Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PimdeDJ

LED 312Watt 7kleurtjes // 1x White Widow & 1x Cheese

Recommended Posts

ik zou toch lekker die 3 plantjes die je hebt er in zetten

kan je mooi kijken hoe die reageren en,

om evt je temperatuur en lv met plantjes in te leren kennen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat voor 479 te koop zie ik ergens, zelfde prijs als 3000Watt HPS..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooooo,

Vandaag lekker zitten potten, begin met 2 12L potten, (kan ik altijd nog 1,2 of 3 van mijn grotere planten er bij zetten.)

Bodem Hydrokorrels:

gallery_14684_14718_119291.jpg

Ook gebruik gemaakt van Perliet:

gallery_14684_14718_609905.jpg

En klaar.

 

Heb voor de LV wat Hydrakorrels in een bak met water gedaan.

gallery_14684_14718_462384.jpg

 

M'n zaadjes liggen te ontkiemen en nu is het afwachten, de Temp en LV is prima voor elkaar, probeer de LV nog richting de 70 80 te krijgen voor de eerste weken.

Mijn idee was om gewoon vanaf het begin te beginnen met water te geven met PH 6, maar iemand vertelde mij dat je de eerste weken wat hoger kan zitten? dus dat is nog even kijken.

 

Morgen ontvang ik:

 

1 liter CocoMax A (basis groeivoeding)

1 liter CocoMax B (basis groeivoeding)

250 ml ATA-XL

100ml ATA PK13-14

100ml ATAZYME (enzymen)

100ML ATA ROOTFAST (wortelstimulator)

ATA COCO kweekschema

ben hier erg benieuwd naar...

En ook natuurlijk de Co2 Tabletten!

 

Bedankt voor het lezen weer!!!

 

Opmerkingen en Tips waardeer ik zeer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi tentje wat kost zo'n led lamp nu al ik vragen mag?

 

Toch wel bijna 500 euries voor n lamp...

Zie hier

jaw-dropping.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

500euro ....die lamp heb je niet snel terug verdient :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan heb je wel een ONS-knaller Doc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nevelen met de plantenspuit, naast je normale watergift,brengt de lv ook omhoog, alleen in de groeifase, en begin periode bloei, later niet meer want de bloemen zijn daar weer niet gek op.

Gaat lekker zo pim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piitig aan de prijs je lamp , welke ratio heeft je lamp en welk spectrum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piitig aan de prijs je lamp , welke ratio heeft je lamp en welk spectrum?

 

Dit is alle info die ik heb over de lamp:

Vermogen: 312 watt (104 x 3 watt)

PPFD: 988 µmol/m2.s

Levensduur Leds: 50.000 uur

Afmetingen: 400x212x62 mm

Input voltage: AC 86-265 V

Kleur(en): Rood / Blauw / 7 color

Golflengtes Leds: 630nm, 660nm, 440nm, 470nm, 610nm-620nm, UV, IR

Voor de directe link hier

 

Wat nevelen met de plantenspuit, naast je normale watergift,brengt de lv ook omhoog, alleen in de groeifase, en begin periode bloei, later niet meer want de bloemen zijn daar weer niet gek op.

Gaat lekker zo pim.

 

Ja!, bedankt voor de tip! heb net maar even een nevel spuitbus gekocht voor een paar euro. werkt perfect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n zaadjes liggen nu tussen de watten, met een Temp van 25 graden en een LV van 55 procent. (in Spa blauw natuurlijk)

Zodra het worteltje +- 5mm is zal ik hem meteen potten in de 12L bakken.

Heb beide spaarlampen (Cool white & Warm white) opgehangen, voor de sfeer, warmte en misschien wel meer :P .

 

Hoogte van de lampen:

Spaarlampen: 40cm

Led rechts 55cm en links 65. (ik hang hem schuin omdat de spaarlampen dan ook een kans krijgen.)

Is dit alleen niet van invloed op de planten? aangezien de rechter pot meer LED krijgt en de linker meer spaarlamp? of loopt dat wel los?

gallery_14684_14718_28431.jpg

Ben erg benieuwd hoelang het duurt voordat mijn plantjes van m'n LED kunnen gaan genieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou de led in het midden hangt.. en de 2 andere lampjes links en rechts van je led ?

of voor en achterje led paneel ?

