdubbel je watergift

 

dat zal al een slok op een borrel schelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een volle beker? Een liter bedoel je? Er zijn drink bekers van 150ml tot 1L en nog meer maten.

Hoe ziet je aarde eruit? Heeft deze scheuren in het oppervlak? Dan moet je meer geven.

Idd je water niet te lang (stil) laten staan. Bij voorkeur elke dag opnieuw aanmaken als het niet wordt gecirculeerd dnv een pompje. Je zou het eventueel nog meerder keren per etmaal kunnen omroeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...