Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

CO2 vraag in eerste run

Recommended Posts

Ik gebruik de timer functie op de maxi controller.

 

20 min nadat het licht aan gaat begint de Co2 dosering en deze stopt 30 min voordat het licht uitgaat.

Zo heb je helemaal geen lichtcel nodig.

 

Ik heb geconstateerd dat het Co2 gehalte met licht uit +/- 500 is. Dit komt door de kleine afzuiging van effectief 300m3/u

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom dan racker ? als je genoeg circuleerd is de ppm nagenoeg gelijk in beide ruimtes toch ?

 

Ja klopt, maar t is zo'n geklooi met de plaatsing van de sensor. Als je geen technische ruimte hebt waar hang je die dan? In het dag of in het nachthok? Dan is het ene hok steeds de referentie voor de andere kant (geld voor alle sensors trouwens)

 

Ik vindt 2 controllers met bijhorende sensors, 1 voor elk hok de nauwkeurigste optie (en de duurste) In de co2 sensor prik je dan ook 2 kachels natuurlijk. Bv ipv 1 8kw, 2 van 4kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42 is aangebroken met 950PPM / EC 2.6 en PH 5.7

 

Ik twijfel de PPM nog verder omhoog te gooien, het kan ook slechter worden en tot nu toe ben ik tevreden.

De EC gaat nog wel omhoog naar 2.8, het blad wordt wat geler, dit doe ik door extra PK13/14 toe te voegen en de A/B gaat vanaf nu wat afgebouwd worden.

Ze moeten een beetje gestuurd worden naar het einde...

 

De foto's:

 

Zijtop op zijn zij...

 

gallery_10935_13910_2898829.jpg

 

gallery_10935_13910_2864409.jpg

 

gallery_10935_13910_4375815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag vond ik dat de hoofdtoppen wat lelijker worden, Gaan een beetje ploffen maar gelukkig wel heel wit.

 

Heb de EC drastisch verhoogd naar 3.2 en kijk snel wat er gebeurd. De Co2 heb ik iets verhoogd naar 1100PPM.

Na het weekend gaat deze zowiezo naar beneden want over twee weken moet de boel afgerijpt zijn.

 

Ik wil de laatste week geen Co2 meer geven en de matten schoonspoelen. Zo treed de herfst in en kunnen de toppen nog wat dichtgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt lef dat moet ik je nageven 0.6EC verhogen in 2 dagen. Over hardcore aansturen gesproken. :o

Ik ben zeer benieuwd wat je EC drain waarde is.

 

Juist door je hoge EC ga je sneller afrijpen, ik zou met je CO2 doseren gewoon doorgaan tot het eind en veel meer doseren is niet nodig je gewas neemt het nauwelijks meer op.

 

En door je matten schoon te spoelen de laatste week creer je juist een vegetatieve actie das niet de bedoeling denk ik.

Beter je nachten wat kouder legggen voor het echte herfst gevoel :D

 

gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichtcel zit idd in de sensor van de maxicontroller.

 

Je kan beter de ppm's langzaam opbouwen vanaf het begin.

Ik start met 400 en ga eerst heel langzaam omhoog naar 500.

Als de groei eruit is ga ik met 50 per 3 dagen omhoog.

Ben ook een keer later gestart met toevoegen maar dat pakte toch een stuk minder goed uit.

 

Vind de ec van je gift wel echt belachelijk hoog, met eb&vloed systeem op mapito kom ik met co2 totnutoe nog niet hoger dan 2.1.

Heb geen ervaring met slabs maar een ec van 3.2 gaat toch helemaal nergens over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

guesswho heeft volgens mij de 4,5 ec aangetikt :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd don bone en hoger :D

 

In een slab of kleine pot heb je maar een klein medium voor de plant vandaar de hoge ec en als je op een bak zit kun je met een lagere ec af omdat de plant dan meer substraat heeft om in het staan

 

Ik doe (op slabs met power plant) meestal starten met CO2 in week 3 v/d bloei (op dag 21) dan ga ik elke twee dagen 300 ppm omhoog (600-900-1200-1500) en stop bij 1500 ppm de ec laat ik in week 2 tot 3 stijgen naar 2.5 (dan kickt de CO2 erin) en dan ga ik met stapjes van 0.2 per dag of 2 dagen naar de 3.5-4.5 , net wat ze nodig hebben. Geel blad let ik niet meer op alleen of de toppen flink aanzwellen :o op deze manier zijn opbrengsten van 700-900 gr per m2 mogelijk , heb zelfs foto's gezien van een kweek met meer als 1000gr per m2...