.. net hoe je het bekijkt :P

krijg je dan niet een mooier licht beeld ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je nou de led in het midden hangt.. en de 2 andere lampjes links en rechts van je led ?

of voor en achterje led paneel ?

.. net hoe je het bekijkt :P

krijg je dan niet een mooier licht beeld ?

 

Ja daar heb ik ook over na zitten denken alleen aangezien die 2 lampen verschillend zijn in kleur, (2700k en 6500k) dacht ik dat ik ze juist beter bij elkaar kon hangen omdat anders 1 plant meer bloei krijg bij de bloei en de ander meer groei bij de groei. (<- hoop dat die zin te begrijpen is)

 

*Edit*

 

Denk toch dat je gelijk hebt, aangezien het LED vele malen sterker is dan die spaarlampen is het het belangrijkst dat die in ieder geval goed verdeeld is..

gallery_14684_14718_64645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14684_14718_118420.jpg

gallery_14684_14718_1880253.jpg

Vandaag m'n zaadjes in de 12L potten gestopt.

paar vragen:

 

-Ik kan de LV sturen tussen de 50 en 80%, hoe zal ik dit aanpakken? eerste weken 70 en dan afbouwen naar 40?

-Ik wil de lamp zo laag mogelijk hangen om strekken te voorkomen, hoe merk ik dat ik hem te laag hang?

-De spaarlampen, kan ik die zo laag mogelijk hangen als ik wil? of geldt dit net als het led.?

-Wanneer kan ik beginnen met Wortelstimulator?

 

In afwachting en bedankt! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha pim, bart hier, lees net je vragen.

Met die vraag van de ideale lv, kan ik je niet zoveel van vertellen.

Wat de hoogte van je led beterft en je spaarlampen , een aantal opmerkingen:

De spaarlampen zou je in principe helemaal niet nodig hebben extra bij de led volgens de fabrikant! Maar goed !, doe t zelf ook, met o.a de idee van wat extra omgevingswarmte; en in de eerste plaats zicht op de plantjes, ook groen!

t is ook het idee van kiemen onder tl licht , he, dan zet je t licht erbovenop. Check wel even de hitteafgifte, neem geen risico!

Bij de HPS, is 40 centimeter voor de meeste kwekers, de ideale hoogte gebleken, lamp is natuurlijk stukken heter dan de led, en ongewenste verdamping in de bladren wil je ook niet. Bij de led zal je echt stukken lager kunnen wat de hitte beterft, daarentegen als de planten groter zijn zal je de lichtkegel ruimer wensen, en ga je dus vanzelf weer de hoogte in. Denk dat je t best eens moet experimenteren, maar kijk vooral naar de ontwikkeling van je plantjes, denk dat je met 40 hoog prima zit!

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook een Ledlamp(en) :)

maar ik ken ze switchen op blauw licht dan kan die een stuk lager voor de groei.

 

Met bloeilicht aan is het zo'n 30 a 40 cm.

Je kan hem teeds lager hange todat je bovenste bladeren beginnen te krullen vervormen,

maar dan ben je eigenlijk al te laat erbij. :P

 

Vergis je niet met de hoogte want er komt tog best wat warmte van led af

je kan de lamp wel aanraken maar het is tog een on aangename warmte voor onze plantjes.

 

Voor zaadplanten is de lv eigenlijk onbelangrijk. :wub:

Dat is omdat die een hoofdwortel groeit en niet eerst vocht via de bladeren moet nemen en zo wortels groeit.

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_14684_14718_376109.jpg

gallery_14684_14718_284668.jpg

gallery_14684_14718_213116.jpg

JA HOOR! Er is er eentje boven!, Gaat erg hard als je het mij vraagt!

Maar goed, vandaag alle voeding binnen gehad met het volgende schema, er is alleen een probleem..... Ik heb een grote fout gemaakt bij het kopen van m´n aarde, en wel de volgende `Aarde met voeding voor 6 maanden`.

Kut.. kan ik nu nog wel m´n voedingschema aanhouden? of krijg ik dan zo ie zo overvoeding? of kan ik van alles 60% nemen voor de zekerheid? Co2 tabletten gebruik ik zo ie zo, en Rootfast ook!

 

Tips, Tricks graag!

