Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kweektentje

5 x Sannie's Kolossus

Recommended Posts

Alvast mijn nieuwe startende ronde dit keer geen stekkenronde die op dit moment nog loopt 4x Haze maar weer feminized zaad van Sannie.

 

Heb gekozen voor Kolossus vanwege de grote opbrengt, haze-achtige smaak en een redelijk korte bloeitijd, het lijkt me een alleskunner die van alle markten thuis is en mij als dagelijkse smoker ook tevreden kan houden :tu

 

Heb zeker nog een aantal vragen over hoe het best deze soort te kweken.

 

Heb vanavond de spongepots ingewaterd met bacto en de verwarmde propagotor klaargemaakt.

Als bodembedekking mos uit de 'reptielenwereld' wat ook het nodige bacto-vocht opneemt.

Iemand ervaring mee of het niet schadelijk is voor de zaailingen?

 

Heb een voorgroeilamp met 2 TL's van Sylvania 55W kleurnummer 840 en nog een 55Wér met kleurnummer 830.

Met deze bovenop de propagator werd het al snel te warm (30gr!). Heb daarom de lamp erafgehaald en de verwarming alleen aangezet (zonder dimmer)

 

Het is mij nu even een vraag of er nu wel of geen licht voor nodig is om zaad te laten ontkiemen of alleen wat vocht en warmte?

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze opkomen wil er 5 gaan gebruiken op een ruimte van 1.20 x 1.20 en vraag me of hoelang ik moet voorgroeien wil het dit keer niet 'te druk in de tent hebben.

 

Heb 18 20 en 25 liter potten wat raden jullie aan?

Word toppen aangeraden omdat ik lees dat de mooie en stevige hoofdbud welke sativa dominant is misschien juist niet bedoeld is om te toppen?

 

Ik wil evt ook gaan binden voor een gelijkmatig veld en dieven om fluffy, rot en dat soort dingen te voorkomen.

Hoelang zal ik voorgroeien en wanneer te toppen?

 

Alle reacties, opmerkingen ervaringen en wijsheden zijn welkom.

 

Wil later bij biologisch voeden en heb ook buffertabs icm bacto.

 

Gegroet Kweektentje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je hier wat aan deels.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

donker en licht kan allebei, met licht heb je evt een wat stabieler klimaat.

 

bij mij ontkiemde een groot deel niet, evt slim om rekening mee te houden.

 

als je er max 5 gaat gebruiken gewoon zo groot mogelijke potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het al te warm wordt in je prop dan zou ik de lamp ook eraf laten, in het donker ontkiemen is geen probleem, zolang dat als de kopjes boven zijn maar een lichtbron ter beschikking staat komt het wel goed ;)

 

Wat voor reptiel heb je?

 

Lijkt me niet dat dat spul schadelijk is voor je zaadlingen, heb je van dat mos voor kikkers en vochtige terrarriums ofzo?

 

Als je 5 planten in je 1.20x1.20 tent staat zou ik gewoon voor 25liter potten gaan, meer grond = meer wortels = +1

Toppen kan rustig als ze in de groei staan, in het begin van de bloei ook nog wel maar kan de plant stressen in dit belangrijke stadia.

 

Heb geen ervaring met Kolossus, maar heb wat kweekjes gezien, dikke buds waardoor de takken het bijna niet meer kunne dragen, mooie strain!

 

Succes! MJ :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De propagator temperatuur heb ik eindelijk onder controle 22gr nu met alleen verwarming.

Die dimmertjes zijn echt moeilijk te regelen!

 

Staan gewoon in het donker en moet goedkomen nu lijkt mij. Maakt het qua ontkiemingstemperatuur nog uit of je eerder herma's krijgt ofniet?

 

Heb trouwens meerdere reptielen maar het mos word gebruikt voor een Bufo Marinus (LSD pad:)

Als de kopjes boven komen haal ik de kap eraf en gaan de TL's er zo dicht mogelijk op!

Ga al wat grond klaarmaken en inwateren met bacto en heb Complete Organics als aardetoevoeging voor bij de Light Mix toe te voegen.

De planten groei ik elders op en zullen een aantal keer overgepot moeten worden en mogen niet te groot worden ik denk dat ze ook geen HPS zullen zien de eerste 2/3 weken.

 

Ik volg al meerdere kolossus topics btw ook die van jullie en ziet er allemaal veelbelovend uit moet ik zeggen!

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

een groter medium is altijd beter en als je daarvoor ook de ruimte hebt... de kollosus is een leuk soortje en hij laat zich ook wel scroggen... ik ben er tot dusver nog tevreden over.. weet je al zeker dat je ze op het net wil binden of houd je het eerst bij een sog?

ik zal je wel vertellen.. het is wel puzzelen maar ik vind het tu toe nog zeker leuk om te doen. ;) alleen ben ik nog niet van het aantal bloeiweken overtuigd omdat ieder zijn eigen mening heeft... zal je topicje eens volgen.. en zou zeggen neem ook eens een kijkje bij mij :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gupsel,

 

Ik pak in ieder 4x 25 liter emmers en denk een 20 liter even kijken nog.

Ik ben wel in voor een beetje toppen/knakken/buigen/dieven en binden doe het nu al met de Hazejes die op dit moment bloeien (week 5,5) en eindelijk weer drinken.

Bij deze ben ik continu het net aan het verhogen en de grote lange takken keer op keer anders voor betere verdeling van het licht en alle lange toppen naar achteren gedaan.

Jammer dat ik niet gedieft heb want heb te veel bladerdek onderin mja voor de volgende ronde.

