Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spafruit

9600W aan lampen, 256 stekken

Recommended Posts

Hiya,

 

Gezien dit de eerste keer is dat ik tempratuur afhankelijk laat afzuigen, heb ik een vraag over het filter.

De ruimte is ong 20-25m2 incl schuine muren, plafond hoogte is 260cm. Er komen 16 lampen a 600W te hangen en ik heb een 3250kuub afzuiger die automatish geregeld gaat worden. De omgevingstempratuur is rond de 21c. Totale oppervlakte is 75m2.

Het gehele hok zal een half jaar draaien, dus wat snellere verzadiging is niet erg.

 

Zit te twijfelen tussen:

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...n-lite-2500-m3/

http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttechniek-...-filter-2400m3/

 

 

Of zeggen jullie een zwaardere is echt noodzakelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur afhankelijke afzuiging? Een klimaatregelaartje bedoel je?

 

16 x 600 ;)

 

Let the sun shine!

 

Mij is altijd geleerd, wattage van de lamp + 10% = afzuiging.

9600x10%= 10560m3 afzuiging...

 

En jij denkt het met 1x 3250 af te kunnen? En je aanvoer lucht is 21 graden? Dus niet eens de koude buitenlucht van de winter gebruiken?

Ik ga dit topic even volgen :tu Misschien leer ik nog wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of zeggen jullie een zwaardere is echt noodzakelijk?

 

 

dat weet je toch zeker als je er 16 gaat hangen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

5000 is toch meer dan zat? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom?

 

Omdat het meer m3 zijn? Een hoog plafond?

 

Waarom in een tentje met 1x 600W minmaal 500m3 afzuiging en bij 16x600 5000m3?

 

Of hou jij 1x600W met een 350m3 mooi op temp? Met daarbij een aanvoer van 21 graden wel te verstaan.

 

bereken je afzuiger (wat mij betreft een kut calculator, maar goed :tu )

 

 

Edit: ik haat kleine afzuigers en ik hou van dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom? heeft hij het soms over de filter ipv de afzuiging :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch minimaal het dubbele nemen kwa afzuiging en filter.... als je de boel een beetje controleerbaar wil houden dan toch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom?

 

Omdat je in de praktijk tussen de 250 en 300m3 per 600watt lamp neemt. Je kan dan alsnog dimmen. (afhankelijk van de lokatie/zolder/kelder enz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gaan voor 2x afzuig van 3250 + 2 bijbehorende filters

en 1 inblaas van 3250

beetje afhankelijk van je ruimte , maar zo te horen is het een zoldertje

zou ik zoiezo wat ruim gaan zitten dan kan je flink terug dimmen ivm geluid

zou ook wat geluidsisolatie aanbrengen , en niet onder de dakpannen blazen want dan heb je geen sneeuw op dak van de winter

maar als je dat zelf al niet eens weet als je 16 lampen gaat hangen ben je bij voorbaat al een prutser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 16 lampen op een zoldertje ook al gepruts!

 

Maar volgens mij is is dit niet op een zoldertje hoor ;)

 

Waarom?

 

Omdat je in de praktijk tussen de 250 en 300m3 per 600watt lamp neemt. Je kan dan alsnog dimmen. (afhankelijk van de lokatie/zolder/kelder enz)

Dan leven wij in hele andere werelden :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal afhankelijk van de omgevingstemperatuur.. en de lucht die je aanzuigt. ik draai nu met 7x600 watt met 800m3 afzuiging(max 28 graden in de ruimte), maar wel met lucht direct van buiten. als ik lucht van een graad of 20 aanzuig zal ik een 3250 ophangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou gaan voor 2x afzuig van 3250 + 2 bijbehorende filters

en 1 inblaas van 3250

beetje afhankelijk van je ruimte , maar zo te horen is het een zoldertje

zou ik zoiezo wat ruim gaan zitten dan kan je flink terug dimmen ivm geluid

zou ook wat geluidsisolatie aanbrengen , en niet onder de dakpannen blazen want dan heb je geen sneeuw op dak van de winter

maar als je dat zelf al niet eens weet als je 16 lampen gaat hangen ben je bij voorbaat al een prutser

 

 

Hoor ik hier mijn naam, lol

 

allemaal afhankelijk van de omgevingstemperatuur.. en de lucht die je aanzuigt. ik draai nu met 7x600 watt met 800m3 afzuiging(max 28 graden in de ruimte), maar wel met lucht direct van buiten. als ik lucht van een graad of 20 aanzuig zal ik een 3250 ophangen.

 

 

En midden in de zomer dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ga je bezuinigen op afzuig.. gaat om 200/300 euro voor een dubbel afzuigcapiciteit, ok 500 incl filter. voor een oogst van 8 kilo niet zo'n grote kostenpost lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik snap je vraag niet?!

 

 

Je zegt met een 800m3 afzuiger te werken met 7 lampen, ik neem aan dat zomers de lucht die je aanzuigt ook rond de 20 graden is?

Dan is 800 toch te weinig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je snel gaat beginnen en je hebt al een 3250m3 afzuiger zal ik er nog 1000m3 bij hangen en 2000m3 inblazen,dus een filter van 3000m3 en een van 1000m3 :P je kan toch maar 3 keer draaien dus red je het daar makelijk mee probeer wel je inblaas lucht van buiten te pakken en niet van binnen met een temp van 21 graden dat is niks natuurlijk ;) aangezien het winter is en voorlopig nog GEEN ZOMER!!! zal je temp gewoon goed blijven.

 

succes! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
allemaal afhankelijk van de omgevingstemperatuur.. en de lucht die je aanzuigt. ik draai nu met 7x600 watt met 800m3 afzuiging(max 28 graden in de ruimte), maar wel met lucht direct van buiten. als ik lucht van een graad of 20 aanzuig zal ik een 3250 ophangen.

 

 

En midden in de zomer dan?

 

 

hierboven staat toch letterlijk dat bij een graad of 20 (midden zomer, snachts draaien) ik een afzuiger van 3250 zou ophangen, met 7 x 600 watt dus he.

 

dus 2x3250 zit je vrij goed.. of 1 x 6000 met 3 x 2000 kuub filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de winter 1 x 5000, in de zomer 2 x 5000.........

 

 

my 2 centjes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil in november tot april/mei draaien, temps zijn dan nog niet "zomers". Het is een woning op de 1ste etage en warmte is te regulieren door gewoon de verwarmingen uit te zetten in de woning (er word daar afgeblazen).

 

Indien ik de calc volg van http://www.hennepdesk.eu/home/hd-vent-calc dan zou ik als i kde verwarmingen op 18c laat met 2500 genoeg hebben, zet ik ze uit duikt het al naar 2000 toe.

 

Op hoelang gebruik zijn de meeste filters ingesteld? pak ik 2700m3 voor een half jaar lang moet dit afdoende zijn lijkt mij? :tu

 

 

EDIT: Tis een 3000m3 canlite geworden, mocht dit problemen opleveren dan laat ik het weten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van de tijd om jou advies te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je voorzichtig? Je komt niet echt kundig over namelijk... (maar kan ook aan mijn interpretatie liggen)

Beter klein leren en dan groeien ipv meteen met je kop tegen de muur lopen (met alle gevolgen/gevaren van dien).

 

Succes in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...