 

Ik ben wel eens lui geweest en gestart met CO2 toedienen in week 5 maar geen nadelige effecten gemerkt , wel minder opbrengst (600 gr/m2+) maar dat was logisch door het later starten van CO2

 

Maar aan de andere kant heb ik ook wel eens een opbrengst van 300 gram per m2 gehad...allemaal ontploft toppen met fluffie wiet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, vaak als ze wat meer open gaan staan kun je ze meer voeding geven zodat ze compacter worden.

Ik heb geen gele punten met de ec op 2.8 gehad (die de laatste 3 dagen werd gegeven) dus in mijn ogen kunnen ze het gewoon hebben.

 

Als ik met een Co2 loze kweek op max. 2.3 zit dan is met 1100PPM Co2 3.2 volgens mij nieteens zo gek.

 

Ik zit er dicht op en als ik vrijdag rare dingen zie dan spoel ik gewoon 200liter schoon water en PH 5.6 en zet de EC terug naar 2.6.

 

De drain geeft trouwens EC 3.0, ik geef danook dusdanig water dat het altijd draint en de zouten niet teveel in de matten achterblijven. En altijd Enzymen erbij.

 

Wait and see :o

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is subtiel gezegd wel erg extreem te noemen 3.2 dat zijn tomaten waardes en de plantbelasting ligt daar een stuk hoger.

Per dag mag je eigenlijk maar 0.1EC verhogen.

 

En 4.5 :o bizar hoor

 

Maar ieder zn ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou...het gaat goed hoor die 3.2 en 1100 PPM :verrygood

Geen rare veranderingen qua blad en de toppen knallen verder en zijn niet opener gaan staan maar worden wel voller.

 

 

Ik zal van het weekend wat nieuwe picas maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed gaat gaat het goed, alleen veranderingen in je blad lijkt me nu erg moeilijk te zien vooral omdat ze donker geknepen en een tekortenuiting hebben.

 

Maar ben benieuwd naar de nieuwe pica's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10935_13910_1955478.jpg

 

gallery_10935_13910_155030.jpg

 

gallery_10935_13910_2081123.jpg

 

gallery_10935_13910_893687.jpg

 

EC 3.2 / 1100PPM / PH 5.5-5.8 / RV 49% Min- 78% Max / Temp min 19.8, temp max 29.0

 

Ze zijn allemaal hard :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit!!

Ik hoop wel voor je dat ze nog even flink aandikken aangezien je nu op dag 48 zit.

Aankomende week gaat spannend worden voor je, daarna gaan ze afrijpen.

 

Suc6 man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ze zijn klaar.

 

Hier de laatste foto, alles was omgevallen.

 

gallery_10935_13910_4458760.jpg

 

Hier op 2 na de hoofdtoppen er al uit. Er blijft nog genoeg over maar voortaan wel dieven

 

gallery_10935_13910_3725617.jpg

 

Nu maar wachten op de eindscore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet verkeerd uit....toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 geplofte toppen. De rest allemaal hard en ook heel mooi wit.

 

Ik denk dat het een hele goede ronde geweest is. Er zaten planten tussen van 400gr nat en maar een paar kleine (die komen meestal voor of na zo een grote).

 

Ik heb 3 van die grote hangnetten (met 9 etages) nodig gehad om alles in te leggen na het knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de eerste rekjes zitten in een zak om het vocht lekker van binnen naar buiten te krijgen.

 

De Cheese is aardig wit maar ik ben niet helemaal tevreden over die uitlopers/foxtails. Gedroogd ziet het er soms erg hazy uit, dwz wat ruig.

Met knippen is er toch aardig wat aandacht aan besteed.

 

Dat wordt nog een beetje de puntjes op de i knippen :huh: Vaak helpt het om de grote toppen klein te knippen.

 

 

Ben benieuwd wat de eerste Optic+Co2 ronde heeft opgebracht.

 

Ik heb 2 blauwe 120ltr vuiniszakken vol.

 

Nat zat het gewicht van de eerste 100 (van 125) planten op 28kgs, de laatste 25 planten waren de minste van het stel en hadden al drie dagen geen water meer gehad en waren daardoor wat slapjes en hebben kennis genaakt met de tumble trimmer B) Toch nog vier dikke etages in het net, het gewicht daarvan is onbekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen 6 en 7 droog.. zou lekker zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 7 zou ik erg tevreden zijn, met 6 een stuk minder, alles eronder word ik chagerijnig.

oh en met 8 ga ik eerst een week naar Spanje :huh:

 

Cheese blijft gelukkig meer van over als PP maar helaas iets minder als Amnesia.

 

Hoop op 22%-23%

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000w (10x600) en 8.5m2 (maar als de planten eenmaal groot zijn bezetten ze ook een halve meter van het looppad dus 9.5m2 zou je ook kunnen rekenen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een droog gewicht hebt van 6 kilo is dat wel redelijk goed lijkt mij toch wel. Is het inmiddels al goed droog gewogen of nog niet???

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette Cola's. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...