Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

[Vraag] Hoe vaak voeding geven?

Recommended Posts

Oke ik heb Sannie gePM'd maar 2 weken geen antwoord, zal het vast druk hebben met winkel etc. BAC gemailed en niks van terug gehad.

 

Ik zal het zo kort en simpel mogelijk houden..

 

Als je met buffertabs en bac werkt op lightmix. Je moet dus tot aan de bloei alleen water geven?

 

En in de bloei.. geef je dan 1x per week bac voeding en de rest van de week alleen water vanwege de tabs? Dit is mij nog steeds niet duidelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me ook even aan hier, het is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Vooral ook omdat ik in de topics verschillende dingen lees.

Volgens de verpakking moet je BAC bloei vanaf de tweede week bloei om de dag meegeven, maar ik lees hier en daar ook dat mensen 1 maal per week voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij met buffertabs zou je tot week 3 bloei ongeveer genoeg hebben.

 

dus je zal ook beetje naar je plant moeten kijken denk k rond de bloei periode zachtjes aan beginnen met bac bloei maar cker niet gelijk de volle dosis.

En gewoon eens kijken zorgen dat ze niet te licht worden maar ook cker niet te donker.

Alles een beetje op het gevoel :yummy:

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf week 3/4 bloei, 1xper week 1ml bac bloei per ltr water, en naar de plant kijken, worden ze lichter van kleur, 1ml extra, krijg je verbrande bladpunten, een weekje overslaan.....oid :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf 12\12 bac meegeven, 1e keer kun je beste gewoon schema van bac aanhouden.

dan om de watergift, 1x alleen water, dan water met voeding, dan weer alleen water etc. (probeer om de 2 dagen)

 

verbranden met bac is mij nog niet echt gelukt hoor krasi.

 

hou er rekening mee dat je 1-2 weken vooruit kan denken voor de plant en haar behoefte aan voeding.(bio)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

IK gaf altijd met buffertabs met 3/4 weken groei en daarna na 2 weken 12/12 begon ik met bac 2ml per liter mee te geven om de 2/3 dagen. 4 weken in begon ik met pk13/14 2ml/liter en dit was met de Free Kush waarmee ik zelf geen problemen met overvoeding heb gehad. Je moet goed kijken naar je planten wat ze aangeven, of ze nou meer of minder willen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome, ik pakte het basic recept, je kan zelf sturen of toevoegen, zelf hou ik van een custom gevoed grondje, en dan minimaal bijvoeden met thee :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet ook nodig een klein maatbekertje hebben om precies te kunnen doseren, 1 ml. doe ik nu met het handje. Gewoon een héél klein scheutje uit de fles in een liter water.

Maar ik heb geen idee of dat ook daadwerkelijk 1 ml. is :yummy:

Ik ga ook een dosering van eenmaal per week aanhouden en dan op gevoel de hoeveelheid bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Krasi zegt,...en kijk naar je blad groen ,..donker genoeg voeding ,..geel ....voeding geven,

maar bovenstaande geldt alleen als verdere basis van je Bio kweek goed is en de het bodem leven het prima naar zijn zin heeft.

Want kleur verandering heeft niet altijd direct met voeding te maken en beter minder dan teveel.

 

Suc6 verders

 

ST :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik moet ook nodig een klein maatbekertje hebben om precies te kunnen doseren, 1 ml. doe ik nu met het handje. Gewoon een héél klein scheutje uit de fles in een liter water.

Maar ik heb geen idee of dat ook daadwerkelijk 1 ml. is :yummy:

Ik ga ook een dosering van eenmaal per week aanhouden en dan op gevoel de hoeveelheid bepalen.

 

Ik gebruik altijd een pipetje. Gaat tot 3 ml. en er staan maatlijntjes op per 0,5 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de apotheek kan je kleine plastic wegwerp spuitje(s) kopen (15euro cent voor 1), die hebben markeringen tot 3ml.

Zo een gebruik ik al een tijdje en ben d'r erg content van...

 

Ik gaf tot 4 keer per week 1,5ml Bac Bloei mee. Na een paar weken heb ik dat naar 2 tot 3 keer 1,5ml gebracht.

 

De groene kleur van de bladeren en de bladpunten zullen je wel zeggen waneer her erover is..

