Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mexicansativa

Mexican Sativa -op terras-

Recommended Posts

Hallo Collega's!

 

Ik ga een kweekverslag bijhouden van mijn allereerste kweek. (vorig jaar heb ik al wel eens een poging gedaan, maar toen heb ik mijn plantjes vermoord toen ze nog maar net 3 cm waren. Ik had ze naast een kookpot gezet in de keuken, omdat ik dacht dat het kokend water voor een tropisch sfeertje kon zorgen (hoge luchtvochtigheid + lekker warm). Dat was natuurlijk superdom :lol: .)

 

Deze keer wil ik het iets verstandiger aanpakken!

 

Ik heb Mexican Sativa Outdoor gekocht bij sensi seeds.

 

13 mei heb ik ze te ontkiemen gelegd in een bordje met watten en een zwarte doek erboven.

Op 15 mei waren alle zaadjes ontkiemt, maar ik heb ze pas op 17 mei rond 16u geplant (ik had nog geen potgrond enzo...). Ik heb de kiempjes in turfpotjes geplant met universele potgrond. Sommige kwamen 's avonds al boven, de anderen de volgende dag.

 

De eerste week zette ik de plantjes overdag buiten, maar 's nachts haalde ik ze weer binnen.

Vanaf 23 mei staan ze in 20l potten (hydrokorrels op de bodem en een beetje door de potgrond gemengd) en staan ze dag en nacht buiten. Zodra de zon opkomt kunnen ze ervan genieten tot ongeveer 16u. Vanaf dan staan ze in de schaduw. Eventueel kunnen ze nog langer in de zon staan, maar dan moet ik ze telkens verplaatsen. Is dit de moeite waard?

 

Hier alvast enkele foto's van mijn meisjes (hopelijk, want het zijn geen feminized seeds). Vanaf wanneer kan ik mannen van vrouwen onderscheiden? De foto's zijn vandaag (29/05) getrokken. Ze zitten nu 12 dagen in de grond.

Op sommige foto's lijken de plantjes een beetje geel, maar dat is gezichtsbedrog, ze zijn felgroen.

 

Alle tips en suggesties zijn welkom!

 

gallery_34514_14080_909631.jpg

 

gallery_34514_14080_1433904.jpg

 

gallery_34514_14080_161012.jpg

 

gallery_34514_14080_208261.jpg

 

gallery_34514_14080_267110.jpg

 

gallery_34514_14080_115700.jpg

 

gallery_34514_14080_196974.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip 1

Geen kokend water meer op, onder, naast of in de buurt van je plantjes :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste bloeiverschijnselen kan je rond eind juli verwachten. Als je geluk hebt zie je eerder al wat voorbloei. Ik zou ze wel minder water geven, want ze staan zo te zien vrij nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties!

 

Ik had ze net water gegeven voor ik de foto trok. Ze staan niet altijd zo nat.

 

Hoeveel water zouden ze ong per dag moeten krijgen? Ze staan in 20l bakken en zijn 12 dagen oud.

Ik geef ze een liter tot anderhalve liter verspreid in 2 keer ('s morgens en 's avonds).

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze sinds de foto's geen water meer gegeven en ze zien er nog steeds goed uit.

De bovenste laag van het zand lijkt wel een beetje uitgedroogd, maar als ik mijn vinger in het zand steek voelt het daaronder nog vochtig aan.

 

Ze kunnen er idd precies nog een tijdje tegen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi soortje heb je daar.

 

Als je ze beperkt in hun water in het begin, is beter als dat ze te nat staan inderdaad.

 

Aldoende leert men.

 

Straks hebben ze heel wat meer nodig als nu, laat ze eerst nog maar eventjes flink doorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ze hebben nu bijna 3 dagen geen water gehad. De planten zien er nog steeds goed uit, ik heb zelfs het gevoel dat ze iets sneller groeien (maar dat kan toeval zijn). Nu merk ik wel dat de potgrond 'barsten' begint te vertonen. Kan dit geen kwaad?

