Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
criticalwidow

5 x Shiva Haze

Recommended Posts

high cw zojuist je hele topic door gespit, was erg leuk lezen. vond de naam shivahaze zelf niet zo spectaculair en de 2 ouder bij elkaar kon ik ook weinig mee daarom toen besloten dat ik cheeseberryhaze ging kweken (die overigens erg lkkr is :rofl ) maar zo te lezen is shivahaze ook wel een aanrader :lol:

 

planten zien er goed uit, heb je ze inmiddels al gedieft en hoe hoog zijn ze nu ? cm of 80...

 

 

dat tentje van greensell ziet er aantrekkelijk uit. met nog een evsa-tje en 2 lampen erbij. vraag me alleen af of die badkamer afzuiger niet ontzettend lawaai maakt en zit er een snoer bij.

 

ik wil nog een klein tentje erbij leuk voor in de woon kamer maar twijfel nog tussen 250 watt en 150 watt.

 

kun je uberhaupt mooi toppen kweken met een 150 watt lamp?

 

veel suc6 met die 4 weken en check je snel

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal interessant testje worden, ga ik zeker volgen als het zover is! Ik vind het altijd leuk om testtopics door te lezen, helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om verschillende methodes te proberen..

 

@Krasi: Ja het gaat natuurlijk lang mee omdat het zo geconcentreerd is op lange termijn is het niet duurder dan andere producten, maar zoals ik zij bij aankoop is het wel duur, vb 250ml regulator kost 60 euro, gaat wel paar kweekjes mee maar het is wel leuk om op voorhand te weten dat je er een paar kweekjes mee wil doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi:

 

 

Ik ga het gebruiken als extra toevoeging bovenop de sannie/bac produkten.

Dat lijkt me wel een leuk testje.

Ook omdat ik al vaker had aangegeven of ik niet wat bij moest voeden met bv een booster ofzo....

Ik haal op dit moment toch een mooi gewicht af van 5 plantjes, maar wil wel eens zien of er door middel van extra toevoegingen een verschil zal ontstaan...

 

 

@Hemp:

 

 

Hey dude, de shivahaze is zeker een aanrader daar ga je geen spijt van krijgen dat zweer ik je :)

Ik heb niks gediefd en ben dat eigenlijk ook niet van plan.

Wel haal ik zo nu en dan een vergeeld blaadje weg maar daar heb je dan ook alles mee gezegd :lol:

Ze zijn idd ongeveer 85cm hoog geworden en sommige zelfs 90cm.

 

Het tentje heb ik puur voor het voorgroeien aangeschaft dus heb alleen nog de groeilamp gebruikt en ik zou het echt niet weten of je mooie toppen zal gaan kweken.

Maar als ik wel eens kijkt bij de micro afdeling hier op het forum dan kun je echt wel wat leuks verwachten hoor onder een 150watt lampie :rofl

 

O ja voor ik nog vergeet, die badkamer afzuigert maakt idd wel wat lawaai, maar dit tentje staat ook bij mij in de woonkamer dus ik heb er niet heel veel last van moet ik zeggen...

 

Peace Out! :rofl

 

 

 

@protput:

 

 

Ik zal het van de daken afschreeuwen wanneer ik zal gaan beginnen met de test.

Altijd leuk om meerdere volgers te hebben.... B)

 

 

 

 

Zo en voor alle andere lezers die nu nog wakker zijn.................. WELTRUSTEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiesmorgens mensen :lol:

 

 

 

Picture Time:

 

 

gallery_27271_14691_2550342.jpg

gallery_27271_14691_2517684.jpg

gallery_27271_14691_1700848.jpg

gallery_27271_14691_935598.jpg

gallery_27271_14691_2033457.jpg

 

 

Macro's :rofl

 

gallery_27271_14691_1348547.jpg

gallery_27271_14691_2073797.jpg

gallery_27271_14691_342663.jpg

gallery_27271_14691_2780332.jpg

gallery_27271_14691_181546.jpg

gallery_27271_14691_276055.jpg

gallery_27271_14691_3121909.jpg

gallery_27271_14691_1581805.jpg

 

 

gallery_27271_14691_2798064.jpg

 

 

Over 10 dagen staan ze precies 8 weken 12/12 en ik hoop dat ze in die laatste 2 weken nog goed aan zullen dikken.

