Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Beschermt wiet de hersenen tegen drank?

Recommended Posts

http://azarius.nl/news/299/Beschermt_wiet_...en_tegen_drank/

 

Cannabis beschermt de hersenen mogelijk tegen de schade die veroorzaakt wordt door alcoholmisbruik.

 

Onderzoekers aan de Universiteit van Californië maakten hersenscans van tieners tussen de zestien en negentien jaar oud, onderverdeeld in drie groepen: zware drinkers, zware drinkers die ook wiet roken, en zij die erg weinig ervaring hebben met zowel drinken als het gebruik van andere drugs.

 

Wanneer er grote hoeveelheden alcohol werd gedronken ("binge drinking") was er schade te zien aan de witte stof van de hersenen. Maar zij die behalve alcohol ook wiet consumeerden, vertoonden in maar drie van de acht hersengebieden schade. In zeven gebieden waren hun hersenen in een betere conditie dan die van andere zware drinkers.

 

In een persbericht van het Marijuana Project zeiden de onderzoekers dat ze deze uitkomst niet hadden verwacht.

 

Ze concludeerden dat wiet er op de een of andere manier voor zorgt dat alcohol de hersencellen niet kan beschadigen.

 

De resultaten van het onderzoek zijn online gepubliceerd door het Journal of Neurotoxicology and Teratology.

http://www.sciencedirect.com/science/artic...892036209001457

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat NOG beter is... geen alcohol.. maar wel wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is 100% waar Amnees.

Drank maakt meer kapot dan een mens lief is.

 

Ik heb zelf af en toe ook veel gedronken maar het valt mij wel op.

Vaak rookte ik altijd een joint bij mn biertje aangezien ik van beide trek kreeg in het andere.

Rookte ik er wiet bij kon ik meer drinken, bleef ik helderder, de dag erna een mindere kater en ik kon me alles herrineren.

 

Zonder wiet drink ik bv 3 liter bier en ben dan tegen dronken aan, (met wiet trouwens bij 5 liter pas )

ben ik totaal niet meer helder, heb een kater de dag erna tot diep in de middag en kan me zeker 50% of meer niet meer herrineren.

Vooral het dingen vergeten is volgens mij niet gezond en ik denk zelf dat de wiet dat inderdaad aanvult of beschermt.

 

Ik ben geen dokter of wat ook,

maar uit mijn eigen ervaring geloof ik wel dat cannabis tegen de slechte effecten van alcohol werkt.

Daarom ben ik best blij dat ik altijd een jointje bij mn biertje rookte want het heeft me wel beschermt.

Ik weet ook wel zeker dat er meer mensen zijn die dat zo ervaren ;)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

drugs mengen is nooit goed

 

hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer goed nieuws en interessant ! De hersenen worden idd beschermd, en er treedt ook neurogenesis op dankzij Cannabis.

 

En dan hebben ze hier nog maar gewone blowers getest, stel je voor dat de testgroepen een gram 'pure high grade oil' innemen, dan ben ik benieuwd of er nog wel iets fout gaat in het lichaam! Maar helemaal met Amnees eens, beter helemaal geen alcohol, beter enkel wiet en je gezondheid zal niet zo snel achteruitgaan..

 

Ik denk dat de Cannabis niet op de alcohol inwerkt, maar het lichaam zo positief activeert dat deze zelf de alcohol kan verwerken. Maakt je lichaamscellen sterker en efficiënter ! Cannabis Rules..

 

Nu met Colorado & Washington legaal, worden er meer en meer onderzoeken met Cannabis gedaan, dus de komende jaren zal het nog een stormloop geven met goede resultaten, de antibeweging zal nog versteld staan met deze Cure-All zoals Rick Simpson het noemt.. En hij heeft nog gelijk ook ! :)

 

'You can fool some people sometimes,

but you can't fool all the people all the time.' Bob ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja je kan zeggen wat je wilt maar k vind t 1 van de beste keuze s geweest om wiet uit de kroeg te halen en de drank uit de coffeeshop te verbannen

hierdoor is een duidelijke scheiding gekomen tussen blowers en zuipers.

