Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mexicansativa

Mexican Sativa -op terras-

Recommended Posts

Prachtige kerstboom vorm, mooi soortje.

Alleen jammer van de gele bladeren misschien inderdaad te veel voeding?

 

GreetzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet eruit als een een pH probleem. Geef je ze gewoon kraanwater? Die formule klopt van geen kant, want zulke planten hebben zeker geen 5 liter per dag nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten zijn te klein, daardoor krijg je PH en EC problemen.

Daarnaast worden de wortels te warm wanneer die zwarte potten in de volle zon staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we geven ze gewoon kraanwater. ik heb ze nu 2 keer voeding gegeven in de voorbije 2 maanden. Ik dacht dat ze eerder ondervoed waren, maar dat is dus niet?

 

En wat die zwarte potten betreft, ze worden idd wel warm, mar dat was het enige wat we voor handen hadden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x voeding in 2 maanden is niet veel en de aarde in die te kleine potten is inmiddels wel uitgeput.

Zet ze een grote witte 85L kuip met verse aarde en ze zullen je nog gaan verbazen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof nog een Belgische vrouw op het forum ;)

Ik las een stukje terug dat je niet zomaar bij een growshop geraakt, maar er zijn er meerdere met een webshop die gewoon bij ons in Belgie leveren..handig om wat goede voeding etc aan te schaffen want dat is hier niet te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
we geven ze gewoon kraanwater. ik heb ze nu 2 keer voeding gegeven in de voorbije 2 maanden. Ik dacht dat ze eerder ondervoed waren, maar dat is dus niet?

De pH van kraanwater is rond de 8 en dat vinden ze niet lekker. Veel te weinig voeding ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou ook wat melasse geven opgelost in water.Zorgt ervoor dat onopgeloste nutrienten in je grond weer oplosbaar worden + verlaagt je pH van je water.Een aantal planten beginnen trouwens ook een tekort aan magnesium te vertonen.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te weinig voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor al jullie tips, we hebben ze alvast in grotere witte bakken gezet. Elke plant heeft zo'n 40l extra potgrond gekregen.

Het is hetzelfde merk potgrond als waar ze in opgegroeid zijn, universele potgrond van het tuincentrum.

 

Er staat op dat er voor 6 weken voeding inzit, moet ik ze dan nog extra geven? Ik heb heb ze vorige week voor het laatst voeding gegeven.

 

Kan er iemand me zeggen hoeveel water ze ongeveer moeten krijgen? Ik snap dat dat afhangt van het weer etc maar een gemiddelde? Ze zitten nu in ong. 70l potten en zijn 2 maanden en half oud.

 

Hier de nieuwe witte bakken:

 

gallery_34514_14080_284151.jpg

 

gallery_34514_14080_680981.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic mag gesloten worden. Wij kunnen helaas ons kweekverslagje niet afmaken omdat we vandaag een bezoekje hebben gekregen van de politie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen.

Succes.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...