Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pippoke

4x Sugar Punch - Tweede keer, goede keer...

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Nadat mijn eerste kweekje is meegenomen door de politie, besloten om toch maar helemaal opnieuw te beginnen. Wees gerust, de tent stond niet bij me thuis, maar bij een vriend. :P

Ik was het kweekje samen met hem begonnen, maar blijkbaar was hij nog met andere dingen bezig waardoor hij huiszoeking heeft gekregen en dus is de tent ook ontdekt.

Ik had wel alles geïnvesteerd, dus dat ben ik ook kwijt. Maar tja...eigen schuld, dikke bult! B)

 

Ik heb ook een topic gemaakt van mijn eerste kweekje, maar ik weet nog niet goed hoe ik dat hier moet invoegen, die BB code is onbekend voor mij! :huh:

Het staat ergens op de tweede pagina nu bij de kweekverslagen voor de geïntresseerden.

 

Nu dus mijn tweede kweekje,

 

 

Setup:

 

- Secret Jardin Dr90 (90x90x180cm)

 

- 28l smartpots

 

- Philips Gear Vsa 400W, 400W Philips Greenpower, spiegelkap

 

- G-Tools buisventilator 420m³ met fancontroller

 

- Rhino Filter 420m³

 

- Davin dv12 schakel relaiskast (max. 2x600W)

 

- 2 Hurricane clip ventilators

 

- Min/max thermo-hygro meter

 

- Automatische poederblusser 1kg.

 

- Blumat Tensiometer

 

 

Medium/Voeding:

 

- Gold Label Special Mix Light

 

- Sannie's Bacto

 

- Sannie's Buffertabs (5 per smartpot van 28l)

 

- Symbiosis Mycorrhiza

 

- Perfect Start

 

 

De voeding en de zaden heb ik al, volgende week kan ik de rest bestellen. Ik ben alvast benieuwd wat jullie er voorlopig al van vinden.

 

Sorry voor de korte uitleg maar het is ineens al heel laat!! :o morgen werken!

 

Grts, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Hey man. Mooie setup. Hoop dat de tent bij je vriend niet zo kostelijk was als deze setup. Sterkte in ieder geval en succes met je nieuwe ronde !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze nieuwe ronde , hopelijk blijft de tent nu wel op zijn plek staan :huh:

2 weken voorgroei is genoeg met deze soort , groeit 3 tot max 4 weken door dus het word een grote plant maar ook heel lekker B)

succes met de ronde en groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst veel succes deze ronde.

 

Mooie voeding (bio) en leuke herkenbare setup. Hoeveel planten en dus potten ga je zetten?

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey alvast bedankt voor de positieve reacties! B)

 

@pacman: hey, de tent gaat nu wel blijven staan hoor, deze keer doe ik het alleen. :o Ben van plan om de dames na 2 weken te fimmen, en dan nog een klein weekje laten herstellen, en dan pas op 12/12 zodat ik zeker een vol scrognet ga krijgen. Ik heb ergens gelezen dat je bij een scrog eigenlijk moet wachten tot de plantjes aan het net komen, voordat je de klok omzet. Ik ben van plan mijn scrognet op ong. 35cm van potrand te plaatsen. Dus ik denk wel dat het dan moet lukken met een kleine 3 weken voorgroei. Thx for the tip! :huh:

 

@donnie: ik ben van plan 4 smartpots van 28l in men tentje te zetten. Ik heb gelezen dat je medium zo groot mogelijk moet zijn voor een scrog. Met die 4 smartpots staat men tentje helemaal vol. :P

 

Grts, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey su6 met je ronde!

 

1 vraagje.. hoe heb je de buffertabs erin gedaan? allemaal op hetzelfde diepte of verschillende dieptes en afstanden een van het ander?

 

 

ps. ga je afzuren of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen, hier zijn we dan eindelijk. verhuizen duurde langer dan verwacht. :verrygood

 

Er zijn ook nog enkele dingen veranderd aan mijn setup. Ik heb uiteindelijk een lumatek evsa(400W) met superlumen en een lumatek lampenkap gekocht. Voor de rest is er niet veel veranderd. Ik denk wel dat ik goed zit nu.