 

waardoor we nu kunnen zeggen dat drank veel meer ellende veroorzaakt als blowen 10 bezopen gasten s vragen om ellende maar kijk s naar 10 gasten die zichzelf suf hebben gerookt die blijven lekker zitten waar ze zitten chill.

 

nu nog de maatschappij die dat inziet maar eerlijk k zie mn zoon liever een joint roken elke avond als drie dagen bezopen in t weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon geen alcohol drinken zoals amnees zegt, ik drink zelf 15 jaar GEEN DRUPPEL!!!!!!

 

alcohol is de duivel..........

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Very interesting :)

 

Had mijn moeder vroeger tog geen gelijk dat het echt slecht was om ook nog te blowen tijdens het drinken ;)

 

Dit ga ik haar zeker vanmiddag even vertellen..

 

Gewoon lekker blijven blowuhhh! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet je wat NOG beter is... geen alcohol.. maar wel wiet

 

weet je wat nog beter is

 

geen wiet, en 1/2 x per week gematigd drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat amnees gelijk heeft.

 

alcohol is in mijn mogen harddrugs.....maar goed ieder moet z'n ding doen......

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis beschermt de hersenen mogelijk tegen de schade die veroorzaakt wordt door alcoholmisbruik.

 

Ja ;) zelfs de lever

Share this post


Link to post
Share on other sites

en er is wel een verschil tussen GEBRUIK en MISBRUIK.....

 

dus gewoon je wijntje drinken en een jointje roken, alles met mate.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Blowsterke ook die ervaring heb ik meegemaakt.

Ik zal hier niet verkondigen hoeveel ik heb gedronken tot nu toe in mijn leven maar goed......

Omdat ik bang was voor leverschade heb ik mijn bloed en lever laten testen dmv een bloedonderzoek.

Ik heb alles netjes opgebiecht hoeveel ik dronk en hoeveel ik er bij blowde en af en toe in die tijd wat andere middeltjes als speed en coke op zn tijd.

 

De uitkomst was ongelooflijk in hun ogen en die van de mijne ,

want qua punten was er 2% beschadiging wat te verwaarlozen was.

Ze geloofde me niet en ik hun niet maar toch was het zo.

 

Mijn eigen ervaringen hoe wiet inwerkt met alcohol zijn zeker positief,

ik ben blij dat ik van wiet hou anders praatte ik nu wel anders en ben er dankbaar om dat ik gezond ben na al dat gefeest en gek gedoe in mijn wilde jaren.

 

Wiet zal ik altijd blijven roken, het doet mij echt goed ook medicinaal en als preventie tegen ziektes,

want het werkt ook heel goed in op het immuunsysteem merk ik nu weer.

mensen om me heen worden verkouden, griep, ze hoesten waar ik bij ben en geven me de joint door.

En ik word niet verkouden.

 

 

 

En Ejb ik geef je groot gelijk,

alcohol is wel duivels....het maakt mensen anders dan ze in feite zijn in negatieve zin.

Het is lichamelijk al slecht spul maar er is volgens mij geen drug die mensen zo negatief kan maken.

Ook qua verslaving staat alcohol zeer hoog, eenmaal verslaafd kun je er wel van afkicken wat jaren kan duren met goede begeleiding,

maar de jaren erna kun je al na 3 dagen drinken weer verslaafd raken.

Welke drug dat na doet , ik zou het niet weten.

Als een duiveltje op je schouder die je enkel kan verslaan met pure wilskracht, maar eenmaal een keertje op een zwak moment je kan verleiden weer aan de alcohol te gaan met alle ellende die er uit voort kan vloeien.

De grappig lijkende opmerking''de geest uit de fles''is soms niet zo grappig als men denkt......

 

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de link running water,

ik heb hem even snel doorgelezen maar als ik vanavond tijd heb lees ik hem aandachtiger door.

