Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Babaarsje

Eerste Kweek 40x Silver Haze Onder Gavita 1000Watt en 600Watt

Recommended Posts

ruimte 3.0 meter lang, 1.0 meter breed

- 1x gavita 1000w

- 1x gavita 600w

- 1x Softbox 2000m3 MDF

- 1x Phresh Filter 2000m3

- 1x Sonoconnect

- 1x Cli-Mate Fan Controller Standaard model met externe sensor

- 1x Relais schakel kast

- Aanzuigen doe ik passief via een slang die zit bevestigd met een flens op een luchtrooster die van buiten lucht aanzuigt

Software:

- aarde gold label light mix

- solid A & B

- roots

- MG

- PK

 

Dit is mijn eerste kweek en wil ik graag met jullie delen.

 

De Stekken Staan nu 4 Dagen op 18/6

 

Heb alleen het gevoel dat ze er niet echt goed bij staan.

 

Ik heb de potten ingewaterd volgens schema van Goldlabel Light Mix

 

Heb Dinsdagmiddag elke plant ongeveer 100 milliliter voeding gegeven volgens het schema.

 

Vandaag zaterdag heb ik ze weer thee gegeven,het is voor mij nog allemaal even aanvoelen hoe en wat hier onder wat fotos.

 

 

Foto Stek 4 Dagen 18/6

gallery_35078_14766_1689235.jpg

 

Foto Temperatuurmeter en LV

gallery_35078_14766_500449.jpg

 

gallery_35078_14766_696258.jpg

 

gallery_35078_14766_575715.jpg

 

 

De temp is gemiddeld 25,1 graden met een lamp aan gavita 1000watt staat nu op 660

 

Wanneer vinden jullie dat ik de 2e lamp aan kan zetten ?

 

Dinsdag wil ik op 12/12 gaan is dat een goed idee??

 

 

Greetz

BBaarsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is je eerste kweekje,dat betekent dat het ook nieuwe aarde is.

als je kweekt met nieuwe aarde hoef je er zoiezo de eerste 2 weken

geen voeding bij te gooien.(de aarde is al voorbemest)

hooguit wat roots meer moet je echt niet doen :P

 

 

veel succes deze ronde!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

potten mag je wel wat beter vullen, en idd @ pietje.

 

 

veel succes met je 1e kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik nou de enige die vindt dat ze te droog staan?

 

 

En tmz is ook weer te bekennen zoals altijd met stekken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je ronde :P

 

zien er idd wel beetje droog uit op het eerste zicht en ga niets zeggen om je potten verder aan te vullen is bij mij ook het geval niet wegens aarde te kort :wub: moet dringend naar de GS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik nou de enige die vindt dat ze te droog staan?

 

 

En tmz is ook weer te bekennen zoals altijd met stekken!

 

 

Waar hebje het in vredesnaam over.?!

 

 

-----------------------------------------------------------

 

YO

 

Sucses met je ronde,waarom heb je zo weinig aarde in je potten gedaan?

Ik zal ze zelf eerst ff laten groeien laat je ze nog een dag of wat staan...

 

CHeers!

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook te droog, heb er zelf last van gehad en hier gepost, effe de post opzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pietje wiet Bedankt voor je tip zal vanaf morgen alleen water geven

 

@ Jeice nu ik het zo bekijk helemaal met je eens zal het aanpassen heb gelukkig nog veel zakken op voorraad :wub:

 

@ Fakkeltje Ik heb even de stekken onderzocht maar aan plaatjes te zien op Google komen die symptomen niet voor op mijn stekken ik zal er streng op blijven letten.

 

@ kwikikweek :P Op naar de growshop ik ga het meteen aanpassen

 

@ Bubble cheese, haha ja waarom weet ik ook niet het leek me wel goed maar ga het meteen aanpassen. Ik wou ze dinsdag op 12/12 zetten maar ik zal nog even aanzien hoe ze de komende dagen ontwikkelen.

