Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr Dog

>12uur licht, meer gewicht?

Recommended Posts

Ik ben al een paar maanden aan het experimenteren met langer licht.

Geef nu 13,5uur licht en 10,5 donker.

Ik kan nog geen eindgewicht bepalen maar het lijkt erop dat ik een week extra nodig heb voordat alles oogstbaar is.

Double Fun (reg. zaad) normaal 10weken nu wsl 11wk.

 

Wie heeft ervaringen of weet bronnen op het internet waarin dit soort dingen gedaan/getest zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google es: 'planet ito'

 

5 'kweekdagen' in een week met 12 uur donker. Leuk voor autoflowers ofzo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ik had dit nog niet gevonden.

Als ik het goed begrijp, is het effect een langere duur tot oogsten maar wel met meer gewicht.

Erg intressant, ik moet eens bedenken wat ik hier mee kan en zal eens proberen contact met hem te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ooit voor de grap eens geprobeerd met een micro setupje. Werkt niet lekker met reguliere strains omdat de kans bestaat dat ze gaan re-veggen na 2 weken. De balans is gewoon zoek.

 

Voor de lamme mensen:

 

Day 1 - Sunday, 6:00am til Monday, 3:36am

Day 2 - Monday, 3:36pm til Tuesday, 1:12pm

Day 3 - Wednesday, 1:12am til Wednesday, 10:48pm

Day 4 - Thursday, 10:48am til Friday 8:24am

Day 5 - Friday, 8:24pm til Saturday 6:00pm

 

Dus de zon schijnt 21 uur en 36 minuten en gaat dan 12 uur 'onder', zo krijg je 5 'dagen' in een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ging het dus niet goed, en gingen ze reveggen? Waarom denk je dat dit niet met reguliere strains kan?

 

Ik vind jammer genoeg ook geen verdere ervaring dan die van hem, en die is al wel heel erg beperkt.

Kennelijk heeft niemand de moeite genomen om dit eens verder goed te testen.

Wat overigens ook geldt voor wat ik zelf aan het doen ben.

Beetje vreemd eigenlijk want je timer een uurtje verzetten is echt heel simpel.

 

Maar goed, wie weet wat er nog te vinden is en wie er nog reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden. Ik heb deze nog niet geprobeerd. Wel andersom: 10 licht / 14 donker. Dat deed ik omdat ze niet te hoog mochten worden, en vergat vervolgens de klok terug te zetten. Daardoor hebben ze de hele bloei in te kort licht gestaan. Wat ik mij herinner was dat de bloemen uiteindelijk een klein beetje groter waren, maar de wiet leek zwakker. Helaas was er toen nog geen cannalytics test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik heb het langer dan 6 weken vol gehouden en op een gegeven moment komt er een soort stilstand en dan zie je tekenen van re-veg, lijkt mij een duidelijk teken dat 'de theorie' niet correct is. Ik zou zeggen, google ook eens: 'Circadian rhythm'.

 

Ik denk dus dat een autoflower het wel leuk zal vinden. Beetje meer rust, toch lange dagen maken. Misschien dat je die wel voor de gek kan houden als je vanaf geboorte op Ito gaat en zo de bloei kan rekken met 4 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan snap ik je.

Op 13.5uur dag blijft DF wel gewoon in de bloei. Ik zal komend jaar een paar rondes continue moeten draaien, want ook deze was niet helemaal representatief, de planten zijn getopt en hebben 2-4 hoofdtoppen, terwijl het de bedoeling was niet te toppen en met relatief veel planten per meter te werken, door een fout bij het kiemen was het aantal planten hiervoor te laag.

Ook is er storing geweest bij enkele lampen dus iets minder licht. Eerst maar eens kijken waar ik straks na het drogen op kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zet ik tussen moeder planten op 20/4 57 gram per adh47 na 90 dagen totaal (zaad tot klaar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel planten staan er dan per m2 en hoeveel licht per m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het viekantewiel komt er wel :P

 

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie ff de meerwaarde niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het rare experimenten. Het gooit het natuurlijke bioritme door elkaar en dat kan niet goed zijn. Mensen in Scandinavie hebben al last van te weinig licht in de winter dus ik ga het niet eens op mjn planten uit proberen.

 

Heb geen wetenschappelijk bewijs maar ik geloof niet dat het in je voordeel werkt. Plant is gebouwd voor een 24uurs ritme.

 

Edit: ruderalis soorten even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken zat mensen die op 13 uur licht draaien en 11 uur donker.

De meerwaarde daarvan is dat je sneller op '12/12' kan draaien, het gewas staat vegetatiever en groeit iets langer door iets waar rekening gehouden mee moet worden.

Maar daarvoor krijg je wel zn plus minus 55 uur extra licht voor terug.

 

Als je je gewas goed kunt beinvloeden kan je er een hoger rendement door halen.

Licht is gewicht simpel gezegd....

 

Maar het is een niet veelvoorkomende teeltstrategie maar wordt wel degelijk toegepast op de reguliere soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer genoeg ken ik ze niet , de 13 uurs kwekers :P Leuk discussie materiaal met een joint erbij.