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er op het potje van de bacto niet 1 keer per 2 weken ? De gehele kweek.

De bloei voeding beetje aanvoelen/zien heel laag beginnen is zwaargeconcentreerd spul en al vaker gezien dat 1 ml op 10 liter nog teveel was (killingfield)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grow Weed

 

je bedoelt zeker 1ml per liter? 1ml per 10L lijkt me beetje onwaarschijnlijk :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Grow Weed

 

je bedoelt zeker 1ml per liter? 1ml per 10L lijkt me beetje onwaarschijnlijk :yummy:

Ik bedoel 1ml uit een spuitje in een volle 10 liter gieter

Had 16 potten van 9 liter met daarin 2 tabs schimmels en vanaf dag 1 18/6 bacto omde week

In 10 poten had ik killing field staan in de andere 6 widdows

20dagen 18/6 2 weken 12/12

Toen eerste keer gegeven dag later bij de killingfield brandplekjes bij de widdows niks toen voor de kf's nog 2 weken gewacht. Toen weer 1ml op 10 ltr geen problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan zo simpel zijn ;)

 

vanaf begin 12/12 geef je BAC mee in de dosering die de plant toestaat (begin met hele lage dosering) en tegen week 4 zit je dan op de normale dosis van het schema van BAC (ga niet hoger dan 2.5ml van bloei en PK vanwege je tabs) zonder aanpassingsproblemen.

 

zoals Polletje al aangaf.. vooruit denken/acteren en BAC kan je voor nare verassingen plaatsen indien fout toegepast dus voorzichtig ermee, erg geconcentreerd :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een extra vraagje..

 

als ik mijn buffertabs in de 41L smartpots doe.. moet ik alle tabs op hetzelfde diepte rondom de plant begraven :yummy::P ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er in m`n 65ltr pot 8 gedaan, en idd allemaal op dezelfde diepte rondom de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat de tabs zeker een cm of 5 van de buitenwand komen te liggen anders lossen ze niet op omdat de buitenwanden van een smartpot redelijk snel indorgen en de buitenste rand aarde dus ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig heb ik dat "per ongeluk" gedaan, wel een goed tip LC :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een extra buffertab door de grond kruimelen een goed idee?

 

Heb het vanmiddag gedaan met een northern light die nu

zijn 5e week (laatste 10 dagen op 12/12) in gaat. Nieuwe bladeren waren

wat lichter, zodoende.

 

Maar ik sluit me bij Led Kroket aan. Je komt veel uiteenlopende manieren van

voeden tegen met dezelfde producten. Ben ook een beetje zoekende..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe bladeren zijn vaak aan het begin wat lichter van kleur, dus niet te gauw gaan bijvoeden dan, verkruimelen en topdressen is idd gewoon mogelijk, verkruimeld lossen ze volgens mij wel sneller op, dit is een goed idee wanneer je dus echt een voedings tekort hebt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar dagen nadat de plant op 12/12 beginnen met 1ml/ltr om de dag,later kan je het opvoeren tot 2ml/ltr om de dag(of 1ml/ltr elke dag).

Het ligt ook een beetje aan het soortje,stek of zaailing of toevoegingen in de aarde maar 1ml/ltr is een goed begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze manier hanteer ik ook Art, gebruik de BAC Biologische lijn nu 2 jaar en ben er zeer tevreden over (ik kijk natuurlijk wel naar de ontwikkeling van de plantjes)

 

P.S Ledkroket vreemd dat je geen antwoord krijgt van B.A.C, normaliter als ik een mailtje naar hun stuur heb ik altijd een goed en onderbouwd antwoord terug in 1 a 2 dagen.

 

Hou ze groen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik dat ook maar eens doen op die manier, beginnen met 1ml om de dag en opvoeren naar 2ml na een paar weekjes.

Als ik het goed begrijp is dit dus de basisvoeding en kun je er daarnaast nog topbooster bijgeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan om dit keer niet mijn water af te zuren, kan dit kwaad? mijn kraanwater is wel ph 8.3!?

 

als ik om de paar waterbeurten voeding geef (bac maakt van de 8.3 > 7.0 ph) dan geef ik dus om de paar dagen andere ph waarde, is dit niet slecht? te schommelend? Of moet ik beter mijn gewoone water ook naar 7.0 afzuren om stress te voorkomen?

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...