Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shithawk

3x White Widow Bonsai style (micro)

Recommended Posts

mooie planten probeer ze toch niet nat te maken wanneer het licht aan is voor de rest ziet het er in orde uit

groeten shining .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PH-meter heb ik ook in mijn basilicum tuintje staan. Die werkt niet. Dompel hem maar even onder in ph 5.0 oplossing, ding zal amper bewegen.

 

PH meters zijn duur. Deze kost 3 euro. Dit is een jammer geval van 'you get what you pay for'. Blijft een mooie, 'professioneel' ogende aanvulling maar praktisch is 'ie niet.

 

Dat is geen commentaar ofzo, het is gewoon zodat je weet dat je even accuraat PH kan meten met dit ding als met een roos geverfde tandenstoker...

 

EDIT: Ik wou nog schrijven "die heb je van de brico!" maar wist niet zeker of je Belg was. Nu weet ik dat wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no worry's shining had ruzie met zen vlinder en werkt dat op jou uit <_<

 

doe maar gewoon wat je wilt <_< in enig opzicht is dat ook interessant , zo kunnen wij zien wat er gebeurd als je het allemaal niet zo nauw neemt en daar kunnen wij ook uit leren .

 

het belangerijkste is dat jij leuk vind wat je doet en dat je je hobby verder laat evolueren , sommige mensen moeten nu eenmaal eerst zelf zien wat slecht is ... ik ben ook soms zo ...

 

maakt ni uit <_< mensen die dit echt verschrikkelijk vinden zullen gewoon uit je topic wegblijven :spliff:

 

 

keep em green !

 

greets Mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor die laatste reply, toch iemand die me snapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey het is belangrijk dat je weet dat hetgene dat je meet dat dat klopt , anders krijg jij een heel vertekend beeld van de situatie...

 

de ph is best wel belangrijk omdat dit gehalte bepaald hoe goed of hoe slecht je plant zijn voeding opneemt .

 

er zijn genoeg mensen die succesvol kweken en nog nooit een ph meter hebben gebruikt , maar dan moet je toch ook wel je plant erg goed in het oog houden .

 

ik neem het een beetje voor je op omdat ik niet wil dat je je topic stopzet door de negatieve commentaar , ik vind zelf ook dat je met evenveel moeite veel betere resultaten kan halen maar daar kom jij zelf wel achter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had geen ruzie met mijn vlinder hoor die is momenteel in zijn coccon aan het slapen <_< , ik word gewoon echt super lastig van mensen die niet naar tips luisteren als je het dan toch allemaal beter weet waarom dan een topic maken denk ik dan ? en als je dan zoals ik gewoon straight to the point bent komt dat meschien hard aan voor jou maar luister gewoon naar de tips en je word nog een zeer goede kweker ik leer elke dag nog bij en ik kweek 6 jaar , je planten zelf daar hoor je mij niet van zeggen dat ze er niet mooi uitzien want dat zijn ze wel

neem mijn harde aanpak niet te nauw op het hart ..ik was zelf ook een zeer eigenwijs ventje en soms nog en dan waren ze ook niet echt aardig voor mij maar ik heb er wel wat van geleerd

nog veel suc6 met de hobby en je mooie planten

 

Groeten shining

 

heb mijn bericht aangepast om het je toch maar niet te ontmoedigen zolang jij het hebt gelezen is dat goed voor mij veel suc6 nog !!! je hebt wel mooi geklieft ! doe alleen die schoenveter weg ^^

 

@ stoned a lot : negatieve comentaar zie je overal ga jij het ook voor mij opnemen als ik morgen zeg mijn plant groeit goed op ph 9 ? en iedereen negatieve comentaar geeft <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

"En ja die ph is van de brico, maakt niet uit, ik heb niets pro staan, waarom zou ik daar dan veel geld aan uitgeven."

 

Ik snap je redenering niet goed. Je wil geen grote sommen uitgeven aan materiaal dat werkt, maar bent wel bereid kleine sommen neer te tellen voor materiaal dat niet werkt?

 

Dat die PH meter boecht is wist ge waarschijnlijk niet. Nu, ge hebt al goedkope, doch functionele PH meters vanaf 50 euro. Is dat veel geld - dat is subjectief. Is dat veel geld in vergelijking met wat ge nu hebt - neen. Ge kunt 10 meters in de brico kopen en nog goedkoper af zijn, dan hebt ge 10x een product dat niet deftig werkt. Of ge kunt, in het heden of de toekomst, een kleine investering maken die ge op termijn kunt terug winnen.

 

Er is een verschil in opbrengst tussen wat kan en wat is, net als er een verschil is tussen wat leefbaar en wat optimaal is. Meetapparatuur geeft enkel een meerwaarde en zal op termijn meer grammen in de schaal helpen leggen door te helpen een optimaal medium te scheppen.

 

dat ge er een kocht is een stap in de goede richting, maar met een beetje meer inspanning (lees geld sparen) kunt ge verder stappen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens ( en meisjes?) laat Shithawk gewoon zijn ding doen, en als het verderop in de kweek blijkt dat een aantal tips best goed waren, zeg dan Told you so.

Ik neem aan dat hij er ook van leert voor de volgende keer.

 

En als er geen eigenwijze mensen waren zagen we nooit wat anders, en wie weet komt er wat langs waar je zelf ook wat aan hebt.

 

Shithawk,

 

laat je niet gek maken, zie alle opmerkingen als opbouwende kritiek, tussen de regels door wil iedereen je toch echt helpen met verschillende adviesen.