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIP: probeer nu nog je zogoedalsnieuwe LED lamp te verkopen, en met dat geld een nieuwe tent, afzuiger, filter en TL/tneon verlichting te kopen. Die voeding zou ik voorlopig dicht laten, en met je "bemeste" grond verder gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi pim,

ja zou in elk geval maar niet luisteren naar george kush, beetje lullig commentaar, als iemand zo begint over je led aankoop! Niet naar luisteren, schiet je niks mee op!

Is dat nou echt nodig mensen!!

alle potgrond en aarde in winkels zijn voorzien van meststoffen, alle voorzien van de nodige npk verhoudingen, hoe duurder deste langer de voedingsgarantie.

Begin maar met je voeding na een maand voor de zekerheid, en bij een volgende cyclus kun je dan zoals het schema aangeeft eerder starten, zou wel de roots doen, en de co2 en de enzymnen, en ja ga maar met alles op halve kracht, als de bloei er goed in komt, kun je de mest stoffen iets verhogen.

Succes Pim.

groet bart.

Edited by djbroertje
scheldwoorden niet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groenefingers is een beetje in zijn gat gebeten :wub: waarom is me niet helemaal duidelijk. Een huis zet je ook op een beetje fundamenten, maargoed de TS heeft het al aangegeven, het is hobbyen. Wel, in dat geval veel plezier en succes ermee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
TIP: probeer nu nog je zogoedalsnieuwe LED lamp te verkopen, en met dat geld een nieuwe tent, afzuiger, filter en TL/tneon verlichting te kopen. Die voeding zou ik voorlopig dicht laten, en met je "bemeste" grond verder gaan :P

 

Hier ga ik niet eens op in....

 

Groenefingers is een beetje in zijn gat gebeten B) waarom is me niet helemaal duidelijk. Een huis zet je ook op een beetje fundamenten, maargoed de TS heeft het al aangegeven, het is hobbyen. Wel, in dat geval veel plezier en succes ermee :wub:

Niet duidelijk? :( denk er nog eens over na :)

ow ow ow...

 

hoi pim,

ja zou in elk geval maar niet luisteren naar george kush, beetje lullig commentaar, als iemand zo begint over je led aankoop! Niet naar luisteren, schiet je niks mee op!

Is dat nou echt nodig mensen!!

alle potgrond en aarde in winkels zijn voorzien van meststoffen, alle voorzien van de nodige npk verhoudingen, hoe duurder deste langer de voedingsgarantie.

Begin maar met je voeding na een maand voor de zekerheid, en bij een volgende cyclus kun je dan zoals het schema aangeeft eerder starten, zou wel de roots doen, en de co2 en de enzymnen, en ja ga maar met alles op halve kracht, als de bloei er goed in komt, kun je de mest stoffen iets verhogen.

Succes Pim.

groet bart.

 

Ga ik dat doen! Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een nieuw fotootje 8-oktober-2012. Ik zal mijn foto's samenvoegen tot één voor wat overzicht. echter kan je altijd de originele foto's, op ware grote bekijken in Mijn Album.

gallery_14684_14718_306325.jpg

Heb de plantjes wat dichter bij elkaar gezet, zo krijgen ze waarschijnlijk net even wat meer licht.

 

Ook pas ik erg op met water geven natuurlijk aangezien LED stukken minder verdamping heeft, wat inderdaad duidelijk te zien is.

In elke waterbeurt zit, Wortelbooster, Co2 en Enzymen op aanraden.

 

Tot snel!

 

Tips &/of Opmerkingen graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantjes reageren goed, pim! 4 dagen zie ik na het vorige fototje, heb je maar 2 plantjes? zo ja, geef ze dan maar wat extra voorgroei, en voor de klok omzet nog toppen van de hoofdtop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een nieuw fotootje 12-oktober-2012.

Voor de mensen die mij volgen, ik had eerst 2 spaar lampen naast me LED hangen, 1 CoolWhite en één WarmWhite, heb nog een setje gekocht en er hangen nu 2 CoolWhite voor de groei periode, in de bloei vervang ik deze natuurlijk door WarmWhite.

gallery_14684_14718_916221.jpg

gallery_14684_14718_841409.jpg

gallery_14684_14718_732279.jpg

Zoals jullie misschien wel zien zijn de bladeren wat lelijk geworden, ikzelf dacht dat dit door te hoge verdamping kwam, ik heb daarom de LED wat hoger gehangen, 50cm.

Aangezien ik maar 2 planten heb, wil ik deze optimaal gaan gebruiken, D.M.V toppen, knakken en buigen.

Tips of opmerkingen?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...