Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moneytree

Uitgaande lucht van afzuiger maakt teveel lawaai

Recommended Posts

Met de bouw van mijn nieuwe hokje (2x600) heb ik gekozen voor een 1500m3 afzuiger in houten kist.

Wat een kolere herrie maken die dingen, ik ben zelf zo stom geweest om niet gewoon verder te gaan met Lemmens boxen, en zit nu met een probleem.

 

De uitgaande lucht maakt een bulderend geluid, dit heb ik al enigzins kunnen dempen door er een bak achter te plaatsen die als een labirint werkt, geheel geisoleerd, echter het geluid is nog te hard.

Zeker omdat ik uitblaas boven een gipsplafond moet het echt stiller.

Zouden de standaard dempers beter functioneren?

 

Verder heb ik de gavita pro 600 aangeschaft, geheel in de veronderstelling dat deze dimbaar waren, niet dus!

Het wordt echt bloedverziekend heet in het hokje van 2 mtr x 90 cm x 1,80, namelijk 38 graatjes :D

Ik zal eerst mijn aanzuig naar een koudere plek moeten verhuizen, anders wordt het niks, er zit trouwens een 500m3 inblazer op, ook houten kist.

 

Nog tips? Alvast bedankt!

 

Groene groet Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik voor 4x400 in..120x240... een filter250mm ...afzuiger1500 met 250mm ...en een demper met 250mm...en ben tevreden over de demper...van growcenter Noord... :rofl

en met 500 cuub inblaas zit ik onder de 30 graden...

 

ook over die torin boxen van hun.. ben ik tevreden....goede boxen bouwer hebben ze blijkbaar :D ...torin is niet geen lemmens...maar wel goed.....kben wel benieuwd naar het verschil eigenlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vrees dat het labyrint dat ik gemaakt heb voor meer geluis zorgt, ik zal dus ff een demper moeten aanschaffen.

Op het forum lees ik ook dat een stuk sonodeck slang enorm goed werkt.

In mijn geval zou dit beter uitkomen omdat ik die hoogte van 38 cm van de demper niet kwijt kan.

 

Heb je daar ook ervaring mee?

 

Thnx voor je snelle reactie trouwens! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen afzuiger en demper en tussen demper en gat naar buiten heb ik sonodeck ....maar das meer voor het inpandige geluid vermoed ik :D ...weet ik niet zeker....niet geprobeerd... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik toch maar eerst een stuk geisoleerde slang halen, weer naar de shop :D

Laat nog even weten hoe het is afgelopen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met de bouw van mijn nieuwe hokje (2x600) heb ik gekozen voor een 1500m3 afzuiger in houten kist.

Wat een kolere herrie maken die dingen, ik ben zelf zo stom geweest om niet gewoon verder te gaan met Lemmens boxen, en zit nu met een probleem.

 

De uitgaande lucht maakt een bulderend geluid, dit heb ik al enigzins kunnen dempen door er een bak achter te plaatsen die als een labirint werkt, geheel geisoleerd, echter het geluid is nog te hard.

Zeker omdat ik uitblaas boven een gipsplafond moet het echt stiller.

Zouden de standaard dempers beter functioneren?

 

Verder heb ik de gavita pro 600 aangeschaft, geheel in de veronderstelling dat deze dimbaar waren, niet dus!

Het wordt echt bloedverziekend heet in het hokje van 2 mtr x 90 cm x 1,80, namelijk 38 graatjes :D

Ik zal eerst mijn aanzuig naar een koudere plek moeten verhuizen, anders wordt het niks, er zit trouwens een 500m3 inblazer op, ook houten kist.

 

Nog tips? Alvast bedankt!

 

Groene groet Moneytree

 

Ondanks het kleine oppervlak en de hoeveelheid licht vind ik je temp echt gek hoog.

Is dit snachts gemeten of overdag?

Heb je al een andere temp meter geprobeerd?

Waar meet je?

Kan er naast de 500kub actief ook passief lucht je hokje instromen?

Is het echt 1500kub die afzuiger... zoek even de specificaties op van de afzuiger... stroom gebruik en hang er een verbruiksmeter tussen... mischien heb je maar een 750kubber?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemeten overdag en op ca 70 cm vanaf de lampen, de inblazer is een 500 kuubje.

Het kan zijn dat die bak achter mijn afzuiger tegendruk levert en dus minder afzuigt?

Op de afzuiger staat 1500 dus zou moeten kloppen toch?

 

Wat mij opviel aan die gavita pro is de hoeveelheid licht, dit in tegenstelling tot standaard vsa en bulb.

De hitte is trouwens ook meer.

 

Morgen ga ik de aanzuigslang naar een koelere plaats laten aanzuigen, is nu ca 24 gr, dus niet echt koud he!