Ga lekker verder waar je mee bezig bent, en gebruik de tips welke je kunt en wilt gebruiken.

 

Hopelijk maak je er wat moois van, en wie weet met een mooi resultaat op het eind.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thx voor die laatste reply!

 

Om jullie gerust te stellen, ik ben gestopt met de planten te besproeien.

Ik geloof gerust dat het niet goed is voor de planten, alleen had ik zelf de ervaring dat het net andersom werkte.

Dit is de vierde kweek en ik heb dit echt wel gedaan bij de vorige 3 tot de 2de week in bloei.

Nooit heb ik problemen gehad met mijn bladeren.

 

Maar om aan te tonen dat ik best wel kan luisteren doe ik het niet meer.

Dus hartelijk dank voor de tip.

 

De bedoeling is van hier ooit een stuk beter in te worden, alleen moet ik het op dit moment doen met de middelen die ik heb. En dat is deze kast, een DIY projectje waar ik enorm veel plezier aan beleef! Dus ja dit is brika braka stijl, maar in the end heb ik ook een weedje en ik heb me er +10 weken dagelijks met kunnen amuseren. Daarvoor doe ik het. Voor de fun. Dit moet je toch wel inzien dat dit op een compleet ander niveau is dan de meesten onder jullie?

 

Mocht het nu toch mislukken dan heb ik tenminste zelf kunnen ervaren wat er fout kan lopen en dat is zeker geen ramp want het is maar 1 pot die ik in de kast staan heb. Niemand zal zich hier slecht bij voelen, zelfs ik niet. Al doende leert men toch?

 

Toch wil ik iedereen bedanken voor zijn inbreng in deze topic. Maar gelieve pas te lachen met mij of mijn plant wanneer de plant er ook daadwerkelijk slecht bij staat. Tot op heden is dit niet het geval. Ik ben er zelf heel erg tevreden over!

 

Excuseer me dat ik soms wat eigenwijs overkom, maar sommige dingen, zoals de bonsai potgrond, dat wou ik gewoon eens proberen. Ook al zul je dik gelijk hebben dat dit niet de ideale grond is, toch wil ik zien wat dit geeft en ga ik ze dus nu niet gaan verpotten. Mocht blijken dat dit het stomste idee ooit was dan mag je er zeker van zijn dat ik dit nooit meer zal doen. Maar tot het zover is wil ik mijn 'bonsai' maken in 'bonsai' potgrond.

 

Groeten.

 

q7mEN.jpg

xQvsi.jpg

HbgYr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

we lachen zeker niet met je, we willen gewoon dat je plantjes het goed blijven doen <_<

ziet er nog steeds goed uit ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug zonder hulpstokken..

Takken zijn mooi omgebogen.

 

Eentje is opzettelijk geknakt,

maar alles voelt ondertussen terug stevig aan rondom die knak.

 

Oja en voor de laatste keer hier en daar getopt.

 

mXxmL.jpg

ck2jU.jpg

 

Edit...

 

WrbSB.jpg

6XhZ8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hokje is mooi opgevuld :P

Kan je een close up van een top nemen?

want je zegt wel 5 weken ,maar volgens mij kan de plant veel langer staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyaaa

 

 

dat gaat lekker :P :rofl

zitten toch bladeren bij met veel vingers

 

 

 

heb ooit weleens van die vis hennepzaden gekiemd en gegroeit onder 4 tl's

ik snoeien en binden aan die plant en vooral bezig zijn

me oogst was beroerd en wiet smaakte verrot lol maar had me fun

net als jij nu

 

daar gaat het om !

 

 

het valt me op dat vele(incl ikzelf) zich vaak laten overtreffen met prestatie drang

voor een goede oogst.

En vergeten dat het ook fun moet zijn oftewel een hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er niet slecht uit maar denk dat het ook nog langer dan 5 weken zal zijn

 

mooie plant :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik niet echt een camera die knappe macro opnames kan maken..

Dit is het beste resultaat so far. Miss betere volgende week.

 

Ik volgde tot nu toe het aantal dagen die vermeld stonden bij de zaden plus een weekje meer aangezien ik er zoveel stress op gezet heb. Maar als jullie zeggen dat dit nog langer kan dan wil ik dat gerust testen. Wat wel is, ik ben beginnen tellen vanaf de dag dat ik ze op 12/12 gezet heb, of moet ik beginnen tellen vanaf een ander moment?

 

Bedankt voor de leuke commentaren.

 

hCfO0.jpg

gl3yv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan tellen , maar daar heb je niet veel aan .

je moet naar de trichomen kijken , best kan je oogsten als deze amber kleurig zijn .

dan is de wiet op zen hoogtepunt van kwaliteit .

 

je plant staat er nog steeds mooi bij en de bloei zit er goed in !

 

greets mister !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar aangezien ik de laatste week moet spoelen met water, moet ik toch min of meer op voorhand weten wanneer te oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang staat deze dame al op 12/12 meestal zo rond de 10 dagen later zie je de eerste bloei verschijnselen en een ww is normaal klaar rond de 8/9 weken bloei dacht ik kan natuurlijk langer ook, hangt van zoveel af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds 11 september heb ik de lampen op 12/12 gezet.

Da's nu een week of 4...

En ja ongeveer 10 dagen later kwamen de eerste witte sliertjes tevoorschijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint er toch nog leuk uit te zien :P

lekker je eigen ding doen en er plezier aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus in principe nog 5/6 weken nog te gaan dan

maar denk toch eerder iets langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...