Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

nachtkijker

Recommended Posts

wie gebruikt er een nachtkijker? welk merk en type gebruik je? en hoe vind je het om met een nachtkijker te werken?

 

Ik zit er aan te denken om een niet al te duren nachtkijker te kopen gewoon een normale prijs rond de 200 euro ofzo niet te duur.

Puur om bij je te hebben als je ontdekt word en het hazenpad moet nemen. Het is me een enkele keer gebeurd dat ik meen ontdekt te zijn en dat ik geen hand voor ogen zag. Een voordeel is natuurlijk dat je kan zien waar de dreiging vandaan komt zodat je de andere kant uit kan gaan.

 

Ook als je een spot zet in de nacht is een kijker natuurlijk handig. Met een zaklamp zwaaien is not done.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinds ik weet wat een boswachter snachts doet en kan doen...doe ik niks snachts....

 

en hij heeft veel betere apparatuur als jij van plan bent te halen.....je ben kansloos :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

boeren werken al 18 uur per dag...denk ik... :D ...en je moet wel een vrij zicht veld hebben toch... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met een vrijzicht veld? ik neem altijd de voorkeur voor velden midden in een bos of in ieder geval waar er bomen omheen staan.

Puur voor de vermindering van de inkijkhoek vanuit de lucht.

 

een mooi veld is een mooi veld, heel veel velden zijn op schuine landschappen waar je dus ergens op een hoog punt er zo overheen kijkt, dat zijn natuurlijk geen geschikte velden.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrijzicht veld...om te kijken met je kijker....tussen de mais heb je dr niks aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als je bukt kun je zeg maar iets onder de planten kijken dan is je zicht iets langer, dus een beetje op geluid afgaande voor zover dat kan met het zicht van je kijkert erbij lijkt mij gunstig. Zonder kijker zie je helemaal geen moer, met zie je tenminste nog iets.

 

Ik weet niet wie er toen achter me aan zat maar het was volgens mij niet de boer, ik kwam door het veld gelopen ik had net me planten gezet en ik hoor opeens geritsel in het aangrenzende bos in de struiken dus ik duik naar de grond en wacht af of ik iets hoor, ik heb daar wel een kwartier gezeten voordat ik het weer probeerde om verder te lopen want je weet zelf dat die bladeren van de mais een takkeherrie maken.

Toen ik verder ging hoorde ik weer geritsel en toen ik stopte, stopte het andere ook. Toen wist ik dat er iets achter me aan zat dus ik voelen over de grond naar iets wat ik kon gooien en had een steentje te pakken en gooide deze naar de andere kant en dat maakte een beetje geluid dus weer geritsel. Toen heb ik nog even gewacht en het op een sprint gegooid. Ben over een 2 meter hoge hek gesprongen en naar de auto gerend, ik meende dat er iemand midden op de weg stond toen ik in de achteruitkijk spiegel keek dus daar was ik op zich wel van geschrokken wie weet wat ie in petto had, voor hetzelfde geld was het een of andere lijpo.

 

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik een spot wou zetten dat ik met de spullen in de hand net het protier van de auto dichtgooide en wou gaan lopen dat ik opeens gefluit hoorde, net zoals jij of ik een deuntje fluiten als je vrolijk bent, zo werd er gefloten verderop.

Je moet je bedenken dat het pikkedonker is midden in de nacht en het zicht is 0% zelfs geen straatverlichting of zelfs een stukje maanlicht helemaal niks. Toen ben ik vlug de auto weer in gesprongen en weg gereden.

Daar kon gewoon niemand lopen, er was geen zicht en dat fluitend, je maakt mij veel wijs maar ik wist dat ik daar gewoon plijte moest :D

 

Dus ja, ik denk dat een nachtkijker best wel bij mijn equipment kan gewoon als secundair gereedschap.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm heftig verhaal man, klinkt als een echte horror scene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha guerillla verhalen zo maak je nog eeens wat meee als guerillla he :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende x misschien geen dikke hazejoints smoken voor je op pad gaat :D

 

UrbanGrower:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het windstil is...dan hoor ik ook van alles ritselen...maar dan ben ik mezelf in de maling aan het nemen.... :D

 

mss... was het dat blaffende hert wel van Limbic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

blaffende herten bijten niet als het goed is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha het zijn iig mooie verhalen om te lezen

 

1e verhaal klinkt idd als een horor scene waarbij je ternauwernood bent ontsnapt aan een creep

 

dat fluitje is ook creepy, maar beter hoor je het als je vlak bij de auto bent dan dat je een midden op een spot zit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn buitenplek bekijk ik alleen overdag. licht toch ergens waar niemand komt :D

 

heb het niet zo op dat soort momenten s' nachts ben daar nogal paranoia in haha

 

maar de verhalen vind ik wel mooi! :-)

 

groeten L€on

Share this post


Link to post
Share on other sites
sinds ik weet wat een boswachter snachts doet en kan doen...doe ik niks snachts....
Uhh... Wat doen die dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik een spot wou zetten dat ik met de spullen in de hand net het protier van de auto dichtgooide en wou gaan lopen dat ik opeens gefluit hoorde, net zoals jij of ik een deuntje fluiten als je vrolijk bent, zo werd er gefloten verderop.

 

dat was een vogel cannabisness

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat was echt geen vogel, dat moment staat in mijn geheugen gegrift en dat vergeet ik nooit meer.

Sinds die tijd (2 jaar terug) draag ik een stroomstootwapen als ik snachts mijn spots zet.

 

Ik bekijk de spots ook overdag, alleen het daadwerkelijk zetten doe ik met zonsondergang zodat ik op de spot kom met nog goed zicht en dan doorwerken tot ik de nacht en dan maak je wel eens wat mee.