 

Ik heb afgelopen woendag(18/07) de ontkiemde zaadjes (4) in de smartpots gedaan en heb er folie rond gedaan zodat de aarde niet opdroogt. Op vrijdag waren er 3 geboren, eentje was toch opgedrogod doordat de folie losgekomen was. Ik kon niet regelmatig gaan kijken omdat ik moest werken. Dus worden het er 3. :rolleyes:

We zijn dus nu aan dag 3 groei, hier nog enkele pics:

 

Temp min/max : 20.6/27.6

LV lamp aan/uit : 48%/92%

 

gallery_33472_14365_2372649.jpg

 

gallery_33472_14365_238181.jpg

 

gallery_33472_14365_2158739.jpg

 

gallery_33472_14365_1578057.jpg

 

gallery_33472_14365_988139.jpg

 

gallery_33472_14365_525976.jpg

 

Hoe lang zou ik nu het best voorgroeien voor ze op 12/12 gaan, aangezien ik mijn tentje wel vol wil hebben.

Als je nog iets wilt weten, vraag je het maar.

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met deze ronde.

 

Een of meerdere keren toppen (of fimmen) en dan wanneer ze ter hoogte van waar je je scrog net wil hangen zijn. dan op 12/12 zetten. Zie mijn verslag hoe vol mn net is geworden zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht tot de bladeren de pot bedekken voordat je naar 12/12 schakelt, dan komt je tent wel vol :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, hier zijn we weer...

 

Bedankt voor de info Markie en Krasi, ik denk dat ik het ga doen zoals jullie zeggen. Ik ga zowiezo 2x per week posten zodat jullie me goed kunnen opvolgen.

 

We zijn dus nu aan dag 7 groei gekomen, en moet wel zeggen dat mijn blaadjes niet zo donkergroen zijn zoals bij mijn vorig kweekje. Misschien zal het nog wel bijtrekken als ik water geef. Ik heb namelijk eerst de smartpots ingewaterd, en pas daarna de buffertabs erin gedaan. de ph zal denk ik nog niet optimaal zijn. Ik heb voor de rest toch alles toegevoegd (miccorhiza, bacto, perfect start) dus daar zal het niet aan liggen. Ondertussen zijn er ook 5 regenwormen per pot ingegaan zodat mijn bodem een beetje luchtig blijft.

De blaadjes zijn ook een beetje gekronkeld, maar ik denk dat dat het gevolg is van de warmte van de voorbije 3 dagen. Temperatuur loopt op tot 30 graden! Heb wel voldoende ventilatie om de warmte van de lamp af te voerenen de afzuiger draait op deze warme dagen ook op volle toeren. De lumatek evsa staat nu op 250wSL en de lamp staat er er zo'n 35cm boven.

Ik heb dus nu 6 dagen geleden de 26l smartpots ingewaterd met 2l water en 2gr. bacto per pot. Nu staat de tensio op 80mBar dus volgens mij staan ze nog vochtig genoeg. Heb wel de rand van de bovenkant van de aarde wat nat gemaakt omdat die anders gaat opdrogen. Dat was het ongeveer voor deze keer! Ik ben nog maar een beginneling dus je mag me altijd bijsturen. Alle hulp is welkom. ;)

 

Hier nog enkele foto's van gisteren(dag 6):

 

Temp min/max : 22.8/30.2

Lv lamp uit/aan : 84%/45%

Tensio : 80mBar

 

gallery_33472_14365_1844951.jpg

 

gallery_33472_14365_4826961.jpg

 

gallery_33472_14365_3179670.jpg

 

gallery_33472_14365_513704.jpg

 

gallery_33472_14365_4029791.jpg

 

gallery_33472_14365_4531016.jpg

 

gallery_33472_14365_1319782.jpg

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal,

 

nog even gaan kijken en heb de aarde nog wat nat gemaakt omdat ze wat opgedroogd was. Nu zag ik dat de aarde beschimmeld is?(witte schimmel) Is dat normaal? :)

 

Tensio staat nu op 100mBar. Ze hebben sinds het inwateren nog geen water meer gehad, behalve een beetje op de oppervlakte tegen uitdroging aan de rand. Mijn radiatorfolie was niet groot genoeg. ;)

 

Morgen update met foto's!

