Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Limbic

Wild op afstand houden

Recommended Posts

Onlangs zijn er bij mij zo'n 60 planten van zo'n 1.50m groot vernielt.

 

Een hekje erom als tegen konijnen werkt hier niet tegen.

 

Nu heb je wildverschrikker met bewegingscensor die geluid en licht maken

met een bewegingcensor. Website

 

Dus als er 'iets' voor bij loopt gaat ie aan.

 

Maar om nou 2 van die dingen a' 35 euro p/s in de natuur op de grond te leggen vindt

ik wat duur.

 

Nu hadden wij vorig jaar een kabouter in de tuin die floot als je er voorbij liep. Erg leuk,

want de kat schrok er elke keer van als ze er argeloos langs liep.

 

Hier heb ik DEZE gevonden.

 

Weet iemand of wild dieren uberhaupt schrikken van fluiten?

 

Wil er anders 10 rekruteren om dit met tuin kabouters te laten werken. :verrygood

 

gallery_21454_14160_8892.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht @ guerilla????

zo word je gepakt man ;)

als er iets opvalt in het donker dan is t wel paar van die lichtbakken die aangaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ze daar wel van zullen schrikken hoor, 1 fluitje en weg zijn ze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook elk jaar last van. vorige week kwam ik op een van mijn spots en 30 zaailingen opgegeten door herten!

Ik leen wel eens een hond (of twee) om door de bos te struinen en laat die dan op de spot schijten of pissen. = roofdier dus geur houd herten enzo op afstand :verrygood Geen hond ? dan even langs een honden uitlaat plek!!! Zakje met ondergepiste strooisel mee in een zakje naar je spot

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou heb ik een keer gelezen dat mensen van staatsbosbeheer langs kappers gaan om haren op te halen en ze houden wel eens knip dagen in het bos .

 

dit om dat rond te strooien op plekken waar jagers zitten,op de open plekken.

dan zijn de beesten gewaarschuwd dat ze daar NIET moeten komen ...

 

en volgens mij doen ze dit ieder jaar ..

 

hoop dat je er wat aan hebt !!

 

GroeneGroet ,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plasje doen rond je plek helpt ook en ik heb al gehoord van het oplossen van bloedpoeder in water en dat rond te spuiten.

 

ik weet echter niet wat daar weer aan proteïne-wellustige beesten op af komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit heb ik vorig jaar ook meegemaakt planten die boven de meter waren afgevreten. ik sluit me aan bij guesswho, uitwerpselen van een hond werken vaak goed!

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Splifff Haha het is inderdaad 'spelen met vuur', maar de kabouters geven geen licht. :D

 

@gobru Dank je, daar hoopte ik al op. Volgend jaar toch eens proberen op de rampenspot.

 

@guesswho? Leuk jou weer in de guerilla sectie te zien!! Werkt dat alleen met honden pis of is kattenzeik

ook afschrikkend? Wel voor konijnen dacht ik. Anders inderdaad even langs een hondentoilet, verschillende

plastic zakken vullen en uitstrooien over de spots. Zal vanavond beginnen, bedankt voor de smerige tip!

 

@Mitsz van der Kamp Dat is wat ik niet kon vinden, bedankt! Maar waar kan je dat kopen??

Zelf in het rond pissen zal ik doen, maar is denk ik niet genoeg.(het houdt een keer op)

 

@urbangrower Hele fijne tip. Weet alleen niet of ik dat bij de kapper durf te vragen... :verrygood

Wordt mensenhaar niet (heel duur)verkocht? Iemand een idee om daar normaal aan te komen met een goede smoes??

 

@bijster Er niks tegen doen is vragen om problemen, dus ik ga toilet scheppen. ;)

 

 

Hondenpoep en mensenhaar is een......ja een goedkope en veilige oplossing. Het kost geen geld

en het maakt geen geluid! :D

 

Op m'n andere spots ga ik dit toepassen, allemaal erg bedankt voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt het wel allemaal heel goor om eerlijk te zijn.

 

Dan zijn die kabouters toch een stuk schoner :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oplossing, Bamboestokken en een rol gaas

kan eventueel ook met gratis wilgentakken denk ik

van afstand gaat dit gaat echt opvallen dus daar zul je een goede plek voor moeten zoeken ;)

 

gallery_23362_11897_112819.jpg

 

Zat ff op icmag te neuzen en toen moest ik denken aan dit topic :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Splifff,

dat had ik een paar jaar geleden in de tuin. Maar dan tegen menselijke rippers.

 

Wolvenstront, geloof best dat reeën dat afschrikt, alleen.......

ik heb nog geen hondendrol kunnen vinden, laat staan van een wolf.

 

Deze gemeente heeft uitlaatstroken en dat is van gras. Eens in de zoveel tijd komt de

reinigingsdienst met een lange slurf, de POEPSCOOTER en zuigt de achtergelaten hopen op.

 

Ik moet ze dus in het gras gaan zoeken, denk niet dat dit hem wordt.

 

Voor volgend jaar zoek ik zo'n hondentoilet waar ik zand kan scheppen om dat uit te strooien.