Op de laatste foto zie je dat deze aan het doorhangen is maar hij zit wel vast aan het scrognet met een ty-rip dus de tak zal niet scheuren of breken :)

Langzaam maar zeker gaan steeds meer bladeren vergelen maar dan kan ik echt niks aan doen....

De middelste had blijkbaar idd te weinig water gekregen maar nu krijgen ze echt genoeg hoor!

Ik denk dat met nog 10 dagen te gaan dat misschien nu toch al de herfst zich al aanmeld :rofl

 

 

 

Al met al vind ik mijn veldje er toch mooi en vooral LEKKER bij staan B)

 

 

 

 

CW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie fotos alleen heet dat geen macro maar een close up :lol:

vind het er mooi uitzien :rofl ken de soort niet maar zou toch wel denken dat het nog zou gaan aan dikken , hoop het wel :rofl

groeten en succes pac

Share this post


Link to post
Share on other sites
@krasi:

ik al vaker had aangegeven of ik niet wat bij moest voeden met bv een booster ofzo....

.......maar wil wel eens zien of er door middel van extra toevoegingen een verschil zal ontstaan...

 

Weet wel wat je toe gaat voegen, hoeveel en wanneer, extra dingen toevoegen geeft vaker een nadelig dan een positief effect.

De Woma nr3 afharder is een heel mooi product om als extra toe te dienen naast je Sannies producten, de perfecte bloeistimulator, geen zware ballasten.

 

Dan de bloemetjes nu, herfst in deze fase is niet erg, je toppen zijn mooi wit, zijn ze ook een beetje hard?

De geur zal je iig wel bevallen, het is een 8/9 weken soortje, dus hij zou zomaar nog 17 dagen kunnen staan, hou daar rekening mee voordat je op water over gaat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pac:

 

 

Close up idd.... ik vond alleen macro wat meer "pro" klinken :rofl

En aandikken doen ze gewoon met de dag dus dat komt wel goed ....

 

 

@krasi:

 

 

Oke, maar ik heb jou toch om alles in de gaten te houden :lol:

En waar kan ik de woma nr3 vinden dan? ik zal het wel ff googlen.....

 

Ze zijn niet allemaal kneiterhard maar de toppen die op knikkers lijken zijn het hardst.

De geur is echt heerlijk ik vind deze zelfs lekkerder ruiken dan de SP.

Ik ga er ook vanuit dat ze wat langer zullen staan, maar is het dan ook geen ramp dat ik dalijk nog even een keer bac bloei meegeeft?

 

 

EDIT: Aha..... woma tuintechniek :rofl

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

GVD!!!

 

 

 

Ik heb net een paar banaantjes gespot.... Op de foto's zag ik al wat afwijkends.

Als je goed kijkt naar foto 9 met de bamboestok dan zie je een groen puntje uitsteken, toen dacht ik al dat het mis was en ja hoor :rofl

Ik wordt er een beetje moe van! :lol:

Na de eerste 2 kweekjes alleen maar ellende gehad met rot en herma's ik kan wel janken :)

Hoe had ik dit dan kunnen verhelpen? Het is pikkedonker in die kamer en er komt absoluut geen licht door etc.

Zoe het dan gewoon kunnen komen omdat het fem zaad is?

Of :rofl heb ik nou weer fout gedaan!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damnn Kerel!

Dat meen je niet! Focked op man!

Ik ben helaas niet de persoon wat je advies kan geven.. maar vind t egt kut voor je man!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had bij 1 van de 3 ook last van banaantjes en niet zo een beetje ook..maar die hadden wel aardig wat kou stress gehad maartog hebben de andere 2 er geen last van tot nu toe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had bij 1 van de 3 ook last van banaantjes en niet zo een beetje ook..maar die hadden wel aardig wat kou stress gehad maartog hebben de andere 2 er geen last van tot nu toe :lol:

 

Ja idd, het is bij mij maar 1 top in feite die echt veel banaantjes vertoond.

Bij de rest heb ik nog niets gezien maar ik heb het idee dat het niet alleen bij deze blijft :rofl

Het is idd wel koud geweest maar in plaats van te koud zouden ze het eerder te warm hebben gehad omdat mijn CV nu contineu aan staat :rofl

Ik draai snachts en dan gaat de thermostaat op 22 en komt er nauwelijks warmte van de CV af.