Wel weer klote dit, want mijn zaailingen staan te trappelen om de propagator te verlaten, staan er overigens wel super mooi bij.

 

Gr

 

Er kan trouwens geen extra lucht de ruimte instromen, het is slechts de 500 kuub.

Overigens is de temp nu 39 gr :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

10m sonodeck dempt net zoveel als 1 demper van 1 meter.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch vreemd :D ..bij mij is de inblaas 23 graden....je meet onder een afdakkie neem ik aan....

mss.. nog een bevochtiger erbij zetten....die gebruik ik ook in het begin...die koelt mee... :rofl

 

en je trekt ook niet abnormaal vacuum denk ik... je hebt ook een passieve inlaat erbij toch... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slang ga ik zeker doen ipv demper, is namelijk makkelijker voor mij.

 

Ik meet niet onder afdakje, er staan overigens geen planten in, alles is in de test fase

Maar probeer liever alles uit voordat de dames erin gaan

 

Dus, aan de klus morgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 meter sonoconnect met een flauwe bocht er in, desnoods een maatje groter dan de uitlaat van je box om de luchtsnelheid te verlagen.

Zelf heb ik een 800 afzuigert op 2 x 600 en een inblaas van 500, maar ik draai 's nachts, 28 gr is geen probleem. draai op 60% met de afzuigers.

De temperatuur van de inlaatlucht is de sleutel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De temperatuur van de inlaatlucht is de sleutel.

 

idd...kga ook maar eens knutselen :D ...tmoet ook beter kunnen bij mij.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die slang ga ik zeker doen ipv demper, is namelijk makkelijker voor mij.

 

Ik meet niet onder afdakje, er staan overigens geen planten in, alles is in de test fase

Maar probeer liever alles uit voordat de dames erin gaan

Je kan ook deze slang aanhouden en je gooit er een sonodeck overheen. :D

Scherm je thermometer af, scheelt ook al een paar graden en wat betreft je inblaas raad ik je 750m3 aan of een passieve inlaat ernaast zoals Carpe je al vroeg.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het volgende doen:

 

- aanzuigslang verleggen, en ik zag dat deze nog bovenin inblaast, er moet nog ff een stuk slang aan zodat de koude lucht onderin komt, nu wordt deze grotendeels direct weggezogen door de afzuiger vrees ik.

 

- 10 mtr sonodeck aan de uitblaaskant monteren, ben erg benieuwd naar het resultaat, wordt het geluid alleen minder aan het einde vd slang, of over de gehele lengte? Dat gebulder moet namelijk direct bij de uitgang minder worden ivm gipsplafond waar ik op uitblaas.

 

- later, als de temp nog te hoog blijft, een extra passieve inlaat

 

Deze week laat ik het resultaat weten

 

Gr Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd zou ik nog ff laten weten hoe het resultaat zou zijn.

Ik heb een 254mm sonodec slang van 10 mtr aangesloten en het geluid is zo goed als weg, ben echt zo blij als een klein kind! Thnx voor de tip :vape:

 

Waarschijnlijk zal het met de temperatuur ook wel goedkomen, aanzuigslang is verlegd en extra ventilator geplaatst, volgens mij komt het goed.

Morgen eerst de rfx spoelen/inwateren en dan gaan de zaailingen erin, heb gekozen voor Kolossus van Sannie.

Ik zal proberen een verslag te maken, helaas is dat er met de bouw bij in geschoten

 

Laterssss

 

Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik een sonoconnect slang van je afzuig naar je raamkast

 

10 meter is onzin, hiermee ga je je afzuig capiciteit verneuken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de temp onder controle is laat ik het zo, mocht deze nog te hoog zijn, dan haal ik er 5 mtr vanaf

Ben bang dat het geluid namelijk weer gaat toenemen met een kortere slang

Ik heb overigens sonoconnect voor alles gebruikt, ook inblaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

gek is het wel dat die box zoveel lawaai maakt. ik heb er nooit bij nagedacht welk merk ik nam. denk gewoon steeds geluk gehad met goede leverancier. nu met 2500m3 en 1,5 meter sonoconnect geen enkel geluid. maar idd als je temp goed is, is het een prima oplossing

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet iid een goed merk slak hebben....en een goeie boxen bouwer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide zijn overigens Torin, dus zou redelijk moeten zijn.

Echter, ik ben Lemmens gewend en dan is alles ondergeschikt, beetje verwend vrees ik :vape:

Maar goed, geluid is onder controle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even geprobeerd om 5 mtr slang er tussenuit te halen, zodat ik minder afzuig verlies zou hebben, maar het maakt meteen een hoop meer lawaai zeg.

Dus! als je echt goed wil dempen, 10 mtr sonodeck gebruiken.

Dat wilde ik even met jullie delen

 

Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...