 

@ mrweed zal even opzoeken hoeveel water geef je een stek gemiddeld dan

 

zou het handig zijn om de stekken preventief in te spuiten met Plant Vitality plus

 

 

Zo u zo bedankt voor jullie reacties

 

Bbaarsje

Edited by Babaarsje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
als je kweekt met nieuwe aarde hoef je er zoiezo de eerste 2 weken

geen voeding bij te gooien.(de aarde is al voorbemest)

Voor 1 week voorbemest, tis een light mix & een theetje op basis van wormenmest met melasse ongezwaveld kan altijd. :P

 

Namaste :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met een tensio gebeurt het, heb nu een Amnees staan die perse 2.5ltr wil, geef ik 2ltr dan dag erna van dat blad wat een dag of 3 duurt (met watergeven goed op peil) voordat het weer bij trekt.

 

Die bitch van mij heeft eind week 1 bloei al 2cm uit de Blumat buis weten te slurpen, het was even flink raak qua waterbehoefte nadat ze onder HPS stonden en op 600W gingen desondanks zwaar inwateren potten en bijhouden, de omschakeling bloei hakte er flink in waardoor ze even te droog heeft gestaan en meteen ben ik 4dgn bezig om dat wer te corrigeren, nu strak blad bij lampen aangaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat hier het leegtrekken van de plug door onvoldoende inwateren van medium gespeeld heeft waardoor mindere start en verdampingsproblemen.

Zelf ook nog niet zo lang geleden mogen ervaren: stekplug al niet te vochtig meer en dan in verse pot met aarde de ook niet helemaal lekker vochtig was waardoor de stek echt op half zeven hing in no time en ik met boterhamzakjes ed id weer ben geweest om het te redden wat deels lukte en toen ben ik op zoek gegaan wat het nou kon zijn en kwam uit bij iets wat ik dus zelf ook nog niet wist en de oplossing is simpel: stekplug ff dompelen voordat je poot, komt het altijd goed.

 

Klimaat zo stabiel mogelijk houden en nog niet voedden als ze er net in staan, pas als er voldoende nieuwe uitgroei begint bij gaan voedden met een lichte dosering om te zien hoe dat uitpakt, ook op een lightmix is dat het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Babaarsje

Leuk dat je ook een verslag bijhoud, ga je volgen.

En je vraag over Plant Vitality plus, heb het zelf ook gebruikt tot de eerste toppjes zichtbaar werden.

Dus week 3 ben ik er mee gestopt. En hoor van sommige kwekers dat ze eigenlijk helemaal geen last van spint meer hadden na gebruik van Plant Vitality plus.

 

BAC Bio Plant Vitality Plus is een biologisch afbreekbaar, niet giftig produkt en heeft geen negatieve uitwerking op plant of medium. Het kan ook ingezet worden ter voorkoming van stress bij planten.

Plant Vitality Plus kan in alle stadia toegepast worden.

 

Preventieve en curatieve werking tegen spint.

Preventief zeer goed werkzaam op stekmateriaal, om zo spintvrij te blijven.

Ook zorgt dit product voor een stress bestendiger plant.

Geen beschermende kleding nodig, omdat dit product niet giftig is.

 

Gebruiksaanwijzing:

 

Goed schudden voor gebruik

Bladeren goed van onder en boven bespuiten

Ook het medium (aarde / cocos) behandelen, bespuiten

Eventueel na 5 dagen behandeling herhalen

 

Grtz T-H-Z

Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor jullie reacties

 

Is het nog mogelijk om de stek even eruit te trekken om meer aarde in de potten te doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat hier het leegtrekken van de plug door onvoldoende inwateren van medium gespeeld heeft waardoor mindere start en verdampingsproblemen.

Zelf ook nog niet zo lang geleden mogen ervaren: stekplug al niet te vochtig meer en dan in verse pot met aarde de ook niet helemaal lekker vochtig was waardoor de stek echt op half zeven hing in no time en ik met boterhamzakjes ed id weer ben geweest om het te redden wat deels lukte en toen ben ik op zoek gegaan wat het nou kon zijn en kwam uit bij iets wat ik dus zelf ook nog niet wist en de oplossing is simpel: stekplug ff dompelen voordat je poot, komt het altijd goed.