 

groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hier zijn we weer...

 

We zijn nu aan dag 10 groei en ik denk dat het wel goed gaat, alleen beetje warm. De temperatuur liep soms op tot 32°C!

 

Ik heb mijn lamp ondertussen ook op 400W staan, omdat ze al 2 keer niet opgestart was toen ik ze op 250W had gezet. ;) De lamp staat nu op zo'n 45cm van de plantjes.

 

Vandaag heb ik ook voor de eerste keer 400ml water gegeven. Als ik minder geef, komt het water niet tot beneden denk ik. De tensio stond op 120mBar en de aarde voelde ook redelijk droog aan. Later op de dag ga ik nog eens kijken wat de tensio aangeeft.

 

Heb ook wel wat last van opgekrulde bladranden maar ik denk dat dat komt door de warmte of door de clipfan.(die heb ik ook wat hoger geplaatst)

 

Hier nog enkele foto's van gisteren

 

Temp max/min : 32.2/24.1

Lv lamp aan/uit : 43%/73%

Tensio : 120mBar

 

gallery_33472_14365_1291888.jpg

 

gallery_33472_14365_2571773.jpg

 

gallery_33472_14365_4370480.jpg

 

gallery_33472_14365_4972506.jpg

 

gallery_33472_14365_4972506.jpg

 

gallery_33472_14365_2641913.jpg

 

gallery_33472_14365_2738451.jpg

 

gallery_33472_14365_1065902.jpg

 

Reacties of opmerkingen zijn altijd welkom!!!

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze lijken het iets te warm te hebben als je mij vraagt

 

 

die krullende blad randen is in ieder geval het begin van een verdampings probleem

 

 

voor de rest zijn ze erg mooi kort en stevig dus ga zo door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook te warm, lampie wat hoger...wat voor bedekking heb je op je potten liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, ik heb radiatorfolie op de aarde gelegd. Dit is hittebestendig. Had even niets anders liggen. ;)

 

Lamp staat even terug op 250wSL. Ik kon de temperatuur niet onder controle houden met 400w.

De temperatuur steeg tot 33,2C!

 

Ik houd jullie verder op de hoogte.

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, hier zijn we weer met een nieuwe update!!!

 

Vandaag zijn we aan dag 13 groei en tot nu toe gaat alles nog goed denk ik. Ze hebben wel even wat te droog gestaan want de tensio ging ineens naar 210mBar en de potten waren een pak lichter geworden. ;) Ik had ze nochtans de dag ervoor elk zo'n 500ml gegeven, de tensio stond toen op 120mBar. Vandaag stond hij dus op 210mBar. 3 uur nadat ik vanmorgen terug 500ml water had gegeven, stond de tensio op 160mBar dus heb ik er nog 500ml bijgedaan en nog eens 3 uur later stond de tensio op 30mBar. Ze hebben vandaag dus elk een liter water gekregen. :verrygood Misschien had ik iets minder moeten geven maar de dames schijnen het toch naar hun zin te hebben nu. Op de foto's van vanmorgen daarentegen kun je duidelijk zien dat ze wat te droog stonden. Verder geef ik nog steeds enkel water, binnen enkele dagen wil ik wat bacto meegeven. Hoeveel kan ik het beste geven voor 3 potten van 26l? Ik heb ze vanmorgen ook allemaal gefimt aan de 5de internode, op de hoop meerdere uitlopers te krijgen. Verder denk ik nog een dag of 10 voor ik naar 12/12 ga, maar dat ga ik nog verder afwachten. Opmerkingen of tips zijn steeds welkom!!!

 

Hier nog enkele foto's van vanmorgen:

 

Temp min/max : 19.9/29.8

Lv lamp aan/uit : 47%/74%

Tensio : 30mBar

 

gallery_33472_14365_2354834.jpg

 

gallery_33472_14365_2255006.jpg

 

gallery_33472_14365_1007728.jpg

 

gallery_33472_14365_3600498.jpg

 

gallery_33472_14365_2227873.jpg

 

Tot binnen enkele dagen!

