Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

g-o

House & Garden

Recommended Posts

Hoi mede growers/blowers!

 

Ik werk zelf altijd met de voedingslijnen van House & Garden. Nu heb ik altijd mijn voeding in het water gedaan en dan de PH waarde afgezuurd naar 5.8-6.2

 

Nu zag ik opeens tot mijn verbazing dat H&G in hun documentatiemappen, met daarin de voedingschema's, het volgende zeggen:

 

''Gooi eerst uw basis voeding in het water. Breng vervolgens met PH- de waarde naar 6,5 - 7 (!!??) en voeg vervolgens de overige componenten toe''

 

Is dit niet raar? Je PH zou sowieso rond de 6 moeten liggen toch? En waarom eerst PH richting de 7 brengen om vervolgens dan pas de overige componenten toe te voegen. Dit beïnvloed toch ook de PH?

 

Iemand inzicht hier in? Waarom hun dit zo voorschrijven? Want ook de door hun bepaalde PH waarde 7 vind ik te hoog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd vreemde volgoorde die H&G opgeeft.

 

Ik zou zeggen eerst je basis voeding op de juiste ec aanmaken.

Dan eventuele booster of supplementen erbij.. dan de ph afstellen op 5.8

 

maarja H&G heeft persoonlijk nooit lekker gewerkt hier maar dat is natuurlijk eigen ervaring.

 

veel suc6 iniedergeval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je op draait en wat voor H&G lijn je hebt, maar het klinkt als voeding voor aarde want daar is de PH 'sweetspot' 6,5.

 

Voor hydro is het 5.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien verlagen de overige componenten de ph?

Dat dacht ik dus ook. Maar alsnog een aparte manier van afstellen van je PH aangezien je na toevoeging van je overige componenten niet 100% weet wat je PH waarde is.

 

FoolOnTheHill > Ga ik doen! ;)

 

Ponix > Ik kweek op aarde. Plagron light mix. Hierbij is de ideale PH waarde toch ook rond de 5,8-6,2??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich niet zo'n vreemd advies voor de 1 compo aarde bij gebruik van de andere 2 compo's (die groene en de booster) omdat de 1 aarde compo de ph gigantisch omlaag kan trekken.

 

Ooit lang geleden begonnen met H&G (was niks anders hier id regio bij de GS op Canna na) en wat deed de 1 compo met mijn ph (7.4 in die woning) op schema toen ik 2e kweek een ph meter in huis haalde na een ronde met "rare" planten?

 

5.2 ;) ;)

 

ik gebruik niks meer van H&G sindsdien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op zich niet zo'n vreemd advies voor de 1 compo aarde bij gebruik van de andere 2 compo's (die groene en de booster) omdat de 1 aarde compo de ph gigantisch omlaag kan trekken.

 

Ooit lang geleden begonnen met H&G (was niks anders hier id regio bij de GS op Canna na) en wat deed de 1 compo met mijn ph (7.4 in die woning) op schema toen ik 2e kweek een ph meter in huis haalde na een ronde met "rare" planten?

 

5.2 :) :rofl

 

ik gebruik niks meer van H&G sindsdien :lol:

Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad. Vreemd. Nadat ik de Compo erbij gooi en dan staat de PH waarde nog steeds rond de 7. Ik gooi er max 4 ML per liter bij. Altijd nog met mijn PH- aan de slag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik start op nieuwe aarde met 5.8 en ga elke 2 weken in de bloei 0,1 omhoog en eindig bij 6.2 maar ik gebruik geen H&G

Bedoel je dat je van elke keer het water + voeding de EC meet en het zo opbouwend meegeeft? Of houd je je voedingsschema aan en meet je wekelijks de aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingswater natuurlijk :rofl

 

Als je de ph omhoog moet brengen na de basisvoeding dan volgt daaruit automatisch dat de rest vd toevoegingen dingen met je ph/ec doen die je niet wilt weten en eigenlijk ook niet wilt/moet meten :)

 

"onze .. voedingslijn is .. samengesteld zodat een ruimer ph bereik niet voor problemen met de opname van de voedingsstoffen zal leidden hebben onze mannen in witte jassen in het lab ontdekt en je weet het he met die mannen in witte jassen, die weten het :lol:

 

Als je tegen problemen of vragen mbt je voeding aan loopt is de 1e die je moet benaderen de fabrikant.

Niet de GS of i-net winkel waar je het gekocht hebt want die weten net zoveel als jij en smeren je maar al te graag nog wat flessen aan waar de fabrikant de enige is die je kan zeggen hoe of wat.

 

House & Garden vd Zwaan heeft niet zo'n goede naam in onze business en is net zoals Canna: volg het schema met geode stekken en niks aan de hand maar wijk af enne... lache

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry is was ff verward met de EC waarde.... :rofl

 

PH waarde gooi ik vaak de hele kweek rond de 6.0

Opbouwen doe ik eigenlijk niet aan :) Ik dacht dat er altijd 1 waarde ''het beste was'' Al zijn er bijvoorbeeld ook voedingsstoffen beter opneembaar zijn bij 5.8 of 6.4. Daarom denk ik, als de PH waarde soms een beetje schommelt dan neemt de plant de ene keer ''deze voedingsstoffen'' beter op en de andere keer ''de andere voedingsstoffen'' beter op. Of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je niet verkeerd maar als jij nu iedere keer als de plant zelf de ph wat verhoogt in de rhizosfeer er weer ph 5.8 overheen dondert tsja :) dan heeft ze een boel extra energie nodig die niet in topopbouw gaat zitten. In de groei verlagt de plant actief de ph om oa meer N beschikbaar te maken en in de bloei loopt de ph op om meer P&K te kunnen schrokken wat vaak weer to ca/mg problemen leidt op niet goed bekalkte grondjes of arme voeding (of zoals in mijn geval te zacht ater uit de kraan waardoor de ca/mg uit voeding weg is en ik daarop standaard moet anticiperen (EC 0.24 waar fabrikant uitgaat van 0.4-0.5).

 

Vaak kun je pas na een aantal keren draaien met een 1 compo voeding en supplementen erachter komen wat de gulden middenweg is.

De 1 compo aarde van H&G bevat an sich onvoldoende om een hele kweek mee te draaien, daarom ook fles 1/2/3 en wortelstimu in schema. Leuk allemaal maar er is genoeg op de markt wat een stuk stabieler en beter werkt (GHE/BAC/Aptus en als je teveel geld hebt AN).

 

Een 1 compo van BAC (bio lijn) kun je hele ronde op draaien, supplementen mag maar hoeft helemaal niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...