 

gallery_34514_14080_76530.jpg

 

Ook is er bij één van de planten aan de onderste twee blaadjes een bruin vlekje te zien. Dat is er al van het begin toen ze nog maar 2 dagen in de grond zaten en blijkt niet nadelig te zijn voor de groei van de plant, maar ik ben toch benieuwd hoe dit komt. Iemand een idee?

 

gallery_34514_14080_37012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat die blaadjes helemaal onderaan een beetje bruin zijn moet je je niet druk om maken, deze kleine blaadjes levert de meeste energie aan al het nieuwe gevormde blad dus die worden naar verloop van tijd gewoon lelijk. Zolang de nieuwe bladeren maar mooi zijn en als ik die zie is er volgens niks mis mee :wacko:

Je zit op dag 13 nu? dan gaan ze al heel wat harder als de 4 Banga's die ik buiten heb staan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziett er goed uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Probeer pheno's te zoeken die meer de Mexicaanse genen hebben, want die zijn meer schimmelresistent tijdens de bloei.Succes :wacko:

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomm: ze zitten vandaag op dag 15. Ik had bij Sensi seeds wel naar een plant gevraagd die zeer goed in ons klimaat kan groeien. Misschien dat die daarom wat sneller is dat de jouwe. Verder zet ik ze tijdens de koudere nachten binnen. Niet elke nacht, maar nu is het zo'n 13 graden en dat lijkt me nogal koud.

 

@elmanito: je leert me weer een nieuw woord kennen 'pheno's'. Ik heb het opgezocht op het forum, maar ik ben er nog steeds niet wijzer uit geworden. Ik heb begrepen dat dat iets te maken heeft met de bepaling van het uiterlijk van de plant. Maar wat bedoel je eigenlijk dat ik juist moet doen?

 

Dit weekend nieuwe foto's !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn de broertjes en zusjes uit een gezin.

Bij planten selecteer je het broertje of zusje die voldoet aan de eigenschappen waarnaar je op zoek bent.

Die kun je gebruiken om verder mee te kruisen om bepaalde eigenschappen te bewaren of stabiel te maken om die bepaalde eigenschappen te versterken.

De kans dat het kind van Andre Aggasi en Steffi Graf een atleet wordt is groter dan een kind uit een willekeurig gezin... :)

 

Dit is wel een aardige uitleg over wat een phenotype is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom opt forum

 

als ik het zolees gaat het dit jaar al een stuk beter dan vorig jaar :wacko: :)

 

en je kan ze gewoon buiten laten staan hoor 13 tot 15 is helemaal geen probleem voor ze krijg je hooguit wat paarse steeltjes van

 

hoezwaar zijn die potten nog als de aarde begint de barsten ?? en ze drinken met dit weer wel wat meer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potten wegen tussen de 9 en de 11 kg (de pot zelf weegt ongeveer 300gr)

 

De planten lijken wel geen schade te lijden van het barsten van de aarde, ze zien er nog steeds kerngezond uit, maar ik denk toch ook dat ik ze vanavond wat water ga geven. Wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je beter nu een beetje 100/200ml geven nu ze het warm hebben gebruiken ze het water vanavond nietmeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eigenlijk dat je planten (in het algemeen) beter geen water kan geven op de warmste uren van de dag, maar ik heb ze daarstraks toch wat water gegeven. Zo'n 150 ml per plant. Zolang het niet op de bladeren is kan het geen kwaad denk ik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje: ik heb mijn bakken binnen genomen omdat het heel de dag aan het regenen is en morgen ook nog.

Is dat verstandig of kan ik ze beter buiten laten staan. In de ruimte waar ze staan is wel een dakraam, zo krijgen ze nog wel een beetje daglicht.

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje regen kan geen kwaad en er gaat niks boven daglicht, dus als het even kan naar buiten, anders gaan ze strekken binnen.

 

Lekker soortje heb je daar.

 

:)

 

Nog een vrouw erbij op het forum :)

 

Veel Outdoorplezier dit jaar :wacko: :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...