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Pippoke, je planten zijn nog kjlein en hebben nog niet de hele pot geworteld, het is juist goed om de tensio`s nog even rond de 200 te houden, na een week kan je dan gaan werken naar tussen de 50 en 110, droge grond stimuleert de plant te wortelen, niet kurkdroog natuurlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze worden steeds groter ;) hoelang ga je nog 18/6?

ziet er netjes uit :verrygood

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi : ah, dat wist ik nog niet, probeer de tensio tussen 50 en 120 te houden. Zal dan even weer wat minder geven. Toen de tensio gisteren op 210 stond, vroegen de dames wel naar water want de bladeren begonnen te hangen. Pas nadat ik een liter water had gegeven, kwamen ze weer overeind. Bedankt alvast voor de info!

 

@pacman : Hey pac, thx voor de reactie. Ja idd, ze groeien wel snel moet ik zeggen. Ik denk toch dat ik nog een kleine 2 weken op 18/6 ga blijven. Ik heb namelijk maar 3 planten in een dr90, en die wil ik wel vol hebben. :verrygood Vanaf dat ik op 12/12 ga, het scrognet erboven en binden maar! Ik ga ze waarschijnlijk ook nog een 2de keer toppen, ik weet alleen nog niet goed wanneer.

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man, ziet er leuk uit! hoe zit het met lawaai? heb zelf ook wel interesse in zo'n ding van G-tools

maar twijfel tussen een softbox of zo'n buisven als jij hebt

 

wacht in spanning af

greetz skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey skunkmonster, die buisven van g-tools is echt goed hoor. Met mijn vorig kweekje had ik een buisven van 225m3 en die maakte dubbel zoveel lawaai dan die ik nu heb, en die is 420m3! Als hij dimt, gaat hij wel brommen. Het maakt zelfs minder lawaai als hij volledig openstaat. Als je een sono air luchtslang gebruikt, ga je echt niet veel meer horen, enkel het gebrom wanneer hij gaat dimmen. Bij mij draait hij meestal op volle toeren. De termostaat werkt ook prima!

 

Bij desjop kun je hem bestellen samen met een rhino filter voor een spotprijs!

 

Groeten,Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx man! je hebt me duidelijk overtuigd! t is flesnmaat 125 toch?

ik had hem indd bji de sjop zien staan met dat rhino filtertje :verrygood

veel suc6 met je ronde!

greetz Skunkmonster

 

PS met sono bedoel je die geisoleerde slang? dan moet ik die meteen ff mee bestellen ;)

Thnx!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@skunkmonster : ja idd, die sono is zo'n geluidsisolerende luchtslang, scheelt weer een paar decibels! :wacko:

 

Zo zo zo, hier nog eens een UPDATE!!! :j

 

We zijn intussen aan dag 19 van de groei gekomen en tot hier toe gaan het nog goed denk ik, op een paar kleine probleempjes na. :j

 

Gisteren heb ik nog een scrognetje in elkaar getimmerd met wat spullen die ik nog had liggen. Het is niet perfect (gemaakt met wasdraad), maar het zal wel lukken denk ik.

 

gallery_33472_14365_3524580.jpg

 

Wat vinden jullie ervan? Geslaagd?

De poes vond het ook interressant dus staat ze mee op de foto! <_<

 

1 plantje van de 3 blijft wel een beetje achter qua hoogte, maar ze is wel de breedste! De grootte van de planten is : 20cm,25cm en 30cm. Ik vindt het nu een beetje lastig omdat ik niet goed weet wanneer ik naar 12/12 moet schakelen aangezien ze zo verschillen qua hoogte. En ik wil mijn scrognet wel vol hebben! Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.

 

Vandaag is het scrognet in de tent gehangen op zo'n 30cm van de aarde? Ik kan het nog altijd verhogen indien nodig. Zou ik het misschien beter wat hoger plaatsen?

De grootste plant komt net tot tegen het rooster, maar de kleinste moet nog wel 10cm voor ze aan het rooster is.