Maar in de ochtend slaat hij gewoon weer aan dus ik begrijp er geen snars van.....

 

Alleen in het begin toen stonden ze wel te koud maar toen zaten er nog geen toppen aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen we elkaar de hand schudden CW, ik heb ook één van de drie Shiva Haze die banaantjes heeft, en naast banaantjes flinke rot in de hoofdtop, heb de halve top weg moeten knippen :rofl

Eén van de Extrema's krijgt ook al banaantjes. Aan extreme kou kan het bij mij niet liggen, het word 's nachts (wanneer de lampen uitstaan) niet kouder dan 18 graden in mijn ruimte.

 

Bij mij is het waarschijnlijk gekomen doordat ik té lang die 600 watter er te dicht boven heb laten hangen, op ongeveer 20 cm. Vinden ze niet leuk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er ook vanuit dat ze wat langer zullen staan, maar is het dan ook geen ramp dat ik dalijk nog even een keer bac bloei meegeeft?

 

 

EDIT: Aha..... woma tuintechniek :lol:

Gr Cw

 

Woma Tuintechniek idd :rofl

 

Je kan ze idd nog een weekje voeden aan de rijpheid van de toppen te zien, dan op water over gaan.

 

Balen van die banaantjes, maar niet echt iets om je nu nog druk over te maken, ze zullen weing meer kunnen uithalen, gewoon ff met een pincetje verwijderen.

Waar komt het door?

 

Onregelmatige temperaturen kan....ik zelf denk aan het feit dat je ze te droog hebt laten staan, weer, je waterhuishouding moet je echt gaan verbeteren en houdt daar regelmaat in, de plant kan bij watergebrek gaan twijfelen aan haar overleving, en gaat dan als verzekering van nieuwe generaties banaantjes aanmaken voor zelfbevruchtiging, femzaad is daar veel gevoeliger voor dan regulier zaad.

Er kunnen natuurlijk vele hermatriggers ontstaan bij femzaad, ik denk dat het de droge pot was deze keer.

Toch proberen regelmaat in klimaat en watergiften te verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou smelly,

 

 

Dat beloofd niet veel goeds ben ik bang :o

Maar ik heb toch het idee dat het komt door fem zaad.... :rofl

Ik denk namelijk dat ze dan extra gevoelig zijn voor "stress"

Ik ben eigenlijk wel blij, dat ik nog wel weet dat ik een jongetje ben na teveel "stress" B) :P

 

Wij zitten nu te stressen omdat onze planten ook stressen maar waar mijn dames om stressen weet ik niet eens .....

Wat een gestress ................................ phoephoe :D :D :rofl :)

 

 

Dolle bui hierboven :lol:

 

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er ook vanuit dat ze wat langer zullen staan, maar is het dan ook geen ramp dat ik dalijk nog even een keer bac bloei meegeeft?

 

 

EDIT: Aha..... woma tuintechniek :)

Gr Cw

 

Woma Tuintechniek idd B)

 

Je kan ze idd nog een weekje voeden aan de rijpheid van de toppen te zien, dan op water over gaan.

 

Balen van die banaantjes, maar niet echt iets om je nu nog druk over te maken, ze zullen weing meer kunnen uithalen, gewoon ff met een pincetje verwijderen.

Waar komt het door?

 

Onregelmatige temperaturen kan....ik zelf denk aan het feit dat je ze te droog hebt laten staan, weer, je waterhuishouding moet je echt gaan verbeteren en houdt daar regelmaat in, de plant kan bij watergebrek gaan twijfelen aan haar overleving, en gaat dan als verzekering van nieuwe generaties banaantjes aanmaken voor zelfbevruchtiging, femzaad is daar veel gevoeliger voor dan regulier zaad.

Er kunnen natuurlijk vele hermatriggers ontstaan bij femzaad, ik denk dat het de droge pot was deze keer.

Toch proberen regelmaat in klimaat en watergiften te verbeteren.

 

 

Woow :rofl thanks maatje hier heb ik wat aan :lol:

Daar zal het dan wel aan liggen.... nu met tekst en uitleg ga ik het steeds beter begrijpen.

Ik ben bang dat ik te nat kweek denk ik, dus vandaar dat ik ze te vaak droog ziet staan.