 

Klimaat zo stabiel mogelijk houden en nog niet voedden als ze er net in staan, pas als er voldoende nieuwe uitgroei begint bij gaan voedden met een lichte dosering om te zien hoe dat uitpakt, ook op een lightmix is dat het geval.

Duidelijk gelukkig is het bij jou goed gekomen hopen dat het bij mij ook gebeurt. Als ik de stek er even uit haal kan ik ook meteen meer aarde in de potten doen

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk het niet, je kan proberen als je stekken net beginnen te bloeien hebben ze wel voldoende kluit dat de wortels de aarde vasthouden. Je kan ze dan op de kop eruit schudden met volledige kluit (voorzichtig) en proberen een laagje onderin de pot te doen en de kluit terug te zetten. Wortels groeien altijd wel als er ruimte is. Alleen doen als je zeker weet dat de grond goed doorworteld is en je wortels niet kapot uiteen vallen omdat je ze eruit haalt maar daar kom je bij de eerste plant al achter als je dit doet.

 

Ik zou het gewoon zo laten nu!

 

De volgende keer de pot goed vullen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem eens een foto met licht uit.

Dan is het beter te zien hoe ze der bij staan.

 

Ik zou buiten je normale water gift,een half litertje om de dag op de boven laag gieten(nat maken)

Dit heeft geen invloed op de waterhuishouding rond de wortels,het geeft de aarde geen kans droog komen te staan en de wortels komen ook hoger in de pot.

Als het gewas de potten bedekt stop je daar uiteraard mee :P

 

Als je dat doet kan die mistmakendelampekappebevuiler der uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo!!!! Growers :P

 

Hier even een kleine update.

 

Vandaag dinsdag 9 oktober zitten we op dag 7 18/6

 

Heb het gevoel dat de meiden zich beter ontwikkelen dan de afgelopen foto update,

2 dagen gelden heb ik de meiden water gegeven met wat wortelstimulatie

 

en heb de meiden vandaag volgens het schema voeding gegeven omdat ik nog even moet aanvoelen hoe ik kan switchen met voeden

Luchtvochtigheid is rond de 75 .

 

Gemiddelde temperatuur is nog steeds rond de 25 graden met een lamp aan. Heb de lamp vandaag iets laten zakken naar 80 centimeter en de wattage op 750watt gezet.

 

Ik heb ook even wat foto's gemaakt met de lamp uit.

 

gallery_35078_14766_1537156.jpg

 

gallery_35078_14766_3069045.jpg

 

gallery_35078_14766_2377596.jpg

 

 

De stekjes hangen al veel minder slap dan de vorige keer.

 

Wanneer zou ik de 2de lamp aankunnen zetten??

 

Mochten jullie iets verkeerds zien laat het me aub weten want wil graag leren van me fouten

 

 

BBaarsje

Edited by Babaarsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2de lamp kan wel aan hoor en je kan met een paar dagen ook wel op 12/12 , anders word het bomvol, hij groeit ook nog eens een weekie of 3 door . :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Growers,

 

 

Vandaag zitten we in begin 2de week 12/12

 

Lamp 1 Gavita Staat nu op 1000Watt

Lamp 2 Gavita Standaard 600Watt

 

Gemiddelde temperatuur is 28.2 alleen vandaag liep het op naar 30.9 vanwege de warme dag.

 

Ze krijgen voeding volgens schema

 

PH 6.2

EC 1.1

LV 51%

Heb de planten ook goed gecontroleerd op nare beestjes of ziektes maar gelukkig niet gevonden :lol: B) Maar ben nog altijd zeer scherp

 

Ik moet wel zeggen dat water geven met de gietlans toch wel moeilijk gaat nu het zo voller word.

 

gallery_35078_14766_2513585.jpg

 

gallery_35078_14766_361595.jpg

 

gallery_35078_14766_286342.jpg

 

Volgende keer schiet ik wat foto's met het licht uit

 

 

 

Groetjes

 

BaBaarsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gezond uit!

Maar ik ben bang voor overkill en daarmee mis je diepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...