 

Ik had ook wat problemen met de tensio. Deze stak blijkbaar te diep want hij gaf waarden aan van 180mBar, terwijl de potten nog zeer zwaar aanvoelden.

Ik heb dan de tensio schuin gestoken in diezelfde pot, en 3 uur later gaf de tensio 30mBar aan. Ze stonden dus nog goed nat. Ik heb ze dan 3 dagen niets gegeven en vandaag stond hij op 170mBar. Ik heb ze dan elk 250ml water met een halve dosis bacto gegeven. Tensio stond 3 uur later op 140mBar. Ik wil ze nog niet te nat zetten zodat de wortels nog wat kunnen zoeken. Zodra de klok op 12/12 gaat, ga ik proberen om de tensio rond de 120mBar te houden zodat ze niet te hard gaan strekken. Eens de groei eruit is, wil ik dan naar 60mBar zodat ze goed kunnen drinken. Is het goed op deze manier? Of kan ik het beter anders doen? Laat het me maar weten.

 

Vandaag ook mijn ontvochtiger gaan halen, staat al mooi naast de tent. Ik hoop zo de lv tijdens de bloei wat naar beneden te krijgen. Met de lamp aan zal het geen probleem zijn maar als de lamp uit is stijgt de lv naar 75%, en dat moet wel lager. De ontvochtiger staat net aan de inlaat dus als hij aan staat komt er droge lucht in de tent denk ik dan...of niet? :j

 

gallery_33472_14365_2652343.jpg

 

De lamp staat intussen ook op 400W en hangt zo'n 45cm van de planten. Temperatuur blijft nu net onder de 30 graden. Buiten is het 24. Ik hoop dat het niet warmer gaat worden buiten, anders moet ik terug naar 250W SL. :)

 

Verder heb ik al wel een 11-vingerig blad ondekt dus dan voelen ze zich toch wel goed denk ik?

 

Zo, dat was het ongeveer, nu nog wat foto's! :o

 

Temp min/max : 20.8/29.6

Lv lamp aan/uit : 41%/74%

Tensio : 140mBar

 

De lamp was al wel aan dus mijn excuses voor de kleuren. <_<

 

gallery_33472_14365_458526.jpg

 

gallery_33472_14365_1535719.jpg

 

DE GROOTSTE

gallery_33472_14365_5295775.jpg

 

DE KLEINSTE

gallery_33472_14365_1080420.jpg

 

11-VINGERIG BLAD IN WORDING!!!

gallery_33472_14365_705143.jpg

 

gallery_33472_14365_1949095.jpg

 

gallery_33472_14365_994090.jpg

 

gallery_33472_14365_3945770.jpg

 

NU MET SCROGNET

gallery_33472_14365_523156.jpg

 

gallery_33472_14365_1581897.jpg

 

gallery_33472_14365_5812532.jpg

 

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

 

Binnen enkele dagen volgende update.

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

net hokje! Mooi scrog net gemaakt ook! chapeau.

 

Heb je 1 keer getopt? als ze een einje door je net zijn gegroeid buig je dat om en bind je dat aan je net en krijgen de vertakkingen onder het net meer licht waardoor die groeien. Hou ook rekening mee dat ze nog zeker 2 weken flink door groeien na het switchen naar 12/12.

Dan als de groei er uit is, onder het net dieven zodat de energie niet word verspilt aan fluff.

 

ik zeg nog een weekje en dan de klok om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Markie,

 

Ik heb vorige week gefimd aan de 5de internode. Ik weet niet of het bij alle drie gelukt is.

 

Ik zat ook te denken om nog even te wachten met over te schakelen naar 12/12. Ik heb gelezen dat ze nog 3 weken doorgroeien op 12/12; waarvan de derde week een groeischeut is.

Ik ga sowiezo nog even afwachten voor ik naar 12/12 ga. En als ze beginnen groeien, gewoon blijven binden tot de groei eruit is. Klopt dat?

En dat dieven ben ik ook van plan hoor. Als het zover is, mag je me altijd raad geven! :o

 

Groeten, Pip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...