Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Iemand ervaring met Ferro voeding?

Recommended Posts

In de GS wordt mij elk keer Ferro aangeraden, ze zeggen dat het een simpel A+B voeding is en "iedereen" is tevreden over volgens hun.

 

Nou weet ik dat GS's de nijging hebben om alles mooi aan te praten voor de verkoop, maar heeft werklijk iemand ervaring hiermee?

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

"iedereen "tevreden...dan haak ik al af.

alles heeft namelijk voors en tegens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat de boer niet kent vreet ie niet mnr J?

 

Ferro is aangemaakt op jouw kraanwater na analyse dus beter is er niet :D

Je moet ook bij afname precies aangeven wat je wilt, voeding wordt op EC aangemaakt.

Lees eea eens door op hun website.

 

Willen ze je Ferro zonder analyse aansmeren begin dan maar hard te lachen wnat dan moeten ze van verkeerd besteld oid af :huh:

 

Maareh.. GHE en/of BAC moet je het toch mee redden?

 

Ferro is mede door wateranalyse een stuk hoger in prijs al heb je dan wel meteen genoeg voeding voor komende tijd (5ltr a&b, supplementen zoals wortelstimu, opgroei en PK booster gaan wel per ltr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de GS wordt mij elk keer Ferro aangeraden, ze zeggen dat het een simpel A+B voeding is en "iedereen" is tevreden over volgens hun.

 

Nou weet ik dat GS's de nijging hebben om alles mooi aan te praten voor de verkoop, maar heeft werklijk iemand ervaring hiermee?

 

 

groet

 

 

zie verslag green-lady :D ....ferro is de enige regio voeding :huh: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

thanks voor de duidelijkheid betreft Ferro.

Mijn GHE is op gegaan tijdens mijn Cheese ronde, maar dat was GHE organic en ik was niet zo tevreden met het eindresultaat. Misschien is GHE Flora series beter, maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

BAC is nog maar even aankijken hoe de huidige ronde zal verlopen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de FLoraNova serie en ik kan hem iedereen aanbevelen.

 

Ik weet dat Canna een lijn heeft voor het harde water van omgeving Rotterdam, Ferro voeding weet ik niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferro heeft regio voeding, zo ook voor Rotterdam.

Het verschil tussen canna en ferro is dat je bij ferro meer waar voor je geld krijgt want het is een stuk geconcentreerder.

 

Qua voeding allebei goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leuk en mooi bedacht enzo...als het waterleiding bedrijf besluit de ec en ph te veranderen ben ik de sjaak.Dan heb ik een dure kutoogst aan mijn lurven hangen,,,nee bedankt.

 

 

Als ik hydro ga neem ik wel ecmeter , phmeter , en een beproefde reguliere a+b

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed geinformeerd :P

 

Ferro:

Analyse voeding is de voeding gemaakt op de analyse van het uitgangswater (het water waar de voeding mee wordt aangemaakt).

Werk je met analyse voeding, dan werk je:

 

  • zonder tekorten van voedingselementen
  • zonder overschotten van voedingselementen
  • stabiele E.c. in het substraat
  • pH direct op optimale waarde in voedingsvat; bij bestelde E.c.
  • Geen problemen in het substraat

Analyse voeding is een product gemaakt door Ferro voor uw planten.

 

  • Analyse voeding is de meest professionele voeding op de markt
  • Werken met analyse voeding is werken zonder tekorten of overschotten
  • Werkt u met analyse voeding dan kunt u direct een hogere opbrengst verwachten

 

Ieder zijn ding maar Ferro afdoen als leuk bedacht en een "beproefd" hiermee vergelijken is zga onmogelijk want die beproefde is beste gemiddelde waar Ferro spot on is.

 

Er is maar 1 regio die veranderend water heeft en da's, eerder genoemd, Rotterdam (Rijnmond zo uit hoofd) : water uit de Maas wat een najil effect kent waardoor de EC verloopt en je voeding niet werkt (onbalans) en je daar rekening mee moet houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

 

Ik gebruik ferro a&b groei

en de bloei a&B

 

ben er zeer te sprken over en het doet goed zijn werk...me laatste ronden heb ik tot het laatst mooie groene planten gehad,met canna was dit niet zo(is mijn mening)

 

Maar al met al ik ben er zeer te sp[rken over.!

 

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

easy voeding is ook een zeer goede voeding en zeker niet duur...

 

maar daar hadden we het niet over he..

 

ferro is ook zeer goede voeding en hadig in gebruik.

 

ik zou dan voor ferro gaan.

 

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee ik ben overtuigd dat de analysevoeding goeie zaak is, dus ik ga het doen denk ik.

 

De GS zegt dat ik een speciale flesje bij hun kan ophalen, die moet ik thuis vullen en veervolgens sturen zij het op naar Ferro etc. Dat grapje al alleen kost 100 euro, vervolgens is alle voeding die je bij Ferro bestelt voor de normale prijs.

 

Op de site van Ferro wordt er gezegd dat de voeding wordt aangepast aan je water zodat je bij gewenste EC helemaal geen PH- zal moeten toevoegen. (de voeding wordt dus zo geconcentreerd dat hij op gewenste EC precies ph 5.8 wordt ofso) nou vraag ik me af hoeveel dat betreffende EC moet zijn? Is dat de max EC waar je naartoe streeft? (zoals 1.8 of 2.0 ofso)

 

Want ik ben nu bezig met haze, en zoveel ik weet heeft haze minder EC nodig op zijn toppunt dan bijv een indica..

Share this post


Link to post
Share on other sites

€ 100 vd water analyse?

Volgens mij licht je GS je op want ik weet niet beter dan dat dit max € 70 is :P

 

Neem eens contact op met Ferro zelf, je bent niet de 1e die zich met een vraag omtrent EC waarde bij hun meldt en ze zijn graag bereidt je alles uit te leggen (ik kreeg toen veel info na wat vragen in mail).

 

Met bestellen vd voeding wel dilemma: ben je haze kweker of een indica... je besteld wel 5ltr A&B nl. dus ff goed over nadenken of je dat ene rondje haze naast je reguliere indica/hybride rondjes wel op Ferro moet gaan draaien en dus op die EC laat aanmaken , kost aardig wat geld en boel voeding over anders :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou sorry hoor,

 

100,00 70,00"€? voor een analyse?

ik gaf het en het werd gereged voor niks>!

 

begrijp niet waarom je moet betalen.!

 

zal ik sowieso niet doen!

 

*kan er ook aan liggen dat ik een vaste klant ben:P?

Maybe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je water waardes.

 

Maar dat is ook een vreemd fenomeen,heb ik gemerkt als je nou je vat aanmaakt met ej voeding doe ik altijd een dag van te voren om het goed met elkaar te laten mengen zeg maar..echter je hebt ook een verwarmer erin,bij mijn zijn de waarde's dan echt weer anders.!

Moet wel zeggen heb nu nog steeds geen ph- gebruikt en de planten blijven mooi en goed opnemen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...