 

gallery_21454_8642_1731.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n fluitende trol is wel leuk haha, mag je wel uitkijken dat je jezelf niet laat schrikken en fouten maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt een interesante topic dit, precies wat ik voor ogen had, :verrygood

Ik ga dus ook géén poep strooien,

maar proberen wat guesswho? zei de strooisels met honden urine erop.

 

@cannabusinesss

Inderdaad, liever niets dat geluid maakt.

Je weet toch niet wat die 'trollen' doen als je er niet bent. ;)

 

gallery_21454_8642_80556.png

 

 

Ik heb nu 2 spots waar alles is afgevreten waar ik volgend jaar probeer

kabouters in te zetten om herten en konijnen fluitend de laan uit te sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha miss ff langs de dierentuin daar hebben ze vast nog wat zakken stront van wilde dieren voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

helpt volgens mij niet ;) ...ze hebben nooit geleerd daar bang voor te zijn.... :D

 

op hanfburgforum staat in de outdoorsticky een mooi topic wildabwehr.... :verrygood onze oosterburen hebben wat meer wild... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
helpt volgens mij niet :D ...ze hebben nooit geleerd daar bang voor te zijn.... :smoke

 

op hanfburgforum staat in de outdoorsticky een mooi topic wildabwehr....

DIT vindt ik onder wildabwehr,

helaas is mijn duits heel slecht :D

 

 

 

Ken je ze Carpe Diem?

gallery_21454_8642_8091.png

 

 

Ze geven zo'n schel fluitje, met het deuntje als wij naar mooie dames fluiten. :smoke

 

Volgens mij is het wild eigen om op te passen voor dingen die hij niet kent. Schuwe beesten

zijn toch van alles bang?

Weet jij of iemand op hanfburg dit ;) heeft uitgeprobeert, Carpe?

 

Mischien een 2 in 1 en heb je de herten en de konijnen weg. :verrygood

 

Het lijkt mischien een stom idee, kabouters naast je planten. Maar als de sensor niet met modder wordt bespat,

en hij werkt ook in het donker, dat het best een goed (en schoon) lowbudget systeem kan zijn.

 

Het is de 15 euro met 3 kabouters proberen wel waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forum.hanfburg.de/fhb/showthread.php?t=218030

 

zeker het proberen waard ;) ...gwoon oplaadbare batterijen iedere keer meenemen naar spot...en de hoek een beetje kiezen dat bij wind ze niet constant fluiten... :D ..

khad vorig jaar de meeste schade van herten idd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop alleen niet dat ze kapot gaan en

fluiten tot de batterijen op zijn........ik zie het in de krant al staan:

"Hennepplantage ontdekt door tuinkabouter"

 

 

 

gallery_21454_8642_56439.png

pure4green wildschrik

 

Prijs krijg ik nog te horen (niet goedkoop zei ze) en ook of ze het toelaten verkoop aan een particulier.

Maar als het lukt, iemand interesse om samen met mij dit te proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha dat zou wat zijn ja, "Hennepplantage ontdekt door tuinkabouter"

Dan komt er ook wel eens iets origineels in de krant...

 

Maar goed, ik vind dat idee uit de link van Carpe ook wel slim?

BubbleXgum_06_117__82.jpg

Dat je een soort pisbakje maakt met een deksel erboven.

Misschien niet het meest frisse wat je zou kunnen doen maar ik zou het er wel voor over hebben.

 

Ben benieuwd over dat wildschrik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thuis véél drinken en dan naar je spot gaan waar je een blikje vol pist

wat op een stokje staat met soort van dekseltje erop.

Als het werkt.....

Is dat dan dé oplossing van de oosterburen? Pas jij het toe Carpé?

Wildschrik is ook geen frisse hoor! :verrygood (Dierlijke olie gewonnen uit hoeven, horens en klauwen van slachtdieren.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic...

Van de ongeveer 120 zaailingen heb ik er nu nog 8 staan.... Slakken konijnen en dassen... Ik heb ook al veel lopen denken hoe ik dit aan ga pakken. Ik zit er aan te denken om volgend jaar de planten in pvc buizen te zetten met kopertape, daaromheen een gazen koker die met bamboestokken in de grond zit. Tussen de gazen koker en de pvc buis wil ik honden haar leggen.

 

Ik heb alleen geen hond. Misschien ga ik naar het aziel om te vragen of ze honden haar hebben omdat de konijnen mijn tuin s'nachts helemaal kaal vreten. Ik wil ze biologisch afweren! Als een blikje met menselijke urine werkt dan is dat voor mij ook een goede optie, iemand hier al mee getest?

 

Over wildschrik wordt op het forum al langer gesproken, volgens mij heeft niemand het nog getest...

 

Ik zie mijzelf ook niet zomaar naar een kapper gaan om het haar te vragen, beetje raar. Volgens mij wordt mensen haar alleen heel duur verkocht als het om heel lang haar gaat dat in een keer wordt afgeknipt, dit gebruiken zo voor pruiken! Volgens mij is gewoon knip haar voor de vuilnisbak.

 

Je kan zeggen dat je voor natuur bescherming werkt en mensen haar nodig hebt om op jagersplekken te strooien zoals al eerder besproken werd. Ik zie het mij zelf nog niet zo 1 2 3 doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...