 

Nog een verhaal dan iets minder creepy maar wel leuk :D

 

Een keer in het mais ook in de nacht in m'n eentje, ik doe grotendeels de spots alleen, dus alle spullen op sjouw schep hark machette etc.

Ik een geschikte plek in het mais uitgekozen en ik trek een hele rij eruit van 50-60m en heb daar bijna 50 royal dane's x typhoon gezet.

Ik had de rij er compleet uit getrokken en dan spit ik de grond om waar ik de mais eruit heb getrokken, ik aan het spitten zwetend als een gek steek ik even de schep in het zand om even uit te puffen en een slok frisdrank te nemen die ik bij me had. Terug naar de schep zie ik iets door de lucht vliegen, ik dacht eerst dat het een vleermuis was. Ik schrok me kapot omdat ik het best wel groot vond voor een vleermuis maar het vloog een rondje over me heen en vloog weg dus ik dacht "het zal wel" en ging verder met met spitten. Even later weer dat ding hooveren boven mij en toen was mij duidelijk dat het geen vleermuis was maar gvd een uil. Ik nam de schep ter hand en stak deze in de lucht om hem af te schrikken en hier was de uil in eerste instantie niet zo van geschrokken en kwam weer terug dus ik maakte een afschrikkend geluid alsof je een kat wegjaagd en zwaaien met de schep in de lucht en toen vloog de uil weg.

Het leuke van die uilen is je hoort ze niet vliegen, je hoort ze echt niet als ze zweven boven je. Het was volle maan dus het zicht was best wel behoorlijk en als je al een tijdje bezig bent in de nacht dan zijn je ogen wel gewend aan de weinige licht die er is en kun je best wel goed zien.

Voor hetzelfde geld was het bewolkt en had ik de uil niet zien aankomen en was die in me nek gevlogen met die klauwen dan had je helemaal de lieve heer voor een doedelzak kunnen wegbrengen haha :D Hij wou me echt aanvallen zo kwam die steeds lager gevlogen :rofl

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere verhalen man :D En zo''n stroomstootwapen lijkt me geen overbodige luxe alleen voor je eigen gevoel al. Alleen kan ik me niet voorstellen dat een uil een mens aanvalt tenzij je te dicht bij zijn nest bent met jonge maar volgens mij heeft een uil dat niet in een maisveld maar meer hoog in bomen of gebouwen zoals kerken of schuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sinds ik weet wat een boswachter snachts doet en kan doen...doe ik niks snachts....
Uhh... Wat doen die dan?

 

 

tip...loop mee met excursies in je gebied....dan hoor je dingetjes... :D van de bron zelf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me wel creepy als je s'nachts ergens een veld of bos in loopt en je hoort iemand fluiten,

op een plek waar dat bijna niet kan.

Ik heb vroeger ook iets geks meegemaakt s'nachts rond 3 uur in een park onderweg naar huis lopend.

Daar was een voetbalveld met een scheidsrechter hokje wat mij de ideale plek leek om even een joint te draaien.

Die nacht was het ook mistig, en ik zag plots over de halve breedte van het voetbalveld op ongeveer 30 meter afstand mensen lopen in de mist, naar wat ik schatte 15 mensen.

Mijn gevoel zij me dat ik kon wegrennen maar ze dan zeker achter me aan zouden komen dus ik bleef de joint af draaien.

Toen ik de joint had gedraaid waren ze er nog.

De joint opgestoken, half opgerookt en na 10 minuten in totaal vond ik het wel welletjes en besloot verder te lopen.

 

Nu moest ik wel om van het voetbalveld af te komen hun richting uitlopen en heb dat dus ook gedaan.

Op ongeveer 10 meter keek ik omlaag en weer op het veld en ze waren verdwenen.

Nu moet ik bekennen dat ik een salmie(De echte xtc van vroeger) had genomen,

maar ik ken het verschil tussen een tripeffect van xtc en het beeld wat ik zag.

 

Dat was wel het gekste dat ik s'nachts ben tegengekomen.....

Ik was blij dat het een verbeelding was en dat er geen''echte''mensen liepen maar in het begin kreeg ik wel de kriebels.

Een scene uit een griezelfilm maar dan vlak op de plek waar je loopt zo kan ik het wel beschrijven :D

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je alleen door 't bos loopt.. en je bent al gespannen.. hoor je elk geluidje aan voor iets wat jou dood wil maken.. je zit jezelf gewoon para te maken.

 

kan indoor trouwens ook.. zitten we met 6 man(vrouw) te knippen met muziek aan.. EY kut de bel gaat.. trippel trappel naar beneden, stiekem door de gordijnen kijken.. niemand.

 

half uur later.. de bel gaat weer.. helemaal para.. weer kijken.. weer niks..

 

zo 6 x gaan kijken.. wtf dat geluidje hoorde bij een spotje op de radio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde zwijnen op de spot zorgen ook voor een gegarandeerd schrikeffect... Damn wat een herrie kunnen die beesten maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat niet alleeen :D .....

als er zwijnen in mijn gebied zaten dan ging ik er ook overnadenken een koeieprikker mee te nemen.... :rofl ....nu niet....tis alleen maar meer straf...igv...

 

oogste je nog wat... :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.gelukkig heb ik hier geen last van wilde zwijnen het stikt hier dan wel van de heren reeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn spot zit midden in een groot brandnetelveld.. Daar gaan ze gelukking niet in *klopt af*. Wel een keer gehad dat ik uit mijn spot kwam en dat er één 10 meter verderop de grond aan het omwoelen was, toen heel snel het hazenpad gekozen...

 

De eerste keer dat ik ze hoorde duurde het ook even voordat ik doorhad wat het was, welk beest kan er zon t#ringherrie maken..?

 

Maar Carpe hebben ze jouw velden al wel eens omgeploegd??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...