Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PimdeDJ

LED 312Watt 7kleurtjes // 1x White Widow & 1x Cheese

Recommended Posts

De groei zit erin , pim! De mooiere bladeren moeten nog komen, zie ze al komen trouwens.

Valt mij op ook bij mij dat de plantjes niet erg strekken onder de leds, ook niet op 50 cm hoogte, maar denk dat je qua lichtintensiteit, en spreiding stuk lager kan, voor de warmte hoef je t niet te laten, he/

Hoe is die warmte boven je plantjes??, onder de lampen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Groei zit er zeker in!

LED nog lager? Wat verklaard dat gekrul dan? of moet ik mij daar niks van aantrekken? voor de warmte hoef ik het zeker niet te laten, Temp onder planten 26 en boven planten bij 30cm hoogte 27,2.

Bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee pim, hoeft niet hoger, bedoel ik , denk echt 40 cm goed is, als de planten echt gaan groeien dan gaat je lamp uiteraard mee omhoog, en heb je een betere spreiding, maar op je toppen wil je best wat meer lichtintensiteit, dan denk ik dat je met 30 erboven mooi zit.Zal nog even duren! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo PimdeDJ,,

 

zou je willen regaren op een post de ADDREPLY button willen gebruiken. Anders kopieer je elke keer het bovenstaande bericht, en dat is niet nodig en maakt het wat rommelig.

 

Wat betretf de hoogte, als de bladeren beter eruit zien met de hoogte die je nu hebt zou ik hem niet omlaag doen.

Ik weet het zelf niet, maar er is een lid hier die erg overtuigd is van een behoorlijke hoogte van een LEDlamp.

 

klik

 

lees en oordeel zelf, als je het allemaal nog niet had gelezen uiteraard. :P

Jammer genoeg levert een LED-discussie meestal niet de prettigste reacties op, maar kijk maar wat je ermee doet.

 

Heb je de spaarlampen ook op de zelfde hoogte ernaast hangen? Als dat zo is, denk ik wel dat deze niet echt wat bijdragen aan het licht.

 

Ik zou ook lekker een tijdje voorgroeien, en met buigen en eventueel knakken een vol maar niet te hoog plantje zien te krijgen.

 

Succes verder,

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooie uitleg van kweekfreek. Dank dj broertje! :rofl

 

Ja, het valt idd niet mee , om goede info over ledkweken te vinden, het topic hier, "LED , EEN HYPE???", dateert alweer uit 2009, met de conclusies, dat led wel de toekomst(mogelijk ) is, maar het is noglang niet zover. Wel gaan de ontwikkelingen ontzettend hard!

 

Ik ben er ook net mee begonnen, en ga er hier ook wat mee doen, op het forum! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJbroertje Excuses voor al het Qoute'n :-) , zal niet meer gebeuren.

@groenefingers het is inderdaad een wat verouderd artikel, toch staan er erg interessante dingen in!

 

Ik wil mijn planten gaan scroggen, ik vond hier een mooi artikel over hoe ik dit ga aanpakken, Hier .

Mijn idee is dus ongeveer een week voor het einde van de 18/6 periode, het net vlak boven de plantjes te hangen en ze zijwaarts te laten groeien, ook zal ik hier toppen.

Goed idee???

 

Foto's komen morgen weer!

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 16-oktober 2012

gallery_14684_14718_319371.png

gallery_14684_14718_1621911.jpg

gallery_14684_14718_1337994.jpg

gallery_14684_14718_933217.jpg

gallery_14684_14718_1321759.jpg

 

Zoals jullie zien zijn de internodes erg klein, denk niet dit verder een probleem is?

verder gaat alles goed :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er mooi bij pim!

Ja laat ze nog maar een week op 18/6 staan, denk ik, zie al mooie zijscheuttjes komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@willie72 Leuk dat je benieuwd bent naar een update! dat is altijd een goede motivatieboost :-) Wilde het vandaag gaan doen, dus bij deze!, Bedankt voor je reactie :lol:.

 

Plantjes staan er goed bij, ook een Scrogg net geïnstalleerd. Wat vinden jullie ervan?

Ook valt me op dat ze erg laag blijven haha! Foto van Temp en LV is snachts.

 

Veel kijk plezier!

 

Opmerkingen en Tips zijn gewaardeerd!

gallery_14684_14718_2349799.jpg

gallery_14684_14718_1748789.jpg

gallery_14684_14718_680734.jpg

gallery_14684_14718_1928311.jpg

gallery_14684_14718_510735.jpg

gallery_14684_14718_1686242.jpg

gallery_14684_14718_1318243.jpg

gallery_14684_14718_534387.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je scrognet kan een stuk lager lijkt me

verder ziet het er netjes uit :lol:

 

ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou pim , super, plantjes staan duidelijk te genieten. Ja zou ook het scrognet maar even mee wachten op de zijscheuten en hoogte groei, je hebt nog niet getopt he?, dat zou je wel al kunnen doen met de hoofdscheut.

Gaat echt lekker zo! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er gezond uit :lol:

Heb je het netje al lager gehangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het Srog net lager hangen zal ik nog wel voor kiezen, eerst kijk ik hoe snel ze gaan groeien straks(hoogte).

Heb nog niet getopt, is het niet handiger om te wachten op wat meer internodes?

Bedankt voor alle reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal top je... bij de 4e of 5e internode

maar als je je plant te klein vind kan je het ook bij de 7e doen .

 

wat je zelf wil

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er wel mooi uit

bijna pot gevuld in de breedte

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pim, Dat gaat lekkerrr... daar!

Gek he , die hoogte, je wilt ze wel omhoog trekken! :D

 

Ik weet niet of iemand meer weet van de white widow, hoe die geschikt is voor toppen? , da,s best een goede vraag! Dacht vanwel!

Elk geval volgens mij kun je daar wel al aan beginnen, met in het achterhoofd je hok meer te vullen, en wat langere voorgroei! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenefingers, ja haha inderdaad! Kon dat maar!

Ga ze morgen toppen.

 

Begin toch last te krijgen van geur, en dat nu al.. Haha.

Dus wil ik nog gaan kopen:

-koolstoffilter

-afzuiger

-en dan ook verwarming.

 

Omdat mijn hok echt heel klein is en ik ook zo min mogelijk geluid wil hebben is dit nog best een lastige.

Iemand suggesties of creative idee'n!?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kwikikweek bedankt voor de tip, neem hem serieus in overweging.

 

Qua geluid, kan ik dan beter een zelfbouw slakhuis kopen of een buisventilator?!

Ook wil ik er dus een dimmer op gaan zetten, kan dit ook bij een slakhuis, wel toch?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jee, planten zien er top uit en dan nogwel met LED :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...