Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shithawk

3x White Widow Bonsai style (micro)

Recommended Posts

Ja, ik weet het. De mythe leeft voort en wordt verspreid als het woord :D

 

Maar als je zegt dat dit niks uitmaakt ... B)

 

Ik zeg dat het zeker iets uitmaakt.

Je verminderd het bladoppervlak en daarmee de mogelijkheid om licht op te vangen. Fotosynthese.

 

 

licht in de 'nodes' :D

 

Zou kunnen dat ze daardoor de groei van zijscheuten willen bevorderen.

Maar dat is genetisch bepaald en wordt niet beinvloed door meer of minder licht op de nodes.

 

 

onnodige energie naar grote bladeren :P

 

Je bedoeld dat die grote bladeren energie verspillen?

Hangen daar een beetje nutteloos in de nepzon water weg te dampen ;)

Dat moet je niet hebben :D

Als bladeren eenmaal groot zijn ;)

Echt groot .

Dan moeten ze d'r af ;)

 

of had ik dat al uitgelegd :P

 

In de growguide staat een voorbeeld van dieven.

Bij het voorbeeld op de foto zijn, gelijk met de groeischeuten, alle bladeren zijn verwijderd. Dat geeft volgens mij een verkeerde indruk van de overigens correcte beschrijving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeelden waar ik het snijden van de bladeren gezien had...

 

 

Yow.

 

OXi94.jpg

u2JFf.jpg

EiLCA.jpg

rWfmI.jpg

sFug1.jpg

ZW4nd.jpg

gUn5g.jpg

kHKBq.jpg

QQUsx.jpg

OCIvO.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb trouwens deze week hier en daar nog eens een top weggesneden.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shithawk is meer van de praktijk dan de theorie,

Wat in mijn ogen positief is, Praktijk legt het je vele malen beter uit dan theorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shithawk is meer van de praktijk dan de theorie,

Wat in mijn ogen positief is, Praktijk legt het je vele malen beter uit dan theorie.

:D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbranding van je blad!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit iets van gemerkt, integendeel, ze groeien er net meer door.

Doe dit trouwens een 5 tal keer per dag tot ik enkele weken in bloei ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog nooit iets van gemerkt, integendeel, ze groeien er net meer door.

Doe dit trouwens een 5 tal keer per dag tot ik enkele weken in bloei ben.

 

 

nou geloof maar niet dat ze daar meer van groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaar dan eens, wanneer ik het niet doe, de bladeren dan minder groen zien en de plant dan minder snel vooruit gaat.. (lees: groeit)?

Ik wil jullie best geloven, maar ervaar het andersom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

door het vocht ziet het blad groener....

 

zal wel de bonsai grond zijn dat het minder snel voorruit gaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat gobru zegt, door het vocht ziet het blad er groener uit. Net als onszelf na het douchen er veel beter uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik besproei mijn bladeren ook maar echt maar miniem en niet dat er zoveel water blijft op liggen en langs de onderkant besproeien van het blad

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaalgezien doe je dit als de lampen uit zijn ..... maar als het voor jullie ideaal is .... wie gaat jullie dan tegenhouden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
licht in de 'nodes' :D

 

Zou kunnen dat ze daardoor de groei van zijscheuten willen bevorderen.

Maar dat is genetisch bepaald en wordt niet beinvloed door meer of minder licht op de nodes.

 

Weet niet waar die wijsheid vandaan komt maar licht op (onderste) nodes (door trainen of verwijderen blad) zorgt toch echt wel voor meer vegetatieve uitgroei van nodes en heeft niks met genetisch bepaald te maken, zelfs helemaal zelf door de kwekert middels toppen/knakken etc te beinvloeden.