Zelfs loop ik nog te knakken in week 4.... :tu

 

Met de kolossus wil ik het beter doen en op de juiste momenten zoals in week 23 bloei beginnen met binden..

 

Ik volg je topic zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste levenstekens zijn gezien!

 

1 zaadje is vanmiddag opgekomen na iets korter dan 4 dagen ;)

Hopelijk volgen de rest de dames snel.

 

Ik heb de kleine spriet gelijk onder de TL-voorgroeilamp gedaan maar werd al snel te warm helaas.

Had gelezen dat overpotten het best was zodra ze uitgekomen waren.

Moet ik gewoon de spongepot in een grotere pot doen of puur de inhoud in een ander potje? Ik dacht het eerste maar weet het niet zeker..

 

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=494985

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=494984

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die van mij gewoon over gepot nadat ze opkwamen.. direct in de 18 liter.. de rest van de pot met alu folie afdekken zodat je aarde niet uitdroogt en dan drekt de hps erboven.. anders ff mijn topic checken.. succes greetzz gupsel

 

lamp er wel een beetje dicht ophouden anders gaan ze direct strekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu vier in mn tentje staan. Groeien echt beenhard nog tijdens begin bloeifase. Ze staan nu 65 dagen op 12/12; eentje is bijna klaar, de rest kan nog wel een week easy. 1 feno ziet er net PP uit met van die bonkige toppen. En erg sterke citroengeur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update:

 

De eerste die opkwam heb ik nu in een liter potje gedaan en staat ongeveer 20cm van de TL's af... dit met 27gr en 50%LV. Is dit te vér? Temperatuur lijkt me niet zo'n probleem?

Nr 2 komt er ook bijna aan, die staat nog gebogen zal niet lang duren.

 

De rest van de niet ontkiemde zaadjes staan op 35 cm van de TL's af, nu ook onder licht dus, allemaal continu op 24uur. Is dit erg?

 

Hopelijk duurt het niet lang meer met nr 3, 4 en 5... Zal nu wel tijd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 20 Cm afstand is de kans redelijk groot dat deze gaat strekken, dus dichter erop zou beter zijn.

Wel moet je op de temp letten, dichterbij betekend vaak ook meer warmte, of je moet er een fannetje onderdoor laten blazen.

 

De niet ontkiemde zaadjes zullen hier geen last van hebben, maar het eerder prettig vinden een stabiele warmte.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een kijken of ik nog ergens een Pc fannetje heb liggen want wil de sprietjes niet naar licht laten zoeken, ze hebben wel wat beters te doen.

 

Nr 2 is nu ook helemaal uitgekomen nu nog wachten op de rest:)

 

Gegroet!

 

 

 

Ik ga een kijken of ik nog ergens een Pc fannetje heb liggen want wil de sprietjes niet naar licht laten zoeken, ze hebben wel wat beters te doen.

 

Nr 2 is nu ook helemaal uitgekomen nu nog wachten op de rest:)

 

Gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben gestopt want het ontkiemen wilt maar niet lukken sta er echt wel van te kijken ondanks de spongepot en bacto... De eerste die uitgekomen was groeit vel minder hard als de 2e en de rest wilt maar niet ontkiemen, ook niet met watjes en heb nu niet meer genoeg zaad om heb er weinig vertrouwen nu meer in en mochten ze wel uitkomen dan heb ik weer teveel verschil.

 

Had al eerder gelezen dat Sanie's Kolossus zich wat moeilijker laat ontkiemen en dat meerdere mensen er al last van hebben gehad. Bij mij is de opkomst 2 uit 5 en de 1 ervan die is uitgekomen staat stil vergeleken met de ander.

 

Heb gisteravond nog 2 zaadjes direct in de ligchtmix gestopt waarvan de zaadhulsjes al iets open van waren en al een klein worteltje kwam maar die zijn ook nog niet uitgekomen dit is dag nr 7 of 8 al.

 

Heb sannieshop al een mailtje gedaan want zo lopen me voorbereidingen weer mis voor de volgende ronde die bijna klaar is.. Jammer maar helaas van he ontkiemen maar blijf geloven in de kwaliteit van Sannie ;)

 

Denk dat de ronde iets later zal beginnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het ontkiemen, ja ik heb er ook last van gehad. Naar mijn mening ligt het niet aan de zaden maar aan de spongepotjes. Op mijn eigen manier had ik binnen een paar dagen 100% opkomst. Goed dat je Sannie hebt gemaild, vindt dat hij er nu wel iets mee moet doen. Zaad is toch niet goedkoop en dit is niet echt goed voor zijn reputatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer van het ontkiemen, ja ik heb er ook last van gehad. Naar mijn mening ligt het niet aan de zaden maar aan de spongepotjes. Op mijn eigen manier had ik binnen een paar dagen 100% opkomst. Goed dat je Sannie hebt gemaild, vindt dat hij er nu wel iets mee moet doen. Zaad is toch niet goedkoop en dit is niet echt goed voor zijn reputatie.

 

 

Ik heb ook het idee dat het aan de spongepots liggen want vind ze zo massief en zeker niet luchtig. Naar mijn idee komen de wortels bijna niet of heel moeilijk door de spongepots heen!

Heb Sannie gemaild en hij is ook bereid om nieuwe zaadjes op te sturen:) Wel zo netjes kan ik tenminste kosteloos verder, heeft al genoeg tijd gekost....mja

 

Hij zei ook dat er kiem test was gedaan met het Kolossus en dat dat iig in orde was...

 

Hoop dat het niet aan mijn kant fout zit:)

 

Hou jullie op de hoogte want wil zeker wel verder met Kolossus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...