Het bewijst maar eens des te meer hoeveel voordelen wiet heeft, meer dan de meeste mensen kunnen geloven.

Maar die tijd is geweest, gelukkig gaan meer mensen inzien dat wiet nog zo slecht niet is als ze ooit konden geloven.

 

Greets,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles met mate werd er gezegd. Precies, en dat geld voor alles, ook voor cannabis

gebruik naar mijn mening. Té veel van het goede is nooit goed.

Ik drink heel weinig alcohol, en dan zeker niet met wiet erbij. Word ik

kots misselijk van. Ik heb zo niks aan die beschermende werking van wiet.

Bovendien zit ik liever tussen blowende mensen in het uitgangs leven als

tussen zuipende mensen.

 

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik blow Naarmate ik ouder word drink ik eigenlijk steeds minder, en van drank + cannabis krijg ik last van m'n botten en ga me zeker niet pretigger voelen. Heb ooit eens op een werkfeestje stevig gedronken en daarna stevig geblowd, om vervolgens aangekomen in een restaurant helemaal out te gaan, ik werd draaierig en kotsmisselijk zonder te kunnen kotsen. Geld op tafel gelegd zonder een hap gegeten te hebben en aan de bediening gevraagd waar de deur naar buiten zat. "Bedoelt u de weg naar het station meneer?" "Nee., ik bedoel waar de deur zit, alles draait zo voor m'n ogen dat ik niets meer zie."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist ik al JAREN!

 

Ik draag al jaren op de bouwplaats geen gele helm meer, gewoon een zakje wiet op m'n hoofd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist dit niet, dacht dat de combinatie nog erger was, eigenlijk. Ben er wel blij mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf drink ik zelden sinds ik mij rijbewijs heb, zo kan ik ten alle tijden nog rijden en hoef ik me geen zorgen te maken.

Sinds ik niet meer drink blow ik wel meer maar meestal kan ik nog normaal functioneren en kan ik gewoon rijden (ik rij langzamer dan mijn normale rijstijl en hou mij overal netjes aan de snelheid).

Kan mij ook niet herinneren waar neer ik voor het laatst ziek ben geweest terwijl soms mijn hele omgeving ziek is en ik gewoon de zelfde joint rook.

 

Ook vind ik alcohol gewoon hard drugs maar heb het idee dat dit verzwegen word omdat het geaccepteerd is en met mijn joint word ik soms heel raar aangekeken en eigenlijk niet geaccepteerd wordt.

 

even uitprinten deze stukjes en meenemen naar de anti blowers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn geen makkelijke oplossingen voor het omgaan met diverse middelen:

 

Teveel alcohol is zeer schadelijk.

Géén alcohol is ongezond.

 

Teveel blowen is echt niet goed.

Niet blowen of anderszins cannabis gebruiken is ook niet goed.

 

Cocaïne, Heroïne, MDMA en nog veel meer, zijn uitstekende genees en hulp middelen, MITS GOED TOEGEPAST.

 

En daar zit 'm de kneep. Met name de (internationale) politiek is doodsbang voor beleid wat niet in 1 oneliner kan worden uitgelegd. Wat dat betreft is Rutte net stevig met z'n neus op de feiten gedrukt: Kiezers zijn dom en kortzichtig als je op zoek bent naar een meerderheid.

Dus zitten we met z'n allen in een Telegraaf werkelijkheid waar niemand zich prettig bij voelt.

- De niet-telegraaflezer voelt zich niet prettig vanwege het absurde simplistische gewauwel van de wel-telegraaflezer.

- De wel-telegraaflezer voelt zich niet prettig vanwege de angsten die hij/zij iedere ochtend aangemeten krijgt van de krant.

 

Dus als je volgende keer moet gaan kiezen, kies dan iemand met een ingewikkeld verhaal dat haast niet uit te leggen is, want die spreekt waarschijnlijk over verstandige en werkende oplossingen.

(shit zit net een komma in, anders was het ook een one-liner geweest)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...