 

Als je al mythes wilt ontkrachten breng dan zelf geen nieuwe in de wereld svp :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm sorry for the non-believers, maar ik ben net enkele uren niet thuisgeweest en kon het niet laten van ze nog eens vochtig te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kon het niet laten...toch geen dwang neurose he :spliff:

 

waarom zeg je bedankt voor de tips......je doet er toch niks mee <_< <_< <_<

 

hoe je moet besproeien als je niks kan zie....ga je nog eens goed inlezen op het forum...mijn laatste tip voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe je ding jonge ! doe het ! spuiten op die plant als een gek ! laat je helemaal gaan ! geef die bonsai motherfucker ervan langs! misschien is dat licht inderdaad niet straf genoeg om op deze manier je plant te verbranden . maar het is niet iets dat wij zomaar hebben uitgevonden . het is algemeen bekend dat je bv niet je gras (tuin) mag sproeien als de zon schijnt , dit doe je dan als de zon ondergaat .... DUS jij hebt hoogstwaarschijnlijk zo een zwak lampje dat het geen kwaad kan .... MAAR hieruit zal je dan ook moeten aannemen dat je lampje niet sterk genoeg zal zijn om je plant af te bloeien DUS nu heb je nog erg veel tijd om jezelf hierop voortebereiden en kan je misschien een beter lampje kopen voor de bloei?

 

ik denk dat je spaarlampjes het tot nu toe goed hebben gedaan , een voordeel van je plant zooooooo nat te spuiten is dat je minder kans hebt op ongedierte die vinden dat niet zo prettig, moest je ooit onder een degelijke lamp gaan kweken ga dan niet je plant lopen nat sproeien want dan zal het wel fout gaan , neem volgende keer ook gewoon goede grond , bv uit de growshop of indien je niet in een growshop terecht kunt grond voor rozenplanten kopen , je ziet nu inderdaad geen tekorten maar het zou wel eens kunnen dat dit in de bloei helemaal fout zal gaan ... je kan natuurlijk bonsai grond nemen ... maar met evenveel moeite kan je evengoed met een goede grond starten ...

 

don't get me wrong , op dit moment ziet je plantje er goed uit , en hopelijk voor jou blijft dit zo <_<

misschien kan je toch enkele tips ten harte nemen <_<

 

ik doe zelf ook nog heel erg veel fout hoor <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch naar de raad luisteren hier, die mensen zijn er om je te helpen en niet zomaar om veel reactie's te krijgen enz...

 

luister naar de raad die je krijgt en lees heel veel op het forum

 

ik besproei ook men planten maar langs onder en de bovenlaag van men grond omdat ik langs onder water geef en vooral om men lv een beetje omhoog te krijgen maar het helpt niet echt en besrpoeien kan je het echt niet noemen, is eerder zo'n mist vlaagje dat ze even krijgen waar de druppels er niet van aflopen

 

hier krijgen ze precies gewoon een hele douche <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt wel dankbaar voor de tips die ik krijg.

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto van mijn allereerste kweek, daar zie je duidelijk op dat ik geen wereldrecords ga verbreken, maar zie je evengoed op dat mijn planten ook niet sterven door crapgrond of door te bewateren. <_<

 

u0BHh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En omdat ik er zoveel zin in had...

Lollipop palooza!

 

bIr1j.jpg

35e18.jpg

mXspZ.jpg

5yGPH.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mag ik ook ff ?

sproeien ?

onder licht !!!

dat is niet doen .

en dat klieven met een losse schoenveter dat is toch een beetje van lik me vessy .

aub lieve jonge gebruik dan toch een stevige tie rip die je lekker aan kunt snoeren .

dit lijkt wel een steniging met een lekkere rulle dot watten dit kan echt niet hoor .

en waarom borrelnoten op je aarde aanvullen dit gaat niet lukken zo (en dan zo n end onder de rand tis een grote schande ).

tsjonge jonge jonge lezen eerst heelveel lezen .

maar tis en blijft een onkruid en wanneer gaan we bamzaaien dan ?

dit ga ik volgen <_< <_<

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...