 

Ik weet wel dat een hoop soorten met minder dan 12 uur donker ook gewoon de bloei in schieten maar daar stop mijn kennis eigenlijk. Aangezien ik kleine boer ben is het voor mij niet rendable genoeg om er mee te experimenteren en mijn kennis over licht en spectrum etc zijn ook niet genoeg.

Zomaar in het wilde weg testen werkt niet en zou je eigenlijk in een goed gecontroleerde omgeving moeten doen (en die heb ik ook al niet lol.)

 

Maar er zullen ongetwijfelt hybride soorten zijn die er goed op reageren maar in hoeverre staat die hybride nog bij zijn originele voorouder ? En ga maar uitzoeken welke soorten je moet hebben, te veel werk voor me <_<_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam dit tegen, Op p22 staat een artikel over chrysanten, er is vast nog meer onderzoek gedaan, ik zal deze dagen eens wat uitgebreider gaan zoeken.

 

Er lijken dus nu 3 mogelijkheden om meer uit de bloeiperiode te halen.

Een langere daglengte binnen de 24uurs cyclus.

Een langere daglengte bij een nacht van 12uur en een cyclus langer dan 24uur.

Door met andere lichtkleuren te gaan werken, waardoor de plant het licht niet als daglicht beschouwt maar dus wel groeit.

 

Het laaste lijkt ook wel intressant, mogelijk kun je straks na 12uur SON-T nog een paar uur aanvullend belichten met plasma, led, tl of andere lampen met een bepaald spectrum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Dane bloeit.... ook bij 16 uur per dag....

 

maar wie wil die nou binnen bloeien...als die buiten zo groot wordt....

 

en als er gruwelijk vette 9.5 week Amnees bestaat <_< of een dikke vette S5...op 12-12 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ UG

Mijn planten zijn Double Fun, 25/75 sativa/indica en hebben niet de problemen zoals jij ze laat zien.

De planten zijn gewoon goed en reveggen niet.

Ik vond je eerste reply al kort door de bocht, zou je dat wat beter kunnen toelichten zoals je dan wel deed met het voorbeeld in je tweede reply.

Neem even de moeite om het onderzoek van de chrysanten door te nemen en zie dat daar wel behoorlijk meer gewicht wordt behaald. Hopelijk wil je juist even buiten de standaard aannames mee denken en eens kijken of er mogelijkheden zouden zijn welke tot op heden nog niet echt onderzocht zijn.

 

 

@ Carpe

Het is alleen maar intressant om langer te kweken als het zoveel toeneemt dat dit is rond te rekenen.

als je ipv van 10 naar 13 weken gaat moet je meer als 25% gewicht hebben om per jaar op hetzelfde uit te komen.

Als je de stroomkosten, het werk en de kosten van de planten dan ook nog eens goed doorrekent is het maar net hoe je onder de streep uit komt.

 

Groeten Dog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel planten staan er dan per m2 en hoeveel licht per m2?

In dit geval 1 in een 11 liter pot onder 500 watt

Als ik me ruimtenvol zet 1,2 m² passen er 16 11 liters onder de 500 wat

 

Ndb*ierdbei al op 18 uur Carpe 19,5 zie je eerste haren na 3 weken na zaaien

 

Maar als je niet doorafbouwd gaan ze netzogoed weer revegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 16 x 57gram / 500watt/1,2m2 / 90dagen

 

Dat zou dan 912 gram zijn....

:P

Als je dat kan redden is dat dus gruwelijk veel. Of zit er ergens een fout in deze redenering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had haar staan omte proberen

1adh47 onder 2 250 wat lampen 1 bloei en De andere was groei

 

Ja het is gruwelijk veel en ik weet niet of ik het opniew kan doen en ben niet 100% zeker of de 14 dagen die ik heb heb laten drogen genoeg was (nog een beetje lastig te kruimelen )

 

Maar ik denk dat het te maken heeft gehad met het mensel van de kleur spectrums

 

Enne kant had ik widdows staan andere kant adh47'

 

Kwa voeding niet veel speciaals vanaf dag 1 bac groei n bacto om de 7 dagen dus 1 keer per week en toen de bloei kwam opzetten over naar bac bloei als normaal zeg maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in die redenering zit een fout want op het moment dat je er 16 op een meter hebt komt het vrij snel vol te staan en krijg je nooit al het licht zo mooi op die 16 planten als op die ene plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon is de beste lichtbron die er is en de rest is namaak. :P

Wanneer wiet gewoon legaal geteelt kan worden dan kost het niet veel meer en zijn alle binnenkwekers duur bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmo heeft idd gelijk bij deze werden de 4 zij toppen al ong 9 gram each (bierfles formaat)

 

Als ik besluit me oude hok toch weer ingebruik te nemen zal ik wel eens een test doen

Voorlopig heeft een agent er voor gezorgd dat alle apertuur uit dat hok is vernietigd

Dus blijf ik nog even bij me tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...