Maar ik ben wel blij dat ik ze met een pincet eruit kan krijgen en dat ik de schade alsnog kan bepreken...

Nogmaals bedankt voor de opbouwende kritiek :rofl

Dus had ik toch een beetje gelijk dat het ook een beetje aan het fem zaad lag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was ook goed bedoeld hoor kerel :lol: nogmaals dit is mijn mening hoe het kan zijn getriggered, lijkt mij het meest logisch, en yep het is zo dat fem zaad nu eenmaal gevoeliger is voor herma-ellende, maar je hebt het zel een beetje in de hand :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi,

 

 

Om even terug te komen op de voeding die ik deze week nog mee kan gaan geven.

Ik geef normaal 1 x pw voeding mee om rot te voorkomen.

Maar kan ik het in deze fase alsnog om de dag mee gaan geven?

 

Ik zie zoiezo al verbrande bladpuntjes, maar om de laatste week even te boosten zou ik het zeker nog wel mee willen meegeven ;)

 

 

En het gaat me allemaal idd wat duidelijker worden allemaal :tu

De volgende ronde eerst maar eens met mijn watergiften aan de bak.

De temperatuur kan ik nu wel makkelijker onder controle houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je 1x per week voedt zou ik niet extra om de dag geven, vooral niet bij verbrande bladpunten, alhoewel deze aan het einde van een kweek ook door het vele verdampen ontstaan, gewoon doorgaan zoals je deed, meer voeden is niet meer opbrengst :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

 

@krasi:

 

 

Thanks kerel, dan hou ik het gewoon bij hetzelfde ;)

 

 

Pics:

 

 

gallery_27271_14691_2453750.jpg

gallery_27271_14691_1070219.jpg

gallery_27271_14691_1236776.jpg

gallery_27271_14691_2706352.jpg

gallery_27271_14691_2331870.jpg

gallery_27271_14691_2486544.jpg

 

 

Morgen dus 7 weken 12/12 en nog minimaal een dag of 10 te gaan denk ik.

 

Leuk die verschillende topopbouwingen....

Ik vind persoonlijk de "knikkers" er mooier uitzien dan de "torentjes" :P

 

Het ruikt echt verukkelijk in die tent.... niet normaal!

Elke dag wordt de geur sterker en sterker....

 

Jammer dat ze nog niet verkrijgbaar zijn die SHIVA HAZE want dan had ik die zeker genomen.

Nu zit ik sterk te denken aan de zaadjes die ik destijds van bazz F hebt gekregen een overduidelijke killer indica.... Anesthesia x KO KUSH!

Bazz F had een naam verzonnen voor deze cross verzonnen ........ "ANESTIC KUSH"

Het schijnt dat deze cross een overduidelijke slaapwiet moet wezen dus daar wil ik wel voor gaan. :tu

Maar omdat dit de eerste keer is dat ik met regulier zaad zal gaan werken en het geslacht zal moeten herkennen zal ik jullie hulp erbij nodig hebben :lol:

 

 

See YA ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi blingbling man, niet verkeerd, verstandig besluit om niet ineens meer te gaan voeden, `t kan zelfs rot veroorzaken, niet te vroeg omgaan hè :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij CW... en naast dat ze lekker ruiken rookt ze ook nog 's heel lekker.

Ik rook d'r nu :tu

 

Wat topjes die ik heb kunnen redden uit mijn verrotte top, was ook al helemaal droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat topjes die ik heb kunnen redden uit mijn verrotte top, was ook al helemaal droog.

 

 

Haha dat had ik dus ook bij een rotte Amnees top, droge wiet zo van de plant :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zag ik Krasi, netjes met een foto erbij om het verschil te kunnen zien tussen nat en droog :-)

Zo ben ik eigenlijk ook achter die rot gekomen, die top begon steeds meer van kleur te veranderen. Met dat volle HPS erop valt het niet zo snel op maar als je een tijdje in dat licht hangt wennen je ogen eraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey cw fijne topjes.. nog effe doorzetten.. enne geen rot dit x he? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat lees ik nu weer, toch nog een bananen probleempje ;)

 

Maar voor de rest ziet het er toch goed uit Cw zolang het maar bij een paar banaantjes blijft en niet een fruitmand vol ;)

 

Dat ze goed mogen aandikken gozer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...